Jonn123 Skrevet 10. april #41 Del Skrevet 10. april Nå begynner jeg jo å skjønne hvordan det kan være så mange partnerdrap, siden så sykt mange her inne kjenner noen de tror er i stand til å drepe sine nærmeste. Helt syk lesing! Klarer ikke tenke på en eneste person i min omgangskrets som kunne drept sin familie! Til alle som svarer ja, har dere meldt bekymringen videre? Eller venter dere på å bli kompisen/ nærmeste nabo som blir intervjuet i avisen? 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #42 Del Skrevet 11. april Vi hadde et familiedrap i familien, ingen forutså det. Årsaken vet bare han, men trolig en forekommende livskrise han ikke klarte å stå i. Handlingen bar preg av at det ikke var planlagt, men svært kaldt utført. Helt grusomt. Mentalhelse er utrolig viktig. Å ta sitt eget liv tror jeg mange er kapable til om krisen inntreffer, men jeg har ingen forståelse for de som velger å ta med seg andre. Det er så egoistisk! Hørt det fra en tidligere bekjente at de har vært langt nede og "telt trailere på E6" og jeg blir så forbanna sint. Om du absolutt må så finn deg heller en fjellvegg enn å ødelegge livet til en uskyldig fremmed! Anonymkode: b88f5...9bc 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 11. april #43 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei. I lys av alle partner/familiedrap som har skjedd de siste månedene, og det faktum at omgivelsene nesten alltid kjente gjerningspersonen som snill, real og omgjengelig så lurer jeg altså på om du personlig kjenner til mennesker som du tror muligens kunne utført partnerdrap evt. familiedrap under " riktige" omstendigheter som f.eks. samlivsbrudd, livskrise etc. Anonymkode: fb0c7...3eb Svært mange av de jeg kjenner, meg selv inkludert, vil være istand til å drepe et menneske i nødverge. Uten problemer der og da. Samlivsbrudd og livskrise er noe helt annet; der tror jeg de fleste vil la være. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #44 Del Skrevet 11. april Jeg har en jeg datet som jeg tror kan være kapabel til å drepe. Eksen hans hadde voldsalarm og bodde hos en politimann for å være trygg. Allikevel kom hun hjem en dag og fant eksen sin gjemt bak ei dør. Hun ble banket opp på høylys dag offentlig midt i sentrum mens de var gift. Historien kom til meg etter at jeg hadde avsluttet datingen pga trusler. Hennes familie jagde mannen fra byen. Anonymkode: b717b...0ff 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #45 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tror du det var fordi han følte at han "eide" dere eller var det sjalusi eller bare rent raseri som gjorde at han ble sånn? Anonymkode: 73f76...999 Sammensatt. Han var/er ekstremt kontrollerende, slutta på skolen før ungdomsskolen, dårlig til å uttrykke seg med ord både muntlig og skriftlig. I tillegg tilgang på mange typer våpen (sivilforsvaret + jeger), lav impulskontroll, svært aggressiv, sannsynlig personlighetsforstyrrelse. Han så ikke på oss som ordentlige mennesker, tror jeg, men ting som kunne gi status eller redusere den, og som nærmest eksisterte for å tjene ham. Han drapstruet mange, i dag hadde forhåpentligvis noen anmeldt ham. Anonymkode: 90028...f5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #46 Del Skrevet 11. april Jonn123 skrev (1 time siden): Til alle som svarer ja, har dere meldt bekymringen videre? Til hvem? Politiet? De driter jo i det. Man kan ikke ta noen før de faktisk har gjort noe. De fleste gjør det jo ikke, heller. Anonymkode: 90028...f5a 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #47 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei. I lys av alle partner/familiedrap som har skjedd de siste månedene, og det faktum at omgivelsene nesten alltid kjente gjerningspersonen som snill, real og omgjengelig så lurer jeg altså på om du personlig kjenner til mennesker som du tror muligens kunne utført partnerdrap evt. familiedrap under " riktige" omstendigheter som f.eks. samlivsbrudd, livskrise etc. Anonymkode: fb0c7...3eb Dessverre må jeg si ja. Kjente hele tre stykker, den ene er nå død av sykdom (eksen min). En annen en er en fling jeg hadde, som jeg avsluttet da jeg forsto hvor farlig han var innerst inne. Veldig sjarmerende, jordnær og grepa kar utad, med mange venner, godt likt, kjekk og arbeidsjern. To år etter at jeg avsluttet flingen vår, banket han kjæresten sin opp så mye at hun havnet på sykehus. Hun hadde flaks som overlevde. En tredje en jeg kjenner er en jeg halvveis datet for en stund siden (vi hadde noen få møter, snakket sammen, han var veldig interessert, men jeg droppet det). Han innrømmet tidlig at han hadde noen krangler med ekskona, som resulterte i blant annet slagsmål. Det alene gjorde meg veldig skeptisk, men han fremsto ellers som helt vanlig, normal og snill kar, så jeg ga det et par treff til. Siste gang vi møtte hverandre, hadde vi en diskusjon om noe som vi hadde helt forskjellige meninger om. Og da jeg ikke ga meg på min mening, så jeg noe så skummelt i øynene hans at jeg rett og slett avsluttet det. Jeg ble faktisk redd for å bli slått da jeg så blikket, det mørknet helt. Selv om han aldri hadde rørt meg. Han fikk senere en kjæreste som er veldig underdanig, mye yngre enn ham og adlyder ham. Jeg vet ikke hvordan det går mellom dem, men de veldig få gangene jeg treffer på dem, virker hun skikkelig kuet og skuddredd. Anonymkode: c8f6e...9c1 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #48 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Joda. Det er som oftest dem. Så får man slike saker der det skjer "ut av det blå" og de får store oppslag. Spesielt partnerdrap er nesten alltid varslet ved at han har vært voldelig og truende mot henne tidligere. Og skjer som oftest i en bruddfase. Drap på andre i familien enn partner, kan se ut til å ha andre mekanismer involvert. Særlig misforstått beskyttelse. Anonymkode: e6e8f...ba2 Problemet i mitt tilfelle var at jeg ikke ble trodd. Han slo sånn at jeg ikke hadde noen merker, i tillegg til grov psykisk vold og seksuell mishandling. Venner snudde meg ryggen fordi de mente jeg beskyldte ham falskt for grusomme ting, den hyggelige, fine og gode mannen jeg hadde, ifølge dem. Jeg flyttet langt unna. Anonymkode: c8f6e...9c1 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #49 Del Skrevet 11. april Ja, min eksmann. Levde med drapstrusler i mange år etter at jeg forlot ham. De som ikke kjenner ham godt, tror at han er verdens snilleste. Men han kommer svært ofte i konflikt med folk. Anonymkode: 87eb1...d08 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #50 Del Skrevet 11. april En ex, tror ikke han kunne ha drept meg. Han fantes ikke ett gram med vold i seg og kunne få dårlig samvittighet for å slå ihjel en flue. Men jeg tror han hadde sneven av en diagnose. Da han hadde mye rare hang ups. Og etterhvert fant jeg ut at han hadde ikke en personlig mening om noe. Men elsket å diskutere (hyggelig) i sosiale lag. Ett tema gjengikk ofte. Men han hadde altid meningen til forrige person han diskuterte med. Selv om han ikke hadde vist tegn til å endre mening under den diskusjonen. Og han gjentok nesten ordrett forrige diskusjon, sin motstanders mening som sin egen. Så på en biltur prøvde jeg å få ut hans mening. Og han gjentok de andre sine ord og meninger. Jeg sa nei det er Harald sin mening. Det du sier nå er akkurat det Harald sa. Så kom han med ny mening og jeg svarte nei det er Per sin mening. Litt vanskelig å forklare. Men etterhvert så jeg noe psykisk skjedde med han. Så jeg stoppet det og snakket om noe annet. Da gikk det over. Men han ble vid i