Gå til innhold

Ønsker et barn til, men vet ikke om jeg tør.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn på 4år, og har et stort ønske om et til.  Men første fødsel var helt grusom så jeg er for det første veldig redd for en ny fødsel. 

For det andre så er jeg redd for å ødelegge det fine vi har nå, jeg er alene med barnet 100% så evt søsken blir med donor. 

Jeg har familie rundt meg som støtter meg, og føler jeg fint klarer å være alene med to. Men fødsel og det å "fucke" opp det vi allerede har skremmer meg litt😣 

Har allerede blitt henvist og har time for innledende samtale med sykehus for befruktning i slutten av mai, og tenker å ta den timen så jeg får mer info derfra. 

Noen som har noen råd eller støttende ord å komme med?

Anonymkode: e8b0e...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er du? Er det allerede for sent å finne en mann å få barnet med? Det er jo best for barn å ha to foreldre!

Anonymkode: f7ba5...f32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo best for barn å ha to foreldre!

SKJERP DEG. 

Anonymkode: e21c6...1d4

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er allerede alenemor (hvor er far?) og vurderer enda ett barn alene frivillig? Aprilsnarr? Dette er ikke det beste for hverken barn 1 eller 2, uansett hva folk rundt deg sier. 

Anonymkode: 73282...d10

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er allerede alenemor (hvor er far?) og vurderer enda ett barn alene frivillig? Aprilsnarr? Dette er ikke det beste for hverken barn 1 eller 2, uansett hva folk rundt deg sier. 

Anonymkode: 73282...d10

Far valgte bort barnet da barnet var halvannet år. Nei ingen aprilsnarr.

Ts

Anonymkode: e8b0e...36b

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gammel er du? Er det allerede for sent å finne en mann å få barnet med? Det er jo best for barn å ha to foreldre!

Anonymkode: f7ba5...f32

Etter hva jeg gikk igjennom med far til barnet jeg allerede har, så frister det ikke akkurat å prøve igjen med en mann for å si det pent. 

Takk for din mening om saken.

Ts

Anonymkode: e8b0e...36b

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts. Syns du skal satse alt på det ene barnet du har alene. Dere er heldige som får det til bare dere to. En til kan vippe lasset. Hadde du fått en ny mann så hadde det være noe annet. Tro meg, dette vil du ikke utsette ungen din for. 

Anonymkode: 73282...d10

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det blir å gå helt fint.

Den første fødselen er ofte tøffest, siden det er første gangen.

Med neste vil du være mer forberedt på hva som møter deg. 

Jeg hadde en tøff fødsel, så med neste fikk jeg ekstra samtaler med jordmor, samt jeg jobbet mye med meg selv: leste mye om naturlig fødsel, og hadde en "fødselsplan". Det gikk veldig fint, og jeg hadde en flott opplevelse.

Du klarer fint å være alene med to barn, og det blir flott for datteren din å få søsken.

Anonymkode: 45016...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk vi en nummer to med litt ekstra med, men har tatt oss nå snart tre år å lande på bena igjen. Elsker barn nummer to, men det har vært så intenst at jeg i de verste periodene har lurt på hvorfor vi vi absolutt måtte ha en til. Livet med en var veldig mye enklere. Det har heldigvis stabilisert seg nå, men vet ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg hadde vært alene. 

Vil absolutt ikke skremme deg fra å få nummer to, men det bør være et gjennomtenkt valg. Spesielt med tanke på at det ikke er gitt at man får et friskt barn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det..

Anonymkode: c1416...5a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilma89 skrev (Akkurat nå):

Nå fikk vi en nummer to med litt ekstra med, men har tatt oss nå snart tre år å lande på bena igjen. Elsker barn nummer to, men det har vært så intenst at jeg i de verste periodene har lurt på hvorfor vi vi absolutt måtte ha en til. Livet med en var veldig mye enklere. Det har heldigvis stabilisert seg nå, men vet ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg hadde vært alene. 

Vil absolutt ikke skremme deg fra å få nummer to, men det bør være et gjennomtenkt valg. Spesielt med tanke på at det ikke er gitt at man får et friskt barn. 

Jeg har tenkt på det også, er jo ikke gitt at barn nr to kommer uten utfordringer.  

Takk for at du forteller din historie🥰 

Ts

Anonymkode: e8b0e...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei!

Det blir å gå helt fint.

Den første fødselen er ofte tøffest, siden det er første gangen.

Med neste vil du være mer forberedt på hva som møter deg. 

Jeg hadde en tøff fødsel, så med neste fikk jeg ekstra samtaler med jordmor, samt jeg jobbet mye med meg selv: leste mye om naturlig fødsel, og hadde en "fødselsplan". Det gikk veldig fint, og jeg hadde en flott opplevelse.

Du klarer fint å være alene med to barn, og det blir flott for datteren din å få søsken.

Anonymkode: 45016...cb0

Tusen takk 🥰 

Snakket med gynekolog som henviste meg om fødselen, og det som skjedde under første fødsel er noe de vil være obs på under neste fødsel og dermed kan sette inn tiltak for å unngå samme utfall. Men det trygget meg ikke helt alikevel. Men nå vet jeg såklart mer hva jeg går til😊

Ts

Anonymkode: e8b0e...36b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har tenkt på det også, er jo ikke gitt at barn nr to kommer uten utfordringer.  

Takk for at du forteller din historie🥰 

Ts

Anonymkode: e8b0e...36b

Må jo også si at jeg har en venninne som er alene med to barn med tre års mellomrom. Hun klarer seg helt utmerket. Så det er absolutt mulig❤️ Lykke til på veien🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er akkurat samme situasjon som deg. Alene med et barn på 4 år (blir 4 i år). Far er minimalt inne i bildet. Jeg har dårlig erfaring sjøl med menn. Barnefar har mange dårlige sider og jeg har 100% omsorg. Ønske om barn er noe av det største i livet for meg. Og valgte i fjor å starte behandling. Mitt barn har også spurt MYE om søsken lenge allerede. Jeg valgte å få barn med donor da jeg allerede har en barnefar som jeg aller helst skulle vært foruten. 

Vi klarer oss fint! Og heldig som har familie som er støttende til prosessen.  Jeg er gravid nå i uke 10. Jeg gleder meg enormt til å bli en familie på 3. Uansett hva jeg har møtt ac negative kommentarer til dette veit jeg at dette er noe jeg ønsker og veit jeg får til. Om du var folk som støtter deg, og du ønsker et barn til. Ikke vent for lenge. Du veit ikke hvor mange behandlinger du evt må gjennom før det sitter. Jeg har 3 iui og 1 ivf forsøk bak meg. 

Anonymkode: 4004a...3a8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilma89 skrev (Akkurat nå):

Må jo også si at jeg har en venninne som er alene med to barn med tre års mellomrom. Hun klarer seg helt utmerket. Så det er absolutt mulig❤️ Lykke til på veien🥰

Så fint å høre det og🥰 her blir det nok ca 6år mellom om det går veien. Så eldste er jo mer selvgående når baby kommer. Han er forsåvidt temmelig selvgående allerede, og ønsker seg veldig et søsken😊

Ts

Anonymkode: e8b0e...36b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje ikke jeg hadde turt. Det er veldig mye mer krevende med to barn enn ett barn. Du kan få det veldig fint alene med ditt ene barn. Men hvis du virkelig vil og ønsker det sterkt bør du jo få en til. Du må nesten bestemme selv.  

Anonymkode: 7be56...45a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei!

Jeg er akkurat samme situasjon som deg. Alene med et barn på 4 år (blir 4 i år). Far er minimalt inne i bildet. Jeg har dårlig erfaring sjøl med menn. Barnefar har mange dårlige sider og jeg har 100% omsorg. Ønske om barn er noe av det største i livet for meg. Og valgte i fjor å starte behandling. Mitt barn har også spurt MYE om søsken lenge allerede. Jeg valgte å få barn med donor da jeg allerede har en barnefar som jeg aller helst skulle vært foruten. 

Vi klarer oss fint! Og heldig som har familie som er støttende til prosessen.  Jeg er gravid nå i uke 10. Jeg gleder meg enormt til å bli en familie på 3. Uansett hva jeg har møtt ac negative kommentarer til dette veit jeg at dette er noe jeg ønsker og veit jeg får til. Om du var folk som støtter deg, og du ønsker et barn til. Ikke vent for lenge. Du veit ikke hvor mange behandlinger du evt må gjennom før det sitter. Jeg har 3 iui og 1 ivf forsøk bak meg. 

Anonymkode: 4004a...3a8

Takk for fint svar🥰 

Barnefar her satte dype spor i meg for å si det sånn.  Har ikke vært i nærheten av noe forhold på 3år. Orker ikke tanken engang. Barnet mitt har også spurt etter søsken det siste året, selvom det såklart ikke er opp til han om det blir eller ei. 

Men tanken på å evt få et barn med en ny mann som det evt blir slutt med, så blir det krøll uansett hvordan jeg snur og vender på det. Får jeg barn med donor så stiller søsknene "likt" og mann kan jeg alltids få meg senere når jeg er klar for det😊 jeg har mye støtte og ikke fått noen negative kommentarer på at jeg ønsker et barn til med donor. Og vet såklart at jeg skal klare meg fint, men man vet hva man har, ikke hva man får og det gjør det litt vanskelig for meg.

Ts

Anonymkode: e8b0e...36b

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for fint svar🥰 

Barnefar her satte dype spor i meg for å si det sånn.  Har ikke vært i nærheten av noe forhold på 3år. Orker ikke tanken engang. Barnet mitt har også spurt etter søsken det siste året, selvom det såklart ikke er opp til han om det blir eller ei. 

Men tanken på å evt få et barn med en ny mann som det evt blir slutt med, så blir det krøll uansett hvordan jeg snur og vender på det. Får jeg barn med donor så stiller søsknene "likt" og mann kan jeg alltids få meg senere når jeg er klar for det😊 jeg har mye støtte og ikke fått noen negative kommentarer på at jeg ønsker et barn til med donor. Og vet såklart at jeg skal klare meg fint, men man vet hva man har, ikke hva man får og det gjør det litt vanskelig for meg.

Ts

Anonymkode: e8b0e...36b

Skjønner hva du mener! Det er den tanken jeg har slitt med også. Om jeg får barn med en ny kjærste også skjærer det seg og. Jeg orker rett og slett ikke flere A$$holes i livet som jeg må samarbeide med heller. Med donor er det mitt og ingen andre. En evt nu partner vil kunne komme seinere evt. Har dog tenkt denne tanken helt siden slutten av 2021. Så er noe jeg har overveid lenge. De som har vært negative er mer i den grad de som er par og har 2, som skal fortelle meg hvor mye jobb det er med 2 barn kontra ett. Men mange støtter meg også altså! De aller fleste syntes det er råtøft å gjøre det på egenhånd. Er det noe du virkelig vil, klarer man det. Ja, det kan bli tøft,og man aner ikke hvordan baby nr 2 er. Men du kan heller ikke vite hva som skjer i morgen eller om 2 år. Hvis man virkelig vil,så klarer man det meste. Og ikke minst, de som velger å gjøre det på egenhånd, gjør ikke dette impulsivt. Det er nøye tenkt gjennom. 

Jeg skulle egentlig ikke begynne før høsten i år, men noen ting gjorde at jeg ønsket å sette igang tidligere og da det tok nesten 6 mnd, før positiv test, er jeg glad jeg gjorde det❤️

Jeg ønsker deg lykke til, og om du ønsker å snakke mer privat på mld, så kan vi det. 

Anonymkode: 4004a...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er sikker burde du IKKE få barn.

Anonymkode: 2bc09...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skjønner hva du mener! Det er den tanken jeg har slitt med også. Om jeg får barn med en ny kjærste også skjærer det seg og. Jeg orker rett og slett ikke flere A$$holes i livet som jeg må samarbeide med heller. Med donor er det mitt og ingen andre. En evt nu partner vil kunne komme seinere evt. Har dog tenkt denne tanken helt siden slutten av 2021. Så er noe jeg har overveid lenge. De som har vært negative er mer i den grad de som er par og har 2, som skal fortelle meg hvor mye jobb det er med 2 barn kontra ett. Men mange støtter meg også altså! De aller fleste syntes det er råtøft å gjøre det på egenhånd. Er det noe du virkelig vil, klarer man det. Ja, det kan bli tøft,og man aner ikke hvordan baby nr 2 er. Men du kan heller ikke vite hva som skjer i morgen eller om 2 år. Hvis man virkelig vil,så klarer man det meste. Og ikke minst, de som velger å gjøre det på egenhånd, gjør ikke dette impulsivt. Det er nøye tenkt gjennom. 

Jeg skulle egentlig ikke begynne før høsten i år, men noen ting gjorde at jeg ønsket å sette igang tidligere og da det tok nesten 6 mnd, før positiv test, er jeg glad jeg gjorde det❤️

Jeg ønsker deg lykke til, og om du ønsker å snakke mer privat på mld, så kan vi det. 

Anonymkode: 4004a...3a8

Ja da tenker vi ganske likt om saker og ting😊 

Skulle gjerne sendt deg en privat melding men det går ikke til anonym. 

 

Anonymkode: e8b0e...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...