Gå til innhold

Hun syns jeg er for mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg var for mye så tidlig så hadde jeg sett meg om etter noe annet.

Anonymkode: 5af94...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei alle "eksperter"

Jeg er en mann på 38 år og bosatt i Sarpsborg/Østfold fylke. Jeg dater for tiden en flott dame på 29 år som holder til i Kongsberg. Vi bor derfor noen timer unna hverandre. Jeg har vært veldig på det med meldinger og har fått beskjed om at jeg er litt mye på kort tid.. Jeg skriver fine ting, og lange meldinger men det blir for mye på for kort tid for dama. Jeg liker henne veldig godt etter 1stk date og vi har planlagt en 2 date. Jeg er stygt redd for at jeg har ødelagt litt nå når jeg får en sånn melding tilbake og blir litt usikker. Jeg har vært på med meldinger og komplimenter fordi jeg syns hun har virket lite interessert og brukt opptil 7 timer på å svare meg på melding og gjort det for å vise at jeg bryr meg om henne og at det har vært ekte fra min side. Jeg skjønner jo nå at jeg har gått i en felle som det advares mot men det er for seint nå.. Man får seg en liten knekk og blir litt rådvill på fortsettelsen nå og lurer på om hun kanskje syns jeg er litt spesiell og angrer på at hun skal møte meg igjen? Mulig jeg må spørre henne rett ut om hun fortsatt er interessert? Jeg gjorde dette med intensjon om å vise at jeg er interessert og bryr meg men jeg skjønnet selv og innser når jeg blir snakket til at det var for mye. Det blir for overveldende..

Håper på mange svar fra dere, og forhåpentligvis er det ikke bare meg sol har gjort denne tabben. Jeg skal iallefall ikke gjøre den samme feilen i et evnt nytt bekjentskap. Er dette mulig å rette oppi?

 

Anonymkode: 6cf49...747

Du må roe ned..ta en Realitycheck og få bena på bakken. Du dater henne ikke. Du har truffet henne en gang. "Det kan være hun plutselig sier, hei, tror ikke dette fungerte helt for meg jeg.. Lykke til videre." Hva sier da, du treffer veggen? Er dette første daten din på ti år? Sånn ER dating, vi må snakke med 10 stk før du finner noen som digger deg nok til å ville satse.

Jeg vet ikke hva slags meldinger du skriver som er så lange, etter bare en date? Hva skriver man da liksom? Rambling om fremtiden og hverdagen er ikke noe man tar før man har blitt kjent, tenker jeg.

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk for godt svar! Det har som nevnt ikke vært intensjonen min å være klengete og masete men jeg syns hun har brukt lang tid på å svare og at det er jeg som har tatt initiativ til å spørre om hvordan dagen har vært etc og da har jeg kjørt på med fine ord og lange meldinger. Men at hun er interessert i flere dater sier jo egentlig at hun er interessert, vi er bare forskjellige..

Anonymkode: 6cf49...747

Jeg tror det er sånn at du har blitt veldig betatt og så er hun fokusert på andre ting. Da kan man bli litt kokko. 

Men det er fint for deg å tenke på hvordan du fremstår. Og respektere at det tar tid å føle ting. La henne få lure litt på deg og. Men dere har hatt en date. Dere holder på å bli kjent. Det normale er å fundere på om vi skal snakkes igjen eller ikke. Ikke lange utbroderinger om dagen din, hva som skjer, jobben, hvor fin hun er, osv. Du må kontrollere deg litt. 🤪

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (2 minutter siden):

Du må roe ned..ta en Realitycheck og få bena på bakken. Du dater henne ikke. Du har truffet henne en gang. "Det kan være hun plutselig sier, hei, tror ikke dette fungerte helt for meg jeg.. Lykke til videre." Hva sier da, du treffer veggen? Er dette første daten din på ti år? Sånn ER dating, vi må snakke med 10 stk før du finner noen som digger deg nok til å ville satse.

Jeg vet ikke hva slags meldinger du skriver som er så lange, etter bare en date? Hva skriver man da liksom? Rambling om fremtiden og hverdagen er ikke noe man tar før man har blitt kjent, tenker jeg.

Skriver f eks at jeg syns daten var hyggelig og at jeg mer en gjerne ser henne igjen, at jeg liker henne litt alerede etter en date, fint smil etc. Ikke noe mer "drastisk" enn det🤷‍♂️

Anonymkode: 6cf49...747

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skriver f eks at jeg syns daten var hyggelig og at jeg mer en gjerne ser henne igjen, at jeg liker henne litt alerede etter en date, fint smil etc. Ikke noe mer "drastisk" enn det🤷‍♂️

Anonymkode: 6cf49...747

Okei, men det er jo normalt. De fleste sier ifra hva de synes etter første date. Hvorfor har hun skrevet at du skal roe deg ned om du bare har sagt det her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skrevet det mange ganger liksom?

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillevill skrev (3 minutter siden):

Okei, men det er jo normalt. De fleste sier ifra hva de synes etter første date. Hvorfor har hun skrevet at du skal roe deg ned om du bare har sagt det her? 

Blir vel for mye komplimenter sikkert..

Jeg har skrivd at jeg liker henne litt allerede og gitt henne ballen i forma av at jeg er interessert også etter date 2 som ikke har vært.. jeg liker henne og liker meg godt sammen med henne. Men kan jo skjønne at det er litt for mye!

Anonymkode: 6cf49...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du rett og slett ikke er kompatibel med det hun ønsker om du er en "all in! type etter en date liksom.. Jeg ville nok følt behv for avstand selv jeg om noen bombet meg med meldinger for å "vise at de var all in" etter en date, EN DATE! 
Men om dette er den du er, altså alltid - veldig på, er det vel bedre å finne du ut nå enn om et års tid.. 

Anonymkode: 2f7ca...10f

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (5 minutter siden):

Har du skrevet det mange ganger liksom?

Ikke samme tingene flere ganger nei:)

Anonymkode: 6cf49...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje du rett og slett ikke er kompatibel med det hun ønsker om du er en "all in! type etter en date liksom.. Jeg ville nok følt behv for avstand selv jeg om noen bombet meg med meldinger for å "vise at de var all in" etter en date, EN DATE! 
Men om dette er den du er, altså alltid - veldig på, er det vel bedre å finne du ut nå enn om et års tid.. 

Anonymkode: 2f7ca...10f

Jeg tåler fint å få tilsnakk og kan justere meg deretter. Bare fint at folk er ærlige tenker jeg, det var ikke noe vondt ment fra min side men greit å få vite det:)

Anonymkode: 6cf49...747

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først sier du dette:  

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har vært veldig på det med meldinger og har fått beskjed om at jeg er litt mye på kort tid.. Jeg skriver fine ting, og lange meldinger men det blir for mye på for kort tid for dama. .....  Jeg har vært på med meldinger og komplimenter fordi jeg syns hun har virket lite interessert og brukt opptil 7 timer på å svare meg på melding og gjort det for å vise at jeg bryr meg om henne og at det har vært ekte fra min side.

og så sier du dette: 

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Skriver f eks at jeg syns daten var hyggelig og at jeg mer en gjerne ser henne igjen, at jeg liker henne litt alerede etter en date, fint smil etc. Ikke noe mer "drastisk" enn det🤷‍♂️

Dette henger ikke så godt sammen. Du har fått en del gode råd her. Er ikke noe vits å gå i forsvarsposisjon. Virkeligheten ligger et sted mellom deg og hun dama, og du får velge om du tar til deg rådene og justerer deg eller om du skal ture videre på. 

Anonymkode: 89954...2e7

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tåler fint å få tilsnakk og kan justere meg deretter. Bare fint at folk er ærlige tenker jeg, det var ikke noe vondt ment fra min side men greit å få vite det:)

Anonymkode: 6cf49...747

men du skjønner jo ikke, det at det ikek var vont ment fra din side tyder jo på at du ikke skjønner de sosiale spillereglene for dating, man blir ikke bulldoser etter en date og kjører på full speed - man leser situasjonen, ser ann den andres behov osv.. Man skal ikke trenge "tilsnakk" for den man er - man enten er eller er ikke kompatible. Ved å vise henne hvem du er får hun ta et valg, blir det stille fra henne er det et signal. Da skal du ikke sette igang en prosess ac "late som" for å "vinne henne tilbake" for det er jo ikke den du er..

Anonymkode: 2f7ca...10f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blir vel for mye komplimenter sikkert..

Jeg har skrivd at jeg liker henne litt allerede og gitt henne ballen i forma av at jeg er interessert også etter date 2 som ikke har vært.. jeg liker henne og liker meg godt sammen med henne. Men kan jo skjønne at det er litt for mye!

Anonymkode: 6cf49...747

Men sånn totalt sett hvor mange meldinger og over hvor mange dager? 

Jeg vet ikke hvor mye erfaring du har med dating men jeg kan si det hva som er normalt.

Etter date en er det fint å si ifra rett daten at det var fint og at du kunne tenke deg å treffes igjen. Og så er det viktig å gi space til at den andre kan si ifra om noe annet. Om hun da ikke svarer, så bør man ikke fortsette å "mase" men gi personen tid til å tenke seg om. 

Om hun er interessert, så svarer hun ja, samme her, feks.

Og så kan du avtale ny date, og sende en melding feks et par dager før neste date for å sjekke at den fortsatt er aktuell og at hun har det fint og sånn. 

Men ikke mase hver dag en hel uke da. :D  En eller to meldinger frem til date to er passe. 

At hun har 7 timer på å svare er helt normalt, hun har sikkert en jobb og sånt. Folk flest er travle på jobb, har arbeidsmoral, og sitter ikke på tlf på jobb.

 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det positive her er at hun sier fra om at hun synes du er for mye fremfor å ghoste eller droppe deg (mange hadde nok valgt det siste om de følte at motparten ble for intens). Her må du lese signalene hun sender deg og ta et steg tilbake. Ikke gå fra full pupp til å ikke ta kontakt, men finn en middelvei. Hold en hverdagslig lett tone som gjør at dere blir mer kjent, ikke dryl på med kjærlighetserklæringer eller svulstige setninger, hold det casual. 

Anonymkode: 2421a...8a5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Først sier du dette:  

og så sier du dette: 

Dette henger ikke så godt sammen. Du har fått en del gode råd her. Er ikke noe vits å gå i forsvarsposisjon. Virkeligheten ligger et sted mellom deg og hun dama, og du får velge om du tar til deg rådene og justerer deg eller om du skal ture videre på. 

Anonymkode: 89954...2e7

Det er iallefall det som er fakta👍

Anonymkode: 6cf49...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

men du skjønner jo ikke, det at det ikek var vont ment fra din side tyder jo på at du ikke skjønner de sosiale spillereglene for dating, man blir ikke bulldoser etter en date og kjører på full speed - man leser situasjonen, ser ann den andres behov osv.. Man skal ikke trenge "tilsnakk" for den man er - man enten er eller er ikke kompatible. Ved å vise henne hvem du er får hun ta et valg, blir det stille fra henne er det et signal. Da skal du ikke sette igang en prosess ac "late som" for å "vinne henne tilbake" for det er jo ikke den du er..

Anonymkode: 2f7ca...10f

Er enig jeg? Jeg skjønner jo ikke reglene ellers hadde jeg ikke oppført meg sånn. Jeg skal jo selvsagt endre dette nå, man lærer så lenge man lever;)

Anonymkode: 6cf49...747

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lillevill skrev (4 minutter siden):

Men sånn totalt sett hvor mange meldinger og over hvor mange dager? 

Jeg vet ikke hvor mye erfaring du har med dating men jeg kan si det hva som er normalt.

Etter date en er det fint å si ifra rett daten at det var fint og at du kunne tenke deg å treffes igjen. Og så er det viktig å gi space til at den andre kan si ifra om noe annet. Om hun da ikke svarer, så bør man ikke fortsette å "mase" men gi personen tid til å tenke seg om. 

Om hun er interessert, så svarer hun ja, samme her, feks.

Og så kan du avtale ny date, og sende en melding feks et par dager før neste date for å sjekke at den fortsatt er aktuell og at hun har det fint og sånn. 

Men ikke mase hver dag en hel uke da. :D  En eller to meldinger frem til date to er passe. 

At hun har 7 timer på å svare er helt normalt, hun har sikkert en jobb og sånt. Folk flest er travle på jobb, har arbeidsmoral, og sitter ikke på tlf på jobb.

 

 

Jeg spurte om date to etter date 1. Sa det var hyggelig og kunne tenke meg å gjenta det. Hun svarte det jeg ville høre uten at jeg maste noe mer. Sa jeg likte smilet hennes og at jeg likte henne litt allerede, at hun så bra ut etc. Ikke skrevet noe mer greier enn det..

Anonymkode: 6cf49...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere dater? Nei, dere har vært på 1 date. For alt du vet, vil hun ikke møte deg igjen

Anonymkode: 1ef32...26d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg spurte om date to etter date 1. Sa det var hyggelig og kunne tenke meg å gjenta det. Hun svarte det jeg ville høre uten at jeg maste noe mer. Sa jeg likte smilet hennes og at jeg likte henne litt allerede, at hun så bra ut etc. Ikke skrevet noe mer greier enn det..

Anonymkode: 6cf49...747

Men sa du noe om hvordan hun er som person, eller bare utsendet? For om du sier du liker henne litt allerede og kun nevnet utsendet, så høres du overfladisk ut. Og som at du tror du kjenner noen uten å gjøre det, som kan være ensomt å oppleve fra andre siden. 

Vet ikke om hun tenker på det da.

Anonymkode: 66c25...573

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom den meldingen om utseende hennes, så synes jeg det er innafor å sende en melding for å si at det var hyggelig og treffes gjerne igjen. Det er jo to korte meldinger det. Men du skriver at " Jeg har vært veldig på det med meldinger og har fått beskjed om at jeg er litt mye på kort tid.. Jeg skriver fine ting, og lange meldinger men det blir for mye på for kort tid for dama. Jeg liker henne veldig godt etter 1stk date og vi har planlagt en 2 date. Jeg er stygt redd for at jeg har ødelagt litt "

Jeg synes ikke at du har vært "veldig på" med lange meldinger. Så hvorfor skriver du det?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...