AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #41 Skrevet 6. april 2024 Det har sklidd ut noe enormt hos meg de siste ti årene. Brus så godt som hver dag. Men vi drikker vann til middag bortsett fra i helgene. Var til tannlege på onsdag, null syreskader heldigvis. Men bra er det jo ikke. Anonymkode: 18ee7...4a8
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #42 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er kanskje vanlig? Ikke at jeg kjenner mange som gjør det. På et anonymt forum kan jeg skrive det jeg ikke ville sagt høyt. Det virker utrolig harry å drikke så mye brus, og jeg tenker automatisk det dreier seg om folk fra lave sosioøkonomiske kår. Brusdrikking er den nye røyking inne Anonymkode: 83467...996 Haha, jaja. Mannen min og jeg drikker brus hver dag, vi har doktorgrader og er anerkjente innen vårt fagmiljø begge to. Ingen av oss har lav sosioøkonomisk status. Vi lever ellers sunt, med mer friluftsliv og mindre skjermbruk enn del fleste, all mat lages fra bunnen av og ingen av oss drikker alkohol i det hele tatt. Vi trener og har friske kropper, gode sosiale relasjoner og yter godt på jobb begge to. Det hender at vi tenker at vi burde kutte ned på brusdrikkingen, men hver gang kommer vi frem til at vi ikke gidder. Barna våre drikker også brus. Stort sett ikke hver dag, men det er ikke absolutt begrenset til helgene heller. Å sammenligne det med røyking inne gjør det bare helt absurd. Røyking er først og fremst skadelig, noe det å drikke brus ikke er. Og det er skadelig for omgivelsene også, noe brusdrikking i hvert fall ikke er. Anonymkode: ef4f3...3dd 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #43 Skrevet 6. april 2024 55 minutter siden, AnonymBruker said: Haha, jaja. Mannen min og jeg drikker brus hver dag, vi har doktorgrader og er anerkjente innen vårt fagmiljø begge to. Ingen av oss har lav sosioøkonomisk status. Vi lever ellers sunt, med mer friluftsliv og mindre skjermbruk enn del fleste, all mat lages fra bunnen av og ingen av oss drikker alkohol i det hele tatt. Vi trener og har friske kropper, gode sosiale relasjoner og yter godt på jobb begge to. Det hender at vi tenker at vi burde kutte ned på brusdrikkingen, men hver gang kommer vi frem til at vi ikke gidder. Barna våre drikker også brus. Stort sett ikke hver dag, men det er ikke absolutt begrenset til helgene heller. Å sammenligne det med røyking inne gjør det bare helt absurd. Røyking er først og fremst skadelig, noe det å drikke brus ikke er. Og det er skadelig for omgivelsene også, noe brusdrikking i hvert fall ikke er. Anonymkode: ef4f3...3dd Dere er kanskje unntaket, på andre områder enn brusen. Og tydelig at innlegget mitt traff en nerve som aktiverer forsvaret ditt.. Anonymkode: 83467...996 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #44 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere er kanskje unntaket, på andre områder enn brusen. Og tydelig at innlegget mitt traff en nerve som aktiverer forsvaret ditt.. Anonymkode: 83467...996 Dette er et diskusjonsforum, her diskuterer vi. "Å jeg traff en nerve, tydelig du føler deg truffet" blir så barnslig. Selvsagt diskuteres det som blir skrevet i denne tråden. Anonymkode: 41d67...75e 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #45 Skrevet 6. april 2024 Jeg drikker brus hver dag, gjort så og si hele mitt voksne liv. Drikker ikke kaffe da. Min datter som nå er voksen drikker brus men kun innimellom, hun drikker heller kaffe eller vann. Så man trenger definitivt ikke ta etter foreldrenes vaner, dvs hun har vel tatt mer etter faren sin sånn sett. Anonymkode: c697f...1c9
Gregarious Skrevet 6. april 2024 #46 Skrevet 6. april 2024 Det er et fint eksempel på selektiv aktivering når enkelte blir så provosert over andre som drikker en spesifikk drikk. Av alle de tusenvis av atferdsmønster så er åpenbart ordet "brus" høyt oppe. Det at enkelte klarer å sammenligne det med røyk viser enten ekstremt lite kunnskap eller mer et stort ønske om å kritisere en gruppe. 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #47 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere er kanskje unntaket, på andre områder enn brusen. Og tydelig at innlegget mitt traff en nerve som aktiverer forsvaret ditt.. Anonymkode: 83467...996 Nei, det gjorde du ikke. Jeg svarte på et innlegg på et diskusjonsforum, det er derfor jeg er her. Tro meg, det er veldig mye brusdrikking blant professorer. Også blant leger. Og mye mer alkohol enn det burde være. Anonymkode: ef4f3...3dd 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #48 Skrevet 6. april 2024 Synes det høres veldig merkelig ut. Tenker at voksne som drikker brus hver dag er folk med lav kulturell kapital. Anonymkode: 1cc92...6cf 1
Cata Skrevet 6. april 2024 #49 Skrevet 6. april 2024 Jeg er voksen og drikker definitivt brus oftere enn jeg burde, dvs. flere ganger i uka. Det er riktignok ikke hver dag, men burde garantert redusere. Har aldri hørt tannlegen si noe om syreskader på tennene mine, så jeg regner med at emaljen har det greit nok. Tror nok det skyldes at når jeg drikker brus så er det en flaske eller boks om kvelden, men jeg drikker det ikke gjennom hele dagen.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #50 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes det høres veldig merkelig ut. Tenker at voksne som drikker brus hver dag er folk med lav kulturell kapital. Anonymkode: 1cc92...6cf Ikke noe verre enn å drikke kaffe hele dagen osv. Det er mer harry "huff jeg er så sliten pga dårlig søvhygiene og dårlige prioriteringer, nå skal jeg plage alle rundt med med dårlig kaffeånde" Anonymkode: 732fd...d4a
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #51 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er kanskje vanlig? Ikke at jeg kjenner mange som gjør det. På et anonymt forum kan jeg skrive det jeg ikke ville sagt høyt. Det virker utrolig harry å drikke så mye brus, og jeg tenker automatisk det dreier seg om folk fra lave sosioøkonomiske kår. Brusdrikking er den nye røyking inne Anonymkode: 83467...996 Ja 👏🏻 Enig! Jeg drikker sjelden brus, og skal jeg først drikke det skal det være GOD brus. Kjøper f.eks. italiensk Chinotto på nett og tar et glass til middag i helga. Liker ikke alkohol, så sånn type drikke er min «vin». Det eller Bris, Frus, iste osv. I hverdagen drikker jeg vann og te. Anonymkode: 1cc92...6cf
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #52 Skrevet 6. april 2024 Jeg drikker mye brus nå,men drakk mindre da barna var små. (Evt smugdrakk litt 😄) Anonymkode: 207d5...e14
Gjest Tom.Krus Skrevet 7. april 2024 #53 Skrevet 7. april 2024 Jeg vil tro det er helt normalt for veldig mange. Min søster og hennes barn drikker Cola Zero til alle måltid. Selv mener de at det er sunt siden den er uten sukker. Jeg drikker for det meste Farris eller rent vann fra springen til måltidene, men til frokost drikker jeg ett glass med lettmelk og to kopper kaffe i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #54 Skrevet 7. april 2024 Vi voksne drikker pepsi Max hver dag. Barna får annen sukkerfri brus, uten koffein, når de har godtedag. Syns det er helt greit å gjøre forskjell på barn og voksne. Di får heller ikke sitte i sofaen å spise tomatsuppe, men det får vi voksne om vi vil. Anonymkode: 3439e...bad 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #55 Skrevet 7. april 2024 Vi er forresten ikke fra lave sosioøkonomiske kår. Har mange venner som også drikker mye Pepsi Max, ikke fra lave sosioøkonomiske kår de heller. Men vi er vel alle enige om at det er en last, og ikke noe vi akkurat er stolte av. Anonymkode: 3439e...bad
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #56 Skrevet 7. april 2024 Jeg drikker mest brus, litt vann. Drikker ikke kaffe. Har to barn, der den ene ikke liker brus, og den andre bare vil ha av og til, og da bare et halvt glass. Mannen drikker aldri brus. Dette er min «kaffe», og stiller søtsuget mitt akkurat passe. Jeg spiser aldri godteri foran barna uten å dele, men synes det er helt ok at det er forskjellige regler for voksne og barn, og dette har det aldri være noen krangling på fra barnas side. Jeg har vokst opp slik selv😊 Anonymkode: a926b...214
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #57 Skrevet 7. april 2024 Drikker pepsi max hver dag. Er 38 år. Barna liker boblevann og spør etter det. Anonymkode: c6521...44a
Hmmmmmm Skrevet 7. april 2024 #58 Skrevet 7. april 2024 De av dere som drikker brus, men vil at barna ikke skal ta etter. Kan jo drikke av kopp i stede for glass
Fighter83 Skrevet 7. april 2024 #59 Skrevet 7. april 2024 Gregarious skrev (På 5.4.2024 den 14.02): Hvorfor er ikke det ok? https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/tannlege-roper-varsko_-_-har-du-forst-fatt-tannskader-av-sure-drikker_-bor-du-slutte-1.16574931 Alt vann som er tilsatt smak og brus/energidrikke med eller uten sukker er som regel surere enn vann. Dette gir skader på tannemaljen.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #60 Skrevet 7. april 2024 Drikker nok litt brus hver dag, men har begynt å kutte ned på en del av brusen og byttet ut med kullsyrevann, spesielt som kosedrikk på kontoret. Jeg drikker melk til frokosten og som oftest til lunsj, men det er forferdelig godt med brus til middag og som kosedrikk... Anonymkode: e89da...33b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå