Gå til innhold

Grønnsaksretter på koldtbord


Kvist

Anbefalte innlegg

Tusen takk for mange gode tips!

Daisy-love skrev (15 timer siden):

Så mye digg! 😋

Jeg har vært glad i disse her, men vet ikke om de går under «for likt orginalen»? Finnes i både gul og grønn variant også, og kan serveres varm, kald og lunken, og passer fint å lage i forveien og fryse ned. Er en stund siden jeg har laget dem nå, men følte de var geniale. 
http://www.veganmisjonen.com/2010/08/oppskrift-linser-linselus-capellini.html

De så gode ut! Og uten så mye rare ingredienser. Takk for link

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mye bra her. Men jeg ville lagt potetsalat selv (ca tusen ganger bedre og mer sofistikert enn kjøpt), og kanskje gått for to ulike varianter (en «vanlig» med rømme/majones men også med purre og eplebiter i og en «fransk» dvs bare poteter, rødløk, sennep og edikk), hvis dere som jeg er glad i poteter og det passer til resten av maten. Og så ville jeg  lagd salat med tomat, mozarella og basilikum - det er alltid populært (mulig det er det du mener med tomatsalat). Couscoussalat med mye grønt i er også veldig godt og kan lages på forhånd.

Anonymkode: e2580...3b3

 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

En av mine favoritter! 

Kjøpt potetsalat derimot, ikke server det! Hjemmelaget er tusen ganger bedre. Den kjøpte er litt kjip. 

Anonymkode: feec6...77b

Enig med dere begge ang. potetsalat, men dagens hovedperson mener at den ene kjøpevarianten er det beste på jord, så da blir det den. Jeg kan jo kanskje lage en annen variant uten rømme/majones i tillegg.

Lill3My skrev (14 timer siden):

Ovnsbakte rotgrønnsaker er alltid godt!!

Enig! Men kan de bakes dagen før og så varmes opp uten å bli kjipe? Gulrot, gresskar, sellerirot og kålrot? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvist skrev (Akkurat nå):

Tusen takk for mange gode tips!

De så gode ut! Og uten så mye rare ingredienser. Takk for link

 

Enig med dere begge ang. potetsalat, men dagens hovedperson mener at den ene kjøpevarianten er det beste på jord, så da blir det den. Jeg kan jo kanskje lage en annen variant uten rømme/majones i tillegg.

Enig! Men kan de bakes dagen før og så varmes opp uten å bli kjipe? Gulrot, gresskar, sellerirot og kålrot? 

Jeg har aldri laget gresskar før, men jeg kutter alltid opp rotgrønnsaker i god tid. 
Gir de ett oppkok hver for seg slik at de blir akkurat passe blansjert, kjøler de raskt av i kaldt vann, blander sammen med olje og krydder, og lar stå til nærmere servering. Null problem å la de stå i kjøleskapet over natta. 
Så legger jeg de i form, og varmer de i stekovn før servering. 

Det er en ypperlig måte å gjøre det på, både for å kunne preppe dagen før om man har dårlig tid, men også hvis man skal lage mye mat og ikke har nok plass i stekovn! 
Jeg gjør det alltid om jeg skal lage lammelår, eller langtidssteke en stek på lavere temperatur. Ordner og koker grønnsaker på forhånd, og så inn i ovnen på høyere temperatur når kjøttet er ferdig. 
Når man koker de ulike grønnsakene hver for seg, og bare varmer etterpå, har man også mye bedre kontroll på at alt blir perfekt tilberedt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...