Gå til innhold

Barnslig mann? Grunn til å gå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere ingenting til felles, ingenting som begge liker å gjøre? 

Etter min erfaring kommer eventuell "prat i timevis" først etter at man er blitt nær på andre måter. 

Anonymkode: 8fd2a...e02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men han vil aldri bli med ut og gjøre ting sammen med meg. Eller om kvelden, snakke sammen. Jeg vil gjerne sitte i sofaen med en kopp te og snakke om følelser, tanker og andre ting i timesvis. Det orker han ikke. Han vil heller spille gitar. Eller høre på den fæle bråkemusikken sin.

Anonymkode: dd106...0ce

Det her høres ut som en slags parodi, skrevet av en mann. Kanskje for å "ta oss" når folk sier noe negativt. Ingen pleier vel å beskrive at de vil "snakke om følelser, tanker og andre ting i timesvis". Du skriver som om du egentlig ikke aner noe om hvordan man er emosjonelt moden og har dypere samtaler. 

Anonymkode: 77b79...c11

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For åsi det sånn: Du hadde tjent mye mer på utdanning og god jobb. For all del, fint å tjene penger på hobby, det liker jeg også, men aksjefond er smartere.

Anonymkode: fddb5...a69

Aksjer holder jeg meg langt unna, tapte mye da DNB-aksjen gikk i null og etter det har jeg opplevd at billige aksjer kjøpt gjennom arbeidsgiver har blitt tvangsinnløst fordi noen har kjøpt seg opp så mye at de kunne kreve de andre aksjene innløst. Hadde helt grei jobb men er nå livsnyter etter at jeg investerte 200 i BTC for mange år siden, har hus, bobil, 2 bruksbiler og en hobbybil og MC, tar ut 900000. i året til livsopphold og skatt

Anonymkode: 70a13...240

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det her høres ut som en slags parodi, skrevet av en mann. Kanskje for å "ta oss" når folk sier noe negativt. Ingen pleier vel å beskrive at de vil "snakke om følelser, tanker og andre ting i timesvis". Du skriver som om du egentlig ikke aner noe om hvordan man er emosjonelt moden og har dypere samtaler. 

Anonymkode: 77b79...c11

Det er faktisk noen kvinner som er sånn, hadde følge med ei som stadig spurte, "Hva tenker du?", "Hva føler du nå". "Er det noe du vil snakke om?", spørsmålene kunne komme på de merkeligste tidspunkt som når vi spiste, gikk tur, så på TV eller hørte musikk, hun skrudde til og med av musikken for å leke hobby-psykolog.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (2 minutter siden):

Det er faktisk noen kvinner som er sånn, hadde følge med ei som stadig spurte, "Hva tenker du?", "Hva føler du nå". "Er det noe du vil snakke om?", spørsmålene kunne komme på de merkeligste tidspunkt som når vi spiste, gikk tur, så på TV eller hørte musikk, hun skrudde til og med av musikken for å leke hobby-psykolog.

Jeg tror likevel ikke at hun hadde beskrevet seg selv slik. Dessuten, du var kanskje veldig lukket da, slik at det hele tiden virket som "det var noe". Emosjonelt utilgjengelig 😉

Anonymkode: 77b79...c11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror likevel ikke at hun hadde beskrevet seg selv slik. Dessuten, du var kanskje veldig lukket da, slik at det hele tiden virket som "det var noe". Emosjonelt utilgjengelig 😉

Anonymkode: 77b79...c11

Jeg tror nok ikke hun ville beskrevet seg selv slik, ville noen gjort det? At jeg var lukket var i all fall noe ingen andre var enig i, hun var bare "litt gall" og svært opptatt av at hun alltid hadde rett, f.eks. kunne jeg si en ting og da sa hun at du kan også si det på en annen måte, kverulant de lux, for pokker, hvis det er kaldt ute så sier jeg at det er kaldt ute og ikke "Nå er det ikke varmt ute"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er barnslig? Han høres ut som drømmemannen min

Anonymkode: c9cee...67a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (29 minutter siden):

Det er faktisk noen kvinner som er sånn, hadde følge med ei som stadig spurte, "Hva tenker du?", "Hva føler du nå". "Er det noe du vil snakke om?", spørsmålene kunne komme på de merkeligste tidspunkt som når vi spiste, gikk tur, så på TV eller hørte musikk, hun skrudde til og med av musikken for å leke hobby-psykolog.

Like om ikke mer drepende som uønskede terapitimer i tide og utide for lysten på ett forhold for min del som kvinne er fravær av gode samtaler. Måten jeg opplever god kjemi og genuin glede over å være med noen, det seg være romantisk relasjon eller venner, er i bunn og grunn gjennom samtaler.

Hvordan disse mennene som mener man egentlig ikke trenger å prate så mye i forhold relaterer til og knytter seg til kvinner lurer jeg igrunn på. Det er en holdning som gir mer merning i ett samfunn hvor parforhold har en mer praktisk funksjon enn de har idag. I min opplevelse er ikke så fryktelig mange menn slik. Tvert imot har jeg stadig opplevd å være den som får spørsmål av typen "hva er det du tenker på nå?", "hvorfor gjør du sånn, går det bra?"," er du sur? ". Fordi jeg noen ganger var/er emosjonelt utilgjengelig. P.S: selv om venner og familie oppfatter deg som emosjonelt åpen betyr det ikke at man fremstår slik i intime relasjoner. Det krever en litt annen grad av sårbarhet.... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker*** skrev (1 minutt siden):

Like om ikke mer drepende som uønskede terapitimer i tide og utide for lysten på ett forhold for min del som kvinne er fravær av gode samtaler. Måten jeg opplever god kjemi og genuin glede over å være med noen, det seg være romantisk relasjon eller venner, er i bunn og grunn gjennom samtaler.

Hvordan disse mennene som mener man egentlig ikke trenger å prate så mye i forhold relaterer til og knytter seg til kvinner lurer jeg igrunn på. Det er en holdning som gir mer merning i ett samfunn hvor parforhold har en mer praktisk funksjon enn de har idag. I min opplevelse er ikke så fryktelig mange menn slik. Tvert imot har jeg stadig opplevd å være den som får spørsmål av typen "hva er det du tenker på nå?", "hvorfor gjør du sånn, går det bra?"," er du sur? ". Fordi jeg noen ganger var/er emosjonelt utilgjengelig. P.S: selv om venner og familie oppfatter deg som emosjonelt åpen betyr det ikke at man fremstår slik i intime relasjoner. Det krever en litt annen grad av sårbarhet.... 

Det er ikke snakk om gode samtaler, det var kun hun som stilte spørsmål og hvis jeg spurte om noe svarte hun "Nå er det jeg som spør deg!", kaller man det en god samtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men han vil aldri bli med ut og gjøre ting sammen med meg. Eller om kvelden, snakke sammen. Jeg vil gjerne sitte i sofaen med en kopp te og snakke om følelser, tanker og andre ting i timesvis. Det orker han ikke. Han vil heller spille gitar. Eller høre på den fæle bråkemusikken sin.

Anonymkode: dd106...0ce

Du må jo bare bestemme dette selv. Hva ønsker du av en mann? Med tanke på det å sitte i sofaen med en kopp te og snakke om følelser og andre ting i timer om gangen, kan det hende du må lete ei stund før du finner. 

Hva var det du falt for med ham? Hva gjorde at du ønsket å gå videre med ham? Vært sammen lenge?

Ut fra måten du beskriver ham på, så ser det kanskje ut som om dere har det best hver for dere. Han fortjener jeg som som er mer voksen enn å kalle musikken hans for fæl.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (4 minutter siden):

Det er ikke snakk om gode samtaler, det var kun hun som stilte spørsmål og hvis jeg spurte om noe svarte hun "Nå er det jeg som spør deg!", kaller man det en god samtale?

Nei. Akkurat den damen høres ut som ei det var greit å bli kvitt, for all del 😅

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (1 time siden):

Jeg tror nok ikke hun ville beskrevet seg selv slik, ville noen gjort det? At jeg var lukket var i all fall noe ingen andre var enig i, hun var bare "litt gall" og svært opptatt av at hun alltid hadde rett, f.eks. kunne jeg si en ting og da sa hun at du kan også si det på en annen måte, kverulant de lux, for pokker, hvis det er kaldt ute så sier jeg at det er kaldt ute og ikke "Nå er det ikke varmt ute"

Nå er kanskje jeg også kverulant de lux, men da er vi altså enige om at hi er skrevet slik at det virker usannsynlig at det er ekte. 

