Gå til innhold

Syns det er ekkelt når fremmede menn spørr meg ut om min seksualitet..er det normalt å bli forhørt om sånt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Druid skrev (På 8.4.2024 den 22.43):

Ser den. Det er ulempen med å komme i datingmiljøet i så høy alder, det er stort sett det som er viktig da.

Artig med sånne "Know it all- typer"... 

Så når man kommer i 50-årene da er det stort sett bare sex som er viktig?

 

Anonymkode: 10457...0dc

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er hvertfall et rødt flagg å ha så ødelagte sosiale antenner at man faktisk spør om sånt tidlig i en datingfase.

Tror ikke det er vanlig blant menn som vil ha noe annet enn en FWB i beste fall.

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 21.36):

Ingenting normalt med å spørre om sånt før man overhode har møtt hverandre 🙃

Sånne typer er kun ute etter et ligg, eller de skal ta seg en ronk hvis noen er så blåøyde at de faktisk svarer! 

Anonymkode: 31a30...953

Seksualitet er viktig for meg og jeg vil i en datingfase finne ut tidlig om dette er et menneske jeg kan tenkes å være kompatibel med for å slippe å kaste bort begges tid.

Du må gjerne synes at det er kleint, men jeg tror ikke at det er en sikker indikator på at fyren bare er ute etter ONS.

Jeg synes også at det er helt greit å avklare tidlig om man har lyst på barn. Det er også kleint, men om du møter noen på 35 som har veldig lyst på barn så er det fint å avklare det før man har brukt for mye tid.

Anonymkode: 60c19...ebb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Seksualitet er viktig for meg og jeg vil i en datingfase finne ut tidlig om dette er et menneske jeg kan tenkes å være kompatibel med for å slippe å kaste bort begges tid.

Du må gjerne synes at det er kleint, men jeg tror ikke at det er en sikker indikator på at fyren bare er ute etter ONS.

Jeg synes også at det er helt greit å avklare tidlig om man har lyst på barn. Det er også kleint, men om du møter noen på 35 som har veldig lyst på barn så er det fint å avklare det før man har brukt for mye tid.

Anonymkode: 60c19...ebb

Det er så klart greit å snakke om personlige ting om begge ønsker det. 

Anonymkode: 1df31...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 11.42):

Jeg dater noe halvhjertet, fordi jeg egentlig ikke har så troen på å finne noen jeg passer med via datingside som jeg forsøker nå.

Jeg forsøker å unngå å prate lenge med folk på nett, og heller treffe dem raskt for å unngå å forhåpninger som ikke blir innfridd og at man utleverer mye til til fremmede mennesker.

Likevel er det mange menn som blur så himla personlig. Spør meg ut om hvordan kropp jeg har, hvor ofte jeg vil ha sex, om jeg er kjærlig osv. Jeg syns det er så ubehagelig å bli forhørt om sånt, når det ikke egentlig har relevans for andre enn den jeg evt. blir sammen med..

Hvordan takler dere andre kvinner sånne spørsmål, og dere menn: hvorfor spør dere så personlig? De aller fleste man snakker med på nett kommer man ikke til å møte en gang, langt mindre ha sex med. 

Anonymkode: 9690d...89c

Slutter å snakke med dem, case closed.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Seksualitet er viktig for meg og jeg vil i en datingfase finne ut tidlig om dette er et menneske jeg kan tenkes å være kompatibel med for å slippe å kaste bort begges tid.

Du må gjerne synes at det er kleint, men jeg tror ikke at det er en sikker indikator på at fyren bare er ute etter ONS.

Jeg synes også at det er helt greit å avklare tidlig om man har lyst på barn. Det er også kleint, men om du møter noen på 35 som har veldig lyst på barn så er det fint å avklare det før man har brukt for mye tid.

Anonymkode: 60c19...ebb

Fremgangsmåten her er mange ikke ok, spesielt ikke i et slikt format med fremmede mennesker. Dette hadde vært ganske avtennende for meg, samtidig greit å vite hvem personen er, slik at vi ikke møtes. Dette betyr ikke at seksualitet ikke er viktig for meg, men jeg vil påstå denne fremgangsmåten vil koste deg mange potensielle dates. Her er også kjemi viktig, ord er fattig, kompatibilitet er ikke noe man finner ut ved å prate om det ut av det blå på mld. Det er forskjell på dette og det å nevne ting som barn. 

Endret av MissJolie
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomSawyer skrev (På 8.4.2024 den 12.34):

Ja og måten du viser respekt for meg er å la meg slippe å kaste bort tiden min. Så gjør jeg gjerne det samme tilbake.

Hvis jeg ønsker sex hver dag vil jeg helst slippe å bruke en mnd for å finne ut at hun jeg dater trives med 2 ggr i mnd. Vil jeg kjøpe meg frustrasjon kjøper jeg heller en styggdyr tysk bil.

Vel, vi mennesker er kanskje litt mer komplekse enn som så. Både flere jeg kjenner, og meg selv inkludert, har hatt forskjellige ønsker vedr.sex. Noen har du lyst på hver dag, andre har du lyst på hver uke. dette kommer bla.an på person, kjemi og forholdet generelt.

Tror dette også kan gjelde menn, da jeg var gift med en mann som i tidligere forhold hadde lavere sexlyst, men knapt kunne ligge unna meg ( før du spør, dette hørte jeg fra både han og hans ex.) Det betyr ikke nødvendigvis at det var noe feil i forholdet, men tyder mer på kjemi og "passione", tenker jeg.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjærsten min snakket om slikt fra start. Hadde vært uaktuelt for meg å bli sammen med en som ikke klarer å snakke om slikt 

Anonymkode: 4c887...dd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (På 8.4.2024 den 12.41):

Det blir helt feil å spørre deg om dette, men samtidig er seksuell "likhet" viktig. 

Jeg fikk nylig opp en like fra en dame som skriver at hun er demiseksuell. Da kan jeg ta det til etterretning.

Men hvorfor ta det til etteretning? Det sier jo ingenting om hennes preferanser vedr.sex?

Eller tenker du at du bare er ute etter tilfeldig sex?( For da betyr det selvfølgelig noe). Jeg kjenner flere demiseksuelle, og de er like forskjellige som alle andre, noen vil ha sex 2 ganger daglig, andre 2 ganger i måneden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissJolie skrev (8 timer siden):

Fremgangsmåten her er mange ikke ok, spesielt ikke i et slikt format med fremmede mennesker. Dette hadde vært ganske avtennende for meg, samtidig greit å vite hvem personen er, slik at vi ikke møtes. Dette betyr ikke at seksualitet ikke er viktig for meg, men jeg vil påstå denne fremgangsmåten vil koste deg mange potensielle dates. Her er også kjemi viktig, ord er fattig, kompatibilitet er ikke noe man finner ut ved å prate om det ut av det blå på mld. Det er forskjell på dette og det å nevne ting som barn. 

Ja, jeg åpner for at det å snakke (for) åpent om alt kan gjøre at en potensiell partner får kalde føtter - enten det er å spørre på første date om vedkommende er like glad i BDSM som deg selv, eller om du spør om vedkommende også vil lage barn i løpet av førstkommende år.

Det jeg kommenterte var dog påstanden om at de som snakker om sånt nødvendigvis er useriøs. Jeg er ganske sikker på at det ikke er korrekt. Så man kan snu responsen din på hodet: den som forkaster en date som snakker for åpent om sex går potensielt glipp av en seriøs partner.

Anonymkode: 60c19...ebb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annasin skrev (2 minutter siden):

Noen har du lyst på hver dag, andre har du lyst på hver uke. dette kommer bla.an på person, kjemi og forholdet generelt.

Vanskelig å være udelt uenig med deg, skal jeg ikke være heller.

Det er klart kjemien og dynamikken i et forhold vil påvirke sexfrekvensen mye..og særlig for kvinner.

Det finnes likevel grenser for hvor fleksible vi er. Jeg kommer ikke til plutselig å ikke ville ha sex hver bidige dag når jeg har hatt den driven i 45 år. En asexuell kvinne blir ingen sexgudinne bare fordi en ny mann bunnsmør selvfølelsen hennes heller..

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (Akkurat nå):

Vanskelig å være udelt uenig med deg, skal jeg ikke være heller.

Det er klart kjemien og dynamikken i et forhold vil påvirke sexfrekvensen mye..og særlig for kvinner.

Det finnes likevel grenser for hvor fleksible vi er. Jeg kommer ikke til plutselig å ikke ville ha sex hver bidige dag når jeg har hatt den driven i 45 år. En asexuell kvinne blir ingen sexgudinne bare fordi en ny mann bunnsmør selvfølelsen hennes heller..

Aseksuell er jo noe helt annet, selvfølgelig ( men du nevnte spesifikt demiseksuell)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annasin skrev (2 minutter siden):

Aseksuell er jo noe helt annet, selvfølgelig ( men du nevnte spesifikt demiseksuell)

Var nok en annen som nevnte det 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste av oss utelukker halvparten av befolkningen som potensiell partner på grunn av sex så man kan ikke påstå sex ikke er viktig. Jeg er overbevist om at det finnes mange flotte mennesker av mitt eget kjønn som jeg kunne levd bra sammen med. Men sex er så viktig for meg at det er utelukket for min del.

Anonymkode: 34dfa...f14

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De fleste av oss utelukker halvparten av befolkningen som potensiell partner på grunn av sex så man kan ikke påstå sex ikke er viktig. Jeg er overbevist om at det finnes mange flotte mennesker av mitt eget kjønn som jeg kunne levd bra sammen med. Men sex er så viktig for meg at det er utelukket for min del.

Anonymkode: 34dfa...f14

Klart sex er viktig men det føles bare så ekkelt og invaderende når noen vandrer rett inn i intimsonen min. Det er vesentlig færre enn 50% av menn jeg hadde ønsket sex med. Det er garantert ikke engang en tosifret prosentandel av menn engang. Og det er helt utelukket at jeg vet om jeg kunne hatt sex med noen ut i fra ett bilde, selv om jeg som regel vet det i løpet av få minutter om jeg treffer noen. Derfor det er så utrolig ubehagelig at menn tror det er greit å grave i sånt før en date. Jeg er nåi det minste høflig nok til å la være å si: 'Jeg kunne aaaaaldri hatt sex med deg!' på første date, selv om jeg for det er det jeg tenker om de fleste menn jeg møter..

Anonymkode: 9690d...89c

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, menn stiller krav. Eeelsker det jeg leser 🙃 Selvfølgelig spør de hvis det er viktig, gidder ikke date i 3 måneder hvis du er aseksuell liksom 😂

Anonymkode: 37907...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det at du vil møte de med en gang gir et kraftig hint om at du er rett på og vil ha sex.

Anonymkode: 70f15...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 12.32):

Muligens for deg, men ikke for meg.

Seksualiteten din er det som skal motivere meg til å akseptere personligheten din, ikke motsatt. 

Anonymkode: 09185...194

Jeg hadde aldri lagt ut om mine personlige seksuelle preferanser og informasjon om min nakne kropp til en vilt fremmed person, så der er vi definitivt ulike.

Og dersom du er så ekstremt travel at du ikke engang har tid til å gå en tur sammen i en times tid for å finne ut om jeg er kvinnen i ditt liv, så er du definitivt ikke mannen i mitt. 

Anonymkode: e5e14...36e

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Å nei, menn stiller krav. Eeelsker det jeg leser 🙃 Selvfølgelig spør de hvis det er viktig, gidder ikke date i 3 måneder hvis du er aseksuell liksom 😂

Anonymkode: 37907...7be

Så dersom kvinner ikke er villige til å brette ut om egen seksualitet og egen nakne kropp til vilt fremmede menn på internett så er de aseksuelle? 

😂

Oi så "rart"at 1 av 4 menn er enslige og barnløse når de tipper 40 🤭

Anonymkode: e5e14...36e

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/8/2024 at 11:42 AM, AnonymBruker said:

og dere menn: hvorfor spør dere så personlig? De aller fleste man snakker med på nett kommer man ikke til å møte en gang, langt mindre ha sex med. 

Anonymkode: 9690d...89c

Jeg kan ikke svare for "menn", kun for meg selv og jeg deler fullt ut det du skriver. Resten kan vi .. kanskje starte med at du sender meg en privat melding her..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...