Gå til innhold

Hvorfor vil alle bleike håret og være blonde


Kalle Klok

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 0.27):

Så fremt du er mørkere i huden og har mørke øyne så er du ikke brunette, men mørk blond. 

Anonymkode: 0c61a...f99

Så du mener at om man ikke har både mørke øyne og mørkere hud så defineres man som mørk blond uansett hvor mørkt håret måtte være??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk fått mye mer oppmerksomhet fra menn som blondine :)

Anonymkode: 90fd2...c63

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalle Klok skrev (På 8.4.2024 den 9.05):

Stakkars deg, du er helt tydeligvis blond😆

Så søt du nesten er med hersketeknikkene dine. 
Beklager å si det, men du har ikke definisjonsmakten over alle og enhver. 

Om du ikke liker bleika hår, hold deg unna de med bleika hår. Og meg i samme slengen er du snill, selv om jeg er brunette. 

Anonymkode: f6990...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å være blond, gå i rosa og masse sminke og glittersmykker. Elsker å være "Barbie". 😍 Blondt hår får meg til å se yngre ut, og håret blir litt tråere og ikke så fort fett. 

Anonymkode: 49e55...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (33 minutter siden):

Blonde jenter og jenter med blå øyne virker mer ungdommelige og dermed mer fertile. Det er bevist at menn med brune øyne som ønsker yngre partnere ofte går for de med blå øyne og blondt hår 

Se bare på kattunger. De har blå øyne før de endrer seg

Menneskebarn er jo også ofte født med blå øyne. Men for dem som har anlegg for brune endrer jo dette seg lenge før de blir fertile...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (36 minutter siden):

Blonde jenter og jenter med blå øyne virker mer ungdommelige og dermed mer fertile. Det er bevist at menn med brune øyne som ønsker yngre partnere ofte går for de med blå øyne og blondt hår 

Se bare på kattunger. De har blå øyne før de endrer seg

Forresten synes jeg asiatiske damer ofte ser unge ut lenger enn vestlige. Så er ikke enig i at lyst hår og blå øyne ser yngre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kalle Klok skrev (På 8.4.2024 den 0.27):

He he... jeg har nok mer sosial erfaring enn deg. Jeg har jobbet 30 år med mennesker. 😁

Tviler...

Anonymkode: a4a01...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utgangspunktet brunette, men valgte å bli gradvis mørk blond da jeg begynte å bli grå, fordi jeg var lei av å farge etterveksten hver 3. uke. Nå er jeg vel "greige" (ikke meg på bildet):

This contains an image of: GRAY BLENDING — BRITTNEY D'ANELLI

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å være mye ute om sommeren så da bleker sola håret mitt ganske mye. Jeg tror at jeg hadde hatt en "skitten" gullfarge dersom jeg aldri hadde latt håret få smake sol, men med sommersol så blir noen partier nesten helt hvite, andre igjen holder av en eller annen grunn bedre på orginalfargen. På vinteren er det nye håret som vokser ut mørkere, men når våren og vårsola kommer blekes det rimelig kjapt.

Har faktisk fått en del stygge kommentarer på at "det er helt tydelig at jeg har farga håret og ikke er naturlig blond". Hva skal man si til det egentlig? Er jo bare urettferdig og kunnskapsløst. Folk som sier sånne ting gidder jo heller ikke lytte til min lange avhandling om hvorfor håret mitt ser ut som de gjør. Det "vet" jo allerede at jeg er ei falsk og overfladisk blondine. Det er jo ikke veldig trivelig akkurat.

Bedre å ikke forhåndsdømme folk på bakgrunn av hårfarge, hudfarge, kjønn eller andre markører tenker jeg da. 

Anonymkode: 9cbd9...fd6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg liker å være mye ute om sommeren så da bleker sola håret mitt ganske mye. Jeg tror at jeg hadde hatt en "skitten" gullfarge dersom jeg aldri hadde latt håret få smake sol, men med sommersol så blir noen partier nesten helt hvite, andre igjen holder av en eller annen grunn bedre på orginalfargen. På vinteren er det nye håret som vokser ut mørkere, men når våren og vårsola kommer blekes det rimelig kjapt.

Har faktisk fått en del stygge kommentarer på at "det er helt tydelig at jeg har farga håret og ikke er naturlig blond". Hva skal man si til det egentlig? Er jo bare urettferdig og kunnskapsløst. Folk som sier sånne ting gidder jo heller ikke lytte til min lange avhandling om hvorfor håret mitt ser ut som de gjør. Det "vet" jo allerede at jeg er ei falsk og overfladisk blondine. Det er jo ikke veldig trivelig akkurat.

Bedre å ikke forhåndsdømme folk på bakgrunn av hårfarge, hudfarge, kjønn eller andre markører tenker jeg da. 

Anonymkode: 9cbd9...fd6

Hvis jeg får stygge kommentarer fra noen, så pleier jeg ofte å se bekymret på personen, spørre om alt er i orden med dem, og ønske dem god bedring før de får sagt noe mer. Av og til pleier jeg å si at jeg kan gi dem navnet på en dyktig psykolog. Det pleier å stoppe kjeften på de fleste:fnise:

Anonymkode: 758be...a6d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min voksne bonussønn følte seg rimelig lurt da jeg realitetsorientere ham ved å si at voksne damer med lyst blondt hår har alle som en farget det og at det er bare barn som har helt lyst hår naturlig. Bare se på deg selv, sa jeg, du hadde helt lyst hår da du var liten og nå er det mørkere og det skjer med alle. 

Folk synes vel kunstig hårfarge er finere enn naturlig da og farger det. Særlig de som hadde helt lyst som ungjenter vil fortsette å ha samme farge selv når det mørkner naturlig.

