AnonymBruker Skrevet 13. april #101 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 9.31): En ex, tror ikke han kunne ha drept meg. Han fantes ikke ett gram med vold i seg og kunne få dårlig samvittighet for å slå ihjel en flue. Men jeg tror han hadde sneven av en diagnose. Da han hadde mye rare hang ups. Og etterhvert fant jeg ut at han hadde ikke en personlig mening om noe. Men elsket å diskutere (hyggelig) i sosiale lag. Ett tema gjengikk ofte. Men han hadde altid meningen til forrige person han diskuterte med. Selv om han ikke hadde vist tegn til å endre mening under den diskusjonen. Og han gjentok nesten ordrett forrige diskusjon, sin motstanders mening som sin egen. Så på en biltur prøvde jeg å få ut hans mening. Og han gjentok de andre sine ord og meninger. Jeg sa nei det er Harald sin mening. Det du sier nå er akkurat det Harald sa. Så kom han med ny mening og jeg svarte nei det er Per sin mening. Litt vanskelig å forklare. Men etterhvert så jeg noe psykisk skjedde med han. Så jeg stoppet det og snakket om noe annet. Da gikk det over. Men han ble vid i øynene, anspent og begynte å svette og så forvirret ut. Da skjønte jeg at her er det noe som ikke er helt riktig. Etterhvert så gjorde jeg det slutt. Han var forsåvidt snill, men gikk meg på nervene fordi han rett og slett var et stort barn. Og oppførsel kunne fint sammenlignes med 12 åringen til veninden min. Som også var en fin gutt. Da fikk han litt samme draget , pustet rart osv. Han flytter midlertidig inn hos en venn. Men han begynte å låse seg inn når jeg var borte. Sto å glodde på meg om natta. Hadde da låst seg inn mens jeg sov. Fikk en annen venn til å bytte lås på døra. Selv om han ikke hadde vist tegn til vold og sinne. Så var det noe med han jeg ikke følte meg trygg på. Fikk jo høre at jeg overdrev. En dag kom han inn. Fordi vi skulle skrive en kontrakt. Han kom en time tidligere enn avtalt. For jeg hadde bedt en venn komme samtidig. Da gikk det to minutter også tok han tak i meg. Kastet meg på gulvet og skrek masse til meg. Heldigvis fikk jeg han ut etterhvert. Men jeg turte aldri å møte han igjen. Han bedrev telefonterror i 3 år etterpå. Utad og 100% i det daglige var han en blid hyggelig mann uten tegn til agg og alltid positiv. En skikkelig jovial fyr. Men de små tegnene heg reagerte på var det nok gode grunner til å reagere på. Greia var at det var ikke slemme ting og han kalte meg ikke opp osv. Men det var feks vekke meg 3 til 6 ganger om natten. Hang seg opp i at jeg måtte ha kurver og ikke hyller i skapet mitt. Og da mener jeg daglig mas i 6mnd. Sånn nesten besatt. Bla. Det var mye mer også. Derfor gikk han meg på nervene Anonymkode: 62eb7...a7f Han er Autist Anonymkode: ed678...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #102 Del Skrevet 13. april Jeg har lest at det som regel er menn som gjør dette, da kona, samboer eller hva enn de er, enten er utro eller har valgt å gå. Årsak til at de også dreper barna er visstnok fordi de skal sørge for at barna ikke må leve med en far som drapsmann. I de tilfellene hvor en far kun dreper barna sine, men ikke moren, er det for å straffe henne livet ut med en sorg over døde barn. Anonymkode: 67650...73c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HolyMary Skrevet 13. april #103 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har lest at det som regel er menn som gjør dette, da kona, samboer eller hva enn de er, enten er utro eller har valgt å gå. Årsak til at de også dreper barna er visstnok fordi de skal sørge for at barna ikke må leve med en far som drapsmann. I de tilfellene hvor en far kun dreper barna sine, men ikke moren, er det for å straffe henne livet ut med en sorg over døde barn. Anonymkode: 67650...73c Ja, tenker på hun som aldri nevnes og som sitter igjen uten barn barnebarn.. Verre «straff» enn å bli drept. En slags syk logikk om at «da fjerner jeg meg og det jeg/vi sammen har skapt så mister du alt» 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #104 Del Skrevet 13. april Min samboer... Anonymkode: b6597...86b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #105 Del Skrevet 13. april HolyMary skrev (3 timer siden): Ja, tenker på hun som aldri nevnes og som sitter igjen uten barn barnebarn.. Verre «straff» enn å bli drept. En slags syk logikk om at «da fjerner jeg meg og det jeg/vi sammen har skapt så mister du alt» Jepp. Utroskap kan nok drive folk vanvidd. Største sviket som finnes. Anonymkode: 67650...73c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 13. april #106 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 19.34): Overskriften sier partnerdrap? Anonymkode: 6b173...a62 I know. Men i svarer mitt skrev jeg at jeg snakket om drap/selvdrap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #107 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 15.39): Du tror, men vet du? Anonymkode: 7ee19...036 Jeg tror det fordi det må være en grunnleggende peronlighetsbrist som ligger bak som vedkommende skjuler veldig godt for omgivelsene. Fravær av evne til å kommunisere indre psykiske problemer og et forvrengt bilde av sin egen rolle i en familie. Skam, sjalusi, et stort kontrollbehov og ingen aksept for å forandre på noe og søke hjelp. Dette tror jeg på fordi sånne familiedrap kommer som et voldsomt sjokk på omgivelsene . Men for å si det sånn, det er ingen som har fasit på hva som ligger bak sånne grusomme handlinger unntatt de som jobber med å utrede tilregnelighetene til mordere Anonymkode: 90f1e...7b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #108 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 5.23): Han er Autist Anonymkode: ed678...f87 Hvordan kom du til den diagnosen ? Anonymkode: 90f1e...7b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #109 Del Skrevet 14. april Ja, min eldste bror. Han er så bitter på livet og folk med suksess. Alle kvinnene han har vært sammen med og bodd sammen med, har fått nok av selvmedlidenheten hans og hatet som han har mot alle. Anonymkode: 40016...67c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #110 Del Skrevet 14. april Jeg spiser under ingen omstendighet maten til vedkommende jeg skal arve et småbruk sammen med. Sabotert litt for mye og skamløst frekk. Og utad prektigheten selv.Jeg har sett galskapen og raseriet i de øynene hjemme på tomannshånd det var som å stirre inn i ondskapen.Legger kabal ja jeg kom til å overhøre vedkommende derfor vet jeg. Da min mor døde var det hun som var der alene med henne. Begravelsesbyrå og bilder til begravelsen alt nøye regissert på forhånd.Forslag på løpende bånd. Nei men skal vi ikke ta dette da dere? Litt for raskt funnet frem men hen hadde funnet det fram på forhånd gitt gikk raskt videre med neste forslag der vi andre var handlingslammet vi skulle liksom lete etter noe sammen å men nei ser lå det visst klart gitt. Jeg grøsser . Jobber med mennesker gjør hen Anonymkode: 6c635...67d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #111 Del Skrevet 20. mai Nei, ikke som jeg kommer på. Anonymkode: 669fe...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #112 Del Skrevet 21. mai Ja, flere. Både min svigermor og svigerfar. Mannen til ei venninne. Og ikke minst eksen til ei annen venninne. Han prøvde, men var heldigvis for rusa og sikta feil. Anonymkode: 4ba6b...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #113 Del Skrevet 21. mai Onkelen min. Anonymkode: 85fb8...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #114 Del Skrevet 21. mai Mannen i et vennepar. De fremstår lykkelige og alle tror at han er så snill og kjærlig, siden det er sånn han fremstår sammen med andre. Jeg trodde også det tidligere, at han ikke kunne gjøre en flue fortred. Helt til jeg en gang kom overraskende på dem. De skulle gjøre en jobb for oss i huset vårt. Jeg kom hjem før avtalt tid, og gikk bare rett inn uten å ringe på siden jeg jo var hjemme hos meg selv. Da hørte jeg ham kjefte noe så innmari på henne for en liten filleting. Hun var livredd i stemmen og ropte «unnskyld, unnskyld, unnskyld». Da jeg senere konfronterte henne med det på tomannshånd, så fortalte hun at «han hadde noen mørke sider folk flest ikke kjente til». Senere la jeg merke til at hvis noe gikk galt, så var det aldri hans feil. Han skyldte alltid på andre. Han var alltid suveren i sine meninger, kunne aldri innrømme at det var noe han ikke kunne. Jeg la også merke til at de voksne barna deres bare kom på besøk når han ikke var hjemme. Jeg fortalte om det jeg hadde opplevd til en felles venninne, som hadde kjent dem i mange flere år enn meg. Hun bare måpte, hadde heller aldri sett den siden av ham. Jeg er bekymret for venninnen min. Håper at hun kommer seg vekk. De har vært sammen fra hun var svært ung, så jeg tror de raskt kom inn i mønsteret at han var den suverene og allvitende av dem, og at dette aldri normaliserte seg. Anonymkode: 6614e...170 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #115 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg er bekymret for venninnen min. Håper at hun kommer seg vekk. Forstår godt at du er bekymret!!! Vil hun vekk tror du? Eller er hun så nedbrutt at hun ikke klarer? Anonymkode: b1598...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 21. mai #116 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 16.28): Hei. I lys av alle partner/familiedrap som har skjedd de siste månedene, og det faktum at omgivelsene nesten alltid kjente gjerningspersonen som snill, real og omgjengelig så lurer jeg altså på om du personlig kjenner til mennesker som du tror muligens kunne utført partnerdrap evt. familiedrap under " riktige" omstendigheter som f.eks. samlivsbrudd, livskrise etc. Anonymkode: fb0c7...3eb Ja, vet om flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #117 Del Skrevet 21. mai 3 hours ago, AnonymBruker said: Mannen i et vennepar. De fremstår lykkelige og alle tror at han er så snill og kjærlig, siden det er sånn han fremstår sammen med andre. Jeg trodde også det tidligere, at han ikke kunne gjøre en flue fortred. Helt til jeg en gang kom overraskende på dem. De skulle gjøre en jobb for oss i huset vårt. Jeg kom hjem før avtalt tid, og gikk bare rett inn uten å ringe på siden jeg jo var hjemme hos meg selv. Da hørte jeg ham kjefte noe så innmari på henne for en liten filleting. Hun var livredd i stemmen og ropte «unnskyld, unnskyld, unnskyld». Da jeg senere konfronterte henne med det på tomannshånd, så fortalte hun at «han hadde noen mørke sider folk flest ikke kjente til». Senere la jeg merke til at hvis noe gikk galt, så var det aldri hans feil. Han skyldte alltid på andre. Han var alltid suveren i sine meninger, kunne aldri innrømme at det var noe han ikke kunne. Jeg la også merke til at de voksne barna deres bare kom på besøk når han ikke var hjemme. Jeg fortalte om det jeg hadde opplevd til en felles venninne, som hadde kjent dem i mange flere år enn meg. Hun bare måpte, hadde heller aldri sett den siden av ham. Jeg er bekymret for venninnen min. Håper at hun kommer seg vekk. De har vært sammen fra hun var svært ung, så jeg tror de raskt kom inn i mønsteret at han var den suverene og allvitende av dem, og at dette aldri normaliserte seg. Anonymkode: 6614e...170 Bra at du bryr deg om venninna di! Du kan jo ikke gjøre annet enn å være der for henne, og støtte henne uansett om hun velger å gå eller bli❤️Han mannen hennes høres ut som en med mange narsissistiske trekk. Arroganse, bedrevitende etc. Har selv vært i en lignende situasjon, bortsett fra at min venninne hadde små barn. Her valgte jeg å sende bekymringsmelding til barneverntjenesten, og de satte i gang undersøkelse. Men selvsagt ikke mulig i din venninnes tilfelle da barna er store. Anonymkode: fb0c7...3eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 21. mai #118 Del Skrevet 21. mai (endret) AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 16.38): Min mening er at vi alle som en er istand til drap under rette omstendigheter Anonymkode: c9aa3...95b Dette. Har ei venninne som hadde en voldelig kjæreste i mange år. På et punkt var hun så forbanna at hun var på nippet til å strupe ham, men gjorde det ikke. Hvis noen mishandler og herser med deg lenge nok, kan nok alle komme til et slikt vippepunkt. Endret 21. mai av Mayer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 21. mai #119 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 15.32): Ja, min eldste bror. Han er så bitter på livet og folk med suksess. Alle kvinnene han har vært sammen med og bodd sammen med, har fått nok av selvmedlidenheten hans og hatet som han har mot alle. Anonymkode: 40016...67c Høres ut som en sårbar narssisist. Dette er en trist skjebne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Anon Skrevet 21. mai #120 Del Skrevet 21. mai Jeg styrer meg som regel unna folk så jeg tror rett og slett at jeg ikke kjenner noen som kunne gjort noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå