Gå til innhold

Voksne som drikker brus hver dag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det egentlig vanlig at voksne mennesker sitter og sipper brus eller energidrikker hver ettermiddag og kveld? Og drikker brus til middag? 🧐 redd barnet skal ta etter mannens vaner… 

Anonymkode: 8b076...ff0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, noen

• Liker 4
Skrevet

Er 44 og drikker brus hver dag. Har riktignok ikke barn, men hva jeg gjør i mitt eget hjem er mitt valg :) 

• Liker 19
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Heller brus og energidrikker istedenfor øl og vin

Anonymkode: ef46e...e1d

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg gjør det. Men barna vokste opp uten å like brus, så de har ikke tatt etter meg.

Anonymkode: fa1d6...56a

• Liker 4
Skrevet

Hva voksne gjør er vell opp til dem. så lenge man ikke drikker det foran barna så ser jeg ikke problemet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, det tror jeg er helt nrmalt :) 

(vi er for gamle for energidrikk, men dette selges jo som hakka møkk, og det er jo ikke fordi ingen drikker det…)

Anonymkode: fee54...385

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke uvanlig.

Jeg er familiefar og drikker utelukkende brus. Drikker ikke kaffe, ikke te, ikke juice, ikke melk, ikke vann. Drikker et glass saft til middag sammen med familien, og litt vin av og til. Et glass melk til familiefrokosten på søndager. Ellers går det kun i brus, tidlig og seint, både til måltider, til snacks og som tørstedrikk.

Om det er gode drikkevaner? Nei, men jeg trives med det, og det gir meg livskvalitet i hverdagen.

Anonymkode: f43c2...b2d

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Drikker brus hver dag. Får alltid kommentarer på det, gjerne av folk som snuser, røyker eller drikker alkohol, noe jeg ikke gjør. Rart hvordan man legger seg mer opp i andres brusdrikking enn rus- og tobakksvaner 

Anonymkode: 657f9...f75

• Liker 14
Skrevet

Jeg drikker brus hver dag, barna får bare brus eks til jul, bursdag etc. 

De kan drikke hva de vil når de flytter ut

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Drikker energidrikk hver dag, sukkerfri. Men ikke på kvelden, da, det hadde vært lite gunstig for søvnen. Det er den eneste skikkelige lasten jeg har (i tillegg til smågodt i helga). Jeg drikker ikke alkohol, spiser ikke kjøtt, drikker ikke kaffe, har aldri røyka eller snust og trener mye. Så da tenker jeg at en liten usunn last skal jeg kunne ha. 

Men jeg har heller ikke barn, så ingen kan påvirkes negativt.

K43

Anonymkode: 1c430...cbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drikker ikke brus hver dag, men flere dager i uka. Sitter ikke og nipper dagen igjennom, men tar et glass til maten, eller til snacks som jeg liker i kombinasjon med brus fremfor annen drikke.  

Anonymkode: 7e9d0...30e

Skrevet

Tror det er helt normalt for veldig mange. Meg selv inkludert. Jeg er et voksent menneske og hva jeg drikker og spiser er helt og holdent opp til meg selv å bestemme i samråd med min egen økonomi og prioriteringer. Jeg har ingen barn som jeg må skjule noe for men om så så tenker jeg at det er noen ting en som barn må forholde seg til at de voksne kan gjøre/innta men ikke barn som f.eks alkohol. Brus kan også være en slik ting, men det får nå være opp til foreldre hvordan de løser den "floken" der, det angår som sagt ikke meg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg drikker sukkerfri brus og energidrikke nesten hver dag. Spiser ikke godteri og er heller ikke veldig glad i potetgull 😛 

Men jeg digger brus og da spesielt villa! Til gjengjeld drikker jeg knapt alkohol. 

Skrevet (endret)
skreppamedleppa skrev (1 minutt siden):

Tror det er helt normalt for veldig mange. Meg selv inkludert. Jeg er et voksent menneske og hva jeg drikker og spiser er helt og holdent opp til meg selv å bestemme i samråd med min egen økonomi og prioriteringer. Jeg har ingen barn som jeg må skjule noe for men om så så tenker jeg at det er noen ting en som barn må forholde seg til at de voksne kan gjøre/innta men ikke barn som f.eks alkohol. Brus kan også være en slik ting, men det får nå være opp til foreldre hvordan de løser den "floken" der, det angår som sagt ikke meg.

Men hvorfor friste barna med tind du vet de liker? Hva om du var på besøk hos noen og de hadde favorittkake di og de satt og nøt den foran deg og så fikk ikke du smake en eneste bit? Hvordan hadde du likt det?

Skjønner ikke hvorfor du sammenligner med alkohol. Her er det snakk om drikke barna gjerne får men bare i helgene.

Endret av Maleficenta
Skrevet
Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor friste barna med tind du vet de liker? Hva om du var på besøk hos noen og de hadde favorittkake di og de satt og nøt den foran deg og så fikk ikke du smake en eneste bit? Hvordan hadde du likt det?

Skjønner ikke hvorfor du sammenligner med alkohol. Her er det snakk om drikke barna gjerne får men bare i helgene.

Men den logikken så skal ikke voksne sitte oppe lenger på kveldene en barn siden de også gjerne ønsker det.

• Liker 5
Skrevet

Aner ikke hvor vanlig det er men tømmer ikke sånt skvip i kroppen min iallefall, lettvarianter med aspartam, acesulfat og sorbitol anser jeg som spesialavfall..

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Igjen dette angår skjeldent meg, jeg har ikke barn. Men jeg tenker at barn må tåle å høre "nei". Vi er blitt livredde for å si nei til unger i dag, de skal få og ha alt. Når jeg vokste opp var det både alkohol og brus i kjøleskapet men ingen av de tingene var ting jeg som barn hadde fri tilgang til. Det var kjeft å få om jeg forsynte meg eller maste om brus enda det var i hus. Barn tar ikke skader av å få høre nei! Av grensesetting og at voksne selvstendige mennesker kan gjøre ting barn ikke kan .

Nei du får ikke sitte oppe så lenge du vil enda de voksne kan det.

Nei du får ikke drikke brus hver dag selv om det står i kjøleskapet.

Nei du kan ikke velge selv hvor mye dessert du skal spise.

Jeg synes det faktisk er innenfor at de voksne bestemmer mer enn barn. Så rar og gammeldags er jeg faktisk... (men jeg vet og at vi uten barn ikke skal mene noe om dette, men vist jeg skulle ha en mening dog)

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
skreppamedleppa skrev (Akkurat nå):

Igjen dette angår skjeldent meg, jeg har ikke barn. Men jeg tenker at barn må tåle å høre "nei". Vi er blitt livredde for å si nei til unger i dag, de skal få og ha alt. Når jeg vokste opp var det både alkohol og brus i kjøleskapet men ingen av de tingene var ting jeg som barn hadde fri tilgang til. Det var kjeft å få om jeg forsynte meg eller maste om brus enda det var i hus. Barn tar ikke skader av å få høre nei! Av grensesetting og at voksne selvstendige mennesker kan gjøre ting barn ikke kan .

Nei du får ikke sitte oppe så lenge du vil enda de voksne kan det.

Nei du får ikke drikke brus hver dag selv om det står i kjøleskapet.

Nei du kan ikke velge selv hvor mye dessert du skal spise.

Jeg synes det faktisk er innenfor at de voksne bestemmer mer enn barn. Så rar og gammeldags er jeg faktisk... (men jeg vet og at vi uten barn ikke skal mene noe om dette, men vist jeg skulle ha en mening dog)

Joda men jeg syns nå likevel voksne kan stå fram som et godt eksempel da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker vann til alle måltider, også frokost. Av og til  et glass juice til frokost i helgene. Jeg synes vann er best til mat, foruten et glass vin til middag, ved noen typer mat. Skal jeg ta et glass og kose meg med i helgene, er det vin. Brus drikker jeg kun av og til og da, et glass. 

Mine barn foretrekker  vann til maten. De drikker brus til taco, pizza og kosemat i helgen. Men mitt yngste barn drikker også vann til dette og tar heller brus etterpå. Min mann er vokst opp med brus og saft til maten og mine svigerforeldre serverer dette. Så min mann foretrekker dette og drikker i perioder mye saft. Jeg er vokst opp med melk til brødmåltider og vann til middag. Så hva barna vokser opp med og får servert, tror jeg fort blir der fortrukne. Så jeg er glad mine barn velger vann også som tørstedrikk. De velger aldri saft, selvom dette er tilgjengelig og selv i helgene, da det er brus, drikker de mye vann. 

Anonymkode: 9bdc7...357

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...