Gå til innhold

Hvorfor vil alle bleike håret og være blonde


Kalle Klok

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Syns det er veldig få som bleiker håret jeg. Du ser jo det du vil se, så du har nok en undertrykt kjærlighet for blondiner. Kanskje det var en blondine som en gang knuste hjertet ditt og såret stoltheten din? 

Anonymkode: af2df...72e

Er det få som bleker håret?

Striping av hår er vel den vanligste behandlingen de gjør på en frisørsalong. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo svært vanlig å stripe håret. Jeg gjør det for å maskere grått hår. Blonde striper gjør at det grå blender mer inn, og en slipper det tydelige skillet som helfarging/helbleking gir. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er normalen? Under 120?

Anonymkode: 0c61a...f99

Normalvariasjonen er overraskende stor. Mellom 80 og 120 🙂

Anonymkode: e8c4f...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (11 minutter siden):

Er det få som bleker håret?

Striping av hår er vel den vanligste behandlingen de gjør på en frisørsalong. 

Nei. Det vanligste er å klippe og stusse håret. Dem som må stripe og farge det er som regel de som er usikre på seg selv....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalle Klok skrev (6 minutter siden):

Nei. Det vanligste er å klippe og stusse håret. Dem som må stripe og farge det er som regel de som er usikre på seg selv....

Stemmer ikke 😂

Anonymkode: 712a6...9bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes blondt hår er veldig fint, men da må det være naturlig. Helbleka er ikke pent. Skjønner heller ikke hvorfor folk synes det er mindre pent med mellomblondt hår? Det er mye finere enn bleika, i alle fall.

Selv har jeg brunt hår (og brune øyne, dersom det var viktig for å være "ekte brunette" - selv har jeg aldri hørt annet enn at brunette betyr at man har brunt hår). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Du tar feil. Man kan til og med være brunette (som med brunt hår) med blå øyne og være lys i huden.

https://dictionary.cambridge.org/no/ordbok/engelsk/brunette

https://www.britannica.com/dictionary/brunette

https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/brunette

Der er ellers litt ulike definisjoner, men de fleste er enige om at brunette betyr en person med brunt hår, med eller uten mørkere hud og med eller uten brune øyne.

 

 

Anonymkode: 023b9...a5d

Gjennomsnittlig antall hår på hodet til en person er 100 000. Et mer spesifikt antall hår kan avhenge av en persons hårfarge - naturlige blondiner har et gjennomsnitt på 150 000, brunetter 110 000, svart hår 100 000 og rødhårede rundt 90 000.
Selv om naturlige blondiner har mye flere hårstrå, er den faktiske bredden på hver hårstrå tynnere enn brunette eller rødt hår, og derfor kan flere hårstrå fysisk passe på hodet. Så teknisk sett har blondiner faktisk mer hår, men håret deres er definert som fint, rødt hår er sett på som tykt eller grovt, og svart og brunt hår er vanligvis middels til tykt. 
 

Blondt hår er ikke bare en hårfarge, men og en hårtype som etnisk norske (nordmenn) har. Så ja, man kan ha svært mørkt brunt hår, men hårtypen er blond. 
 

Anonymkode: 0c61a...f99

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalle Klok skrev (9 timer siden):

Hvorfor bleker så mange håret idag ? Jenter/damer i alle aldre ønsker tydeligvis å være blond.. noen bleker håret så det blir nesten hvitt... dette er IKKE pent eller sexy !!!  Det får deg til å se dum ut og lite ekte. Det er mye mye penere med brunetter og rødhårete damer !  Vær deg selv heller !  

De aller fleste kvinner har ikke som mål å være attraktiv for DEG. Hvorfor tror du at din mening om dette skal være avgjørende for hva kvinner velger å gjøre med håret sitt??

Anonymkode: f6990...abb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De aller fleste kvinner har ikke som mål å være attraktiv for DEG. Hvorfor tror du at din mening om dette skal være avgjørende for hva kvinner velger å gjøre med håret sitt??

Anonymkode: f6990...abb

Stakkars deg, du er helt tydeligvis blond😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttrykket "En grå mus" kommer fra de som har kommunefarget hår - disse er myyyye finere med blonde striper.....så kan du mene hva du vil om det.... 😉 

Anonymkode: bfd8e...f8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er det en kaller kommunegrå. Med litt striper får jeg mye mer liv i håret å det ser mer vellstelt ut. Ikke bleket, men med lyse striper. For oss som ikke er mørke, men heller bikker mot blond er det å farge håret en storjobb, gå til frisør hver mnd for ettervekst er dyrt. Jeg trives med mit valg, hva andre mener er jeg likgyldig til. Er personen bak/under håret som teller. Å kommentere folks utseende er ikke pent, det burde din mor ha lært deg.

Anonymkode: 37a8f...e10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å stripe det lysere da jeg fikk grå hår. Kunne godt vært brunette jeg, men det er mye mer styr å vedlikeholde. Derfor er jeg blond. Jeg er veldig fornøyd med blondt i stedet for grått, og det er vel det viktigste :)

Anonymkode: 90fd2...c63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalle Klok skrev (2 timer siden):

Nei. Det vanligste er å klippe og stusse håret. Dem som må stripe og farge det er som regel de som er usikre på seg selv....

😂ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ser du alle disse blondinene da? Jeg har mørkt hår, har ikke bleika noe som helst jeg. Vet ikke om så mange som gjør det heller. 

Anonymkode: f742c...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til dere brunetter, hvordan er skinnet i håret når det er sol ute, oransje eller rødt? Hvis det er gyllent er dere nok mørk blonde.

Anonymkode: 0c61a...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samt at hvis brunetter bleker håret må det vel blekes over flere ganger og ikke på én dag?

Jeg bleket til en 8. Er 6. 

Anonymkode: 0c61a...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blonde jenter og jenter med blå øyne virker mer ungdommelige og dermed mer fertile. Det er bevist at menn med brune øyne som ønsker yngre partnere ofte går for de med blå øyne og blondt hår 

Se bare på kattunger. De har blå øyne før de endrer seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg striper håret med lyse striper fordi jeg har fått en del grått hår og hadde jeg gått for en mørk hårfarge så hadde det vært mer synlig.

Hva andre mener om det er irrelevant. Jeg synes det er finest sånn.

Anonymkode: 747e0...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Majer said:

Blonde jenter og jenter med blå øyne virker mer ungdommelige og dermed mer fertile. 

Hva med grønne øyne? 

Anonymkode: 0c61a...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes fortsatt folk som tror kvinner velger utseende for å bli "sexy"?
IQ sitter heldigvis ikke i håret, så man ser ikke dummere eller klokere ut etter hårfargen.
Det er bare adferden din som forteller hvor klok du er - eller ikke. F.eks. hvordan du omtaler andre.
Å ville bestemme hva andre syns er fint er egentlig temmelig tåpelig. Hvor smart framstår det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...