Anonymkode: e45f6...abb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv bleika håret nå før sommeren. Why? Fordi jeg hadde lyst på en forandring: Det jeg har lagt merke til er:

- Jeg tiltrekker meg yngre gutter enn før

- Jeg ser yngre ut. Selv om jeg sover lite så ser jeg ikke like trøtt ut når jeg fjerner sminken

- De blå øynene mine kommer fram på en annen måte

- Det er veldig uvant, men det er noe nytt og det er det jeg liker med det

 
- Bryr jeg meg om hva menn tenker om håret? Nei. Jeg gjør det kun for min egen del. :) 
 

- Jeg har vanligvis kommunegrått/brunblondt hår som fort mister gnisten og jeg ser fort sliten ut

- Livet er for kort til å bry seg om hva andre mennesker tenker om håret! 

Anonymkode: d7dc0...bc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes blondt er hott. mørkblond jente selv, har bleket håret i årevis, men nå skal jeg la min egen farge overta, da håret er heeelt utslitt. men jeg mener, Blondie! 😍

Anonymkode: 3a7b4...ae7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Thyra said:

Så du mener at om man ikke har både mørke øyne og mørkere hud så defineres man som mørk blond uansett hvor mørkt håret måtte være??

Min far var lys blond som liten og ble en periode mørk i håret. Nå er han hvit. Min mor var lys blond som liten og var en periode mørkere i håret og er nå helt hvit. 
Jeg var nivå 6 mørk blond som barn og opp igjennom. Er nå nivå 8 med bleknede striper og har gjennomsiktige gyldne hårstrå og regner med jeg vil bli hvit jeg og.  
Jeg foretrekker å være to nivåer lysere fordi øyenfargen (grønn) kommer mer frem og jeg trenger ikke et lass med foundation. 

 

Om man har oransje eller røde pigmenter i håret som vises når det er sol ute, så er man brunette (nivå 2-5). Nivå 1 er svart hår, og det kalles ravnsvart. 
Har man mer sølv eller gull så er man blond (nivå 6-10). 


 

 

Anonymkode: 0c61a...f99

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg synes blondt er hott. mørkblond jente selv 

Anonymkode: 3a7b4...ae7

Men, du er jo allerede blond? Altså hårtypen din er jo blond.

Anonymkode: 0c61a...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min far var lys blond som liten og ble en periode mørk i håret. Nå er han hvit. Min mor var lys blond som liten og var en periode mørkere i håret og er nå helt hvit. 
Jeg var nivå 6 mørk blond som barn og opp igjennom. Er nå nivå 8 med bleknede striper og har gjennomsiktige gyldne hårstrå og regner med jeg vil bli hvit jeg og.  
Jeg foretrekker å være to nivåer lysere fordi øyenfargen (grønn) kommer mer frem og jeg trenger ikke et lass med foundation. 

 

Om man har oransje eller røde pigmenter i håret som vises når det er sol ute, så er man brunette (nivå 2-5). Nivå 1 er svart hår, og det kalles ravnsvart. 
Har man mer sølv eller gull så er man blond (nivå 6-10). 


 

 

Anonymkode: 0c61a...f99

Det er da helt vanlig at hårfargen forandrer seg med årene. Jeg hadde mørkebrunt hår som baby, mellom blondt fram til tre årsalderen og senere lysebrunt/mørke blondt, jeg kaller det brunt, og jeg farger det en anelse mørkere og litt varmere tone. Begynte å farge da jeg var ung, og har fortsatt. Har med årene gått en del gått/hvitt. Jeg har lys hud med anlegg for fregner og brune øyne 

Bilde av meg som baby. Er dette en blond baby?

Screenshot_2024-04-09-17-31-17-323.jpg

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er en av de som bleker håret, men synes ikke det er mange rundt meg som gjør det. Både i jobbsammenheng og privat er det få jeg kjenner som bleker det. Jeg bleker det rett og slett fordi håret mitt var lyst til jeg var voksen, noe som på et vis gjør at jeg identifiserer meg som blond😂 I tillegg er veldig bleik, så aner ikke hvordan det hadde blitt med min naturlige hårfarge(selvom det sies at alle kler sin naturlige hårfarge).  Litt imponerende at du omtrent i samme setning skriver at du liker bedre brunetter og rødhårede, og at vi skal være oss selv. Er akkurat meg selv jeg prøver å være😅

Anonymkode: 52967...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min voksne bonussønn følte seg rimelig lurt da jeg realitetsorientere ham ved å si at voksne damer med lyst blondt hår har alle som en farget det og at det er bare barn som har helt lyst hår naturlig. Bare se på deg selv, sa jeg, du hadde helt lyst hår da du var liten og nå er det mørkere og det skjer med alle. 

Folk synes vel kunstig hårfarge er finere enn naturlig da og farger det. Særlig de som hadde helt lyst som ungjenter vil fortsette å ha samme farge selv når det mørkner naturlig.

Anonymkode: e45f6...abb

Tull og tøys! Jeg er voksen og er naturlig lysblond. 

Anonymkode: 0d56d...222

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi samfunnet har bestemt at blondt hår og blå øyne er penest. 

Anonymkode: fec66...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Roci skrev (På 9.4.2024 den 12.25):

Jeg er i utgangspunktet brunette, men valgte å bli gradvis mørk blond da jeg begynte å bli grå, fordi jeg var lei av å farge etterveksten hver 3. uke. Nå er jeg vel "greige" (ikke meg på bildet):

This contains an image of: GRAY BLENDING — BRITTNEY D'ANELLI

Nydelig farge😍

Anonymkode: 7478f...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...