AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #1 Skrevet 2. april 2024 Leste denne artikkelen i MinMote i dag: https://www.minmote.no/mote/klaer/a/Q7nE6J/aarets-bunadstrender Personlig så synes jeg det meste jeg så på disse bildene, blir altfor kaotisk - rett og slett for mye farger! I tillegg er dette kjempedyrt, og med en datter som er konfirmant i år, ser jeg med gru på den dagen hun finner ut at hun ønsker seg en slik forandring på bunadskjorten, fordi "alle andre" har det 🤯 Da håper jeg i så fall det skjer når hun tjener egne penger, for blir ikke jeg som betaler for dette🙈😅 Må også legge til at jeg syns alle bunadene med en slik forandring, ikke lenger ser ut som norske bunader - men heller som nasjonaldrakter fra de øst europeiske landene 😐 Anonymkode: 3e4e5...d27 17 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #2 Skrevet 2. april 2024 Eg personleg synst det er veldig artig! MEN eg hadde aldri brukt pengar på slike skjorter, nei. Anonymkode: b901d...56d 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #3 Skrevet 2. april 2024 Jeg synes tradisjonell bunad ser litt kjedelig/traust ut - så jeg foretrekker at den får en liten oppdatering. Hva koster disse skjortene, forresten? Anonymkode: 7f54f...276 9 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #4 Skrevet 2. april 2024 Noen av skjortene er kjempefine. Noen ikke så fine. Og noen er ikke fine med bunaden, fordi det blir kaotisk med farger og mønster. Bunader som ikke har så mye mønster og farger kler de fargerike eller mønstrete skjortene bedre, synes jeg. Anonymkode: 1d4b7...8d6 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #5 Skrevet 2. april 2024 Burde vært ulovlig. Ødelegge fine tradisjonsantrekk på den måten. Uff! Hadde nok blitt styr om vi prøvde å pynte på Burkaen til disse muslimene, osv! Anonymkode: 37b4f...00f 13 4
hjärterdam Skrevet 2. april 2024 #6 Skrevet 2. april 2024 Jeg synes det kan være pent i noen kombinasjoner men også at det skal lite til før det blir litt grellt. Til min bunad synes jeg absolutt ikke det passer i det hele tatt 4 1
Sofiei Skrevet 2. april 2024 #7 Skrevet 2. april 2024 Kommer an på bunaden... Og Skjorta. Har selv nordlandsbunad og kunne ikke tenkt meg en annen skjorte til den. Men med en "roligere" bunad uten masse broderier så kan det kanskje passe. 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #8 Skrevet 2. april 2024 Når det pimpes og freestyles på den måten der så er det ikke lengre en bunad i mine øyne, det er en «festdrakt». Anonymkode: 096cf...235 29 2 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #9 Skrevet 2. april 2024 Passer kanskje til jenter, men ikke til voksne…. ved bunader er det jo selve bunaden som skal vise, ikke skjorten. Anonymkode: 227bf...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #10 Skrevet 2. april 2024 Har du en bunad med bredt belte og mye farger kan det være kult å spille på det, men min bunad er svart/rødt og da begrenser det seg veldig hva som blir pent vs. "For mye" Anonymkode: 1ea54...7fa
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #11 Skrevet 2. april 2024 Synes noen skjorter passer med noen bunader. Har mørkeblå oslobunad, bare hvit eller brodert hvit passer til den synes jeg. Egne farger på broderier, kan være fint. Skjorter i silkestoff med knæsje farger, passer sjeldent med bunader i tradisjonelle farger. Noen svarte bunader er det greit med, bunader i andre farger på vesten syns jeg ser best ut med hvit skjorte. Anonymkode: 2c41a...6f8
strawberry88 Skrevet 2. april 2024 #12 Skrevet 2. april 2024 Aldri vært noe moteløver selv, så personlig så hadde jeg ikke kjøpt slike skjorter. Men synes absolutt noen av bunadene ble rett så fine med slike skjorter 🙂👌
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #13 Skrevet 2. april 2024 Det har vært mye større variasjon innen norske folkedrakter enn bunadstradisjonen har latt oss tro. Hvite linskjorter har vært brukt til fest og ikke hverdags. Ser man på gamle draktdeler, så har det vært relativt stor variasjon i tøy - til liv, forklær og skjorter. Jeg er for at vi husker på at bunader og folkedrakter ikke har vært uniformer, men jeg skulle ønske flere satte seg bedre inn i hvilke variasjoner som er mer naturlige for området draktskikken kommer fra. Anonymkode: 1c2bf...468 14 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #14 Skrevet 2. april 2024 Syns det ser kjempe fint ut! Mye kule skjorter der ute. Kommer jeg til å bruke penger på det selv - nei.. Men tipp topp at andre gjør det! Anonymkode: 125a3...4e7 1
Snuppiluppi84 Skrevet 2. april 2024 #15 Skrevet 2. april 2024 Veldig fine. Spesielt rosa skjorte. 3 1 1
skreppamedleppa Skrevet 2. april 2024 #16 Skrevet 2. april 2024 Jeg har veldig lite bunadsfetisj i utgangspunktet og bunadspolitiet kanskje enda mindre ( de er vel til bare for å gjøre narr av...) og liker godt disse skjortene. At folk gjør bunaden til sin egen synes jeg bare er fint igrunn når det er et plagg jeg egentlig ikke er så veldig begeistret for i utgangspunktet. Nei dette er bare fint og ikke noe å la seg provosere av iallefall. Hadde jeg brukt bunaden som jeg har ville jeg absolutt hatt en slik skjorte. Alt i alt: tipp topp, tommel opp👍 8 1
Peanut Skrevet 2. april 2024 #17 Skrevet 2. april 2024 Og jeg liker de hvite skjortene med mønstre slik de har vært gjennom noen generasjoner ^^, 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #19 Skrevet 2. april 2024 Håper disse festdraktene faller i pris hvis de skal selges videre med de skjortene. Anonymkode: 60be8...d4c 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #20 Skrevet 2. april 2024 Jeg har selv en ganske kjedelig og traust bunad, som trenger ny skjorte. Jeg vurderer å kjøpe en i en sterk farge. Vil nok velge ensfarget, i en farge som tas opp i broderiet. Føler bunaden min er for enkel for de mønstrede skjortene. Anonymkode: e3df4...714 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå