Gå til innhold

Ønsker et barn til, men vet ikke om jeg tør.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg tror kanskje ikke jeg hadde turt. Det er veldig mye mer krevende med to barn enn ett barn. Du kan få det veldig fint alene med ditt ene barn. Men hvis du virkelig vil og ønsker det sterkt bør du jo få en til. Du må nesten bestemme selv.  

Anonymkode: 7be56...45a

Har alltid ønsket meg to barn, men frykten for ny fødsel er litt overdøvende.  Også er det frykten for at nr 2 evt skal tippe lasset, men det kunne det gjort om jeg hadde partner også. 

Håper samtalen på sykehuset gjør tankene litt klarere. Får bruke tiden frem til da å tenke grundig gjennom det😊

Ts

Anonymkode: e8b0e...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja da tenker vi ganske likt om saker og ting😊 

Skulle gjerne sendt deg en privat melding men det går ikke til anonym. 

 

Anonymkode: e8b0e...36b

Veit, men ville ikke legge ut bruker med mindre du vil sende mld😉 er jo forsåvidt anonym likevel. Ingen som veit HVEM jeg er når de kun ser et brukernavn🤭😉

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tenke på hva du vil for livet ditt, ikke et øyeblikksbildet av en fødsel. Ikke ta valget basert på frykt for den første fødselen. Du kommer til å klare det om du bestemmer deg :) 

Anonymkode: 06cd5...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må tenke på hva du vil for livet ditt, ikke et øyeblikksbildet av en fødsel. Ikke ta valget basert på frykt for den første fødselen. Du kommer til å klare det om du bestemmer deg :) 

Anonymkode: 06cd5...08b

Ja det er det jeg prøver på😊 takk for fint svar 🥰

Ts

Anonymkode: e8b0e...36b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor gammel er du? Er det allerede for sent å finne en mann å få barnet med? Det er jo best for barn å ha to foreldre!

Anonymkode: f7ba5...f32

Skal man tro utallige tråder her på KG er det i ganske mange tilfeller like greit med bare én 😉

Men fra spøk til alvor, jeg har flere venner som er alenemødre (frivillig) og de er noen av de beste, varmeste, tilstedeværende mødrene jeg har sett. De har mye hjelp i venner og familie og barna blir høyt elsket og har en god oppvekst.

Anonymkode: ca7cb...c7a

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skal man tro utallige tråder her på KG er det i ganske mange tilfeller like greit med bare én 😉

Men fra spøk til alvor, jeg har flere venner som er alenemødre (frivillig) og de er noen av de beste, varmeste, tilstedeværende mødrene jeg har sett. De har mye hjelp i venner og familie og barna blir høyt elsket og har en god oppvekst.

Anonymkode: ca7cb...c7a

Hehe joda,  mange som synes synd på meg som er alene med barnet mitt nå å. Men jeg synes det er kjempefint jeg🥰 har hatt ansvaret for han mer eller mindre alene siden fødsel. Såklart er noen perioder tøffere enn andre, men alt i alt så synes jeg det bare er herlig å få være mamma og at jeg får ha barnet mitt hele tiden❤️

Ts

Anonymkode: e8b0e...36b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det er det jeg prøver på😊 takk for fint svar 🥰

Ts

Anonymkode: e8b0e...36b

Jeg fikk PTSD etter første fødsel og klarte å gjennomføre både svangerskap og fødsel på andre. :hjerte: Komplett uplanlagt, men når livet skjer, finner man måter. Når det kom til fødselen, så tok kroppen over, jeg var så redd jeg skulle tenke det ene og det andre, få panikk, og ikke klare å motta beskjeder eller kommunisere. Men det gikk fint :) 

Anonymkode: 06cd5...08b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/2/2024 at 7:53 PM, AnonymBruker said:

SKJERP DEG. 

Anonymkode: e21c6...1d4

ehem! Det er jo rein fakta og logikk at ett barn har det best med far og mor. Uten far så får man gjerne løse OF-døtre med daddy-issues for eks.

Anonymkode: 4fd79...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

ehem! Det er jo rein fakta og logikk at ett barn har det best med far og mor. Uten far så får man gjerne løse OF-døtre med daddy-issues for eks.

Anonymkode: 4fd79...f74

Her var kunnskapsnivået høyt ser jeg!

Anonymkode: 06cd5...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at overgangen fra ett til to barn er enorm. Og det stemmer nok i de fleste tilfeller, men det betyr ikke at man ikke klarer det, eller at det ikke blir fint.

Støttende nettverk i familie og venner er alfa omega uansett spør du meg. Uansett om man er en eller to foreldre i hjemmet. 

Hvis du snur på det og ser det fra sønnen din sitt ståsted så er det potensielt mye trygghet i å ha et søsken med på ferden gjennom livet. Når du går bort så har de mest sannsynlig familie i hverandre.  Dere blir mer en "gjeng" enn når det er to. Det er mye lærdom i å ha søsken. Om de får partner og barn senere i livet har de potensielt nær familie, noe som er godt.

Jeg liker også tankegangen din om at da stiller de to ganske likt mtp tilhørighet da ingen av de har en tilstedeværende far.

Dette tror jeg du klarer helt fint, og som du sier har du mye god støtte og positivitet i nettverket deres. 

Noen ting jeg anbefaler er både på plass og stabilt.. bolig, tilstrekkelig inntekt, buffer, helse, overskudd og kjærlighet.

Lykke til ❤️

Anonymkode: 50d7e...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 19.41):

Jeg har et barn på 4år, og har et stort ønske om et til.  Men første fødsel var helt grusom så jeg er for det første veldig redd for en ny fødsel. 

For det andre så er jeg redd for å ødelegge det fine vi har nå, jeg er alene med barnet 100% så evt søsken blir med donor. 

Jeg har familie rundt meg som støtter meg, og føler jeg fint klarer å være alene med to. Men fødsel og det å "fucke" opp det vi allerede har skremmer meg litt😣 

Har allerede blitt henvist og har time for innledende samtale med sykehus for befruktning i slutten av mai, og tenker å ta den timen så jeg får mer info derfra. 

Noen som har noen råd eller støttende ord å komme med?

Anonymkode: e8b0e...36b

Min første fødsel var helt grusom. Min andre var styrtfødsel. Kom en time etter jeg var kommet til sykehuset. Var vondt men fort overstått. Slapp unna med noen sting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter deg 100%!

Jeg er selv blitt til via donor og kjenner til mange flere via DUIN (https://www.duin.no/). Har en venninne som ble til på samme måte som du ønsker, mor hadde ett barn fra før som hun var alene med, og ønsket en til som hun fikk via donor(min venninne). Der har det gått veldig fint i alle fall! :)

Anonymkode: 7141e...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det sies at overgangen fra ett til to barn er enorm. Og det stemmer nok i de fleste tilfeller, men det betyr ikke at man ikke klarer det, eller at det ikke blir fint.

Støttende nettverk i familie og venner er alfa omega uansett spør du meg. Uansett om man er en eller to foreldre i hjemmet. 

Hvis du snur på det og ser det fra sønnen din sitt ståsted så er det potensielt mye trygghet i å ha et søsken med på ferden gjennom livet. Når du går bort så har de mest sannsynlig familie i hverandre.  Dere blir mer en "gjeng" enn når det er to. Det er mye lærdom i å ha søsken. Om de får partner og barn senere i livet har de potensielt nær familie, noe som er godt.

Jeg liker også tankegangen din om at da stiller de to ganske likt mtp tilhørighet da ingen av de har en tilstedeværende far.

Dette tror jeg du klarer helt fint, og som du sier har du mye god støtte og positivitet i nettverket deres. 

Noen ting jeg anbefaler er både på plass og stabilt.. bolig, tilstrekkelig inntekt, buffer, helse, overskudd og kjærlighet.

Lykke til ❤️

Anonymkode: 50d7e...327

Jeg syns overgangen til to var nesten bare å «legge til en person til». Det høres kanskje flåsete ut, men man er litt mer erfaren med en nr 2, man bekymrer seg litt mindre, man er litt mer robust selv :) 

Anonymkode: 06cd5...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde kjørt på! Det hadde i alle fall jeg gjort. Kan være mye fint i å oppdra barn alene også, man blir nok veldig nære ♥️ om du har en dårlig opplevelse fra sist så meld fra, mye hjelp å få! Jeg endte med planlagt Ks på nr 2 (og 3) da jeg også hadde en grusom fødsel nr 1. Hadde ikke grudd meg på å oppdra 2 barn alene, i alle fall ikke når du har nettverk rundt deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...