Gå til innhold

Hadde du orket å bo et sted der naboene klaget på alt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

hun er så lydsensitiv.. Har skrevet om det før men nå føler jeg det er psykisk terror. Hvis jeg sitter på balkongen og prater rolig med en venninne så roper samme dama HYSJ.

Den er jo litt ironisk. Lydsensitiv, men roper. 
 

Uansett, så lenge driver med vanlige ting, har ikke naboen noe å si. Gjør gjerne ett søk av hodetelefoner med lyddemping og gi henne en utskrift av det og si til henne neste gang hun er på døra: ‘det er synd du er lydsensitiv. Her har du alternativer for å holde lyd ute. Jeg gjør hverdagslige ting, og det har jeg lov til. Ditt sensitivitetproblem er ditt, ikke mitt å løse.  Ha en fin dag’ også lukker du døra og går tilbake til ditt. 

Anonymkode: 28e6e...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Danen er nok veldig vant til å evnt møte negativitet når hun kommer å klager. 

Så du kan jo prøve å være litt overhyggelig også. Men samtidig stå på ditt. Huff det er leit at du er så lydsensitiv. Men man har ting man må gjøre i huset og hverdagen som naturligvis lager lyder.  Og da foreslå voice canseling øreklokker. Hun kan bruke imens. 

Evnt få med naboene på en spleis og kjøpe til henne.  Claes ohlson har et par til 1000kr.  

Om hun nekter å bruke de, så fpr dere bare si at da må hun også tåle lydene deres. For det er ingen andre løsninger på det om hun ikke tåler lyd fra naboer. 

Det er jo ikke slik at hun kan bestemme at dere skal sitte med hendene i fanget å gjøre ingenting.  Ei heller at naboer flytter så boligene står tomme. Da må hun bruke noe på ørene , den tiden hun ikke tåler dere. Eller velge å flytte til et sted der det ikke bor noen andre.

Vi har forøvrig en som bor midt i sentrum og klager over sentrums støy. 

Han også har fått beskjed mange ganger om at han da enten må flytte eller putte noe på ørene. 

Han skriver i avisen, på nett og lange klager til kommunen. Det har vært stille nå i 3 år. Så vet ikke om han har flyttet. 

Anonymkode: e4edb...fed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tråd om den samme naboen? Kan du ikke bare fortsette på trådene du allerede har startet om dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er neppe lydsensitiv, det virker som hun bare har lyst til å bestemme. 

Jeg forstår at det er vanskelig å bli «tøff» på rappen. Jeg blir for eksempel selv først veldig paff når noen oppfører seg så urimelig og irrasjonelt som denne naboen din, men over tid vokser irritasjonen min så mye at jeg har null problem med å gi igjen med samme mynt (bare i en overdrevet rolig og rasjonell versjon). Sånne damer som naboen din må du ta tilbake makten fra og ikke la deg bli overkjørt.

Anonymkode: 37700...cef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får energi av slikt. Tramper og bråker litt ekstra. Og nyter det når klagen kommer. Ignorerer, det er det verste slike vet. Eller ler kort, og sier bare "du er så sensitiv, ja", du skal være glad jeg ikke har tre barn. Om klagen leveres personlig. 

Mannen hater det, er konfliktsky, blir stressa. 

Du velger selv hvem du vil være. 

Anonymkode: 18446...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom.Krus

Ringe på hver gang du skal støvsuge eller åpne garderobedøra? wtf? 😂 (og jeg som trodde mine naboer var skullete)

Nei, pokkeren om jeg hadde gjort det. Du må bare gi "f" i alt pisset denne *host gestapo *host* naboen kommer med. Tåler h*n ikke lyder, så er det h*n som har et problem. Du skal ikke liste deg rundt på tå og bli helt nervevrak for å ta hensyn til de ømfintlige ørene. H*n får enten skaffe seg hørselvern eller flytte ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motelvibes skrev (8 timer siden):

Enda en tråd om den samme naboen? Kan du ikke bare fortsette på trådene du allerede har startet om dette? 

