Gå til innhold

Å ødelegge andres Aprilspøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner fortsatt ikke. Mener du at de som avslører deg, de skal la være å kommentere noe som helst? Mens de som skriver «gratulerer», de mener du har gått rett på?

 

Uansett, en god aprilspøk kan være moro det, men på face? Og i tillegg bli irritert? Samt at du gjør dette hvert eneste år? 

Anonymkode: 84bd5...75b

Det er greit å avsløre og skrive det i kommentarfeltet som en fellesmelding, men jeg mener man kan vente litt før man avslører, det er jo meningen at det skal stå en stund hvertfall. Og man trenger ikke å gå inn å svare alle som kommenterer at det er Aprilspøk når det er meg de spurte, blir som at jeg skulle skrevet til alle på Facebook at noen foreksempel er gravid før de fikk sagt det selv. Ellers greit og jeg er ikke sur. Jeg gjør det stort sett hvert år ja, kan ikke bare være seriøst hele tiden. Og det er ikke bare jeg som gjør det. Men jeg spøker ikke med noe alvorlig. Og klassikeren på kg er det må ligge noe mer bak kommer nok her også, og det er det ikke her, før noen sier det.

Anonymkode: a150f...2cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker å avsløre aprilspøker.

Anonymkode: 5b7bb...b54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er greit å avsløre og skrive det i kommentarfeltet som en fellesmelding, men jeg mener man kan vente litt før man avslører, det er jo meningen at det skal stå en stund hvertfall. Og man trenger ikke å gå inn å svare alle som kommenterer at det er Aprilspøk når det er meg de spurte, blir som at jeg skulle skrevet til alle på Facebook at noen foreksempel er gravid før de fikk sagt det selv. Ellers greit og jeg er ikke sur. Jeg gjør det stort sett hvert år ja, kan ikke bare være seriøst hele tiden. Og det er ikke bare jeg som gjør det. Men jeg spøker ikke med noe alvorlig. Og klassikeren på kg er det må ligge noe mer bak kommer nok her også, og det er det ikke her, før noen sier det.

Anonymkode: a150f...2cc

Noen har misforstått her. Jeg er ikke sur. Det er greit å avsløre så lenge det er i en egen kommentar. Ikke å skrive en under kommentar til alle rom skriver i kommentarfeltet. Og la gjerne spøken stå en stund før man avslører.

Anonymkode: a150f...2cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville slettet kommentarene hennes og skrevet det til henne. Det er jo bare en bagatell men litt irriterende allikevel. Hun skrev det jo til hver enkelt person så hun gikk jo bevisst inn for å ødelegge. Hvorfor henger hun seg i så mye opp i det uansett? Det er jo bare rart.

Anonymkode: 5911c...a62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg 100 prosent. Jeg drar alltid en absurditet på 1. April, de fleste skjønner det er tull og kommenterer med noe morsomt som viser at de har tatt den, og det blir en komisk liten sak. Men det er alltid et par som ikke forstår konseptet og må skrive apriiil! På alt de kommer over den dagen. Så til dere som gjør det: jada, vi skjønner at derre er skikkelig smarte og ikke lette å lure, men dere har misforstått litt....

Anonymkode: d5b54...a9c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du la ut en april-spøk på statusen din på facebook, en av vennene dine avslørte spøken, og nå er du sur? 

Er ikke det meningen med en slik spøk da? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det med alle 1. april-spøker i sosiale medier, det er alltid noen som må kommentere. Samme med en annen side jeg følger, Absurdgalleriet, som legger ut vitsetegninger med ordspill og ofte lar "publikum" gruble på poenget. ALLTID noen som må kommentere og vise at de har tatt poenget. Virker som de tror de er smarte fordi de tar poenget i enkle spøker og vitsetegninger. For meg fremstår slike folk som sosialt tilbakestående, de ødelegger jo moroa. 

Anonymkode: 50205...8b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun absolutt måtte si at hun hadde skjønt at det var en april-spøk, kunne hun vel ha skrevet det i PM til deg istedenfor å ødelegge moroa i kommentarfeltet. Party pooper.

Anonymkode: 5a0ac...f9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som hver 1april har byttet jobb. Han og sjefen omtales som mann og kone på tøys til vanlig.  For de klarer seg ikke uten hverandre.  

Også tagger han firmaet han jobber med osv. Mange som biter på hvert år. Tror ikke de komner til å bryte "ekteskapet " sitt

Anonymkode: 8fc8e...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blokkert henne fra å kunne kommentere på innlegget. 

 

Anonymkode: adaba...815

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er en triviell sak, men jeg syns vedkommende kunne spart seg. Mulig hn ikke har antennene på plass?

