Gå til innhold

Å ødelegge andres Aprilspøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Egentlig en liten filleting og sikkert litt barnslig. Men pleier å dra en Aprilspøk på Facebooksida mi hvert år, uskyldige ting, spøker ikke med alvorlige ting. Alltid gøy når noen går fem på. Men i dag så var det ei som skrev til alle som svarte i kommentarfeltet mitt at det er Aprilspøk, og jeg hadde egentlig tenkt å gjøre det selv litt senere, skrev det til henne da at ingen vet det enda. Hun ble sur og sendte meg en lang privat melding om hvor unødvendig det var å skrive det til henne. Så jaja, sånn gikk det. Jeg er ikke hårsår egentlig, men syns dette var litt frekt av henne. Og ja, jeg vet at 1 April spøker skal være gøy og at man ikke skal ta det så alvorlig. Men følte hun ødela.

Hva hadde du sagt?

Anonymkode: a150f...2cc

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La det være tenker jeg.

Gjør som i filmen Frost - let it gooooo... LET IT GOOOO!!!!!

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

La det være tenker jeg.

Gjør som i filmen Frost - let it gooooo... LET IT GOOOO!!!!!

Ja så klart. Gidder ikke å tenke på det hele tiden. Var nå bare i dag.

Anonymkode: a150f...2cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er vel ikke av de skarpeste- litt lav sosial kompetanse der kanskje? 

Anonymkode: 46ee8...b2e

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun er vel ikke av de skarpeste- litt lav sosial kompetanse der kanskje? 

Anonymkode: 46ee8...b2e

Ja jeg tror det. 

Anonymkode: a150f...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aprilspøker skal jo være gøy og uskyldig... Men det finnes nok av folk som må ødelegge. Pappa brukte i flere år god tid på å planlegge aprilspøker, (som fikk latteren til å sitte løst hos alle som gikk på) men nå orker han ikke det mer pga sånne som vennen din. Slike sære folk skulle bare sovet over hele dagen, de sku havnet i noe vi kunne kaldt 'aprilspøk-koma' 

Anonymkode: cda7e...8fd

  • Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aprilspøker skal jo være gøy og uskyldig... Men det finnes nok av folk som må ødelegge. Pappa brukte i flere år god tid på å planlegge aprilspøker, (som fikk latteren til å sitte løst hos alle som gikk på) men nå orker han ikke det mer pga sånne som vennen din. Slike sære folk skulle bare sovet over hele dagen, de sku havnet i noe vi kunne kaldt 'aprilspøk-koma' 

Anonymkode: cda7e...8fd

Enig med deg 

Anonymkode: a150f...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er jo også en del av leken med Aprilspøk, det å være den som avslører det. Så hun var vel bare stolt over å være den som avslørte deg og ble kanskje overrumplet av at du skulle ta henne på det. 

Anonymkode: 5dacb...c4c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan vel se sånn oppførsel på for eksempel Facebook også. 

for eksempel med aviser som legger ut tullete april-spøker, og så skal folk absolutt skrive i kommentarfeltene at "dette var årets april-spøk ja!!" eller lignende kommentarer. 

selv om det allerede har kommet en rekke andre kommentarer om nøyaktig det samme, så er det tydeligvis ufattelig viktig å påpeke dette. Kanskje fordi de selv ønsker å fremstå som mest mulig "smarte" og vise at dem klarer å avsløre hva som kan være en spøk - eller ikke.      

Anonymkode: 5f1b9...a1d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker at dette er jo også en del av leken med Aprilspøk, det å være den som avslører det. Så hun var vel bare stolt over å være den som avslørte deg og ble kanskje overrumplet av at du skulle ta henne på det. 

Anonymkode: 5dacb...c4c

Joa, men jeg tenkte at jeg senere skulle avsløre det selv da det var min spøk. Men samme det nå 🙂

Anonymkode: a150f...2cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev også litt etterpå at jeg er en tur hos foreldrene mine på Påskeferie. Da var det noen som mente at det var aprilspøk også 😅

Det var det jo ikke, og det er helt normalt å besøke foreldrene sine vil jeg tro. Så rart å ta det som en Aprilspøk egentlig ☺️

Anonymkode: a150f...2cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enten vært med på å prøve å få flere lurt idag med å kommentere noe som passet med spøken (vet de som hadde spøken vet jeg skjønte det bare var tull og ble med på leken), eller gitt en emoji etter hva som passet. Noe er så selvsagt aprilspøk at det ikke er nødvendig å kommentere det en gang. 