øynene, anspent og begynte å svette og så forvirret ut. Da skjønte jeg at her er det noe som ikke er helt riktig. Etterhvert så gjorde jeg det slutt. Han var forsåvidt snill, men gikk meg på nervene fordi han rett og slett var et stort barn. Og oppførsel kunne fint sammenlignes med 12 åringen til veninden min. Som også var en fin gutt. Da fikk han litt samme draget , pustet rart osv. Han flytter midlertidig inn hos en venn. Men han begynte å låse seg inn når jeg var borte. Sto å glodde på meg om natta. Hadde da låst seg inn mens jeg sov. Fikk en annen venn til å bytte lås på døra. Selv om han ikke hadde vist tegn til vold og sinne. Så var det noe med han jeg ikke følte meg trygg på. Fikk jo høre at jeg overdrev. En dag kom han inn. Fordi vi skulle skrive en kontrakt. Han kom en time tidligere enn avtalt. For jeg hadde bedt en venn komme samtidig. Da gikk det to minutter også tok han tak i meg. Kastet meg på gulvet og skrek masse til meg. Heldigvis fikk jeg han ut etterhvert. Men jeg turte aldri å møte han igjen. Han bedrev telefonterror i 3 år etterpå. Utad og 100% i det daglige var han en blid hyggelig mann uten tegn til agg og alltid positiv. En skikkelig jovial fyr. Men de små tegnene heg reagerte på var det nok gode grunner til å reagere på. Greia var at det var ikke slemme ting og han kalte meg ikke opp osv. Men det var feks vekke meg 3 til 6 ganger om natten. Hang seg opp i at jeg måtte ha kurver og ikke hyller i skapet mitt. Og da mener jeg daglig mas i 6mnd. Sånn nesten besatt. Bla. Det var mye mer også. Derfor gikk han meg på nervene Anonymkode: 62eb7...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #51 Del Skrevet 11. april Ja, min incel-bror. Han har et kvinnesyn som skremmer vannet av meg. Spesielt alenemødre hater han intenst. Han har også prøvd å finne seg ukrainsk kone og var i et forhold med ei han møtte på ei sånn datingside en gang, men hun skygga banen etter et par år. Bra for henne, tenker jeg. Anonymkode: 7eb16...df0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #52 Del Skrevet 11. april Macro skrev (7 timer siden): De fleste er mer villig til å ta livet av seg selv enn andre,noe den tråden her lowkey bekrefter. Psykisk helse er viktig for begge kjønn. Og? Har da ikke sagt at psykisk helse ikke er viktig for noen. Anonymkode: b484b...0d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #53 Del Skrevet 11. april Vi skal være glad det ikke er troen til Kvinneguiden som er det reelle tallet på partnerdrap i NOrge. La oss si at 10% her tror de kjenner noen som kunne utføre et partnerdrap, da ville det blitt drept 500 000 mennesker årlig.. Nå er det heldigvis slik at "tro" ikke er noe vitenskapelig, det handler bare om tro, troen på jesus, troen på spøkelser, troen på allah eller troen på at noen kan utføre et drap.. Selv tror jeg ikke noen i min omgangskrets kunne utført noe slikt. Men jeg har et nabopar i midten av femtiårene som jeg ikke blir overrasket over om det klikker totalt for de. Lav impulskontroll, klarer ikke styre temperamentet sitt, problemer i livet sitt, alkoholproblemer, problemer innad i famiien... Anonymkode: 006b5...5b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaskazini Skrevet 11. april #54 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei. I lys av alle partner/familiedrap som har skjedd de siste månedene, og det faktum at omgivelsene nesten alltid kjente gjerningspersonen som snill, real og omgjengelig så lurer jeg altså på om du personlig kjenner til mennesker som du tror muligens kunne utført partnerdrap evt. familiedrap under " riktige" omstendigheter som f.eks. samlivsbrudd, livskrise etc. Anonymkode: fb0c7...3eb Jeg tror ikke noen av de jeg kjenner kunne gjort det, men det tror jeg kanskje ikke de som opplever det ville trodd heller. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #55 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei. I lys av alle partner/familiedrap som har skjedd de siste månedene, og det faktum at omgivelsene nesten alltid kjente gjerningspersonen som snill, real og omgjengelig så lurer jeg altså på om du personlig kjenner til mennesker som du tror muligens kunne utført partnerdrap evt. familiedrap under " riktige" omstendigheter som f.eks. samlivsbrudd, livskrise etc. Anonymkode: fb0c7...3eb Jeg holder akkurat på å lese en bok om temaet. Det som går igjen på statistikk er ikke uventet et komplisert sammenfatning av rus/ psykiatri, sjalusi og dårlige oppvekstvilkår. Hvis du finner denne boken på Amazon eller lignende, vil jeg absolutt anbefale den. Den går veldig i dybden både på motiv, statistikk, foranledninger, tankegang, dybdeintervjuer med morderene og overlevende. Kvinner forteller om opplevelser i forkant av mordforsøket og menn om hva de tenkte i forkant av drap. Anonymkode: c9985...5b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #56 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg holder akkurat på å lese en bok om temaet. Det som går igjen på statistikk er ikke uventet et komplisert sammenfatning av rus/ psykiatri, sjalusi og dårlige oppvekstvilkår. Hvis du finner denne boken på Amazon eller lignende, vil jeg absolutt anbefale den. Den går veldig i dybden både på motiv, statistikk, foranledninger, tankegang, dybdeintervjuer med morderene og overlevende. Kvinner forteller om opplevelser i forkant av mordforsøket og menn om hva de tenkte i forkant av drap. Anonymkode: c9985...5b3 Why do they kill av David Adams Anonymkode: c9985...5b3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #57 Del Skrevet 11. april Ja. Personen er ikke voldelig, men holder absolutt alt inni seg og får et veldig mørkt slør over øynene når ting ikke går rette veien. Jeg har aldri sett det før på noen andre, det er som at det ulmer et ufattelig sterkt raseri der inne. Og jo mer som svelges unna slik, jo større sjanse for en gedigen eksplosjon kanskje? Det er hvertfall noe skummelt ved personen. Anonymkode: 7404c...627 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #58 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vi skal være glad det ikke er troen til Kvinneguiden som er det reelle tallet på partnerdrap i NOrge. La oss si at 10% her tror de kjenner noen som kunne utføre et partnerdrap, da ville det blitt drept 500 000 mennesker årlig.. Anonymkode: 006b5...5b0 Gitt at ingen kjenner den samme personen og alle mennesker fra 0-110 år regnes med? Anonymkode: 7404c...627 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 11. april #59 Del Skrevet 11. april (endret) Det er ekstremt sjeldent at noen dreper familien sin. Det fleste er ikke normale, reale menn selv bekjente påstår det i media. De fleste er ekstremt kontrollerende og / eller voldelige og sjalu. Det er kanskje ikke alltid omgivelsene er klar over det. https://www.forskning.no/kriminalitet-vold/drapsmenn-gar-gjennom-atte-faser-for-de-myrder-sin-partner-eller-eks-partner-ifolge-ny-forskning/1578839 Forresten kjente jeg så vidt én i Trondheim som drepte seg selv, partner og sønn for ikke så lenge siden. Han virket normal på meg, men det kom jo frem at der var en historie bak. Endret 11. april av Isambard Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #60 Del Skrevet 11. april Ja, min eks-stefar. At mamma og jeg er i livet i dag er bare flaks. Selv da vi kom oss unna så flyttet han etter, hvor enn vi dro. Han stalket oss de neste 15 årene, besøksforbud og anmeldelser hjalp nada. Til slutt døde han av kreft og selv om det er fælt å si, var det en enorm lettelse for da var vi endelig trygge. Anonymkode: ad909...053 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå