Gå til innhold

Hun syns jeg er for mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle "eksperter"

Jeg er en mann på 38 år og bosatt i Sarpsborg/Østfold fylke. Jeg dater for tiden en flott dame på 29 år som holder til i Kongsberg. Vi bor derfor noen timer unna hverandre. Jeg har vært veldig på det med meldinger og har fått beskjed om at jeg er litt mye på kort tid.. Jeg skriver fine ting, og lange meldinger men det blir for mye på for kort tid for dama. Jeg liker henne veldig godt etter 1stk date og vi har planlagt en 2 date. Jeg er stygt redd for at jeg har ødelagt litt nå når jeg får en sånn melding tilbake og blir litt usikker. Jeg har vært på med meldinger og komplimenter fordi jeg syns hun har virket lite interessert og brukt opptil 7 timer på å svare meg på melding og gjort det for å vise at jeg bryr meg om henne og at det har vært ekte fra min side. Jeg skjønner jo nå at jeg har gått i en felle som det advares mot men det er for seint nå.. Man får seg en liten knekk og blir litt rådvill på fortsettelsen nå og lurer på om hun kanskje syns jeg er litt spesiell og angrer på at hun skal møte meg igjen? Mulig jeg må spørre henne rett ut om hun fortsatt er interessert? Jeg gjorde dette med intensjon om å vise at jeg er interessert og bryr meg men jeg skjønnet selv og innser når jeg blir snakket til at det var for mye. Det blir for overveldende..

Håper på mange svar fra dere, og forhåpentligvis er det ikke bare meg sol har gjort denne tabben. Jeg skal iallefall ikke gjøre den samme feilen i et evnt nytt bekjentskap. Er dette mulig å rette oppi?

 

Anonymkode: 6cf49...747

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada. Bare la henne være litt i fred. Ha litt mer hverdagslig kontakt. Normale meldinger. La henne få sjansen til å ønske å kontakte deg også. 

  • Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må prøve å tilpasse deg litt, være mer som den andre og finne en god balanse.

Vet ikke hvorfor du tok med uvesentlig info som gjør et ellers fullstendig anonymt innlegg langt mer gjenkjennelig.

  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (Akkurat nå):

Jada. Bare la henne være litt i fred. Ha litt mer hverdagslig kontakt. Normale meldinger. La henne få sjansen til å ønske å kontakte deg også. 

Hvis du var henne, ville du ønsket at jeg ventet et par dager nå med å ta noe mer kontakt? Det er som oftest jeg som tar initiativ til å spørre hvordan det går, derfor jeg har vært litt usikker på om hun er så interessert så da har jeg kjørt på litt for mye..

Anonymkode: 6cf49...747

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (1 minutt siden):

Du må prøve å tilpasse deg litt, være mer som den andre og finne en god balanse.

Vet ikke hvorfor du tok med uvesentlig info som gjør et ellers fullstendig anonymt innlegg langt mer gjenkjennelig.

Skulle spørre om det var noe man kunne finne på halvveis mellom Sarpsborg og Kongsberg men det kom visst ikke med..

Anonymkode: 6cf49...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du var henne, ville du ønsket at jeg ventet et par dager nå med å ta noe mer kontakt? Det er som oftest jeg som tar initiativ til å spørre hvordan det går, derfor jeg har vært litt usikker på om hun er så interessert så da har jeg kjørt på litt for mye..

Anonymkode: 6cf49...747

Om dere har avtalt ny date kan du jo bare vente med mer kontakt frem til da, og så bare skrive "gleder meg til å se deg igjen i dag" før deres møtes. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei alle "eksperter"

Jeg er en mann på 38 år og bosatt i Sarpsborg/Østfold fylke. Jeg dater for tiden en flott dame på 29 år som holder til i Kongsberg. Vi bor derfor noen timer unna hverandre. Jeg har vært veldig på det med meldinger og har fått beskjed om at jeg er litt mye på kort tid.. Jeg skriver fine ting, og lange meldinger men det blir for mye på for kort tid for dama. Jeg liker henne veldig godt etter 1stk date og vi har planlagt en 2 date. Jeg er stygt redd for at jeg har ødelagt litt nå når jeg får en sånn melding tilbake og blir litt usikker. Jeg har vært på med meldinger og komplimenter fordi jeg syns hun har virket lite interessert og brukt opptil 7 timer på å svare meg på melding og gjort det for å vise at jeg bryr meg om henne og at det har vært ekte fra min side. Jeg skjønner jo nå at jeg har gått i en felle som det advares mot men det er for seint nå.. Man får seg en liten knekk og blir litt rådvill på fortsettelsen nå og lurer på om hun kanskje syns jeg er litt spesiell og angrer på at hun skal møte meg igjen? Mulig jeg må spørre henne rett ut om hun fortsatt er interessert? Jeg gjorde dette med intensjon om å vise at jeg er interessert og bryr meg men jeg skjønnet selv og innser når jeg blir snakket til at det var for mye. Det blir for overveldende..

Håper på mange svar fra dere, og forhåpentligvis er det ikke bare meg sol har gjort denne tabben. Jeg skal iallefall ikke gjøre den samme feilen i et evnt nytt bekjentskap. Er dette mulig å rette oppi?

 

Anonymkode: 6cf49...747

Du har egentlig ikke gjort noe feil. Du har bare byttet litt om på rollene. Det er vanligvis dama som er veldig på med lange meldinger og veldig ‘på😅 Hun liker nok oppmerksomheten, men kjenner kanskje hun blir stresset i en travel hverdag hvor hun føler hun må følge opp meldingene dine.

Det beste du kan gjøre nå er å lene deg litt tilbake. Reduser antall meldinger og lengden. La hun bli den som tar initiativ fremover. La hun få ta styringen. Så skal du nok se du hører fra henne snart🙂

Anonymkode: 7b99a...970

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (Akkurat nå):

Om dere har avtalt ny date kan du jo bare vente med mer kontakt frem til da, og så bare skrive "gleder meg til å se deg igjen i dag" før deres møtes. 

Tenkt på det jeg også, hvis det ikke blir sånn at hun i mellomtiden tror at jeg ikke tålte å få "kjeft" og mister interessen for en ny date i mellomtiden..

Anonymkode: 6cf49...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har egentlig ikke gjort noe feil. Du har bare byttet litt om på rollene. Det er vanligvis dama som er veldig på med lange meldinger og veldig ‘på😅 Hun liker nok oppmerksomheten, men kjenner kanskje hun blir stresset i en travel hverdag hvor hun føler hun må følge opp meldingene dine.

Det beste du kan gjøre nå er å lene deg litt tilbake. Reduser antall meldinger og lengden. La hun bli den som tar initiativ fremover. La hun få ta styringen. Så skal du nok se du hører fra henne snart🙂

Anonymkode: 7b99a...970

Takk for godt svar! Det har som nevnt ikke vært intensjonen min å være klengete og masete men jeg syns hun har brukt lang tid på å svare og at det er jeg som har tatt initiativ til å spørre om hvordan dagen har vært etc og da har jeg kjørt på med fine ord og lange meldinger. Men at hun er interessert i flere dater sier jo egentlig at hun er interessert, vi er bare forskjellige..

Anonymkode: 6cf49...747

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra dette så virker det ikke som at hun sitter igjen med like stor interesse for deg, som du har for henne. 

Du kan jo prøve å holde litt tilbake, uten å trekke deg helt unna. Men om du er noen som liker mye prat og hun ikke er, kam det være mismatch i hva dere trives med også. Å det trenger ikke være godt å leve med i lengden. Men dere har bare hatt en date og kjenner ikke hverandre enda, så du får se hva som skjer 😊

Anonymkode: 66c25...573

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke akkurat blitt sur, men jeg ville ha mistet litt interessen for en som "korrigerte meg" og mente at jeg var for mye "på". Det vitner om at vedkommende ikke er særlig interessert, og ikke bryr seg om hun fornærmer deg. TS kunne jo fint ha kommet med spydigheter om at hun svarer sent, virker uinteressert og lignende. Det hadde nok ikke falt i god jord. Men hun skal få ta seg friheter til å kritisere TS.

Synes du bare skal la alt ligge, og se om hun tar noe initiativ. Hun er ikke noe stort tap om hun bare gir blaffen.

 

Anonymkode: 797a1...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hei alle "eksperter"

Jeg er en mann på 38 år og bosatt i Sarpsborg/Østfold fylke. Jeg dater for tiden en flott dame på 29 år som holder til i Kongsberg. Vi bor derfor noen timer unna hverandre. Jeg har vært veldig på det med meldinger og har fått beskjed om at jeg er litt mye på kort tid.. Jeg skriver fine ting, og lange meldinger men det blir for mye på for kort tid for dama. Jeg liker henne veldig godt etter 1stk date og vi har planlagt en 2 date. Jeg er stygt redd for at jeg har ødelagt litt nå når jeg får en sånn melding tilbake og blir litt usikker. Jeg har vært på med meldinger og komplimenter fordi jeg syns hun har virket lite interessert og brukt opptil 7 timer på å svare meg på melding og gjort det for å vise at jeg bryr meg om henne og at det har vært ekte fra min side. Jeg skjønner jo nå at jeg har gått i en felle som det advares mot men det er for seint nå.. Man får seg en liten knekk og blir litt rådvill på fortsettelsen nå og lurer på om hun kanskje syns jeg er litt spesiell og angrer på at hun skal møte meg igjen? Mulig jeg må spørre henne rett ut om hun fortsatt er interessert? Jeg gjorde dette med intensjon om å vise at jeg er interessert og bryr meg men jeg skjønnet selv og innser når jeg blir snakket til at det var for mye. Det blir for overveldende..

Håper på mange svar fra dere, og forhåpentligvis er det ikke bare meg sol har gjort denne tabben. Jeg skal iallefall ikke gjøre den samme feilen i et evnt nytt bekjentskap. Er dette mulig å rette oppi?

 

Anonymkode: 6cf49...747

Mitt råd vil være å høre på det hun sier: At hun synes du går litt fort frem, og respektere det. Noen trenger litt mer tid for å bli kjent, og falle for noen, og når den andre da er stormforelsket etter en date, før dere kjenner hverandre, kan det føles intenst. Vi er ulike, og trenger ulik tid for å bli kjent/forelsket. Jeg tenker at det er fint at man kan fortelle hverandre ønsker og forventninger, og så kan man tilpasse seg eller gå videre om det ikke passer❤️

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig begrenset hvor kjent man blir etter en date, så mange kan syns slik blir litt mye. Dessuten, hvis du sender mange og lange «fine» meldinger så kan hun alternativt 1. føle seg kvalt, 2. føle at du love bomber henne eller 3. syns du er litt spesiell. Man har forskjellige syn på ting og vidt forskjellig bagasje. 
 

Etter mine erfaringer med menn ville jeg skygget banen hvis mannen ble overivrig i starten nettopp fordi jeg har opplevd lovebombing på sitt verste🤷🏽‍♀️

Anonymkode: e6015...39f

  • Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Mitt råd vil være å høre på det hun sier: At hun synes du går litt fort frem, og respektere det. Noen trenger litt mer tid for å bli kjent, og falle for noen, og når den andre da er stormforelsket etter en date, før dere kjenner hverandre, kan det føles intenst. Vi er ulike, og trenger ulik tid for å bli kjent/forelsket. Jeg tenker at det er fint at man kan fortelle hverandre ønsker og forventninger, og så kan man tilpasse seg eller gå videre om det ikke passer❤️

^

Anonymkode: e6015...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei alle "eksperter"

Jeg er en mann på 38 år og bosatt i Sarpsborg/Østfold fylke. Jeg dater for tiden en flott dame på 29 år som holder til i Kongsberg. Vi bor derfor noen timer unna hverandre. Jeg har vært veldig på det med meldinger og har fått beskjed om at jeg er litt mye på kort tid.. Jeg skriver fine ting, og lange meldinger men det blir for mye på for kort tid for dama. Jeg liker henne veldig godt etter 1stk date og vi har planlagt en 2 date. Jeg er stygt redd for at jeg har ødelagt litt nå når jeg får en sånn melding tilbake og blir litt usikker. Jeg har vært på med meldinger og komplimenter fordi jeg syns hun har virket lite interessert og brukt opptil 7 timer på å svare meg på melding og gjort det for å vise at jeg bryr meg om henne og at det har vært ekte fra min side. Jeg skjønner jo nå at jeg har gått i en felle som det advares mot men det er for seint nå.. Man får seg en liten knekk og blir litt rådvill på fortsettelsen nå og lurer på om hun kanskje syns jeg er litt spesiell og angrer på at hun skal møte meg igjen? Mulig jeg må spørre henne rett ut om hun fortsatt er interessert? Jeg gjorde dette med intensjon om å vise at jeg er interessert og bryr meg men jeg skjønnet selv og innser når jeg blir snakket til at det var for mye. Det blir for overveldende..

Håper på mange svar fra dere, og forhåpentligvis er det ikke bare meg sol har gjort denne tabben. Jeg skal iallefall ikke gjøre den samme feilen i et evnt nytt bekjentskap. Er dette mulig å rette oppi?

 

Anonymkode: 6cf49...747

Jeg skjønner at det kan bli altfor mye etter kun 1 date. Ro ned, ikke virk needy eller desperat, det vil ødelegge alt for deg. Fine lange meldinger, kan du kjøre på med når dere er i et forhold, ikke mens du sitter å venter på date nr 2..

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo veldig begrenset hvor kjent man blir etter en date, så mange kan syns slik blir litt mye. Dessuten, hvis du sender mange og lange «fine» meldinger så kan hun alternativt 1. føle seg kvalt, 2. føle at du love bomber henne eller 3. syns du er litt spesiell. Man har forskjellige syn på ting og vidt forskjellig bagasje. 
 

Etter mine erfaringer med menn ville jeg skygget banen hvis mannen ble overivrig i starten nettopp fordi jeg har opplevd lovebombing på sitt verste🤷🏽‍♀️

Anonymkode: e6015...39f

Oki. Det har ikke vært intensjonen min og jeg er veldig lei meg for at det har blitt sånn nå. Burde jeg sitte på gjerdet nå? La hun ta kontakt igjen?

Anonymkode: 6cf49...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oki. Det har ikke vært intensjonen min og jeg er veldig lei meg for at det har blitt sånn nå. Burde jeg sitte på gjerdet nå? La hun ta kontakt igjen?

Anonymkode: 6cf49...747

Ja, gi henne litt albuerom. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenkt på det jeg også, hvis det ikke blir sånn at hun i mellomtiden tror at jeg ikke tålte å få "kjeft" og mister interessen for en ny date i mellomtiden..

Anonymkode: 6cf49...747

Du har totalt feil innstilling, my dude.

Det du prøver på er å "styre" henne gjennom din egen adferd. At du skal "få" henne ril å beholde interessen ved å oppføre deg på den ene eller andre måten.

Dette kalles "skjulte kontrakter".(covert contracts) på fagspråket, og er en adferd som er temmelig ødeleggende for deg selv. For det fører til at folk ikke liker deg.

Du må frigjøre deg fra denne typen tenking, for du har uansett ingen kontroll over hva hun velger.

Les "No More Mr. Nice Guy" av Rober Glover og "When I Say No, I Feel Guilty" av Manuel Smith.

Du har garantert stor glede av dem.

Anonymkode: 03e19...dcb

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du er så "på" og bombarderer henne med lange meldinger og komplimenter, og velger å gå på enda hardere når hun trekker seg unna, handler om at du er usikker på deg selv og livredd for å miste henne. Kun det. 

Du må innse at du ikke kan miste noe du ikke har og dette er et menneske du har møtt 1 gang. Du kan umulig være så sikker på at hun er den rette for deg basert på ett møte. Du aner ikke hvem dette mennesket er. Pass litt på dine egne behov, verdier og grenser og tillat deg selv å evaluere damene du treffer du og. Det er betryggende for damene også at de merker at menn også gjør det, og ikke totalt mister hodet og blir desperate etter 1 date og starter med love bombing som vårkåte 14-åringer.

Ikke spør henne om hun er interessert, nei. Det eneste du kommuniserer her er at du er usikker og desperat, mann. Ro deg ned. Ta deg tid til å bli kjent med henne og henne med deg. 

Hvor fort gikk du fra å være en sjarmerende, artig og spennende mann til en needy pre-teen? Spør deg selv om dette. Du trenger ikke svare meg. Hva tror du hun ønsker seg? 

Hvis neste date fortsatt står ved lag, så ro deg ned. Slutt med love bombing. Ro ned meldingene. Hvis du sender noe så unngå kjærlighetserklæringer men hold deg til ting som er relevant eller litt artig, noe med litt snert i. 

Slutt å "selge" deg. Begynn å vær en mann som hun interesserer seg for. Slutt å fokusere på dine egne behov. 

Håper dette hjelper mtp innstillingen din. Ellers får du mye bra råd i tråden her. 

 

Anonymkode: 89954...2e7

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et steg tilbake, hvis du fortsetter så ødelegger du garantert muligheten for å bli bedre kjent med dama.

Til neste gang så ta det litt rolig, det er veldig mange som rygger unna folk som er intense etter en eneste date.

Anonymkode: 770d4...3c7

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...