Gå til innhold

Andre mødre/fedre her som også har dårlig samvittighet for å jobbe turnus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

 

Jeg har aldri vist dem at jeg syns det er fælt, jeg holder det inni meg. Så jeg vet ikke🤔 Men de merker det kanskje på at foreldrene til vennene alltid er hjemme begge to?

 

ts

Anonymkode: efecf...363

Eller kanskje så er du ikke så god til å holde det inni deg som du tror? Virker jo som du føler veldig sterkt på dette.

Anonymkode: e9898...e6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

 

Jeg har aldri vist dem at jeg syns det er fælt, jeg holder det inni meg. Så jeg vet ikke🤔 Men de merker det kanskje på at foreldrene til vennene alltid er hjemme begge to?

 

ts

Anonymkode: efecf...363

Men er de alltid hjemme begge to, da? Jeg synes det er veldig mange rundt meg som ikke bestandig er to foreldre hjemme - pga turnus, skiftjobbing (veldig mange ulike yrkesgrupper her, det er absolutt ikke bare helse!), jobbreiser, verv, oppfølging av andre barn, egne aktiviteter, oppussing +++. Eller at de er aleneforeldre, for den del. Jeg mistenker at du ubevisst har overført dårlig samvittighet/stress til ungene. Det kan være så enkelt som å si til dem med litt beklagende stemme når de spør at «mamma må dessverre på jobb nå, vennen min». Da blir det noe negativt for dem at du drar. Hos oss er vi mer «pappa er på jobb i dag, vi som er hjemme skal gjøre xyz». Kun en faktaopplysning, ikke noe beklagelse eller uffing. Hvis de spør hvorfor han er på jobb, svarer vi at «han må hjelpe de syke folkene på sykehuset». 
Men igjen, hvis du virkelig vantrives sånn med turnusjobbingen, er det bare å søke ny jobb! Men det å jobbe 8-16 har også sin pris, det er ikke alltid at gresset er grønnere på den andre siden - så tenk godt over valget, og ikke minst - diskuter det med mannen din. Synes han det er et problem at du jobber turnus, eller er det du som har et problem fordi du TROR at han har et problem? 

Anonymkode: a3980...cfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gjør det? 

Hilsen ei i 3 delt turnus og alene med.3 barn. 

Anonymkode: 48387...6e8

Det er jo åpenbart annerledes når man er aleneforelder vs to foreldre som bor sammen… Hos oss så går livet i hjemmet sin vante gang uavhengig av om mannen min er på jobb eller ikke, ja. Lekser gjøres, oppvask tas, barn dusjes +++. 

Anonymkode: a3980...cfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg lide av FOMO?

 

ts

Anonymkode: efecf...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber turnus og kunne ikke tenke meg noe annet. Nå skal det sies at jeg har en drømme turnus som jeg har fått være med å lage. Jeg har noe intensiv jobbing og lengre friperioder. De dagene jeg har kveldsvakter nyter jeg egentid om formiddagen. Sevsagt er det kjipt å måtte jobbe jul eller påske og gå glipp av tid med familien, men jeg føler godene veier opp. Mine barn har en mor som er mye tilstede. Om jeg skulle hatt en 8-16 jobb, ser jeg for meg et rotterace hver dag med å komme seg hjem fra jobb, lekser, fritidsaktiviteter, middag og rett i seng. Og mye mindre egentid. 

Anonymkode: 39be8...485

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kan jeg lide av FOMO?

 

ts

Anonymkode: efecf...363

Jeg tror i alle fall du bør prøve å jobbe med deg selv før du tar skrittet og skifter jobb, i alle fall. For det virker som om du og dine følelser er problemet her. 

Anonymkode: a3980...cfc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg får prøve å jobbe med meg selv. Kanskje det blir lettere når barna blir større. 
 

ts

Anonymkode: efecf...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 8.48):

Hvor gamle er barna og jobber du 100%?
 

ts

Anonymkode: efecf...363

2 og 6. 100%. Må nesten det grunnet økonomi. Vurderte å gå ned i stilling, men så gikk renten opp...

Anonymkode: 5b3a6...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...