Gå til innhold

Vi må pushe nødvendigheten av trening enda mer i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 8.40):

Jeg sliter stort, for egen del. Hverdagsaktivitet er 0. Jeg er oppe i 1000 skritt dagene jeg er på kontoret. Går rett inn i garasjen, kjører til en annen garasje, går en trapp, og er ved kontorplassen. Klær og det meste kjøpes på nett. Oda kommer på døra med mat. Kjøper vi møbler så bestiller vi levering og montering. Skal noe pusses opp setter vi bort jobben. Matlaging er vel omtrent eneste gangen jeg er på beina sammenhengende en halvtime om gangen. 

Så selv om jeg stort sett kommer meg ut i frisk luft en time hver dag. Og får opp pulsen 4-5 ganger i uka, så er det ikke nok. 

Anonymkode: ab96b...35c

Det høres jo ut som at dette i stor grad er noe du velger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 8.49):

I følge de fleste hobbypsykologer her på forumet så er trening noe man skal være veldig forsiktig med å anbefale dersom en person sliter med noe.. 🙄

 

Anonymkode: a6cc8...8a5

Det er jo nettopp da man trenger å trene, hvis det er av psykisk art vel å merke, trening hjelper veldig mye på psyken 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk på skolen så var det veldig ofte  lag-idrett som håndball / fotball / volley ball, og så videre. Men de aller flinkeste har lett for å bli alt for irriterte dersom noen andre på laget ikke spiller like godt som dem.    

Dermed blir det selvfølgelig veldig mye surmuling, og interessen dabber ekstremt fort av da. I alle for min del. 

Anonymkode: 90ecd...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 21.46):

Når jeg gikk på skolen så var det veldig ofte  lag-idrett som håndball / fotball / volley ball, og så videre. Men de aller flinkeste har lett for å bli alt for irriterte dersom noen andre på laget ikke spiller like godt som dem.    

Dermed blir det selvfølgelig veldig mye surmuling, og interessen dabber ekstremt fort av da. I alle for min del. 

Anonymkode: 90ecd...b99

Men når du må jobbe i grupper i teoretiske fag blir du aldri irritert når noen i gruppa si ikke gjør sin del av jobben ?? Sånn føles det for pss som har litt interesse for ballspill. Jeg var glad i alle typer ballspill fra dag 1 selv om jeg ikke drev med de på fritiden, ikke like god i alt, men jeg gikk jo inn for å lære alle ballidretter OG alt annet (hadde svømming, friidrett, løping, turn mm også) 

Å ha lagidrett lærer en noe mer enn selve idretten.    På ungdomsskole og vgs MÅ man støtte andre og forsøke å lære bort samt mestre aktiviteten for å få god karakter.

 

 

Anonymkode: ee14c...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...