Gå til innhold

får du lyst på hytte rundt påsketider?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde det sånn tidligere, og var vel egentilig litt misunnelig på de som hadde hytte. Men nå tenker jeg bare arbeid, utgifter osv....og at vi er mer frie til å reise hvor vi vil i alle feriene våre. Vi kan også dra på fjellet i påska, å leige en hytte. 

Anonymkode: 2129a...43c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, langt i fra. Jeg er ingen hytteperson. Spesielt ikke om de mangler innlagt vann og/eller innlagt strøm.

Den eneste typen "hytte" jeg kunne tenkt meg var en ganske moderne fritidsbolig ved sjøen, med utsikt, og innlagt strøm og vann.

Ikke noen fjellheim og snø.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri. Jeg bor et sted hvor det er hyttekø hver fredag, spesielt ille rundt påske og andre ferier. Er sjeleglad jeg slipper.

Anonymkode: 68df2...36b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde vært hyggelig med en hytte på fjellet😊

Anonymkode: 4be7b...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har alltid hatt lyst på hytte. Har campingvogn og spikertelt, og synes det er helt topp på fjellet, men kunne tenkt meg hytte med større plass til familie og venner :) 

Anonymkode: bdbca...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, påska er ikke så viktig. Men jeg er glad jeg har tilgang på hytte som ligger rett ved sjøen på sommeren. Jeg ønsker meg egentlig en sånn type hytte som jeg eier selv også. Ikke akkurat nå, men på sikt.

Anonymkode: 57857...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei for da er jeg helt mentalt ferdig med alt som heter snø og vinter. Da ønsker jeg kun å sitte i godstolen på verandaen eller være i hagen.

Anonymkode: a7e9f...2ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei for da er jeg helt mentalt ferdig med alt som heter snø og vinter. Da ønsker jeg kun å sitte i godstolen på verandaen eller være i hagen.

Anonymkode: a7e9f...2ca

Kan jo ha hytte ved sjøen ;)

Anonymkode: bdbca...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke. Sommer/kysthytte > Påskehytte og reise bort fra vinter og snø ellers.

Anonymkode: 36184...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke! Liker ikke å dra på hyttetur. 

Anonymkode: 8b3e9...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis i påsken.. men generelt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan man egentlig dra på hytta ved å leie en hytta? For det er nesten umulig om man bor i Oslo og omegn, det finnes ikke ledige hytter for å leie, og hvis det er noen - da er det helt hinsidiges priser. Så nå før påske der de ville ha 120 tusen for å leie hytta i påskeuka 🤠 

Jeg ønsker ikke mer jobb og vedlikehold men pga det er så vanskelig å få tak i en leie-hytte eller brukbar hotell med mulighet til å gå rett ut i skiløype, 2-3 timers kjøretur fra Oslo, og det gjelder både vinterferie, nyttårsfeiring og påskeferie, at nå ønsker jeg meg hytte så veldig. Pluss at det er mye enklere å pakke, når man drar til egen hytte, og man er veldig fleksibel med avreise tidspunkt.

Anonymkode: dbc97...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kunne godt tenkt meg en hytte i hjembygda og det blir vel etterhvert, med hytte så mener jeg ekte hytte og ikke en fritidsbolig i et bygefelt.

Anonymkode: 1e35f...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke fra Norge og er oppvokst med at påske = vår og sol og varme. Vi har hytte på fjellet, men når vi der til påske har jeg mest lyst til å kvitte meg med hele greia og dra til Granca eller Thailand i stedet. Skjønner ikke den greia med å dra tilbake til snøen når det endelig har smeltet i byen - og så skal man i tillegg gå på ski i isete spor der man riper opp alt av klær om man faller på skarren, gå så langt man orker for å spise en appelsin (?!) før man drar tilbake. Nei, absolutt ikke min høytid, det er forferdelig og særdeles merkelig rett og slett. Vil hellere være hjemme på terrassen i sola i byen, vinteren har allerede vart i et halvt år! 

Elsker sommer og særlig høsten på fjellet da, i de periodene kunne jeg bodd der til tross for at vi ikke har innlagt vann utenom vann fra et tjern som er det kuene får på setra. Helt nydelig rett og slett! 

Anonymkode: 00156...0b7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i påska og ikke ellers i året heller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, heldigvis ikke. Ingen hytteperson. Trives her jeg er og tar meg heller en spadag innimellom.

Anonymkode: 798a4...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Får ofte lyst å emigrere til Australia, da, men det begynner gjerne i november. 

Anonymkode: 14315...114

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, synes hytteliv er ordentlig gørr. Feriehus i Sør-Europa derimot, det har jeg lyst på.

Anonymkode: 5af50...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kusthytte, og når påske kommer, så er det våren som står i sentrum. Klippe hekk, nyte sol på terrassen, kikke etter blomsterknopper. Jeg er oppvokst i nord, og gikk på skole på ski og med spark. Men jeg er ikke så glad I snø...så jeg forlater ikke våren for å dra opp på fjellet til snøen. Det må være dagstur i så fall. 

Men jeg har oppdaget at jeg er ganske mye flinkere på sli enn de fleste i vest

 

Anonymkode: 6b9a2...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...