Gå til innhold

Langt parforhold, vet ikke hva jeg skal gjøre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Usikker på hvilket innlegg du mener? På denne tråden eller et annet innlegg av deg?

Denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Topper og daler skrev (På 9.4.2024 den 0.30):

«Følgefeilen» her er kanskje at du ikke involverte ham i din seksuelle eksperimentering fra starten av. Det hadde nok  vært enklere for ham å bli med på en seksuell reise med deg om du foreslo at dere f.eks. opprettet en parprofil på Cupido sammen. Når han oppdager at du har opprettet en profil på en datingside uten ham, så oppstår antakelig følgefeilen. Da er han i utgangspunktet utestengt fra din seksuelle eksperimentering, fordi eksperimenteringen har blitt ditt sololøp. Kan hende kan du få ham på banen etterhvert. Livet er langt, og man vet ikke hva som skjuler seg bak neste sving. Jeg og min kone tok skrittet ut som swingers da vi var i slutten av 30-årene, etter mange år der vi delte fantasier og chattet med andre par på diverse datingsider. Det var et fellesprosjekt for oss. Foreløpig virker det imidlertid ikke som at du har spilt kortene dine på en smart måte. 

Så innlegget ditt nå. Det var et feiltrinn å gå for fort frem. Samtalen om å chatte med andre handlet om å snakke med andre alene (som jeg svarte på ditt innlegg), så jeg ble litt overrasket over hans reaksjon og, men da var han tydeligvis ikke helt ombord

Jeg fikk inntrykk av at han ikke ville noe mer, til tross for flere forsøk på å snakke om å «åpne» mer opp for eksprimentering. Han virker pirret av tanken, men ikke mer enn å fantasere om det. Men det kan hende han kommer på banen mer etterhvert

ts

Anonymkode: f2d58...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så innlegget ditt nå. Det var et feiltrinn å gå for fort frem. Samtalen om å chatte med andre handlet om å snakke med andre alene (som jeg svarte på ditt innlegg), så jeg ble litt overrasket over hans reaksjon og, men da var han tydeligvis ikke helt ombord

Jeg fikk inntrykk av at han ikke ville noe mer, til tross for flere forsøk på å snakke om å «åpne» mer opp for eksprimentering. Han virker pirret av tanken, men ikke mer enn å fantasere om det. Men det kan hende han kommer på banen mer etterhvert

ts

Anonymkode: f2d58...526

Som sagt, jeg og min kone startet opp med å opprette en parprofil på Cupido der vi delte erfaringer, og etterhvert bilder, med andre par. Uten å møte noen. Da var vi på deres alder. Det tok flere år før vi tok steget videre, men vi hadde det veldig gøy med den profilen. Anbefales. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 15.37):

Du er litt over 30, har du lyst til å leve med denne mannen i 45-50 år til?

Anonymkode: 145b4...5b0

Skal ikke ta for gitt an en blir så gammel. De fleste som har bevart ekteskapet er lykkelig for det i sine siste år. 

Anonymkode: fafc5...dfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 12.43):

 

 

Beklager på forhånd langt innlegg!

Jeg er kvinne i 30-årene, gift, vi har vært sammen i 16 år og har kun hatt sex med hverandre. Vi har også 2 barn sammen. 
jeg har de siste årene fått en økende følelse av angst for det livet jeg har valgt. Jeg føler jeg er kommet i en tidlig midtlivskrise, eller selvrealisering. Jeg har kjent en økende rastløshet, seksuelt og generelt. Føler til tider sterk tiltrekning til andre menn og ønske om å utforske med andre seksuelt. Jeg har alltid vært litt sånn, men har lagt lokk på det grunnet min livssituasjon som «utilgjengelig».

I fjor sommer fikk jeg et sterkt behov for å komme i kontakt med andre menn, og opprettet en bruker på en chatside. Da mannen min fant dette ut, ble han først lei seg, men deretter litt tent av det og gav meg lov. Jeg har forsøkt å snakke med mannen min om hvordan jeg har det. At jeg elsker han, men at jeg føler jeg ikke har «levd» og har mistet meg selv, spesielt seksuelt grunnet det livet vi (så altfor unge og umodne) valgte. Jeg har prøvd å diskutere åpent forhold med han. Han ble såret og vi sov på forskjellige rom etterpå. Neste kveld sa han at han ikke likte tanken på å dele meg med andre menn, men han hadde forståelse for at jeg hadde dette behovet. Likevel virket han bitter og skuffet og sa at dersom jeg skulle ligge med noen andre vil han ikke vite om det, og det måtte evt være etter en tur på byen eller noe (jeg går aldri ut på byen..…). 

Vi har hatt et godt og trygt samliv, men det siste halvåret etter den samtalen har vært tøft for meg. Han tar ikke opp temaet og lever som han har gjort før. Dette har gjort meg deprimert og bitter på han. Vi snakker generelt lite (har alltid vært slik) og vi kommuniserer ikke spesielt bra og han er veldig taus som person. Men vi elsker hverandre og å være sammen. Han er en som trekker seg unna i vanskelige diskusjoner og jeg er motsatt.

Vi prøver å gå på date og gjøre ting sammen. Men forholdet vårt har vært flatt lenge og vi har vært passive som par gjennom hele samlivet.. cruiset gjennom livet til nå.. vi har gått gjennom utfordringer, men har sjeldent kranglet eller hatt store utfordringer i parforholdet.

jeg begynner å føle at vi begynner å skli fra hverandre. Han vil heller være hjemme og se på serie enn å gå ut. Jeg er motsatt og vil ut og oppleve nye ting.

Blir ikke klok på artikler/internett heller. Enten må jeg bli eller så må jeg gå? Jeg vet at han ikke vil at jeg skal ligge med andre og det gnager.. når jeg gråt og viste min sårbarhet og respekt overfor han. Det kostet meg mye! Jeg tror ikje jeg kan være sammen med han livet ut, og det er vondt. Pause i forholdet kanskje?

Noen i samme situasjon? Tips?

takk til de som gadd å lese

Anonymkode: f2d58...526

Dere gikk inn i et monogamt forhold (noe jeg regner med folk gjør når de gifter seg og lover hverandre troskap). Du ønsker nå å endre premissene for deres forhold, du presser ham slik at han føler seg nødt til å godta noe som går på akkord med ham selv. Bli singel og pule rundt så mye du vil, du. Og la mannen din finne en monogam kvinne. Dere elsker ikke hverandre. Han elsker muligens deg, men du elsker ikke ham. Siden anser det som lett å bare ligge med andre menn. Selvfølgelig vil han ikke ta opp temaet "utroskap med tillatelse", og selvfølgelig lever han som før. At du er deprimert og bitter fordi du ikke kan pule rundt som gift, er bare barnslig. Ta deg sammen og skjerp deg. 

Anonymkode: b5d17...ddc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 17.25):

Notis til menn. Ikke bind deg og ikke få barn. 

Kvinnen vil aldri bli fornøyd, hun vil bli frustrert over at du ikke vil dele henne seksuelt og følgene av at du ikke aksepterer dette behovet hun har er skilsmisse. 

 

Anonymkode: a0dda...b68

Du har altså hoppet elegant over MANNEN som svarte TS med at han lå rundt og hadde samme behovet? 

Anonymkode: b5d17...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 17.33):

Kanskje det, men det er en reaksjon på at jeg viste min innerste sårbarhet overfor han og at han ikke virker til å bry seg om mine følelser. Det er ingen andre jeg kunne delt dette med utenom han, min aller nærmeste person som kjenner meg best av alle. Han får det sånn han vil ved å fortsette livet og jeg må legge lokk på noe jeg formidlet til han at var veldig vanskelig for meg. Jeg vil heller ikke legge press på han på noe jeg vet han er utilpass om å ta tak i. Har tatt opp temaet noen ganger etter det, men mitt initiativ. Han vil bare ikke snakke om det, unngår temaet og later som om det ikke eksisterer. Det er hans reaksjon på alle utfordringer vi har hatt. Der jeg til slutt gråter og forteller på nytt og han ikke skjønner hvorfor.. Det er utrolig sårt for meg og spiser meg opp mer og mer. Det er sårt når jeg ser og opplever at han er tilfreds og fortsetter livet, noe han selv uttrykker

Anonymkode: f2d58...526

Altså. Det er ikke vanskelig å holde fitta i buksa, altså. Da har du ikke hatt store problemer i livet. Vil du pule rundt, så bli singel og pul alt du orker. At du gråter og manipulerer ham til å la deg ligge med andre, er utrolig råttent. Selvfølgelig unngår han temaet. Skal du gni det inn og mase hver dag om å pule andre?

Anonymkode: b5d17...ddc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 18.44):

Takk for svar

Problemet er at jeg vil utforske med andre, ikke min mann

Vi har hatt et godt forhold og samliv og sexen har aldri vært bedre, likevel kjenner jeg på at jeg vil mer. Dette er noe jeg alltid har kjent på, men lagt lokk på.. det har bare kommer til et punkt der jeg ikke vet om jeg klarer det lenger. Vi har snakket om å utforske sammen utenom alt det vi har prøvd hjemme/bare oss to, og jeg foreslo feks trekant, swingers ol, for å se hvordan han tenkte om det. Han syns det var en pirrende tanke, men er ikke interessert i å prøve

Anonymkode: f2d58...526

Da blir du singel og utforsker. 

Anonymkode: b5d17...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...