AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #81 Skrevet 6. april 2024 Desverre NEI Her var det det Kristen faste,hele 40 dager!!!! Så ble det påske med tilhørende ritualer... Hva er værst? Anonymkode: 98001...46c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #82 Skrevet 6. april 2024 FruKine skrev (1 minutt siden): Og hvorfor skal de ikke være glade for å leve i et fredelig land for det? I Norge feirer vi ikke islamske høytider, norske barn skal slippe dette i sitt eget land. Ja,alle er Kristne. Gud og Jesus er tingen 👍 Anonymkode: 98001...46c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #83 Skrevet 6. april 2024 31 minutter siden, FruKine said: Og hvorfor skal de ikke være glade for å leve i et fredelig land for det? I Norge feirer vi ikke islamske høytider, norske barn skal slippe dette i sitt eget land. Mener du alle barn, uavhengig av religion, bør være glade for å leve i et fredelig land? Anonymkode: 07543...8c0
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #84 Skrevet 6. april 2024 I Norge skal vi være så hensynsfulle, mens det går som regel ikke andre veien. Hadde muslimer vært i flertall i Norge nå og nordmenn i mindretall, muslimsk regjering osv. da er jeg ganske sikkert på at det ikke hadde vært så nøye med kristne (og andre) høytider. Anonymkode: eb6e8...973 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #85 Skrevet 6. april 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: I Norge skal vi være så hensynsfulle, mens det går som regel ikke andre veien. Hadde muslimer vært i flertall i Norge nå og nordmenn i mindretall, muslimsk regjering osv. da er jeg ganske sikkert på at det ikke hadde vært så nøye med kristne (og andre) høytider. Anonymkode: eb6e8...973 Det finnes land hvor de feirer både muslimske og kristne høytider, naboer og familier feirer sammen. Så får du finne ut hvilke det er Anonymkode: 07543...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #86 Skrevet 6. april 2024 6 minutter siden, FruKine said: Dette er snart ikke hypotetisk heller. Jeg vil leve de siste årene av livet mitt som en minoritet. Det vil også alle andre nordmenn som er under 40 i dag. HVIS ikke noe gjøres. Kan ikke dere som er så fordomsfulle og mener muslimer er en pest og en plage, opprette en egen tråd med det tema fremfor å spy det ut i alle andre tråder? Anonymkode: 07543...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #87 Skrevet 6. april 2024 I vår barnehage markeres eid ved at de snakker om det,og ser på NRK Super om det. Er det barn som feirer,forteller de litt om hvordan de gjør det hjemme hos seg. Ikke noe mer enn det. Til jul lages det julepynt,de har julelunsj og ser på julefilmer,og de går Lucia. Før påske har de påskelunsj,og lager påskepynt. Anonymkode: 3c593...3e2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #88 Skrevet 6. april 2024 3 hours ago, FruKine said: Tror han tenker på bestialsk halal og svineforbud. Hatet ditt lyser igjennom alle kommentarene du skriver. Fysj Anonymkode: 77ef4...b13
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #89 Skrevet 6. april 2024 55 minutter siden, FruKine said: Og hvor mye konflikt er det ikke jevnt over i disse landene? Samtlige landene jeg kommer på har vært i blodie borgerkriger eller er i pågående kriger i dag. Det er mange afrikanske land hvor både kristne og muslimer lever sammen og hvor begges høytider er offentlige fridager. Tanzania f.eks Anonymkode: 77ef4...b13 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #90 Skrevet 6. april 2024 2 hours ago, FruKine said: Og hvorfor skal de ikke være glade for å leve i et fredelig land for det? I Norge feirer vi ikke islamske høytider, norske barn skal slippe dette i sitt eget land. Så mye oppgulp du kommer med. Det må være slitsomt å være så gjennomsyret av hat og negativitet. Et rask titt på kommentarer du har skrevet i andre sammenhenger viser jo at du er en høyrevridd klimafornekter. Liker sikkert Donald Trump også? Stemmer Frp? Anonymkode: 77ef4...b13 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #91 Skrevet 6. april 2024 30 minutter siden, FruKine said: Livet i Tanzania, virkelig noe å ta etter. Uff, det var det du valgte å henge deg opp i. Jeg hadde ikke