Gå til innhold

Langt parforhold, vet ikke hva jeg skal gjøre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår hva du sier, men for meg forstår jeg ikke sammenhengen mellom ønske om å utforske seksuelt, og det å måtte gjøre det med flere partnere?! Det er vel naturlig å foreslå å utforske sammen med mannen sin? Jeg skjønner jo godt at han både ble såret og er bitter.
 

Det hadde vært bedre om du avsluttet ekteskapet med mannen, enn at du ba om åpent forhold. Det er jo tydelig at han ikke innehar det du trenger eller ønsker deg for å føle deg fri, dvs du er ikke villig til å ville ta med han på den reisen. Men da burde du respektere han nok til å avslutte fullt og helt. 

Anonymkode: 6f747...979

Takk for svar

Problemet er at jeg vil utforske med andre, ikke min mann

Vi har hatt et godt forhold og samliv og sexen har aldri vært bedre, likevel kjenner jeg på at jeg vil mer. Dette er noe jeg alltid har kjent på, men lagt lokk på.. det har bare kommer til et punkt der jeg ikke vet om jeg klarer det lenger. Vi har snakket om å utforske sammen utenom alt det vi har prøvd hjemme/bare oss to, og jeg foreslo feks trekant, swingers ol, for å se hvordan han tenkte om det. Han syns det var en pirrende tanke, men er ikke interessert i å prøve

Anonymkode: f2d58...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg er 31 og har vært sammen med min mann i 17 år. Vi har 3 barn sammen. Han er den eneste jeg har hatt sex med, men han hadde rundt 15 partnere før meg (han er noen år eldre).

Har innimellom tenkt «hva hvis» eller lurt på hvordan det ville ha vært, men aldri kjent et behov for at det er noe jeg må gjøre. 

I motsetning til dere så har vi vokst sammen, ikke fra hverandre. Vi kommuniserer godt, har felles ønsker pg behov i livet, har samme fremtidsambisjoner, samme behov for opplevelser og sosialt liv samt at vi har et veldig godt sexliv. Lidenskap, kjærlighet og begjær. Orgasmer i fleng. Mulig det er derfor jeg ikke kjenner savn etter noe annet?

Mannen har lenge fantasert om meg med andre menn, noe jeg har vært reservert til frem til for en stund siden. Jeg tenner på tanken om sex med andre menn med min mann. Ikke noe jeg eller han ønsker at jeg skal gjøre alene, men noe vi gjør sammen. Så vi har begynt å komme i kontakt med aktuelle menn og gleder oss på å prøve (hvis ikke jeg feiger ut). 

Anonymkode: 64ea3...f83

Da du var 14 ble du sammen med en som er noen år eldre og har hatt 15 partnere???

Anonymkode: 205e1...638

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for svar

Problemet er at jeg vil utforske med andre, ikke min mann

Vi har hatt et godt forhold og samliv og sexen har aldri vært bedre, likevel kjenner jeg på at jeg vil mer. Dette er noe jeg alltid har kjent på, men lagt lokk på.. det har bare kommer til et punkt der jeg ikke vet om jeg klarer det lenger. Vi har snakket om å utforske sammen utenom alt det vi har prøvd hjemme/bare oss to, og jeg foreslo feks trekant, swingers ol, for å se hvordan han tenkte om det. Han syns det var en pirrende tanke, men er ikke interessert i å prøve

Anonymkode: f2d58...526

Enten respekterer du hans ønsker, eller så går du. Det er alt for mye å be om at han skal godta at du ligger med andre.  

Anonymkode: 205e1...638

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da du var 14 ble du sammen med en som er noen år eldre og har hatt 15 partnere???

Anonymkode: 205e1...638

Ja? Jeg var 14, han var 17. Han debuterte som 15-åring og det er ikke så vanskelig å finne seg 15 partnere på et par år.  Skjønner ikke helt hva du stiller spørsmålet for? 

Anonymkode: 64ea3...f83

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå trangen til å utforske sex med andre mennesker, siden du aldri har hatt muligheten.

Men hvis jeg skal være bunn ærlig: det er oppskrytt.

Det kommer kanskje ann på hva slags mennesketype du er, men veldig mange av oss kvinner søker gjerne en emosjonell tilknytning for at sexen skal bli bra. Minimumskravet er at han er tiltrekkende, men helst bør det være noe mer. En dragning, en kjemi, en nysgjerrighet, spenning, betatthet, forelskelse.

Jeg har hatt sex med bra menn som på papiret er gode elskere, men allikevel har jeg følt at sexen er både kjedelig, dårlig, klein, uinteressant. Årsaken er at det ikke har vært følelser der. Jeg fikk heldigvis gjort meg denne erfaringen, slik at jeg nå virkelig vet verdien av det forholdet jeg har, og det å kunne ha sex med en mann jeg virkelig elsker. Ingenting annet kan sammenlignes for meg. Det er 100% den beste sexen.

Du skriver om sex, men jeg får litt inntrykk av at du kanskje kjeder deg i forholdet ellers. At han ikke stimulerer deg, gir deg det du trenger på andre områder. Swingers og åpent forhold vil da bare være en slags virkelighetsflukt. Det vil ikke reparere forholdet ditt og misnøyen din, men heller bli døra som gjør at du går.

Anonymkode: 001a6...16c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk for svar

Problemet er at jeg vil utforske med andre, ikke min mann

Vi har hatt et godt forhold og samliv og sexen har aldri vært bedre, likevel kjenner jeg på at jeg vil mer. Dette er noe jeg alltid har kjent på, men lagt lokk på.. det har bare kommer til et punkt der jeg ikke vet om jeg klarer det lenger. Vi har snakket om å utforske sammen utenom alt det vi har prøvd hjemme/bare oss to, og jeg foreslo feks trekant, swingers ol, for å se hvordan han tenkte om det. Han syns det var en pirrende tanke, men er ikke interessert i å prøve

Anonymkode: f2d58...526

Hva er det du tenker å oppnå med andre? Som du selv sier så har sexen deres aldri vært bedre og det kommer nok av trygghet og det at dere kjenner hverandre så godt. Det tar ofte tid å bygge opp og jeg tror du må kysse mange frosker på veien. 

Han er ikke åpen for at du har sex med andre (noe jeg forstår veldig godt), så da må du bestemme deg for om sex med andre er viktigere enn forholdet til partneren din og det å være en samlet familie. 
 

Slik jeg ser det er det tre mulige valg:

1: Du er utro. Han finner ut av det og det ender enten i et giftig og destruktivt forhold hvor all tillit er brutt eller et stygt brudd. 

2: Du velger å gå. Du kan være heldig å finne deg noen gode partnere og være tilfreds med livet som singel og ha barna annenhver uke eller du kan være uheldig å ende opp med mange dårlige seksuelle opplevelser og begynne å savne det gode og trygge du hadde hjemme. 

3: Du velger å akseptere situasjonen som den er og satse videre på forholdet. Kanskje forsvinner disse følelsene med tiden, kanskje vil du bli bitter over det du ikke har fått oppleve eller så åpner din mann opp for at dere kan ha trekant, partnerbytte etc.

Anonymkode: 64ea3...f83

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje det, men det er en reaksjon på at jeg viste min innerste sårbarhet overfor han og at han ikke virker til å bry seg om mine følelser. Det er ingen andre jeg kunne delt dette med utenom han, min aller nærmeste person som kjenner meg best av alle. Han får det sånn han vil ved å fortsette livet og jeg må legge lokk på noe jeg formidlet til han at var veldig vanskelig for meg. Jeg vil heller ikke legge press på han på noe jeg vet han er utilpass om å ta tak i. Har tatt opp temaet noen ganger etter det, men mitt initiativ. Han vil bare ikke snakke om det, unngår temaet og later som om det ikke eksisterer. Det er hans reaksjon på alle utfordringer vi har hatt. Der jeg til slutt gråter og forteller på nytt og han ikke skjønner hvorfor.. Det er utrolig sårt for meg og spiser meg opp mer og mer. Det er sårt når jeg ser og opplever at han er tilfreds og fortsetter livet, noe han selv uttrykker

Anonymkode: f2d58...526

Du blir tatt i å chatte med andre menn. Du forteller han at han ikke er nok for deg og at du ønsker å ligge med andre menn, og at dette ønsket overgår det stabile familielivet, deres forhold og hans følelser. 

Hva tenker du at han skal gjøre og føle i en slik situasjon? Skal han sitte der og lytte, forstå og trøste deg? Skal han synes synd på deg fordi du føler deg fanget i en familie med han? 

Nei, ærlig talt. Er du ikke fornøyd med forholdet og livet dere har, så må du rett og slett bare gå. Jeg synes det er utrolig at du kan sitte der og grine fordi han ikke viser forståelse for ditt behov for å ha sex med andre menn og utforske din seksualitet med andre menn. Jeg hadde blitt svært overrasket om hans selvtillit ikke er fullstendig knekt nå. Snakk om å få partneren sin til å føle seg som en verdiløs dritt. 

Dette er ditt problem. Du er den som nå har endret deg, og da er det du som har ansvaret for å lede dialogen rundt dette. 

Vanligvis, når én part har foreslått åpent forhold, så er forholdet over. Her vil det bare gå nedover. 

Anonymkode: b624d...cdf

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 31 og har vært sammen med min mann i 17 år. Vi har 3 barn sammen. Han er den eneste jeg har hatt sex med, men han hadde rundt 15 partnere før meg (han er noen år eldre).

Har innimellom tenkt «hva hvis» eller lurt på hvordan det ville ha vært, men aldri kjent et behov for at det er noe jeg må gjøre. 

I motsetning til dere så har vi vokst sammen, ikke fra hverandre. Vi kommuniserer godt, har felles ønsker pg behov i livet, har samme fremtidsambisjoner, samme behov for opplevelser og sosialt liv samt at vi har et veldig godt sexliv. Lidenskap, kjærlighet og begjær. Orgasmer i fleng. Mulig det er derfor jeg ikke kjenner savn etter noe annet?

Mannen har lenge fantasert om meg med andre menn, noe jeg har vært reservert til frem til for en stund siden. Jeg tenner på tanken om sex med andre menn med min mann. Ikke noe jeg eller han ønsker at jeg skal gjøre alene, men noe vi gjør sammen. Så vi har begynt å komme i kontakt med aktuelle menn og gleder oss på å prøve (hvis ikke jeg feiger ut). 

Anonymkode: 64ea3...f83

Hva er aldersforskjellen mellom dere? 

Anonymkode: 66878...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kan forstå trangen til å utforske sex med andre mennesker, siden du aldri har hatt muligheten.

Men hvis jeg skal være bunn ærlig: det er oppskrytt.

Det kommer kanskje ann på hva slags mennesketype du er, men veldig mange av oss kvinner søker gjerne en emosjonell tilknytning for at sexen skal bli bra. Minimumskravet er at han er tiltrekkende, men helst bør det være noe mer. En dragning, en kjemi, en nysgjerrighet, spenning, betatthet, forelskelse.

Jeg har hatt sex med bra menn som på papiret er gode elskere, men allikevel har jeg følt at sexen er både kjedelig, dårlig, klein, uinteressant. Årsaken er at det ikke har vært følelser der. Jeg fikk heldigvis gjort meg denne erfaringen, slik at jeg nå virkelig vet verdien av det forholdet jeg har, og det å kunne ha sex med en mann jeg virkelig elsker. Ingenting annet kan sammenlignes for meg. Det er 100% den beste sexen.

Du skriver om sex, men jeg får litt inntrykk av at du kanskje kjeder deg i forholdet ellers. At han ikke stimulerer deg, gir deg det du trenger på andre områder. Swingers og åpent forhold vil da bare være en slags virkelighetsflukt. Det vil ikke reparere forholdet ditt og misnøyen din, men heller bli døra som gjør at du går.

Anonymkode: 001a6...16c

Jeg er enig her. Har vært singel i tre år og har hatt en god del sex i løpet av disse årene. Men for det første er det skikkelig vanskelig og tidkrevende å luke ut de ordentlige mennene fra de du ikke vet hva kommer til å finne på bak lukkede dører. Noen er så masete fra starten at du skjønner at de ikke forstår grenser, noe som kan være skummelt. For det andre er det sjelden det er skikkelig bra. Hatt veldig god sex med én mann på denne tiden. Halvbra med en annen. Resten kunne jeg like gjerne ha droppet 😅

Hadde såklart mye heller funnet en fast partner, men det er langt mellom gode, single menn på min alder. 

Anonymkode: 21301...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er aldersforskjellen mellom dere? 

Anonymkode: 66878...6ba

Vi er i samme alder

Anonymkode: f2d58...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike tråder får meg til å miste troen på menneskeheten, stabilitet og det å leve i et forhold med en partner man kan stole på.

Anonymkode: 3c1d6...47f

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske på at datingpoolen ikke er like full av bra menn som den var da du var ung. I 20årene er det ikke langt mellom de bra mennene. I 30årene er det langt mellom dem. 

Jeg tror sjansen er stor for at du kommer til å angre deg om du bryter opp familien og forholdet for sex med andre. Plutselig sitter du der og har gått lei av sex med forskjellige menn. Mannen din har kanskje da gått videre og funnet seg en ny dame. Du savner mannen og familielivet dere hadde sammen. 

Syns jeg har lest utallige sånne historier før der damer har angret på at de gikk fra den "kjedelige grå" mannen sin fordi de trodde gresset var grønnere på den andre siden av gjerdet.

Tenk deg godt om er mitt råd!

Anonymkode: 2bef0...e4e

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig han taklet dette veldig bra. Her hadde det vært slutt på sekundet. Men dere virker veldig forskjellig, skal dette gå, så må dere være gode på å kommunisere rundt dette, med 100% åpenhet, hvis ikke er det dømt til å feile

Anonymkode: 3eb27...398

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar og forståelse. Føler jeg har alt, men likevel føler jeg meg liksom tom. Jeg høres egoistisk ut. Har gjort alt det «riktige», tatt de tryggeste valgene. Aldri gjort noe «galt» og vært «flink pike».. tenkt på hva jeg «burde» gjøre. Og det er vel det som er problemet mitt

elsker mannen min, og er redd for å miste familielivet, samtidig vil jeg være selvstendig og finne ut av meg selv, for meg selv. Det er det jeg føler at jeg ikke har erfart i livet. Det er utrolig vanskelig å innse og stå i

Jeg forstår at jeg må ta et valg.. Det er tøft å blottlegge meg her inne, men det føles godt å lufte det jeg bærer på og høre andres tanker/erfaringer

Anonymkode: f2d58...526

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jeg spørre hvordan det går nå med deg/forholdet nå? Hvordan har det påvirket deg i ettertid? Har du fremdeles behov for å ligge/være med noen andre?
Vurderte du å avslutte forholdet på et tidspunkt?

Det går bra, veldig bra. Jeg er avslappet i forholdet, egentlig ganske forelsket. Høres det rart ut - i en alder som min, og etter 30+ år?

Nei, ikke noe slikt behov. Det spennende og fascinerende ved å oppleve andres seksualitet er ikke lenger der. Og behovet for selvbekreftelse er slukket. Jeg leser at menn strever med å få kvinner, jeg opplevde at det var lett. Rart. Men selvsagt ga det en ny selvtillit. Jeg har satt pris på den erfaringen.

Jeg vurderte aldri å avslutte. Men den ene spesielt intense relasjonen var så sterk at den utfordret viljen min, og sjokkerte meg. Jeg ble skremt, forsto at jeg lekte med ilden, fikk enslags krise og brøt av. Deretter ikke noe, og det er godt. Sexen hjemme er god og jeg blir kåt av hun som er min.

Var dette slemt? Ja. Har jeg hatt flaks? Ja. Har jeg modnet av det, ved å oppleve noe jeg aldri gjorde mens jeg kanskje kunne? Ja. Angrer jeg? Ikke sikker. Men hadde det blitt avslørt ville jeg angret bittert. Selvfølgelig. 

Anonymkode: a735b...f4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Slike tråder får meg til å miste troen på menneskeheten, stabilitet og det å leve i et forhold med en partner man kan stole på.

Anonymkode: 3c1d6...47f

Hvis ett menneske får deg til å miste trua på menneskerettighetene generelt, var vel ikke trua særlig sterk fra før. 

Anonymkode: 4c9ff...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan forstå trangen til å utforske sex med andre mennesker, siden du aldri har hatt muligheten.

Men hvis jeg skal være bunn ærlig: det er oppskrytt.

Det kommer kanskje ann på hva slags mennesketype du er, men veldig mange av oss kvinner søker gjerne en emosjonell tilknytning for at sexen skal bli bra. Minimumskravet er at han er tiltrekkende, men helst bør det være noe mer. En dragning, en kjemi, en nysgjerrighet, spenning, betatthet, forelskelse.

Jeg har hatt sex med bra menn som på papiret er gode elskere, men allikevel har jeg følt at sexen er både kjedelig, dårlig, klein, uinteressant. Årsaken er at det ikke har vært følelser der. Jeg fikk heldigvis gjort meg denne erfaringen, slik at jeg nå virkelig vet verdien av det forholdet jeg har, og det å kunne ha sex med en mann jeg virkelig elsker. Ingenting annet kan sammenlignes for meg. Det er 100% den beste sexen.

Du skriver om sex, men jeg får litt inntrykk av at du kanskje kjeder deg i forholdet ellers. At han ikke stimulerer deg, gir deg det du trenger på andre områder. Swingers og åpent forhold vil da bare være en slags virkelighetsflukt. Det vil ikke reparere forholdet ditt og misnøyen din, men heller bli døra som gjør at du går.

Anonymkode: 001a6...16c

Ja, det er sant at jeg kjeder meg i forholdet, at han ikke stimulerer meg nok. Det er nok det som også gjør at jeg føler meg ensom og «fanget» mtp ekteskapet og familieliv. det er ikke bare sex med andre, men også følelsesbiten mtp andre. Likevel har jeg fremdeles sterke følelser for mannen min og dette har blitt forsterket når jeg har snakket med andre på chat eller kjent tiltrekning til andre og vi merket at sexlivet ble spennende igjen av det. Så han liker pirringen ved at jeg er attraktiv for andre

Anonymkode: f2d58...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresset er ikke grønnere på andre siden, nødvendigvis. Du risikerer å legge ditt i grus, og hva så om du angrer? 
 

Personlig ville jeg vært utro en gang (med beskyttelse og gjerne f eks på jobbreise så typen ikke finner det ut). Da får du smake på andre livet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvis jeg skal være bunn ærlig: det er oppskrytt.

[...]

Jeg har hatt sex med bra menn som på papiret er gode elskere, men allikevel har jeg følt at sexen er både kjedelig, dårlig, klein, uinteressant. Årsaken er at det ikke har vært følelser der. Jeg fikk heldigvis gjort meg denne erfaringen, slik at jeg nå virkelig vet verdien av det forholdet jeg har, og det å kunne ha sex med en mann jeg virkelig elsker. Ingenting annet kan sammenlignes for meg. Det er 100% den beste sexen.

Jeg er enig. Det er sånn - eller det blir sånn. Men problemet er at når man ikke har erfart det andre, vet man det ikke...

Anonymkode: a735b...f4e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går bra, veldig bra. Jeg er avslappet i forholdet, egentlig ganske forelsket. Høres det rart ut - i en alder som min, og etter 30+ år?

Nei, ikke noe slikt behov. Det spennende og fascinerende ved å oppleve andres seksualitet er ikke lenger der. Og behovet for selvbekreftelse er slukket. Jeg leser at menn strever med å få kvinner, jeg opplevde at det var lett. Rart. Men selvsagt ga det en ny selvtillit. Jeg har satt pris på den erfaringen.

Jeg vurderte aldri å avslutte. Men den ene spesielt intense relasjonen var så sterk at den utfordret viljen min, og sjokkerte meg. Jeg ble skremt, forsto at jeg lekte med ilden, fikk enslags krise og brøt av. Deretter ikke noe, og det er godt. Sexen hjemme er god og jeg blir kåt av hun som er min.

Var dette slemt? Ja. Har jeg hatt flaks? Ja. Har jeg modnet av det, ved å oppleve noe jeg aldri gjorde mens jeg kanskje kunne? Ja. Angrer jeg? Ikke sikker. Men hadde det blitt avslørt ville jeg angret bittert. Selvfølgelig. 

Anonymkode: a735b...f4e

Du vet ikke om du har flaks. Du har sådd masse frø av uærlighet og selvfokus inn i forholdet ditt. Og vet ikke når ting gror. 

Anonymkode: 4c9ff...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...