Gå til innhold

Nær familie som melder avbud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 11.13):

Det var ikke mulig å endre datoen, dessverre, det er en stor logistikk rundt å få det til å passe. Jeg var naiv og trodde halvannet års varsel var nok. 
Jeg forventer ingen premie for å ha bært flink i oppveksten hennes, nei, det ga selvsagt meg like mye som henne å være der. Nå føles det som at jeg har lagt mer i relasjonen vår og jeg er skikkelig såret. Ikke sint, det er fint at hun har sitt liv, men jeg hadde håpet på andre prioriteringer. 
Det ødelegger mye av dagen fordi jeg savner mye familie. Jeg har ikke mange. 
 

TS

Anonymkode: e626c...084

Du å huske at dette er en stor dag for deg og mannen din. For alle andre er det bare en vanlig dag..

Anonymkode: 032c4...e02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er det bare du selv som kan gjøre noe med - du kan gjøre en innsats for å ikke la dette få noe plass hos deg selv og heller ikke påvirke relasjonen til henne. Hun skal ikke lide fordi du er lei deg for at hun ikke kommer siden hun har bestilt en reise og har en helt legitim grunn til å ikke komme. Bli ferdig med dette og konsentrer deg om bryllupet ditt. Denne dagen må da kunne stå for seg selv uten at hun er der. Konsentrer deg om de gjestene som kommer.

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 20.25):

Hadde jeg vært niesen din og du lot dette ødelegge realsjonen mellom oss så hadde jeg gitt faen i deg for all fremtid med god samvittighet. Folk slipper ikke det de har i hendene fordi DU skal gifte seg. Hadde du opplevd en dyp personlig krise hadde det vært noe annet, men et bryllup?! Nei veit du hva, ta deg sammen.

Anonymkode: 775cb...1dd

Jeg synes du og flere andre i tråden også bør ta dere sammen.

Det går an å vise folkeskikk og skrive til andre brukere på en høflig og saklig måte, og det går an å bruke hodet litt og prøve å forstå at andre mennesker kan tenke ulikt fra hvordan du tenker.

Virker som det er om å gjøre å være så ekle og ufyselige som mulig. Vi skaper ikke noe godt miljø her på forumet ved å opptre på den måten.

Anonymkode: 25912...38c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi 30 åringer synes bryllup er tåpelig og gammeldags. Drar mye heller på ferie med venninna mi🥳

Anonymkode: ce115...2c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du skriver at du føler at du har hatt en "morsrolle" for henne, og at du tydeligvis har lagt ned mer i relasjonen enn hun har. Og det stemmer nok. Det er sånn foreldre-barn-relasjoner er. De er den voksnes ansvar. Alltid. Selv når barna er blitt voksne. Og når man vokser opp, blir disse båndene annerledes. Unger skal ut i verden, og fjerne seg fra foreldrene. Selv om dette er vondt for foreldre, så er det både naturlig og rett. 

Hun er voksen. Hun har sitt eget liv. Dersom det var så viktig for deg at hun er der, burde du ikke satt dato før du visste at det passet for henne. Da hadde du tatt henne med i avgjørelsen, fortalt at hennes tilstedeværelse er så viktig for deg at du tilpasser datoen din til når hun kan komme. 

Nå må du nok bare jobbe med deg selv og innse at dette bryllupet ikke er så viktig for andre enn deg og mannen din. Hvis du lar dette ødelegge relasjonen til niesen din så har den ikke vært så sterk i utgangspunktet. 

Anonymkode: ad948...38e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen personer er veldig viktige for deg å ha i bryllupet, på et sånt nivå at du blir genuint skuffet om de ikke kan komme, så avklarer du at datoen helt sikkert passer, før den låses. 

Niesen din sa tydelig ifra med en gang hun fikk vite datoen, at den ikke passet. 
For alt du vet, så forventet hun at du endret på datoen når du fikk vite at den ikke passet henne, på samme måte som du forventet at hun endret sine planer for å kunne komme. 
Og så viser det seg nå at ingen av dere har endret planer, men bare forventet at den andre gjorde det. Og så blir det såre følelser fordi ingen av dere føler at dere er "viktige nok" for den andre. 
I virkeligheten burde dere ha snakket om dette på en voksen måte så fort dere fant ut av det. 
"Skal du på tur? Ja, men jeg vil så gjerne at du skal komme i bryllupet mitt. Kan du ikke sjekke om turen kan flyttes så du kan gjøre begge deler?"
"Jeg kan ikke flytte turen, men jeg vil veldig gjerne komme. Er det noen som helst mulighet til at dere kan flytte bryllupsdatoen så jeg også får vært der?" 
 

Det hadde innledet til dialog, og forståelse for at den andre ønsker å være tilstede, selv om det kanskje ikke løser seg til slutt. 
Men da hadde du forhåpentlig vært ferdig med de såre følelsene for et år siden.

Anonymkode: c8cf6...46f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du var som en reservemor for henne, var det vel naturlig å snakke om datoer før det ble satt en dato. Om hun allerede har bestilt tur med en venninne da så er det jo forståelig at hun ikke kan. 

Anonymkode: 7085d...5b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom turen var bestemt allerede 1,5 år før reisedag så ville jeg trodd at det var noe helt spesielt som gjorde at det måtte skje da. Jeg hadde da ikke blitt overrasket over at den ikke ble flyttet.

Jeg skjønner at det er sårt å ikke ha sine kjære tilstede, men et mor-datter-forhold er skjevt, og vil alltid være det, så selv om det skulle være sånn at hun ikke ønsker å være der for deg, vil hun nok fremdeles gjerne at du skal være der for henne. 

Anonymkode: d7051...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er det jo bare.. min søster får ikke fri for mitt barn konfirmasjon nå snart. selvsagt er det dumt og vi skulle så gjerne hatt henne der, men sånn er det, noen ganger får man det ikke til.

At hun velger ferie forran bryllup betyr ikke at man er mindre nær eller ikke ønsker deg alt godt.

Anonymkode: 5498b...dab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 22.53):

Vi 30 åringer synes bryllup er tåpelig og gammeldags. Drar mye heller på ferie med venninna mi🥳

Anonymkode: ce115...2c3

Vi andre 30-åringer er ikke nødvendigvis enig med måten du fremstiller oss på😬

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...