Anonymkode: 1da7a...8f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på en kommentar om at det er aprilspøk, og kommentere hver av de andre sin kommentar om at det er aprilspøk? Ts, takler du ikke at noen kommentere at det er en aprilspøk, slå av kommentarfeltet, så slipper du denne problemstillingen. Da har du bare lurt de du har lurt, så har ingen klart å avsløre din STORE avsløring

Anonymkode: 84bd5...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skjønner. Skrev bare at jeg hadde fått meg hund. Og det kunne jo skjedd og det. Men i dag var det en spøk. 

Anonymkode: a150f...2cc

 

Huff, det var en uvanlig dårlig aprilspøk.

En aprilspøk skal være noe som sjokkerer og engasjerer eller som får mottaker til gjøre noe uskyldig men teit.

 

A: "Jeg har kjøpt hund"

B: "Gratulerer"

A: "Aprilsnarr" 

Det klinger ikke spesielt bra.

Anonymkode: b66cc...fcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes 1. april spøker, og andre spøker, suger, så.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

 

Huff, det var en uvanlig dårlig aprilspøk.

En aprilspøk skal være noe som sjokkerer og engasjerer eller som får mottaker til gjøre noe uskyldig men teit.

 

A: "Jeg har kjøpt hund"

B: "Gratulerer"

A: "Aprilsnarr" 

Det klinger ikke spesielt bra.

Anonymkode: b66cc...fcb

Hahhaha

enig

det er som de som er «gravide» eller de som faktisk er gravide, men «sparer» å dele nyheten til 01. april… 

Anonymkode: 84bd5...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steffen Kverneland ble også en smule irritert da noen "avslørte" spøken hans i går. Han skrev at Robert de Niros agent hadde lest Munch-boka hans på engelsk og blitt så begeistret at han ville undersøke muligheten for at Steffen kunne lage en tegneseriebiografi basert på de Niros egne notater. Spøken er bra fordi det nesten kunne vært sant, og det hadde vel holdt med en emoji eller en kommentar som viste at man var med på spøken.

Anonymkode: b372e...821

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Skjønner. Skrev bare at jeg hadde fått meg hund. Og det kunne jo skjedd og det. Men i dag var det en spøk. 

Anonymkode: a150f...2cc

Hvordan var det morsomt? :klo:

Om jeg skriver «skal til granka på onsdag» 1. april eller 3. mai og ikke skal til granka så er det jo bare en helt vanlig løgn. En spøk krever innsats, man kan ikke bare hive utav seg noe usant men helt sannsynlig og så si «tulla!» 

Din spøk er bare morsom om en av ungene feks er dødelig allergisk mot hund.

Det må altså være noe du ville vært helt idiot for å tro på (som avisenes spøker den gang da var, ment for idioter man lo av og ikke med). Hele moroa med 1. april i «gamle dager» var å le av hvor dumme folk var. Det var ikke en «koselig tradisjon». Man hang til offentlig skue ut de mindre smarte. Og lo helt uten å skjule det.

Anonymkode: 06e34...db6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Steffen Kverneland ble også en smule irritert da noen "avslørte" spøken hans i går. Han skrev at Robert de Niros agent hadde lest Munch-boka hans på engelsk og blitt så begeistret at han ville undersøke muligheten for at Steffen kunne lage en tegneseriebiografi basert på de Niros egne notater. Spøken er bra fordi det nesten kunne vært sant, og det hadde vel holdt med en emoji eller en kommentar som viste at man var med på spøken.

Anonymkode: b372e...821

aldri hørt om. 

hvem er det ?   

Anonymkode: 5f1b9...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan var det morsomt? :klo:

Om jeg skriver «skal til granka på onsdag» 1. april eller 3. mai og ikke skal til granka så er det jo bare en helt vanlig løgn. En spøk krever innsats, man kan ikke bare hive utav seg noe usant men helt sannsynlig og så si «tulla!» 

Din spøk er bare morsom om en av ungene feks er dødelig allergisk mot hund.

Det må altså være noe du ville vært helt idiot for å tro på (som avisenes spøker den gang da var, ment for idioter man lo av og ikke med). Hele moroa med 1. april i «gamle dager» var å le av hvor dumme folk var. Det var ikke en «koselig tradisjon». Man hang til offentlig skue ut de mindre smarte. Og lo helt uten å skjule det.

Anonymkode: 06e34...db6

Fordi jeg har flere katter. Og det vet folk, passer ikke med hund da for min del da. Og jeg har sagt før ar jeg ikke skal ha hund. Og jeg kom ikke på noen bedre spøk.

Anonymkode: a150f...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...