Gå til innhold

Hvordan lager du kaffen din, og hvor mye drikker du pr dag?


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Min trofaste moccamaster over 15 år synger på siste vers.  Så skal se meg om etter nytt kaffekokesystem 🙂

Hvordan lager du kaffen din hjemme?

 

Og hvor mye drikker du pr dag? (regner ikke med kaffe kjøpt ute) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kapselmaskin, 1 kopp, kanskje 2 avhengig av dagen

Anonymkode: d98f0...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moccamaster, 1 kanne pr dag.

Anonymkode: 45cbd...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuell espressomaskin. Drikker en kopp før jobb, av og til to kopper om det er helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moccamaster🖤 Enkelt og greit. To kopper før/på trening. En når jeg kommer hjem og kanskje to til på jobb. Drikker aldri kaffe etter 1200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sånn maskin som tar hele bønner og kverner per kopp. Jeg drikker 2-3 kopper om dagen, en god dæsj med helmelk og sukrin. 

Anonymkode: 6b329...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moccamaster ♥️ En kopp eller to på morgenen, en til lunsj, og en kopp på kvelden. Kan drikke kaffe rett før jeg legger meg uten problem med søvn.

Jeg er en av de få som syns filterkaffe er bedre enn allverdens dyre (og billige) kaffemaskiner. Kapsler eller bønner - whatever. Jeg syns uansett filterkaffe fra Moccamaster trumfer alt. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte slutte og drikke kaffe, da det slo seg på magen og jeg fikk diare av det. Men da jeg var i jobb pleide jeg å bøtte innpå noen kopper før lunsj, kanskje 3-4 kopper. Men ingen kaffe etter lunsj. Det var en regel jeg hadde.

Hjemme drakk jeg gjerne tre-fire sånne jumbokopper med caffe au lait. Lagde vanlig instant/pulverkaffe (hadde ikke noen kaffemaskin eller trakter) og blandet i melk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett Moccamaster. Tre kopper svart kaffe hver morgen/formiddag. Om jeg skal ha kaffe på ettermiddag en sjelden gang, så bruker jeg presskanne. Har Tassimo, men den brukes lite. Det aller beste er bålkaffe, og det lager vi mye om sommeren, på bålpanne.

Anonymkode: 16f95...516

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffemaskin som kverner hele bønner. Aner ikke hvor mye jeg drikker. Trykker bare på en knapp og kaffekoppen er klar. Mye rimeligere enn kapsler som jeg hadde før. Da var jeg mer bevisst forbruket mitt. Men blir fort 5-6 kopper om dagen med denne. 

Anonymkode: 50047...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt moccamaster men da den sang på siste strofen for to år siden kjøpte jeg meg S MEG sin i rosa versjon. Elsker timer funksjonen på den, og er veldig fornøyd sånn generelt. Drikker 5 (små) kopper om morningen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kaffemaskin som kverner bønner og steamer melk. Trykker på macciato knappen 2 ganger om dagen 😂 mannen drikkee bare vanlig kaffe, sånn 2 kopper i hverdagen og sikkert 7-8 i helgene 😅 superfornøyd! ☺️

Anonymkode: e7074...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moccamaster. Trakter 6 kopper når jeg står opp, og drikker de ut over dagen. Som oftest er siste kopp rundt 14-15.

Anonymkode: 0e315...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nespresso kapselmaskin, dog med billige kapsler. Drikker 2-4 kopper daglig. Vurderer å kjøpe meg en maskin med bønner. Litt billigere enn kapsler, men fortsatt dyrere enn traktekaffe. Synes bare det er bedre med kaffe når det er litt crema på toppen.

Anonymkode: 88adc...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moccamaster, 2 store kopper hver morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Automatisk kaffemaskin. Fyller vann og bønner innimellom, deretter en knapp. Synes god kaffe lages av bønner som er fersk kvernet.

Drikker to kopper sort kaffe hver morgen. Mannen drikker jevnt gjennom dagen, også ulike kaffedrikker med melk, det forsvarer likevel kjøpet. 

Anonymkode: d7551...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager meg en kaffe latte hver dag, noen ganger to glass i helgene. Bruker 1 til 2 kapsler espresso fra Nespresso i Nespresso maskin og melk utenom i steamer som er på maskinen. Mannen drikker svart kaffe fra samme maskin 2-4 kopper om dagen.

Anonymkode: b2cf1...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drikker jeg kaffe svært skjelden drakk mye før.

Da var det pulverkaffe på jobb og trakterkaffe hjemme. Foretrekker god kjelekokt kaffe med presskanne som nummer to.

Det blir vel ca 15 kopper i året nå motfor 2 liter pr dag på det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nespresso og mokakanne. Skal vi lage til flere har vi kaffetrakter som kverner bønnene, men når den tar kveld en gang kommer vi til å gå over til presskanne igjen (av plasshensyn). Til mokakanne kverner jeg bønnene i håndkvern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...