Gå til innhold

Hva betyr det når man prøver å stifte nye bekjentskaper og er vennlig anlagt person og man sender et par vennlige sms og får ingen respons?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal man bare tenke at de da ikke er interessert i å bli kjent bare ta avstand? 

Jeg syns det er personlig rart. Jeg svarer 100% av mennesker som kontakter meg. Så gorstår ikke folk som ikke svarer, om bare med noe svada. 

Opplever mye av det. 

Anonymkode: a3969...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er ubehagelig å få meldinger fra ukjente. Hvorfor sender du meldinger til folk du ikke kjenner? Kan du ikke utvide omgangskretsen din ved å gå på sosiale arrangementer og bli kjent på normal måte? 

Anonymkode: 685e1...a82

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er ubehagelig å få meldinger fra ukjente. Hvorfor sender du meldinger til folk du ikke kjenner? Kan du ikke utvide omgangskretsen din ved å gå på sosiale arrangementer og bli kjent på normal måte? 

Anonymkode: 685e1...a82

Hm. Jeg vet ikke, jeg er vel sånn type bare som kan tenke meg å bli kjent med folk. Med tankegangen om at en fremmed er en venn msn ikke har blitt kjent med. Sannsynligvis helt gærn. Haha 

Jeg er ny i byen og kjenner ingen. Har ikke noe sosiale arrangementer som interesserer meg her. Så alternativet er vel å være hjemme ikke snakke til en sjel. Bli ensom, ringe kirkens SOS for å snakke med et annet menneske 🤷‍♀️ Folk er jammen meg gjerrige med basis hyggelighet for tiden. 

Anonymkode: a3969...6e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hvordan du går fram da. I de fleste større byer finnes det fks facebookgrupper osv der det er mer naturlig å stifte nye bekjentskaper, singletreff osv.  Det vil jo ikke være creepy å få en melding i forbindelse med noe sånt. Random melding fra noen man ikke kjenner derimot.. Jeg personlig hadde synes at det var utrolig spesielt, og hadde nok ikke svart.

Anonymkode: 4e8fa...d05

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hm. Jeg vet ikke, jeg er vel sånn type bare som kan tenke meg å bli kjent med folk. Med tankegangen om at en fremmed er en venn msn ikke har blitt kjent med. Sannsynligvis helt gærn. Haha 

Jeg er ny i byen og kjenner ingen. Har ikke noe sosiale arrangementer som interesserer meg her. Så alternativet er vel å være hjemme ikke snakke til en sjel. Bli ensom, ringe kirkens SOS for å snakke med et annet menneske 🤷‍♀️ Folk er jammen meg gjerrige med basis hyggelighet for tiden. 

Anonymkode: a3969...6e6

Dette var da veldig dramatisk... Det finnes en mellomting mellom å kontakte fremmede på sms og sitte alene hjemme og ikke snakke med noen. Finnes da andre måter å bli kjent på, f.eks Hey Girl gruppene på Facebook etc. De aller fleste ønsker ikke sms fra fremmede personer, og blir kanskje ganske vare da det ofte er svindel. Hvor finner de du skriver sms til, og hva skriver du?

Anonymkode: ed210...715

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette "jeg vil bli kjent med deg sms" greiene dine, sendt til personer av motsatt kjønn muligens....? 

Anonymkode: 85031...576

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hm. Jeg vet ikke, jeg er vel sånn type bare som kan tenke meg å bli kjent med folk. Med tankegangen om at en fremmed er en venn msn ikke har blitt kjent med. Sannsynligvis helt gærn. Haha 

Jeg er ny i byen og kjenner ingen. Har ikke noe sosiale arrangementer som interesserer meg her. Så alternativet er vel å være hjemme ikke snakke til en sjel. Bli ensom, ringe kirkens SOS for å snakke med et annet menneske 🤷‍♀️ Folk er jammen meg gjerrige med basis hyggelighet for tiden. 

Anonymkode: a3969...6e6

Ja, dette svaret ditt var ikke spesielt hyggelig og en smule melodramatisk. 
 

Normen i Norge er ikke å bestille venner og få dem levert på døra. Du må faktisk engasjere deg i noe sosialt og det behøver ikke være pub, men kan være for eksempel turgrupper eller språkkafeer eller frivillig innsats i idrett eller en god sak. Der er som regel rikelig å velge mellom. 

Anonymkode: 685e1...a82

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dette "jeg vil bli kjent med deg sms" greiene dine, sendt til personer av motsatt kjønn muligens....? 

Anonymkode: 85031...576

Seriøst for meg spiller det ingen rolle hvilke kjønn de er. Dessuten er det snakk om folk jeg har en viss forbindelse til, som for eksempel kollega på jobb, folk som jeg har møtt på en hobby ol. Ikke totalt fremmede. Jeg har kjæreste og er bare interessert i å være hyggelig. 

Anonymkode: a3969...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er ubehagelig å få meldinger fra ukjente. Hvorfor sender du meldinger til folk du ikke kjenner? Kan du ikke utvide omgangskretsen din ved å gå på sosiale arrangementer og bli kjent på normal måte? 

Anonymkode: 685e1...a82

Men det er da ikke grunn til å tro at det er villt fremmede mennesker TS kontakter? Jeg antok at det er folk TS kjenner litt, f.eks. kollegaer eller naboer osv. For hen har vel fått tak i nummeret deres på et vis, ikke bare søkt det opp?

Det er da helt normalt å ta kontakt med folk man ønsker videre forbindelse med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hm. Jeg vet ikke, jeg er vel sånn type bare som kan tenke meg å bli kjent med folk. Med tankegangen om at en fremmed er en venn msn ikke har blitt kjent med. Sannsynligvis helt gærn. Haha 

Jeg er ny i byen og kjenner ingen. Har ikke noe sosiale arrangementer som interesserer meg her. Så alternativet er vel å være hjemme ikke snakke til en sjel. Bli ensom, ringe kirkens SOS for å snakke med et annet menneske 🤷‍♀️ Folk er jammen meg gjerrige med basis hyggelighet for tiden. 

Anonymkode: a3969...6e6

Jeg liker også å bli venn med folk, men skjønner folk blir skeptisk om du sender melding til random folk. Prøvd venneapper? Det har jeg brukt for å bli kjent med flere. 

Anonymkode: 5cc78...937

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg liker også å bli venn med folk, men skjønner folk blir skeptisk om du sender melding til random folk. Prøvd venneapper? Det har jeg brukt for å bli kjent med flere. 

Anonymkode: 5cc78...937

For noe tull. Hvorfor kan man ikke bli kjent med folk på nabolaget og skal heller bruke venne apper... verden i dag 🤯

Anonymkode: a3969...6e6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Seriøst for meg spiller det ingen rolle hvilke kjønn de er. Dessuten er det snakk om folk jeg har en viss forbindelse til, som for eksempel kollega på jobb, folk som jeg har møtt på en hobby ol. Ikke totalt fremmede. Jeg har kjæreste og er bare interessert i å være hyggelig. 

Anonymkode: a3969...6e6

Det er ikke rart i det hele tatt, TS. Jeg blir glad om en kollega inviterer meg på kaffe. Det er veldig uhøflig å ikke svare. 

Anonymkode: 73a1b...185

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du sender sms og ikke får noen respons ville jeg personlig antatt at de ikke var interessert i noe kontakt.

Men hva skriver du i disse sms'ene? Er det bare chit chat eller har du invitert med ut på en aktivitet som dere har til felles? Jeg tror det er større sjans for å bli kjent med folk dersom du får de med ut på noe. Lage noen minner sammen. Ha litt gøy. Bare sitte å sms'e for å bli kjent høres ganske slitsomt ut egentlig.

Anonymkode: 2538d...ed4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er litt rart om de først gir deg nummeret sitt, for å så ignorere sms...

Hva skriver du egentlig?

Anonymkode: e7f7a...50c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ein hobby og søk aktivt kontakt med folk der. Det er kleint med sms ut av det blå, men kanskje er det mulig å bli litt kjent med nye gjennom husflidslag, idrett, turistforening, borettslag, kor...  Og etter minst 2 treff, kan du invitere med på eit eller anna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skriver du, egentlig?

Du sier det for eksempel er kolleger.. da får man først kontakt på jobb, spør om de er med på fredagspils etter jobb, kanskje legger til på snap og deler noe random generisk shit... man sender ikke bare melding og spør om å bli venner, på en måte. Man blir det bare.

Som andre sier, du kan ikke bare bestille venner. Se på det som å ha sex med noen. Funker det best for deg når det er noen man har god kjemi med og har bygget noe opp med, eller når en person du har sagt hei til en gang sender meldingen "pule?" ut av det blå?

Det virker som du gjør det sistnevnte, bare sender en dick pic omtrent, og forventer at folk skal komme på døren og ligge med deg uten noe i forkant.

Anonymkode: d8dbd...b7c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva skriver du, egentlig?

Du sier det for eksempel er kolleger.. da får man først kontakt på jobb, spør om de er med på fredagspils etter jobb, kanskje legger til på snap og deler noe random generisk shit... man sender ikke bare melding og spør om å bli venner, på en måte. Man blir det bare.

Som andre sier, du kan ikke bare bestille venner. Se på det som å ha sex med noen. Funker det best for deg når det er noen man har god kjemi med og har bygget noe opp med, eller når en person du har sagt hei til en gang sender meldingen "pule?" ut av det blå?

Det virker som du gjør det sistnevnte, bare sender en dick pic omtrent, og forventer at folk skal komme på døren og ligge med deg uten noe i forkant.

Anonymkode: d8dbd...b7c

Nå er jeg dame og det jeg har sagt er innafor profesjonelle og normal kommunikasjon. 

Har ikke sendt noe personlig. Annet enn gode ønsker. 

Jeg er fullstendig normal person. Uten noe som helst syke baktanker. 

Anonymkode: a3969...6e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå er jeg dame og det jeg har sagt er innafor profesjonelle og normal kommunikasjon. 

Har ikke sendt noe personlig. Annet enn gode ønsker. 

Jeg er fullstendig normal person. Uten noe som helst syke baktanker. 

Anonymkode: a3969...6e6

Men kom med noen eksempler på hva du skriver til folk? 

Anonymkode: d7de4...0e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke overanalysert det. Uansett om det skyldes at de syns du er uinteressant for dem, er kjipe jævler som aldri svarer andre, eller ikke har betalt telefonregningen så er de ingen å bruke tid eller tanker på. Stryk dem av listen og let videre. Der fins folk som vil blu glad for at du prøver blu venn med dem.

Anonymkode: 560dd...648

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva skriver du, egentlig?

Du sier det for eksempel er kolleger.. da får man først kontakt på jobb, spør om de er med på fredagspils etter jobb, kanskje legger til på snap og deler noe random generisk shit... man sender ikke bare melding og spør om å bli venner, på en måte. Man blir det bare.

Som andre sier, du kan ikke bare bestille venner. Se på det som å ha sex med noen. Funker det best for deg når det er noen man har god kjemi med og har bygget noe opp med, eller når en person du har sagt hei til en gang sender meldingen "pule?" ut av det blå?

Det virker som du gjør det sistnevnte, bare sender en dick pic omtrent, og forventer at folk skal komme på døren og ligge med deg uten noe i forkant.

Anonymkode: d8dbd...b7c

🤣🤣🤣👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: 82bcf...c9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...