Jeg har normalt ikke aprilspøk selv, men hadde i år og flere har blitt med på leken som har vært artig 🤣🥰

I min vennegjeng hadde du passet godt TS for jeg skjønner det er litt irriterende 😊 
 

Endret av Daisy-love
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er teit å måtte kommentere på alle innlegg atcdet er spøk. Men samtidig synes jeg det er ganske tullete med aprilsnarr. Jeg har sett mange skikkelig kjipe aprilsnarrer.

Hva spøkte du med?

Anonymkode: 5c291...b46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er teit å måtte kommentere på alle innlegg atcdet er spøk. Men samtidig synes jeg det er ganske tullete med aprilsnarr. Jeg har sett mange skikkelig kjipe aprilsnarrer.

Hva spøkte du med?

Anonymkode: 5c291...b46

Skjønner. Skrev bare at jeg hadde fått meg hund. Og det kunne jo skjedd og det. Men i dag var det en spøk. 

Anonymkode: a150f...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner. Skrev bare at jeg hadde fått meg hund. Og det kunne jo skjedd og det. Men i dag var det en spøk. 

Anonymkode: a150f...2cc

Hun skjønte at det var spøk, da ble du sur? Trodde hele poenget var å klare å avsløre en spøk? 

Anonymkode: 84bd5...75b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun skjønte at det var spøk, da ble du sur? Trodde hele poenget var å klare å avsløre en spøk? 

Anonymkode: 84bd5...75b

Joa. Men man kan jo vente litt med å avsløre da. Trenger jo ikke gjøre det med en gang. Sur og sur. Kanskje ikke akkurat det. Men poenget var jo å gi det litt tid før det ble avslørt.

Anonymkode: a150f...2cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å gå inn på alles kommentarer og skrive en underkommentar er fullstendig unødvendig. Hadde jeg gått på spøken selv og kommentert "gratulerer"hadde jeg faktisk syntes det var litt irriterende bedrevitende kverulerende fra en person jeg kanskje ikke kjente en gang om vedkommende skulle begynne å "rette" på meg. 

Å skrive "Nei dette tror jeg ingenting på  😂" som en egen kommentar i kommentarfeltet, er helt innafor på første april. Halve moroa er jo å avsløre spøkene. 

Er derfor jeg går for sånn "aprilspøker" som er helt sanne, men allikevel urealistiske. Feks å få en unge to uker før termin på første april (ingen som trodde på meg da enda det var sant), og ett år senere avsløre småsøsken på veg (ingen som trodde det heller, men joda😂😂)

 

Så sørg for å vinne i lotto eller noe rett før første april, så får en litt ekstra morsom "feiring" første april. 

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det har blitt så mye fake news har aprilspøk gått ut på dato, men personen ts skriver om mangler virkelig sosiale antenner.

Anonymkode: 765bc...b69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Egentlig en liten filleting og sikkert litt barnslig. Men pleier å dra en Aprilspøk på Facebooksida mi hvert år, uskyldige ting, spøker ikke med alvorlige ting. Alltid gøy når noen går fem på. Men i dag så var det ei som skrev til alle som svarte i kommentarfeltet mitt at det er Aprilspøk, og jeg hadde egentlig tenkt å gjøre det selv litt senere, skrev det til henne da at ingen vet det enda. Hun ble sur og sendte meg en lang privat melding om hvor unødvendig det var å skrive det til henne. Så jaja, sånn gikk det. Jeg er ikke hårsår egentlig, men syns dette var litt frekt av henne. Og ja, jeg vet at 1 April spøker skal være gøy og at man ikke skal ta det så alvorlig. Men følte hun ødela.

Hva hadde du sagt?

Anonymkode: a150f...2cc

Jeg skjønner fortsatt ikke. Mener du at de som avslører deg, de skal la være å kommentere noe som helst? Mens de som skriver «gratulerer», de mener du har gått rett på?

 

Uansett, en god aprilspøk kan være moro det, men på face? Og i tillegg bli irritert? Samt at du gjør dette hvert eneste år? 

Anonymkode: 84bd5...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du ble irritert, det er totalt unødvendig å avsløre en aprilspøk på den måten.

 

Spoiler

Men personlig syntes jeg det var en dårlig spøk.  Jeg synes de som skaper en handling er morsommere enn bare "jeg har fått meg hund", eller "jeg er gravid" som spiller på sterke følelser.

For eksempel vekket pappa meg tidlig på morgen på en 1.april og sa ivrig " du må stå opp!  Det landet akkurat et helikopter i hagen vår!", og jeg styrtet opp for så å bli utrolig forvirret.  Jeg så jo ikke et helikopter.  (Jeg var 6-7 år da)

"Aprilspøk!"

 

Den husker jeg fremdeles nesten 50 år etterpå.

For ikke å snakke om den legendariske "møt opp på polet med egen bøtte", eller den typiske " kan du gå til jernvarehandelen for å kjøpe venstrehånds skrutrekker?"

 

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...