forventet noe annet. Anonymkode: 77ef4...b13 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #92 Skrevet 6. april 2024 6 minutter siden, FruKine said: Det virker ikke som du helt klarer å forstå. Vi trenger ikke å lære om eller ta til oss kulturer som ikke tilfører noe, og vi vet at det ikke tilfører noe for bare se på tilstanden i de landene og områdene disse kulturene kommer fra. Livet og levekårene blir ikke bra fordi vi mennesker av forskjellige kulturer og språk klarer å forstå hverandre og kan synge kumbaya sammen, som forøvrig også er noe mange vil motsette seg å gjøre. Det er ingenting som har blitt bedre i Norge siden vi begynte med masseinnvandring. Ting har blitt tydelig verre, også mener noen i sin selvrettferdighet at det er bra for oss å fortsette med dette å la det få enda mer innflytelse i samfunnet vårt. Dette her kan faktisk ikke fortsette. At du presterer å si at kulturer og mennesker ikke tilfører noe, sier kun noe om deg. Anonymkode: 07543...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #93 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 14.17): Vi feirer selv ikke Eid, nå ønsker de at vi pynter barna til en feiring av Eid, lurer på om det er riktig når dette er noe vi ikke har noe forhold til. Anonymkode: 20efd...417 Det er ikke noe å lure på. Eid hører ikke hjemme i Norge. Ikke ennå. Men det er ikke lenge til dersom politikerne får gjøre hva de vil. Anonymkode: 4c597...476
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #94 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mange afrikanske land hvor både kristne og muslimer lever sammen og hvor begges høytider er offentlige fridager. Tanzania f.eks Anonymkode: 77ef4...b13 Det er fordi disse religionene er en del grunnlaget for staten Tanzania, ikke i Norge, og vi ser alle resultatet. Anonymkode: 4c597...476
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #95 Skrevet 6. april 2024 Nei, vi har ingen muslimer i bhg vår. Anonymkode: ae3d1...27c 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #96 Skrevet 6. april 2024 3 hours ago, FruKine said: Og hvor mye konflikt er det ikke jevnt over i disse landene? Samtlige landene jeg kommer på har vært i blodie borgerkriger eller er i pågående kriger i dag. Jeg tror ikke det finnes ett eneate land som ikke har vært i ett blodig krig. Ihvertfall er det dumt å tenke så langt og mye om kriger når vi snakker om kaker. Ingen land har vært i krig pga kaker. Anonymkode: 5c547...358
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #97 Skrevet 6. april 2024 4 minutter siden, FruKine said: Det er heller ingenting i verden som handler om kaker. Det er derimot de som tror ting handler om kaker som naivt setter seg selv og andre i helt idiotiske situasjoner. Vi snakker om markering av Eid. Ingen krig startet pga ev eid. Det skal heller ikke skje i en bhg i Norge. Det er 2024. Vi må ta ett steg videre bort fra uvitenhet, fremmedfiendlighet, generaliseringer. På 1970tallet var det nok sjeldent å reise langt og møte andre religioner og raser og verdener men i 2024 å være sånnn....er litt som å være analfabet Anonymkode: 5c547...358 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #98 Skrevet 6. april 2024 Vi er alle Abrahams barn. Jeg er kristen men nå fikk jeg lyst til å høre opplesninger fra Koranen på Spotify. Det gir god kontemplasjon, og viste dere at Koranen er poetisk og helst skal resiteres høyt? De har egne mestere i å lese opp Koranen. Anonymkode: e468b...3ee 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #99 Skrevet 7. april 2024 1 hour ago, FruKine said: Det trasige er at mine holdninger ikke kommer av uvitenhet. Det er dine som gjør det. Ekspert på markering av eid i barnehager? Anonymkode: 07543...8c0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #100 Skrevet 7. april 2024 Hos oss skal de markere eid ja Det synes jeg er kjempefint! Alle barna snakker om det uansett, det er en viktig del av livet til flere barn på hver avdeling. Så flott at de både lærer om det og markerer det. Iom at jula, påsken etc også markeres. barn merker seg raskt høytider som handler om å få gaver og godteri, uansett religion Anonymkode: b570e...f1a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå