Gå til innhold

Syns det er ekkelt når fremmede menn spørr meg ut om min seksualitet..er det normalt å bli forhørt om sånt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg dater noe halvhjertet, fordi jeg egentlig ikke har så troen på å finne noen jeg passer med via datingside som jeg forsøker nå.

Jeg forsøker å unngå å prate lenge med folk på nett, og heller treffe dem raskt for å unngå å forhåpninger som ikke blir innfridd og at man utleverer mye til til fremmede mennesker.

Likevel er det mange menn som blur så himla personlig. Spør meg ut om hvordan kropp jeg har, hvor ofte jeg vil ha sex, om jeg er kjærlig osv. Jeg syns det er så ubehagelig å bli forhørt om sånt, når det ikke egentlig har relevans for andre enn den jeg evt. blir sammen med..

Hvordan takler dere andre kvinner sånne spørsmål, og dere menn: hvorfor spør dere så personlig? De aller fleste man snakker med på nett kommer man ikke til å møte en gang, langt mindre ha sex med. 

Anonymkode: 9690d...89c

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi slikt må avklares før man går videre. Du skriver at det er bare de som du vil bli sammen med som skal vite slikt, men for å komme dit må man jo finne ut om man er ute etter det samme.

Anonymkode: 29cb0...85d

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike menn slutter jeg å snakke med. Og går videre til noen som ikke holder på sånn. Det er mange som ikke gjør det.

Anonymkode: 465f3...91e

  • Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg datet var det uaktuelt å date noen som ikke oppfylte de viktigste kriteriene mine (blant annet kjærlig). Uaktuelt med nok en mann som ikke presterte å være kjærlig.

Jeg ønsket ikke å kaste bort tid på feil folk. Regner med at mange menn du kommer over heller ikke ønsker å kaste bort tiden sin på noen som ikke vil matche dem på de viktigste punktene. Noe rusk og rask må du regne med å "pløye" deg gjennom, men det kommer ikke noe positivt ut av å være hårsår. Om det er temaer du ikke vil snakke om så får du heller skrive det i profilen.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er åpen og ærlig, og spør gjerne tilbake. Det er fordi det er vesentlig for meg at et eventuelt forhold stiller til de kriteriene jeg behover for trivsel og velvære. Jeg spør også hva de tenker om barn, blant annet. Jeg vil vite sånt før jeg inngår et forhold.

Nå er ikke jeg nysgjerrig på hva slags kropp de har, og jeg er heller ikke interessert i noen som spør meg om sånt. Da er et forhold uaktuelt, det blir avgjort i samme sekund spørsmålet blir stilt. Men hva slags kjærlighetsspråk de har, er vesentlig for et forhold. Hva slags relasjon de har ifht sex er også vesentlig, da sex er en veldig viktig del av meg og det livet jeg vil dele med en partner.

Hvis det er snakk om spørsmål som kun går på det seksuelle, og ikke viser til interesse ifht det å eventuelt gå inn i et forhold, så er det uaktuelt å svare eller spørre tilbake. Da sier jeg akkurat det, og avslutter samtalen med den mannen. Spørsmål som skriker "jeg vil ha sex med deg" gjør videre kommunikasjon uaktuelt.

Anonymkode: 1e459...d9e

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fordi slikt må avklares før man går videre. Du skriver at det er bare de som du vil bli sammen med som skal vite slikt, men for å komme dit må man jo finne ut om man er ute etter det samme.

Anonymkode: 29cb0...85d

De fleste av slike menn er kun ute etter sex. Så nei.

Anonymkode: 81cd8...50d

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi slikt må avklares før man går videre. Du skriver at det er bare de som du vil bli sammen med som skal vite slikt, men for å komme dit må man jo finne ut om man er ute etter det samme.

Anonymkode: 29cb0...85d

Jeg har vært på date med 4 menn i løpet av 2 uker der alle 4 har hatt profiler som gjorde at jeg anså dem som aktuell. Irl er ingen av dem interessant som kjæreste for meg. På grunn av at det er så store sprik mellom hvordan menn fremstiller seg selv og hva de faktisk er så vil jeg helst de vet minst mulig om meg..hva skal f.eks disse 4 med info om hvor ofte jeg liker å ha sex og hvordan jeg ser ut naken? Og forstår du at det er ubehagelig for meg at menn jeg ikke ville tatt i med illtang har personlig informasjon om meg?

Anonymkode: 9690d...89c

  • Liker 24
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fordi slikt må avklares før man går videre. Du skriver at det er bare de som du vil bli sammen med som skal vite slikt, men for å komme dit må man jo finne ut om man er ute etter det samme.

Anonymkode: 29cb0...85d

Det aller viktigste å avklare før man engang møtes har med kropp og sex å gjøre? Enig med hi her, hadde ikke giddet å begi meg inn på sånne samtaler så raskt. 

Anonymkode: d097f...e97

  • Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fordi slikt må avklares før man går videre. Du skriver at det er bare de som du vil bli sammen med som skal vite slikt, men for å komme dit må man jo finne ut om man er ute etter det samme.

Anonymkode: 29cb0...85d

Nei. Man snakker om sex etter at man har vært på noen dater og faktisk blitt litt kjent med personen. Ikke seksualiteten! De personlige egenskapene er langt viktigere.

De som spør om sex før man har truffet hverandre, er kun ute etter sex og ikke noen potensiell partner.

Anonymkode: c4f5b...134

  • Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg dater noe halvhjertet, fordi jeg egentlig ikke har så troen på å finne noen jeg passer med via datingside som jeg forsøker nå.

Jeg forsøker å unngå å prate lenge med folk på nett, og heller treffe dem raskt for å unngå å forhåpninger som ikke blir innfridd og at man utleverer mye til til fremmede mennesker.

Likevel er det mange menn som blur så himla personlig. Spør meg ut om hvordan kropp jeg har, hvor ofte jeg vil ha sex, om jeg er kjærlig osv. Jeg syns det er så ubehagelig å bli forhørt om sånt, når det ikke egentlig har relevans for andre enn den jeg evt. blir sammen med..

Hvordan takler dere andre kvinner sånne spørsmål, og dere menn: hvorfor spør dere så personlig? De aller fleste man snakker med på nett kommer man ikke til å møte en gang, langt mindre ha sex med. 

Anonymkode: 9690d...89c

Kanskje dropp å date hel eller halvhjertet da.. De ser jo etter en partner, inkludert en sengepartner, så det er jo ikke så rart, kanskje ikke det man spør om på første daten, men greit å ikke vente for lenge heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg dater noe halvhjertet, fordi jeg egentlig ikke har så troen på å finne noen jeg passer med via datingside som jeg forsøker nå.

Jeg forsøker å unngå å prate lenge med folk på nett, og heller treffe dem raskt for å unngå å forhåpninger som ikke blir innfridd og at man utleverer mye til til fremmede mennesker.

Likevel er det mange menn som blur så himla personlig. Spør meg ut om hvordan kropp jeg har, hvor ofte jeg vil ha sex, om jeg er kjærlig osv. Jeg syns det er så ubehagelig å bli forhørt om sånt, når det ikke egentlig har relevans for andre enn den jeg evt. blir sammen med..

Hvordan takler dere andre kvinner sånne spørsmål, og dere menn: hvorfor spør dere så personlig? De aller fleste man snakker med på nett kommer man ikke til å møte en gang, langt mindre ha sex med. 

Anonymkode: 9690d...89c

Du er på datingsider og hvordan skal du finne en mann og han finne deg hvis han ikke kan stille personlige spm.?

Å date noen og finne kjærlighet i denne kaosverden må nødvendigvis være personlig..

Jeg synes du skal slutte med datingapper til du er klar for det..kaster bort både din egen tid og mennenes.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør de om det med en gang er de ute etter ons. Spør de før dere er fysiske er de kanskje ute etter å samle inn data

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har vært på date med 4 menn i løpet av 2 uker der alle 4 har hatt profiler som gjorde at jeg anså dem som aktuell. Irl er ingen av dem interessant som kjæreste for meg. På grunn av at det er så store sprik mellom hvordan menn fremstiller seg selv og hva de faktisk er så vil jeg helst de vet minst mulig om meg..hva skal f.eks disse 4 med info om hvor ofte jeg liker å ha sex og hvordan jeg ser ut naken? Og forstår du at det er ubehagelig for meg at menn jeg ikke ville tatt i med illtang har personlig informasjon om meg?

Anonymkode: 9690d...89c

Du har så klart helt rett. Kan jo være at disse mennene har holdt på så lenge "sånn" at de har blitt blinde for hva respekt for et medmenneske faktisk betyr. For jeg tviler veldig på at de sitter i baren og spør ø så du, hvordan ser du egentlig ut naken da? Hva slags kropp har du? Og er du kjærlig eller kjølig?  

Jeg opplevde en del sånt tull på chat, og da tolket jeg det som at disse gutta hadde litt lav sosial IQ, lav respekt for kvinner. Og at de ikke "hadde råd" til en kopp kaffe og en halvtimes tur sammen, så da måtte de skrape sammen mest mulig info i forkant. Det er cheap og trist.

Jeg tenker at hvordan en annen ser ut naken, er noe man finner ut av, om man kommer så langt. Det kjærlige merker man på date to eller tre. Det første handler om å finne ut om man har en kjemi på chat, og så tar man en kaffe, og ser om det også er en attraksjon for begges del. Kan være en synes den andre er pen, men ikke den andre, og det er sånn som kan skje det må man bare gå utifra.  

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomSawyer skrev (14 minutter siden):

Du er på datingsider og hvordan skal du finne en mann og han finne deg hvis han ikke kan stille personlige spm.?

Å date noen og finne kjærlighet i denne kaosverden må nødvendigvis være personlig..

Jeg synes du skal slutte med datingapper til du er klar for det..kaster bort både din egen tid og mennenes.

Jeg tenker det går an å date og samtidig vise respekt for hverandre. 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei. Man snakker om sex etter at man har vært på noen dater og faktisk blitt litt kjent med personen. Ikke seksualiteten! De personlige egenskapene er langt viktigere.

De som spør om sex før man har truffet hverandre, er kun ute etter sex og ikke noen potensiell partner.

Anonymkode: c4f5b...134

Muligens for deg, men ikke for meg.

Seksualiteten din er det som skal motivere meg til å akseptere personligheten din, ikke motsatt. 

Anonymkode: 09185...194

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker det går an å date og samtidig vise respekt for hverandre. 

Ja og måten du viser respekt for meg er å la meg slippe å kaste bort tiden min. Så gjør jeg gjerne det samme tilbake.

Hvis jeg ønsker sex hver dag vil jeg helst slippe å bruke en mnd for å finne ut at hun jeg dater trives med 2 ggr i mnd. Vil jeg kjøpe meg frustrasjon kjøper jeg heller en styggdyr tysk bil.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

hva skal f.eks disse 4 med info om hvor ofte jeg liker å ha sex og hvordan jeg ser ut naken?

De vil jo vite om du er aktuell for dem - på samme måte som du vil vite om de er aktuelle for deg.

Vi er ulike, og har ulike vurderingskriterier.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg dater noe halvhjertet, fordi jeg egentlig ikke har så troen på å finne noen jeg passer med via datingside som jeg forsøker nå.

Jeg forsøker å unngå å prate lenge med folk på nett, og heller treffe dem raskt for å unngå å forhåpninger som ikke blir innfridd og at man utleverer mye til til fremmede mennesker.

Likevel er det mange menn som blur så himla personlig. Spør meg ut om hvordan kropp jeg har, hvor ofte jeg vil ha sex, om jeg er kjærlig osv. Jeg syns det er så ubehagelig å bli forhørt om sånt, når det ikke egentlig har relevans for andre enn den jeg evt. blir sammen med..

Hvordan takler dere andre kvinner sånne spørsmål, og dere menn: hvorfor spør dere så personlig? De aller fleste man snakker med på nett kommer man ikke til å møte en gang, langt mindre ha sex med. 

Anonymkode: 9690d...89c

Håpløst. De filtrerer i praksis ut seg selv.

Dette er høyst personlige spørsmål som man finner ut av som kjærester. 

Det kan jo være såpass enkelt som at du ikke ønsker å være sammen med noen som synes sex er en så himla viktig del av samlivet som de gir inntrykk av her (og det forstår jeg veldig godt).

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (26 minutter siden):

Du er på datingsider og hvordan skal du finne en mann og han finne deg hvis han ikke kan stille personlige spm.?

Å date noen og finne kjærlighet i denne kaosverden må nødvendigvis være personlig..

Jeg synes du skal slutte med datingapper til du er klar for det..kaster bort både din egen tid og mennenes.

Man er ikke klar for dating fordi man ikke vil snakke kjapt om sex? Høl i huet.

Jeg vil gjerne også ha sex ofte, men det regner jeg med å finne ut av etter hvert. Jeg spør ikke om hvor ofte man vil ha sex.

Anonymkode: 465f3...91e

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kuttet dem ut med en gang, og puttet dem i kategorien idioter. Ferdig, neste. 

Enten må han ha normale personlige egenskaper, eller så gidder jeg ikke møte dem. Det er et fåååtall jeg møtte, den gang da, og det var jo lett å sile dem ut på hvor mye de tråkket over grensene. Ja, dere likte det dere så, men det koster i tid og innsats for både meg og dem og finne den man vil ha. 

Jeg lå ikke sammen med en eneste av de jeg datet, utenom han som jeg senere giftet meg med. Så dagens dating høre helt syyyyk ut!

Anonymkode: 904d6...07d

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...