Gå til innhold

Foreslå overnattingsturer og reise tidlig i dating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Menn (og kanskje kvinner og), som tidlig i dating gjør planer langt framme i tid om turer og lignende. Hva er greia?

Jeg har datet en mann, 44år og godt etablert, nylig ute av forhold. Selv under chatting i de første dagene etter at vi matcha på Tinder kunne han gjøre planer som: kanskje vi kan reise ditt og datt en dag. Vi har datet litt sporadisk, i det siste typ 2 dates på over 1 måned (barn hos begge + jobbreiser) og ikke «eksklusivt», har hatt sex bare 1 gang. Men han kan komme med forslag til både helgeturer nå snart og langhelger på høsten stadig vekk. 

Jeg er ikke komfortabel å dra noe sted sammen før jeg er i etablert kjæresteforhold. 

Er det kanskje mer vanlig enn jeg har opplevd å ta helgeturer til utlandet og fjellet med en ny sporiadisk flørt? Orker man å dele rom da? Ikke jeg… men han virker veldig komfortabel med ideen…

Han har mer enn nok råd til reiser og turer hvor som helst, kan være at for han det er hverdagslig, men likevel er det noe jeg ikke kan legge finger på… For meg virker det nesten litt mas med alle de forslagene  som innebærer overnatting…

Utrolig uvant for meg, håper noen kjenner seg selv i det, og forteller hvordan dere ser på det. 

Anonymkode: 640a8...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

 

Menn (og kanskje kvinner og), som tidlig i dating gjør planer langt framme i tid om turer og lignende. Hva er greia?

Jeg har datet en mann, 44år og godt etablert, nylig ute av forhold. Selv under chatting i de første dagene etter at vi matcha på Tinder kunne han gjøre planer som: kanskje vi kan reise ditt og datt en dag. Vi har datet litt sporadisk, i det siste typ 2 dates på over 1 måned (barn hos begge + jobbreiser) og ikke «eksklusivt», har hatt sex bare 1 gang. Men han kan komme med forslag til både helgeturer nå snart og langhelger på høsten stadig vekk. 

Jeg er ikke komfortabel å dra noe sted sammen før jeg er i etablert kjæresteforhold. 

Er det kanskje mer vanlig enn jeg har opplevd å ta helgeturer til utlandet og fjellet med en ny sporiadisk flørt? Orker man å dele rom da? Ikke jeg… men han virker veldig komfortabel med ideen…

Han har mer enn nok råd til reiser og turer hvor som helst, kan være at for han det er hverdagslig, men likevel er det noe jeg ikke kan legge finger på… For meg virker det nesten litt mas med alle de forslagene  som innebærer overnatting…

Utrolig uvant for meg, håper noen kjenner seg selv i det, og forteller hvordan dere ser på det. 

Anonymkode: 640a8...2b4

Hei :) Det kan være fint å reise på tur sammen selv om det er tidlig i datingen. Man må jo ikke dele seng selv om man reiser på tur sammen.

Hyttetur med hvert deres soverom

Sydentur med hvert deres hotellrom

Tenk bare på hvor mye dere kan oppleve sammen. Det bygger vennskap og sammen finner dere ut av om vennskapet kan utvikle seg til kjærlighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, remix2020 said:

Hei :) Det kan være fint å reise på tur sammen selv om det er tidlig i datingen. Man må jo ikke dele seng selv om man reiser på tur sammen.

Hyttetur med hvert deres soverom

Sydentur med hvert deres hotellrom

Tenk bare på hvor mye dere kan oppleve sammen. Det bygger vennskap og sammen finner dere ut av om vennskapet kan utvikle seg til kjærlighet.

Hmm, godt poeng, takk. Jeg kan nok sjekke med han on han mener felles rom eller separat. Jeg har kanskje litt ubehag om hans forslag når jeg tenker litt fordi han virker litt needy/ ønsker veldig mye fysisk nærhet og kos (som er koselig når man er et par, for meg litt weird når vi treffer sporiadisk).

Får litt noia av tanken av å være sammen 24h i døgnet over flere dager.  Men det er nok jeg kan undersøke litt - hva han tenker vi gjør ila de dagene vi evt. tilbringer sammen…

Anonymkode: 640a8...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien syns jeg det er gøy fordi sånne opplevelser i segselv kan være gøy. 

Pådenndre siden er det litt skuffende å på en måte kreve kjærste ting uten å ha etablert den relasjonen først. Får meg til å undre på om noen som det ønsker å bli kjærester eller bare vil ha noe situationship lignende uten å trenge å forplikte seg eller lære seg å bygge bånd og hva som kreves for det. 

Anonymkode: e76ff...b6b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

I teorien syns jeg det er gøy fordi sånne opplevelser i segselv kan være gøy. 

Pådenndre siden er det litt skuffende å på en måte kreve kjærste ting uten å ha etablert den relasjonen først. Får meg til å undre på om noen som det ønsker å bli kjærester eller bare vil ha noe situationship lignende uten å trenge å forplikte seg eller lære seg å bygge bånd og hva som kreves for det. 

Anonymkode: e76ff...b6b

Takk!

Jap, det er litt uforståelig for meg. Men kan hende han tenker i «kjæreste-baner» fortere enn meg… håper anyway noen menn (evt. og kvinner som også foreslår slikt) forteller hva de legger i det.

Anonymkode: 640a8...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dere har jo hatt sex. Så allerede der har du jo sånn sett gitt han en kjærestefordel, så er kanskje ikke helt unaturlig at man kan planlegge turer? 

 

Synes det er litt bakvendt at man er komfortabel med å dele noe av det mest intime man kan gjøre med en person, men ikke komfortabel med å dra på tur? 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hva du er redd for ved å dele rom? Er du redd han skal se deg naken? Redd du eller han snorker?

Jeg kunne fint delt rom, selv uten å ha hatt sex på forhånd og uten å forvente sex for en helgetur.

Hvis dere dater er dere jo i en prosess der dere prøver å bli bedre kjent? Da synes jeg det hadde blitt dumt å ha hvert sitt rom på hotell.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

 

Jeg er ikke komfortabel å dra noe sted sammen før jeg er i etablert kjæresteforhold. 

Anonymkode: 640a8...2b4

Hvis du ikke er komfortabel så drar du ikke.

Folk er forskjellige i slike situasjoner, og det beste er å være ærlig i forhold til hva du er komfortabel med eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en fin måte å bli litt raskt kjent på, det å reise bort en helg. På den annen side burde dere jo kunne være en hel helg hjemme hos en av dere, hvis dere føler dere komfortable med det. 😊

Anonymkode: 88ccc...747

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

 

Menn (og kanskje kvinner og), som tidlig i dating gjør planer langt framme i tid om turer og lignende. Hva er greia?

Jeg har datet en mann, 44år og godt etablert, nylig ute av forhold. Selv under chatting i de første dagene etter at vi matcha på Tinder kunne han gjøre planer som: kanskje vi kan reise ditt og datt en dag. Vi har datet litt sporadisk, i det siste typ 2 dates på over 1 måned (barn hos begge + jobbreiser) og ikke «eksklusivt», har hatt sex bare 1 gang. Men han kan komme med forslag til både helgeturer nå snart og langhelger på høsten stadig vekk. 

Jeg er ikke komfortabel å dra noe sted sammen før jeg er i etablert kjæresteforhold. 

Er det kanskje mer vanlig enn jeg har opplevd å ta helgeturer til utlandet og fjellet med en ny sporiadisk flørt? Orker man å dele rom da? Ikke jeg… men han virker veldig komfortabel med ideen…

Han har mer enn nok råd til reiser og turer hvor som helst, kan være at for han det er hverdagslig, men likevel er det noe jeg ikke kan legge finger på… For meg virker det nesten litt mas med alle de forslagene  som innebærer overnatting…

Utrolig uvant for meg, håper noen kjenner seg selv i det, og forteller hvordan dere ser på det. 

Anonymkode: 640a8...2b4

"Det høres fint ut alt dette, men jeg vil gjerne møte deg noen ganger og kjenne på kjemien før vi legger ut på slike reiser sammen"

Dette tenker jeg er et fint svar på slike ting. Kanskje han er giret for å funnet en så fin match som deg og er litt spontan av seg.

Uansett ikke lurt å kaste seg ut på en reise med noen du ikke kjenner. Det kan fort bli kleint og sårbart.