Anonymkode: 77b79...c11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå er kanskje jeg også kverulant de lux, men da er vi altså enige om at hi er skrevet slik at det virker usannsynlig at det er ekte. 

Anonymkode: 77b79...c11

Helt enig, jeg tror HI bare er tull, akkurat som mye annet her på KG. :)

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Merkelig at samling trigger enkelte damer, jeg hadde en ex som mente jeg var for gammel til platesamling, helt til jeg solgte en LP jeg hadde dublett av for 9000,-

Anonymkode: 70a13...240

Greit nok det, men når besettelsen over å kjøpe 30 nye plater hver måned, og det går utover andre ting i forholdet, som det å kunne gjøre normale ting sammen, fordi pengene er brukt opp på brukte vinylplater, skjønner jeg henne godt. 

Anonymkode: 266d4...b37

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo på deg, da.

Høres ut som en jeg kunne vært sammen med, men det betyr jo ikke at han passer for deg.

Anonymkode: ed50e...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For åsi det sånn: Du hadde tjent mye mer på utdanning og god jobb. For all del, fint å tjene penger på hobby, det liker jeg også, men aksjefond er smartere.

Anonymkode: fddb5...a69

Plata kosta forresten 56 kroner da jeg kjøpte den i 1971, vet du om noen aksjefond som gir bedre avkastning så vil jeg gjerne vite det. :D

Anonymkode: 70a13...240

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Greit nok det, men når besettelsen over å kjøpe 30 nye plater hver måned, og det går utover andre ting i forholdet, som det å kunne gjøre normale ting sammen, fordi pengene er brukt opp på brukte vinylplater, skjønner jeg henne godt. 

Anonymkode: 266d4...b37

Ts sier ikke at mannen sløser. 

Anonymkode: 8fd2a...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo du finne ut av selv. Jeg kunne ikke vært sammen med en sånn type. Ikke en sånn som deg heller, forresten.

Anonymkode: 84d77...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltelen her er jo feil. Det er jo barnslig kvinne som har funnet seg en vanlig mann.
Og siden du er så opptatt av å være voksen, regner jeg med du selv bare ser nyheter, dokumentarer og drama på TV, og ikke noe av det umodne realitygreiene med botox og intriger? Sant ja? Man kan jo ikke drive med noe som er morsomt når man er "voksen" tross alt?

INGEN mannfolk gidder å sitte i sofaen i timesvis å snakke om følelser og drikke te. Det har man venninner til. For all del, vi kan snakke om følelser vi også, når det er noe å snakke om. Men følelser er bare tanker, og som alle andre tanker kan de legges til side om de ikke er interessante. Voksne menn snakker om midtøstenkonflikten, valget i USA, nasjonalbruttoproduktet og den makroøkonomiske effekten av den sosialdemokratiske rentepolitkken.

Jeg er også nettopp runda 38 og min fritid bruker jeg til:
- Gaming både på PS5 og PC
- Rollespill med terninger og miniatyrer.
- Bygge LEGO
- Samle på tegneserier og fantasybøker
- Mekke bil
- Snakke om den makroøkonomiske effekten av den sosialdemokratiske rentepolitkken

Jeg er selvsagt også sammen med kone og barn, men når jeg har fri så gjør jeg som jeg vil.
Ellers er jeg sivilingeniør i oljebransjen med 7-siffret årslønn, sånn bare for å ikke bli stereotypet pga interessene.

Rådet mitt til TS er vell egentlig å dra. Det er nok det beste for dere begge. Så kan du finne deg en kjed.. Voksen! mann, og han finne seg en morsom kvinne.

Anonymkode: 2d752...c30

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet, bortsett fra dersom du gjerne vil ha barn.  Jeg har drevet på med/ driver på med alle de tingene og jeg er en fembarnsmor på 50. Gaming har falt ut, det har blitt mindre gitarspilling og jeg har stort sett sluttet å samle tegneserier, etter barn 4 og 5, men death metal, hører jeg fortsatt på - i tillegg til andre former for metal og noen sjangre til. 

Anonymkode: 32ed1...cc1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...