Gå til innhold

Voksne som drikker brus hver dag

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Drikker brus hver dag. Får alltid kommentarer på det, gjerne av folk som snuser, røyker eller drikker alkohol, noe jeg ikke gjør. Rart hvordan man legger seg mer opp i andres brusdrikking enn rus- og tobakksvaner 

Anonymkode: 657f9...f75

Rart det der, denne trangen til å snakke ned det andre gjør når man selv har helsemessig værre laster 😁. Jeg er avhengig av å ta otrivin nesespray hver morgen. Hvem bryr seg mest? Joda de som snuser og røyker jevnt og trutt gjennom dagen.

Tilbake til temaet. Jeg drikker brus daglig. Sukkerfri brus.  I tillegg til fun light. Har voksne barn, drakk knapt brus når familiesituasjonen var annerledes. Dropper brusen om barnebarna er her, om det ikke er en anledning der de eldste og får brus. Eventuelt bruker krus om vi har yngste her på overnatting. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol, kaffe eller te. Jeg koser meg med brus, saft og vann. En gang i blant kakao. 

Jeg er 44. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det egentlig vanlig at voksne mennesker sitter og sipper brus eller energidrikker hver ettermiddag og kveld? Og drikker brus til middag? 🧐 redd barnet skal ta etter mannens vaner… 

Anonymkode: 8b076...ff0

Gåttehelvete 😅 Hva folk legger seg opp i er helt utrolig . Get a life

Anonymkode: b5e88...122

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange gjør det, meg og min mann inkludert. Ingen av barna våre liker brus så de har ikke tatt etter oss. 

Anonymkode: a5b1c...d01

AnonymBruker
Skrevet

Begynte med Pepsi Max da det kom til Norge, tror jeg var ca. 13 år. Har bøttet nedpå flere liter daglig frem til våren 2023. Da var jeg 44 år. Endelig klarer jeg meg med vann hele dagen gjennom. Det er godt å slippe å tenke på å måtte dra på butikken, pante haugevis med flasker osv. Barna bryr seg ikke så mye om brus heldigvis selv om de har sett foreldrene drikke skvipet hele livet….. Håper jeg aldri begynner igjen….. Det er godt da…..

Anonymkode: aadf3...35a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker 1-2 bokser cola med sukker ila en dag. Gjerne en til frokost og en til kvelds. Har vi middag uten potet blir det også gjerne cola. Ellers drikker jeg kaldt vann gjennom hele dagen. Saft drikker jeg kun til grøt og melk/juice drikker jeg aldri.

Anonymkode: 63e41...338

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en mellomting mellom å bøtte innpå og ikke drikke noe 🙂.

K57. Drikker et glass sukkerfri brus hver kveld. Aldri smakt energidrikk. Drikker mye vann daglig, og et par krus kaffe.

Anonymkode: 85362...951

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er det egentlig vanlig at voksne mennesker sitter og sipper brus eller energidrikker hver ettermiddag og kveld? Og drikker brus til middag? 🧐 redd barnet skal ta etter mannens vaner… 

Nei, dette er en uting og at folk har normalisert det gjør det ikke ok. 

• Liker 1
Skrevet

Det trodde jeg faktisk ikke var vanlig :laugh:

Jeg drikker brus enkelte helger, men holder meg stort sett til vann. Melk og kaffe til frokost. Mer melk til brødmat ut dagen. Vann til middag

Digger melk 

• Liker 1
Skrevet
Fighter83 skrev (6 timer siden):

Nei, dette er en uting og at folk har normalisert det gjør det ikke ok. 

Hvorfor er ikke det ok?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 13.38):

Ja hver dag light brus. Gjort i 20 år.

Ingen av mine barn drikker mye brus. For dem er det mammas kaffi😅De foretrekker vann. Jeg drikker hverken alkohol,kaffi eller te.....noe må jeg ha😅

Anonymkode: 2a69a...e8e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker Cola Zero hver kveld. Jeg er heldigvis voksen og kan bestemme selv hva jeg skal drikke i mitt eget hjem. De som klager på andres laster er vanligvis de som lever de minst perfekte livene selv. 

Anonymkode: 478d2...2c4

• Liker 3
Skrevet

En sommer bestemte jeg meg for å bare hoppe i det og kun drikke brus. Og så ble langtidsblodsukkeret testet.. 

Har alltid elsket brus, men når jeg har det greit i livet har jeg ikke behov for brus og godteri så ofte. Brus i helga, godteri en gang iblant. Og hadde jeg hatt barn ville det vært samme. Spiller ikke så stor rolle om det er med eller uten sukker egentlig. 

Gikk over til sukkerfri saft blandet med sprudlevann. Drakk dette daglig. Men det er ikke spesielt bra med kullsyre hver dag har jeg funnet ut. 

Skrevet
Maleficenta skrev (På 4.4.2024 den 14.45):

Joda men jeg syns nå likevel voksne kan stå fram som et godt eksempel da.

Viss bare helgner og gode forbilder og mennesker helt lytefrie perfekte uten noen laster skulle fått barn hadde menneskeheten blitt utryddet.

Foreldre går på rød mann over fortauene, kjører 5 km over fartsgrensen, spiser cornflakes eller coco pops til frokost, har mye sukker i teen sin, snuser, røyker, tar nesespray hver dag, drikker brus/energidrikk hver dag, drikker kaffe, drikker alkohol, banner innimellom, legger seg seinere enn de burde, forsover seg innimellom osv. Å drikke brus eller annen usunn drikke hver dag får nå være opp til hver enkelt, det er da virkelig ikke noe å lage noe rabalder ut av verken i det lille eller store bildet. Heller ikke det å ha andre regler for voksne enn for barn for sånn er verden tenker jeg. Det er mye voksne gjør som ikke barn får lov til. Og det tenker jeg at også er greit at blir formidlet. Hvordan det blir formidlet til barn får nå være opp til forelderen.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Ingenting som en boks Monster Mango Locco om dagen ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 45 år, og drikker aldri brus eller energidrikker. Jeg drikker 1 kopp kaffe om dagen, ellers bare vann. Kan ta en kopp urte te på kvelden. Juice drikker jeg kanskje 1 gang i måneden. Alkohol 1 gang annethvert år. Og jeg snuser og røyker ikke.

Her så drikker barna vann, de får juice til frokost i helg, brus drikker de til jul, bursdag, påske osv.

Anonymkode: 143cf...c56

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så uvanlig, nei..

Anonymkode: 95189...828

AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje vanlig? Ikke at jeg kjenner mange som gjør det. 

På et anonymt forum kan jeg skrive det jeg ikke ville sagt høyt. Det virker utrolig harry å drikke så mye brus, og jeg tenker automatisk det dreier seg om folk fra lave sosioøkonomiske kår. 

Brusdrikking er den nye røyking inne

Anonymkode: 83467...996

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan står det til med emaljen på tennene til dere som drikker brus hver dag? Syreskader er det få som snakker om🫣

Anonymkode: 10e75...164

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 13.38):

De finnes. Pleier å kalle dem white trash 

Anonymkode: 645c9...756

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...