Gå til innhold

Lever bygdedyret der du kommer i fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det den eldre eller yngre generasjonen som er bygdedyr?

Anonymkode: 72dd8...f1a

Begge deler. 

 

Høyst i live her jeg bor. 20+ år her og jeg et enda "tilflytter". Noen av ungdommen er teflonbelagte og kan slippe unna med alt: sex, drikking, ulovlig moped/atv kjøring, hærverk, voldtekt, tyveri +++ foreldrene bare dekker over det og later som om det ikke foregår. "Kua må selv huske den har vært kalv" når det gjelder sine egne unger, men nåde om noen andre skiller seg ut. Mobbekulturen her er rått blant de unge, baksnakking og sladring i det skjulte er mest poppis med de voksne..smiler til ansiktet ditt mend de dokker deg i ryggen med kniven..

"Deres" barn får selvfølgelig også sommerjobb selv om de ikke trenger penger for slekta er stinn av gryn fra før, må ha nyeste iphone må vite. 

Anonymkode: 82ef6...8a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er feil hvis du selv er trygg på deg selv og vet at det du gjør er bra? 

Anonymkode: 1cd89...174

Selv om det du gjør  er riktig for seg så er det feil for andre. Sladder og baksnakking går jo også ut over barna. Tro meg de får slikt med seg.  

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cafflatte skrev (6 minutter siden):

Selv om det du gjør  er riktig for seg så er det feil for andre. Sladder og baksnakking går jo også ut over barna. Tro meg de får slikt med seg.  

Jo men hva betyr det hva andre syns hvis du innerst inne ikke har gjort noe galt? Man må være trygg på seg selv og ikke gå rundt å tenke på hva alle andre mener. 

Anonymkode: 1cd89...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere det er mer mobbing på skoler i bygder enn i større byer?

Anonymkode: 72dd8...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo men hva betyr det hva andre syns hvis du innerst inne ikke har gjort noe galt? Man må være trygg på seg selv og ikke gå rundt å tenke på hva alle andre mener. 

Anonymkode: 1cd89...174

Jeg er veldig trygg på meg selv, har lite med det å gjøre. Jeg går i klær som kanskje er uvanlig selv i en storby å se, jeg gjør det jeg føler for og lever livet mitt slik jeg vil, både på den ene og andre måten Du er veldig snart ute med å tro at viss en ikke liker å være rikskjendis og liker rykter, smålige mennesker, slarv og bygdedyr så må en leve på en feil moralsk måte eller leve med å være usikker på seg selv. Skjønner ikke hvor du har fått dette fra:klo: 

Nå har ikke jeg barn men jeg skjønner likevel hva som menes av den du siterer. Barn kan ikke på samme måte som voksne ha gi faen holdninger til de voksnes slarv. Du velger å bo i det greiene der og det gjør ikke deg noe men det er vel ikke så vanskelig å skjønne at for mange blir det mikrossmfunnet med den mentaliteten slike tettsteder hvor bygdedyret regjerer for lite og for snevert og en ønsker å flytte vekk til større steder der en får og omgir seg med andre samtaleemner, impulser, mennesker, venner, interesser, osv.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror dere det er mer mobbing på skoler i bygder enn i større byer?

Anonymkode: 72dd8...f1a

Ja, er du annerledes på bygda tror jeg du blir mobbet. Er du annerledes i Oslo er det ingen som bryr seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...