Gå til innhold

Nær familie som melder avbud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjelden det er mulig å bestille tur hele halvannet år på forhånd, så synes det var rart jeg og.

Anonymkode: 0ab63...d0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huskeregel: om det er viktige personer man ønsker i bryllupet, så tar man de med i planlegging av dato. Man sier at man ønsker å ha bryllupet i juni og spør om den og den datoen passer. 

Å endre bestilt reise kan bli veldig dyrt! 

Hvis hun ga beskjed tidlig når du ga beskjed om dato så kunne dere valgt å endre dato selv. Dere hadde et år på dere.

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært niesen din og du lot dette ødelegge realsjonen mellom oss så hadde jeg gitt faen i deg for all fremtid med god samvittighet. Folk slipper ikke det de har i hendene fordi DU skal gifte seg. Hadde du opplevd en dyp personlig krise hadde det vært noe annet, men et bryllup?! Nei veit du hva, ta deg sammen.

Anonymkode: 775cb...1dd

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, litt matte her. Hun er 30, da må TS være 40-50-ish? Og antagelig mannen også.

Altså, å være gjest i bryllupet til 40-åringer er ikke akkurat noe man gleder seg mye til og dropper andre planer.

Og jeg tror ikke jeg er den eneste som synes bryllup er veldig kjedelig. Skjønner at hun er familie, og hun er fortsatt familie selv om hun ikke er i bryllupet til TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Sjelden det er mulig å bestille tur hele halvannet år på forhånd, så synes det var rart jeg og.

Anonymkode: 0ab63...d0d

Det er vel helt uvesentlig om det går an å bestille tur eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så utrolig trist her, er at du stiller spørsmålstegn for hvordan dette ikke skal ødelegge for din og din niese sin relasjon. Mener du virkelig at det at niesen din ikke kan komme i ditt bryllup er så grusomt at du ikke ønsker å ha henne i livet ditt lengre? Da betyr ikke relasjonen så mye for deg i utgangspunktet.
 

Jeg skjønner at bryllupet er viktig for deg, men du må forstå at det ikke er like viktig for alle andre. Så jeg skjønner virkelig ikke logikken i at din niese skal avlyse sin planlagte tur med en venninne, bare for å kunne komme i bryllupet ditt. Mener du virkelig at denne ene dagen skal ødelegge for planene de har lagt sammen for en reise de skal ta sammen? Og det kan være flere grunner til at de har måtte legge den turen til akkurat den perioden der også ditt bryllup skal være. Nei, dette var trist lesing, ts. 

Anonymkode: 4aae2...1d5

  • Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også lite familie, og en tante og to onkler meldte avbud når invitasjonene kom (de fikk vite det muntlig et år i forveien og sa ingenting da). Årsak? De skulle på sin årlige uke til Danmark som de visstnok har som tradisjon. Den siste onkelen ga ingen grunn, bare sms om at han ikke kom.

Klart jeg ble litt lei meg med en gang, men samtidig må man huske på at alle ser ikke på dette som like stort som en selv 🤷🏼‍♀️. Det beste man kan gjøre er å blåse det av, se frem til dagen, og fortsette som før. Håper du ikke lar dette ødelegge for den relasjonen dere har. Det er lov å bli skuffet, men folk er folk og man må la livet gå videre.

Anonymkode: 2040a...32f

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mimifin72 skrev (6 minutter siden):

Det er vel helt uvesentlig om det går an å bestille tur eller ikke.

Er det? Om hun ikke har bestilt tur, men bare har en løs plan, tenker jeg det er mye mer forståelig at TS reagerer enn om billetter er kjøpt. 

Anonymkode: 0ab63...d0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det? Om hun ikke har bestilt tur, men bare har en løs plan, tenker jeg det er mye mer forståelig at TS reagerer enn om billetter er kjøpt. 

Anonymkode: 0ab63...d0d

Planen er tydeligvis ikke løs, men festet. Niesen har jo sagt hun er opptatt. Med din logikk er bryllupet også en løs plan.

Anonymkode: 775cb...1dd

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 11.13):

Det var ikke mulig å endre datoen, dessverre, det er en stor logistikk rundt å få det til å passe. Jeg var naiv og trodde halvannet års varsel var nok. 
Jeg forventer ingen premie for å ha bært flink i oppveksten hennes, nei, det ga selvsagt meg like mye som henne å være der. Nå føles det som at jeg har lagt mer i relasjonen vår og jeg er skikkelig såret. Ikke sint, det er fint at hun har sitt liv, men jeg hadde håpet på andre prioriteringer. 
Det ødelegger mye av dagen fordi jeg savner mye familie. Jeg har ikke mange. 
 

TS

Anonymkode: e626c...084

Forstår at det er leit at du ikke får delt dagen med henne. Men for å gi deg et litt annet perspektiv slik at du ikke blir så såret: 
Du fikk vite for 1,5 år siden at helgen ikke passet for henne. Du skriver at det var vanskelig for deg å bytte helg, men kanskje det var vanskelig for henne å booke om turen også. Det er ikke alle reiser som kan flyttes uten at man taper masse på det. Og kanskje det ikke lot seg gjøre for reisefølget hennes å endre dato for turen. Kanskje niesen din ble lei seg for at du legger bryllupet på en dato hun har sagt i god tid at hun ikke kan? 

Sett utenfra er det ikke noe mer hennes ansvar enn ditt at dere finner en tid som passer begge. Og det er ikke noe lettere for noen av dere å endre planer. Som sagt så forstår jeg at det var synd at det ble slik. Men kanskje du skal forsøke å ikke bli så såret. Du har like stort ansvar som henne for å finne en dag som passer begge.