Anonymkode: b5567...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona123 skrev (8 timer siden):

Vel, dere har jo hatt sex. Så allerede der har du jo sånn sett gitt han en kjærestefordel, så er kanskje ikke helt unaturlig at man kan planlegge turer? 

 

Synes det er litt bakvendt at man er komfortabel med å dele noe av det mest intime man kan gjøre med en person, men ikke komfortabel med å dra på tur? 

Sjukt godt poeng!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, petterm said:

Skjønner ikke hva du er redd for ved å dele rom? Er du redd han skal se deg naken? Redd du eller han snorker?

Jeg kunne fint delt rom, selv uten å ha hatt sex på forhånd og uten å forvente sex for en helgetur.

Hvis dere dater er dere jo i en prosess der dere prøver å bli bedre kjent? Da synes jeg det hadde blitt dumt å ha hvert sitt rom på hotell.

Fint å lese hvordan du ser på det, takk.

Jeg er ikke redd, han har jo overnattet en gang hos meg. Og kroppen er jeg meget komfortabel med :).  Men tanken per nå skaper ubehag, som regel liker jeg ikke å overnatte i begynnelsen av dating heller, eller sove i samme seng. Kommer etterhvert. Jeg kan sove ekstremt dårlig med en ny person/mann ved siden av meg. 

Med en god venninna jeg er sammen på tur, mine barn osv. kan jeg fint sove i samme seng og/eller rom.

Anonymkode: 640a8...2b4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er en fin måte å bli litt raskt kjent på, det å reise bort en helg. På den annen side burde dere jo kunne være en hel helg hjemme hos en av dere, hvis dere føler dere komfortable med det. 😊

Anonymkode: 88ccc...747

Ja, faktisk, vi kan sjekke ut om vi liker å bruke en helg sammen hos en av oss først :).

Anonymkode: 640a8...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, Mona123 said:

Vel, dere har jo hatt sex. Så allerede der har du jo sånn sett gitt han en kjærestefordel, så er kanskje ikke helt unaturlig at man kan planlegge turer? 

Synes det er litt bakvendt at man er komfortabel med å dele noe av det mest intime man kan gjøre med en person, men ikke komfortabel med å dra på tur? 

Altså, det å ha sex en gang, som jeg som regel har innen/seinest på 5-6 date (oftest naturlig for meg på 3-4 date), fordi både «kvalitet» av sex og det å se om han er respektfull og vi begge har det hyggelig, er viktig for meg. 

Men den for meg er ikke i direkte korrelasjon med å være komfortabel med å reise sammen. 

Jeg spurte dessuten om innspill fra de som for kunne tenke seg å reise samme, for å få i gang litt refleksjon slik at jeg bedre kan sette finger/ord på min ubehag.

Synes du at når du kaller det «bakvendt» at man kan ha sex 1 gang og ikke er komfortabel med å reise sammen bidrar som innspill?

Og hva er å gi noe en kjærestefordel?

Anonymkode: 640a8...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

 

Menn (og kanskje kvinner og), som tidlig i dating gjør planer langt framme i tid om turer og lignende. Hva er greia?

Jeg har datet en mann, 44år og godt etablert, nylig ute av forhold. Selv under chatting i de første dagene etter at vi matcha på Tinder kunne han gjøre planer som: kanskje vi kan reise ditt og datt en dag. Vi har datet litt sporadisk, i det siste typ 2 dates på over 1 måned (barn hos begge + jobbreiser) og ikke «eksklusivt», har hatt sex bare 1 gang. Men han kan komme med forslag til både helgeturer nå snart og langhelger på høsten stadig vekk. 

Jeg er ikke komfortabel å dra noe sted sammen før jeg er i etablert kjæresteforhold. 

Er det kanskje mer vanlig enn jeg har opplevd å ta helgeturer til utlandet og fjellet med en ny sporiadisk flørt? Orker man å dele rom da? Ikke jeg… men han virker veldig komfortabel med ideen…

Han har mer enn nok råd til reiser og turer hvor som helst, kan være at for han det er hverdagslig, men likevel er det noe jeg ikke kan legge finger på… For meg virker det nesten litt mas med alle de forslagene  som innebærer overnatting…

Utrolig uvant for meg, håper noen kjenner seg selv i det, og forteller hvordan dere ser på det. 

Anonymkode: 640a8...2b4

For min del (og kanskje hans) så ble reisen vi dro på o mens vi datet en i diktator på hvor godt vi trivdes i lag og at vi passet sammen. Det er ikke alle som klarer å reise på tur med andre like godt. Klarer man å få til en fin ferietur med felles interesser og ønsker for turen uten en masse konflikter, så har man et godt utgangspunkt. Vi rakk heldigvis 3-4 utenlandsferieturer til før barna kom på rekke og rad. Nå drømmer vi om mer feriering i framtiden.

Anonymkode: a2e49...847

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bigote said:

Hvis du ikke er komfortabel så drar du ikke.

Folk er forskjellige i slike situasjoner, og det beste er å være ærlig i forhold til hva du er komfortabel med eller ikke.

Ja, skal ikke takke ja til å dra nå, og sagt akkurat det. Men forslag kommer likevel. 

Og det som jeg stusser mest på er kansje forslag om reiser og diverse langt framme i tid - til høst og vinter. Som for meg er litt merkelig kombo med tidlig dating. 

Anonymkode: 640a8...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, skal ikke takke ja til å dra nå, og sagt akkurat det. Men forslag kommer likevel. 

Og det som jeg stusser mest på er kansje forslag om reiser og diverse langt framme i tid - til høst og vinter. Som for meg er litt merkelig kombo med tidlig dating. 

Anonymkode: 640a8...2b4

Det viser jo at han ser fremover med deg og du er med i tanker og planer om fremtiden. Det er et godt tegn om du vil bli seriøs med han.

Hva med å bare leke med ideen? Ingenting må settes i stein eller bookes. Men å drømme seg litt bort er jo bare gøy.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, ZarahSweet said:

Det viser jo at han ser fremover med deg og du er med i tanker og planer om fremtiden. Det er et godt tegn om du vil bli seriøs med han.

Hva med å bare leke med ideen? Ingenting må settes i stein eller bookes. Men å drømme seg litt bort er jo bare gøy.

Takk for at du deler en nyttig vinkel :)

TS

Anonymkode: 640a8...2b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke problemet. 

* Han kommer med noen velmente forslag fordi han har lyst til å tilbringe tid med deg (dere har jo tydeligvis mye i livet med barn, jobb osv) og din reaksjon er å få hetta og skrive om det på KG i stedet for å snakke åpent med ham som et voksent menneske om hvordan du er komfortabel med å gå fram med datingen /forholdet ? 

* Dere har hatt sex - men å dra på tur sammen blir for drøyt?? 

Nok om det. 

Jeg kan være enig med deg om at han ligger litt på Love Bombing siden av spekteret og prøver å framskynde relasjonsbyggingen. Men det er et tvilstilfelle. Love bomber han deg, eller er dette naturlig for ham? Prøver han på andre måter å skape en forestilling om at dere har kommet mye lenger enn dere har? Prøver han å binde deg? 

Det kan være et tegn på at han ønsker å være seriøs med deg også.

Synes du skal prate med ham, jeg. Du vet, sånn som emosjonelt modne mennesker gjør. Det er viktig å snakke sammen og ha like forventinger til hva som skal skje videre. 

Anonymkode: 01105...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes du skal prate med ham, jeg. Du vet, sånn som emosjonelt modne mennesker gjør. Det er viktig å snakke sammen og ha like forventinger til hva som skal skje videre. 

Anonymkode: 01105...b2d

Som jeg har besvart ovenfor: jeg har sagt det, faktisk flere ganger,at jeg bruker hele helger til tur (jeg har barn) når jeg er i et etablert forhold. 

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøver han på andre måter å skape en forestilling om at dere har kommet mye lenger enn dere har? Prøver han å binde deg? 

Anonymkode: 01105...b2d

Tja. Han er nok på Tinder. Og det vi har avtalt, det har han ønsket siden han er ny ut fra forhold, å ha mulighet til å treffe andre. Der og da syntes jeg at det var greit, siden vi ikke rakk å treffe i flere måneder oftere enn kanskje 2 ganger i måneden. Så kanskje du peker på noe som i hvertfall delvis berører min ubehag - at det å foreslå tur og snakke om framtidens reiser henger ikke sammen med hans Tinder-bruk og ønske om å kunne treffe andre.

Anonymkode: 640a8...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...