Gå til innhold

Dersom du plutselig ble flytte 1000 år tilbake i tid...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Åja så du har tjenestegjort i utlandet? Interessant. Det var nemlig ikke noe vanligere å plyndre på tokt i vikingetiden enn det er å tjenestegjøre i utlandet nå.

Anonymkode: 07145...4cd

 Hva i all verden snakker du om? Allikevel, du med din uvitenhet om oss som har tjenestegjort utenlands i uniform fortjener er stooor klem. You need it! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, AnonymBruker said:

Da måtte jeg blitt flyttet 1000 år tilbake i rom også ettersom solsystemet farer fremover i verdensrommet også😁 

Men uansett, da skulle jeg vel klart å sosialisert meg litt bedre enn jeg klarer i dag. 

Siden alle andre forstår at det er implisitt ville du nok slite soisialt der også 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste av oss hadde forstått språket, det hadde vært første hinder. Kan vi velge hvilke klær vi har på oss når vi reiser tilbake?

Og hva gjelder hygiene - nordmenn i jernalderen var uvanlig hygieniske for tiden. Det sies at en av grunnene til at de ofte var blonde, var at de brukte lut på håret mot utøy, og dette lysnet håret. Ellers kunne de nok uendelig mye mer enn oss om hva som kan spises fra naturen, og hva som kan brukes som legemidler. De importerte også blant annet krydder.

 

Anonymkode: a5965...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært båtbygger tenker jeg. Kanskje våpensmed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammelsmurfen skrev (7 minutter siden):

 Allikevel, du med din uvitenhet om oss som har tjenestegjort utenlands i uniform fortjener er stooor klem.

 

 

Er dette fransk skrevet med norske ord?

Anonymkode: 07145...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret mitt uten kaffe og sjokolade ville fått meg drept innen kort tid. Sikkert like greit. 

Endret av Pysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg som ikke klarer meg uten manikyr annenhver uke, og 5+ produkter før sengetid 😂

Økonomi og tall er min største fagkunnskap, men det var mulig lite verdt den gangen. Særlig som kvinne. 

Så da blir det nok kunnskap om mat, vekster i naturen, dyrke rotgrønnssaker som også fantes på den tiden. Ikke minst konservering av mat. Kan mye om hva som trives i rotkjellere, samt salting, tørking, hermetisering og andre metoder. Kan også mitt om skalldyr, fiske og sløying av fisk. 

Men måler meg nok ikke i det hele tatt med de som stod for matauk og konservering på den tiden. 

Anonymkode: 3786e...3ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper jeg ville ha dødd rimelig kjapt. Har ikke utseende med meg, er ikke flink til noe og er ikke fysisk sterk. Sterkt nærsynt også så det ville vært vanskelig å bidra med noe.

Anonymkode: 83e6d...c8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som tømrer så kunne sikkert fått bruk for kunnskapen min inne hus og hytte bygging😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke flink til å sosialisere heller. Nei, det ville vært håpløst.

Anonymkode: 83e6d...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dette fransk skrevet med norske ord?

Anonymkode: 07145...4cd

Glemte et komma. Excusez-moi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde lært folk om bakterier og virus, og fått de til å vaske henda. 

Men hadde sikkert blitt myrda for denne kunnskapen. Heksekunst! 

Anonymkode: 7249b...706

Bare ikke begynn å synge Lano-sangen, den kan få deg myrdet selv i vår tid. 

Anonymkode: 6d641...c38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...