Anonymkode: 61a94...fe6

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/5/2024 at 10:35 AM, AnonymBruker said:

Jeg er så utrolig lei meg for å ikke kunne dele denne dagen med henne. 
Hvordan unngår jeg at dette ødelegger bryllupet og relasjonen fullstendig? 

Anonymkode: e626c...084

Hvorfor skulle det ødelegge relasjonen?

On 4/5/2024 at 11:13 AM, AnonymBruker said:

Det ødelegger mye av dagen fordi jeg savner mye familie. Jeg har ikke mange. 
 

TS

Anonymkode: e626c...084

Dette er nok hovedproblemet. Men det er jo noe feil hvis det ødelegger en hel dag at en niese prioriterer noe annet. Det burde ikke blitt noen endeløse samtaler ut av dette.

Anonymkode: e844e...c4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også noen slektninger som blir dødelig fornærmet om ikke alle kaster alle andre planer over bord for å være med på deres arrangement. Helt ærlig: det er rett og slett bare sånn at bryllup, konfirmasjon, dåp osv, ikke er så viktig for alle. Det er gjerne såpass mye folk og styr, at det er jo ikke disse dagene man knytter sterke bånd. 
 

 

Anonymkode: 4293a...323

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup altså, får frem det verste i noen folk. 

Bryllup er bare viktig for de som gifter seg. Stort sett.

TS prøv å se det fra utsiden av deg og din brudgom.

Anonymkode: badd9...eab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Planen er tydeligvis ikke løs, men festet. Niesen har jo sagt hun er opptatt. Med din logikk er bryllupet også en løs plan.

Anonymkode: 775cb...1dd

Bryllup må ofte planlegges i god tid på grunn av bestilling av lokale og avhengig av når kirken har ledig tid. 

Anonymkode: 0ab63...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 10.35):

Vi gifter oss i juni og fortalte om datoen for ett år siden. Den gangen sa min niese at hun skulle til Nice med ei venninne den helga og derfor ikke kunne komme. Jeg ble litt perpleks, men tenkte kanskje hun endret planene når det nærmet seg. 
Hun er en av mine nærmeste fordi søsteren min ikke er i bildet og ikke har vært det siden niese var liten. Jeg har derfor vært en slags reservemor i oppveksten. Jeg er så utrolig lei meg for å ikke kunne dele denne dagen med henne. 
Hvordan unngår jeg at dette ødelegger bryllupet og relasjonen fullstendig? 

Anonymkode: e626c...084

Flere muligheter på akkurat hvorfor. 

Hun tenker at hun ikke er så viktig for deg, hun har ikke følelsen av at hennes fravær ødelegger hele dagen din. Ikke pålegg henne det heller.

En annen ting. Kun du føler deg så nær henne og ikke motsatt. 

Anonymkode: 69824...5a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bryllup må ofte planlegges i god tid på grunn av bestilling av lokale og avhengig av når kirken har ledig tid. 

Anonymkode: 0ab63...d0d

Greit nok det, og andre planlegger reisene sine i god tid. Folk har ulike liv og ulike prioriteringer👌

Anonymkode: 775cb...1dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun har kjøpt en tur, før du annonserte din dato, som hun har brukt mye penger og samtidig planlagt med et annet menneske. 

Hadde du vært den "morsfiguren" du hevder du har vært så hadde du sagt "oi, så gøy! Kos deg så mye på ferie. Gleder meg til å høre alt du har opplevd!" 

Hvordan du skal takle de tåpelige smålige og irrasjonelle følelsene? Du tar deg sammen. Enkelt og greit. Det er ikke mer å gjøre. Skjerp deg. 

Anonymkode: 5184f...13f

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 11.19):

Jeg uttrykker selvsagt ikke min skuffelse direkte til henne, ei heller andre i familien. Følelsene er der likevel, derfor denne tråden (og endeløse samtaler med mannen min). 
 

TS

Anonymkode: e626c...084

Slutt å plage mannen din med dette. Har du diskutert det en gang så la det ligge. Ellers setter du hele bryllupet i dårlig lys og fremstår som klagende! Han kan lure på hvordan du kommer til å klare å takle mer alvorlige problem i livet!

Be niesen din på besøk når hun er kommet hjem..

 

m 47

Anonymkode: e2694...302

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man  avhengig av en enkeltperson, må man planlegge lenger fram i tid, evt være villig til å flytte datoen.

Det er hèlt fair å melde avbud, når man sier i fra i rimelig tid. 

Kjipt, men ikke noe å klandre noen for 💕

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 20.52):

Jeg har også noen slektninger som blir dødelig fornærmet om ikke alle kaster alle andre planer over bord for å være med på deres arrangement. Helt ærlig: det er rett og slett bare sånn at bryllup, konfirmasjon, dåp osv, ikke er så viktig for alle. Det er gjerne såpass mye folk og styr, at det er jo ikke disse dagene man knytter sterke bånd. 
 

 

Anonymkode: 4293a...323

Akkurat! 

Jeg jobber turnus. Ønsker ikke alltid å bruke hver vår til konfirmasjoner, eller hver sommer til bryllup (ofte da bryllup er). Jeg må nemlig ta ferie på litt andre tidspunkt og da vil jeg REISE, ikke delta på noe annet hvor jeg må te meg formelt en hel dag. 

Også er det slik at det for noen skjer mye enkelte år. Bryllup, konfirmasjoner, dåp, runde dager, reise med jobb, egne feiringer +++. Man rekker ikke / orker ikke alt kanskje. Jeg vil leve livet mitt slik jeg ønsker uten å please andre. Man kan møtes resten av året i andre settinger også. Det er vel egentlig resten av året og livet man bør prioritere å treffes .ez jevne eller ujevne mellomrom, alt ettersom. Ikke den ENE dagen.

Anonymkode: 70af1...d13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...