Bare av nysgjerrighet, men er du noe slags politi her på KG? Eller fører du et excel-skjema over alle trådene her? Jeg har ikke oversikt over sånt eller hva jeg har skrevet før. Aner ikke hvordan jeg skulle funnet det en gang. 

Anonymkode: 86782...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde jeg aldri orket. Bor i noe lignende selv.Det er ett mareritt. 

Anonymkode: a3048...9bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare av nysgjerrighet, men er du noe slags politi her på KG? Eller fører du et excel-skjema over alle trådene her? Jeg har ikke oversikt over sånt eller hva jeg har skrevet før. Aner ikke hvordan jeg skulle funnet det en gang. 

Anonymkode: 86782...27b

Så bra! Du ser jo at du kan sette foten ned!

Jeg tror jeg svarte deg i den forrige tråden også, men vil igjen si at naboene dine er helt absurde, og tror sjansen for å vinne i lotto er større enn å møte på lignende naboer igjen! 

Jeg syns du skal skrive et brev til de og få sagt klart ifra at det er helt uakseptabelt. Få ut alt. Du trenger ikke å gi det til de før du er klar; kanskje du vil redigere flere ganger:)

Dette har jo satt seg i kroppen din, og du kommer uansett aldri til å kunne slappe av der du bor nå. Jeg ville tenkt på flytting. Og jeg ville også fått med i brevet at ved salg så kommer du bevisst til å gå for de som gir størst inntrykk av å kunne være et problem framfor de som byr mest! For du føler deg presset bort fra hjemmet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bedt henne flytte inn i omsorgsbolig.

Anonymkode: c57be...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun skriker fra balkongen sin, ignorer det. Hun gir seg til slutt - eller noen ringer politiet. Ikke skrik tilbake. 

Hvis hun ringer på døren din, ikke åpne. 

Hvis hun ringer, eller sender sms, ignorer. 

Hvis du treffer henne i oppgangen, smil og nikk, men bare gå inn i din egen leilighet. 

Og så begynner du umiddelbart med å leve livet vanlig, med støvsuging, blenderbruk og åpning av skyvedørsgarderobe (!). Du lar henne terrorisere deg og du har makt til å stoppe det. 

Anonymkode: c3381...7c8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal leve som normalt. Ikke gå på eggeskall i din egen leilighet bare fordi naboen din ikke tåler lyder fra støvsuger, garderobedøren, lyder fra tv eller radio, prating med venner osv. 

Ja, man skal vise hensyn til naboer, men ikke til de grader at man ikke kan leve normalt og lage hverdagslige lyder. Mitt råd er å overse naboen og lukke ørene. Vi har en nabo under som klagde titt og ofte på oss (og andre), spesielt meg og barna våre. Naboen sa at hun kunne høre barnet vårt leke på gulvet på den og den tiden, problemet var bare at barnet vårt sov på det aktuelle tidspunktet hun påstod at hun hørte lek (så hun hørte syner). Hun klagde på at vi gikk over gulvet, brukte toalettet på kvelden/natten osv.

I begynnelsen, så var vi imøtekommende naboer, men etter mange runddanser, så ble vi rett og slett lei. Vi er ikke en bråkete familie som ikke bryr oss om andre naboer rundt oss. Men til slutt så ble jeg ekstremt lei av å gå på eggeskall i mitt eget hjem. Man må regne med lyder fra naboer når man bor så tett på hverandre. Lyder fra hverdagslige ting er ikke noe man kan klage på i det hele tatt. Lyder fra tv, rolig snakking, telefon, blender, radio, toalett osv er overhodet ikke noe å klage på. 

Så lukk ørene for klagingen. Sier naboen noe, så er det bare til å si at det er helt vanlig med hverdagslige lyder og at du ikke skal slutte å leve i ditt eget hjem. Og hvis hun er så sensitiv for lyder som hun sier, så kan ikke hun bo på så tett på andre, dessverre. Eventuelt si at hun får bruke øretelefoner/ørepropper, med et stort smil. 

Endret av Kittykat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...