Gå til innhold

Kjenner du til noen som du tror kunne utført partnerdrap/familiedrap under "riktige" omstendigheter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, eksen min. Glad jeg kom meg unna med livet i behold.

  • Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min eks. Var nære på flere ganger :( 

Anonymkode: 3b0c1...38e

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt alle er i stad til å drepe under rett påvirkning eller under rette omstendigheter. Nazistene er et godt eksempel på det. Krig generelt er et godt eksempel på det. En krig med ditt eget "jeg" er et godt eksempel på det. Vi kan alle drepe om faktorene rundt påvirker i den retning.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en eks. 

Var reelt redd for en fyr en bekjent var sammen med, men han tok heldigvis bare sitt eget liv. Etterlot et brev som ga henne skylden da, men han drepte iallefall ikke henne. 

Anonymkode: 97bfc...e9d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra hva som har kommet frem i media om de som dreper, er det sjeldent dem man trodde kunne drepe…

Anonymkode: 41941...2e0

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenger partner, men jeg føler meg ikke helt trygg på at ekskona ikke kommer til å forsøke. Jeg er småbekymret både på egne vegne og nærmeste familie. Håper på det beste, men synes det er ubehagelig med en tikkende bombe jeg ikke vet om, hvor eller når smeller.

Anonymkode: 4190a...657

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ut i fra hva som har kommet frem i media om de som dreper, er det sjeldent dem man trodde kunne drepe…

Anonymkode: 41941...2e0

Joda. Det er som oftest dem. Så får man slike saker der det skjer "ut av det blå" og de får store oppslag. 

Spesielt partnerdrap er nesten alltid varslet ved at han har vært voldelig og truende mot henne tidligere. Og skjer som oftest i en bruddfase.

Drap på andre i familien enn partner, kan se ut til å ha andre mekanismer involvert. Særlig misforstått beskyttelse.

Anonymkode: e6e8f...ba2

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei.

I lys av alle partner/familiedrap som har skjedd de siste månedene, og det faktum at omgivelsene nesten alltid kjente gjerningspersonen som snill, real og omgjengelig så lurer jeg altså på om du personlig kjenner til mennesker som du tror muligens kunne utført partnerdrap evt.  familiedrap under " riktige" omstendigheter som f.eks. samlivsbrudd, livskrise etc.

 

Anonymkode: fb0c7...3eb

Ja, skal ikke gå i detalj . Men en i nær krets truet med å ta livet av sin eks  . Etter 3 kontaktforbud ga han opp . Norsk , hvit mann. Rablet helt for han når hun «endelig  « gikk fra han . Tror det gikk på ære / ydmykelse . 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, desverre. Venninna mi er gift med en fyr som har forsøkt å drepe henne flere ganger. Jeg gruer meg til den dagen han lykkes med det.

Anonymkode: f3ad5...e14

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen som utmerker seg veldig på den skalaen ja. Har ikke hatt kontakt med de på mange år, så vet ikke hvordan det går med de.

Men samtidig så tror jeg hvem som helst kan drepe om de kommer i en gitt (nød)situasjon, meg inkludert.

Anonymkode: fb5af...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er kun kjent med hvite nordmenn.

Anonymkode: 42ee7...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tro at ikke alle mennesker kan drepe er naivt. I de rette omgivelsene kan alle drepe, både du og jeg - også uten tidligere voldshistorikk eller kjente psykiske lidelser. Hvis man står i en nødsituasjon, så er det instinktet som får deg til å handle.

Anonymkode: 63193...621

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror desse «familiemorderene» er personer med stor et veldig stort behov for lojalitet og kontroll over familien sin. 
Om partneren, kona, begynner å vise tegn på å bryte ut eller vil skilles så rakner hele livsgrunnlaget.  
Men hvorfor de ikke bare dreper kona , men også barna, er vel for at han ikke ønsker at barna skal leve med å ha en morder til far.  
Da er det best at alle forsvinner… ? 
Grusomme egoistiske mennesker 

 

Anonymkode: 90f1e...7b6

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å tro at ikke alle mennesker kan drepe er naivt. I de rette omgivelsene kan alle drepe, både du og jeg - også uten tidligere voldshistorikk eller kjente psykiske lidelser. Hvis man står i en nødsituasjon, så er det instinktet som får deg til å handle.

Anonymkode: 63193...621

Nå handler denne tråden om partner/familiedrap. Ikke nødsituasjoner.

Anonymkode: f3ad5...e14

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå handler denne tråden om partner/familiedrap. Ikke nødsituasjoner.

Anonymkode: f3ad5...e14

Hva som er en nødssituasjon er jo ulikt fra person til person. For noen kan det feks være en alvorlig nødssituasjon at partneren vil forlate dem. 
 

 

Anonymkode: 41941...2e0

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nå handler denne tråden om partner/familiedrap. Ikke nødsituasjoner.

Anonymkode: f3ad5...e14

Nødssituasjoner oppfattes ulikt. Folk som er syke ser en nødsituasjon som ikke er der egentlig. Jeg tror mange familiedrap er ment som barmhjertighetsdrap fra en psykisk syk person.

Offeret kan derimot drepe i nødverge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en mann i familien til samboeren min. Han tok sitt eget liv, at han ikke tok med kone og barn i samme slengen tror jeg var tilfeldig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Macro said:

Absolutt alle er i stad til å drepe under rett påvirkning eller under rette omstendigheter. Nazistene er et godt eksempel på det. Krig generelt er et godt eksempel på det. En krig med ditt eget "jeg" er et godt eksempel på det. Vi kan alle drepe om faktorene rundt påvirker i den retning.

Det er sant. 

Anonymkode: 0f7f9...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min bror. Jeg er veldig glad for at damer flest finner ham uinteressant.

Anonymkode: b484b...0d5

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...