Gå til innhold

Hva betyr det når man prøver å stifte nye bekjentskaper og er vennlig anlagt person og man sender et par vennlige sms og får ingen respons?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva skriver du, egentlig?

Du sier det for eksempel er kolleger.. da får man først kontakt på jobb, spør om de er med på fredagspils etter jobb, kanskje legger til på snap og deler noe random generisk shit... man sender ikke bare melding og spør om å bli venner, på en måte. Man blir det bare.

Som andre sier, du kan ikke bare bestille venner. Se på det som å ha sex med noen. Funker det best for deg når det er noen man har god kjemi med og har bygget noe opp med, eller når en person du har sagt hei til en gang sender meldingen "pule?" ut av det blå?

Det virker som du gjør det sistnevnte, bare sender en dick pic omtrent, og forventer at folk skal komme på døren og ligge med deg uten noe i forkant.

Anonymkode: d8dbd...b7c

Men ærlig talt- det er ikke det samme med «kaffe?» og «pule?». Hvis personen ikke vil drikke kaffe med TS bør vedkommende svare noe sånt som «sorry, veldig travel denne uka», ikke la være å svare. Å drikke kaffe med en kollega er ikke det samme som å innlede et livslangt vennskap. 

Anonymkode: 73a1b...185

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men ærlig talt- det er ikke det samme med «kaffe?» og «pule?». Hvis personen ikke vil drikke kaffe med TS bør vedkommende svare noe sånt som «sorry, veldig travel denne uka», ikke la være å svare. Å drikke kaffe med en kollega er ikke det samme som å innlede et livslangt vennskap. 

Anonymkode: 73a1b...185

Nei, og det gjør heller ikke et kort svar på en vennskapelig sms. Hører til manerer og folkeskikk. Koster null kroner og kanskje ett minutt av ens liv. 

Anonymkode: a3969...6e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det gjelder kolleger etc, hvorfor prater du ikke bare med dem? Hvorfor sender du sms?

Anonymkode: ad002...8f6

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt - du sender kolleger sms med "gode ønsker" og forventer å bygge vennskap med det? Jeg kan fint ta en kaffe med kolleger eller andre bekjente, men det er gjerne avtaler som oppstår litt spontant når man snakker sammen. Å sende sms om sånt til noen man ikke egentlig omgås privat, kan fort føles litt merkelig og påtrengende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt TS, du høres jo bare ut som en hyggelig og oppegående sosial person. Det er uansett normal folkeskikk å svare folk. Jeg ville ha tenkt at disse som ikke svarer med et takk en gang eller annen kort besvarelse, ikke helt har sosiale antenner. Ev bare er personer som er arrogante og usmakelige i utg.punktet, og dermed ingenting for deg 😉

Anonymkode: b1256...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sender sms til folk du ikke har møtt fysisk og som ikke vet hvem du er, synes jeg ikke det er rart at du ikke får svar. Jeg svarer aldri fremmede på hverken sms, messenger, snap etc. Det er ikke fordi jeg ikke er et hyggelig, vennlig menneske, men rett og slett fordi det er så mange gærninger der ute.

Anonymkode: 60052...b1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er til folk du har en relasjon med, feks via jobb, blir saken en annen.  Hvis du er den som må ta kontakt og de ikke svarer eller aldri sender deg noe tilbake, er det nok dessverre et tegn på at de ikke er så veldig interressert. Trenger ikke ha noe med deg som person å gjøre, men mange har så fulle liv og nok med seg og sitt at de ikke klarer å forholde seg til nye mennesker. 

 

Anonymkode: 60052...b1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...