Gå til innhold

Lever bygdedyret der du kommer i fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Du som ikke kommer fra en stor by, men lite sted.

Er du vant til mye sladder og baksnakking? Hva snakkes det mest om? 

Er det noen uskrevne regler innflyttere må følge for ikke å bli ekskludert?

Anonymkode: 72dd8...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er jeg ikke vant til. Snakkes mest om verdensproblemer, dagligdagse gjøremål og været.

Ingen andre uskrevne regler enn at man ikke oppfører seg som en hestkuk. :P

Anonymkode: 39b1e...41a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de lever i beste velstand. Står på den lokale joker'n eller extra'n og snakker om alle sin business.

Anonymkode: 3c33c...c77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bydgetrollet lever i beste velgående i Stavanger, så jeg bare antar at det blir fôret i bygdene rundt om i Rogaland også.😅👍

Anonymkode: dc735...495

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bydgetrollet lever i beste velgående i Stavanger, så jeg bare antar at det blir fôret i bygdene rundt om i Rogaland også.😅👍

Anonymkode: dc735...495

Er det den eldre eller yngre generasjonen som er bygdedyr?

Anonymkode: 72dd8...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jada. Det stortrives her jeg bor😅 

Bor i en liten kommune på Vestlandet med under 6000 innbyggere så da er det bare sånn det er tenker jeg. Går stort sett like fort over som det startet. 

Det som snakkes om er hvem som har gjort hva, hvor og hvorfor. 

Anonymkode: 80ea9...d61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine foreldre ELSKER i alle fall sladring om alle andre. Men jeg håper jo at ikke resten av bygda er like ille som dette. Hver minste lille ting kan diskuteres opp og ned, og i mente. Bare det at man har en kollega som er dårlig en dag så diskuteres dette hjemme. "i dag var sånn og sånn syk" og så blir det massevis av snakk om denne personen, og om slekt på både morens side og farens side. 

"å ja, hun er barnebarnet til SÅNN og SÅNN person" og hvis en person de snakker om har familie-medlemmer som for eksempel har tatt ut skilsmisse (og muligens vært gift flere ganger) har fått XX antall barn (uansett om det er snakk om med samme person, eller forskjellige personer) eller om en person har bodd en stund utenfor bygda for å studere og / eller arbeide. Hva hele slekten arbeider med, eller om noen har sykdommer og derfor ikke er i stand til å arbeide minst 100 prosent. og så videre, og så videre, og så videre. 

Anonymkode: f8a7d...824

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som bryr seg om det så lever det nok. Jeg bryr meg ikke om slik, vil folk prate så får de gjøre det. Det er bare å heve seg over det og ta det med humør og humor. 

Anonymkode: 1cd89...174

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er innflytter på bygda på åttende året. Bygdedyret lever, men om man er relativt normal og skiller seg lite ut så går det veldig greit. Føler ikke det er så mye å sladre om om meg selv, og hvis noe dukker opp så er det nok løgn. Men OM noe skjer med andre, så snakkes det ja. 

Anonymkode: d49dd...39c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen som sladrer om meg, så er jeg hvertfall ikke glemt. 

Anonymkode: 1cd89...174

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Du som ikke kommer fra en stor by, men lite sted.

Er du vant til mye sladder og baksnakking? Hva snakkes det mest om? 

Er det noen uskrevne regler innflyttere må følge for ikke å bli ekskludert?

Anonymkode: 72dd8...f1a

Lever godt i Sauda og.

Anonymkode: bddf2...fdd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra et lite sted, opprinnelig. Flyttet til byen ganske kjapt for ja mye slarv og jeg orker ikke slikt. Når det største samtaleemne er hvem som har klødd seg i ræven av naboene den siste måneden og alle bryr seg om dette så stagnerer refleksjoner og det blir noe så lavpannet over samfunnet en lever i.

Joda mye rart i byene også, men likevel litt mindre klaustrofobisk, snevert og sladrekjærring samfunn. Alle vet jo alt og det lenge før en selv vet noe om seg selv så har jo alle fått det med seg. En skal ikke være en halv millimeter utenfor bygde A4 menneske før det er stor rabalder på folkemunnet og det er helst helt uskyldige ting som det blir mest prat om.. Det er veldig skjeldent jeg er tilbake til der jeg vokste opp, jeg har helst fått nok av det mini fordomsfulle samfunnet der.  Kan godt reise på besøk til andre bygder, det kan være fint på landet men bare på besøk og det er alltid veldig deilig å komme tilbake til byen igjen, der det går an å leve uten at sladrekjæringene står i hagen din for å føle med deg hele døgnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derfor jeg flyttet fra det lille stedet jeg vokste opp, slarv og baksnakking i lange baner. Mye bedre å bo i by, her har alle stort sett nok med seg selv og sitt eget. 

Anonymkode: 6136e...8a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å jeg har nok vært på noen sine lepper rundt i bygda. Er innflytter og vandt til storby liv der man bare er en av massen. Så jeg merker blikkene innimellom og hvordan praten plutselig blir litt aktiv med øyne som følger. Tar meg ikke nær av det, tenker at jeg er noe nytt å prate om. Jeg har ikke overskudd til å mingle lokalt etter jobb med 2 unger. Så er nok et mysterium. Men har fått det for ørene at jeg har høflige barn, så tenker det er positivt. Bor i området med mange pensjonister. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (1 time siden):

Jeg kommer fra et lite sted, opprinnelig. Flyttet til byen ganske kjapt for ja mye slarv og jeg orker ikke slikt. Når det største samtaleemne er hvem som har klødd seg i ræven av naboene den siste måneden og alle bryr seg om dette så stagnerer refleksjoner og det blir noe så lavpannet over samfunnet en lever i.

Joda mye rart i byene også, men likevel litt mindre klaustrofobisk, snevert og sladrekjærring samfunn. Alle vet jo alt og det lenge før en selv vet noe om seg selv så har jo alle fått det med seg. En skal ikke være en halv millimeter utenfor bygde A4 menneske før det er stor rabalder på folkemunnet og det er helst helt uskyldige ting som det blir mest prat om.. Det er veldig skjeldent jeg er tilbake til der jeg vokste opp, jeg har helst fått nok av det mini fordomsfulle samfunnet der.  Kan godt reise på besøk til andre bygder, det kan være fint på landet men bare på besøk og det er alltid veldig deilig å komme tilbake til byen igjen, der det går an å leve uten at sladrekjæringene står i hagen din for å føle med deg hele døgnet.

Du gir jo de makten når du bryr deg om slik! Bygdedyret kan fryses ut ved å gi faen i hva andre sier. Ignorering er beste medisin mot det meste. 

Anonymkode: 1cd89...174

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

 

Du som ikke kommer fra en stor by, men lite sted.

Er du vant til mye sladder og baksnakking? Hva snakkes det mest om? 

Er det noen uskrevne regler innflyttere må følge for ikke å bli ekskludert?

Anonymkode: 72dd8...f1a

Bygdedyret finnes alle steder der det er få mennesker tilstede. Selvfølgelig var de tilstede under min oppvekst også.

Anonymkode: d6e1b...fd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du gir jo de makten når du bryr deg om slik! Bygdedyret kan fryses ut ved å gi faen i hva andre sier. Ignorering er beste medisin mot det meste. 

Anonymkode: 1cd89...174

Jeg er ikke et tre og har evnen til å flytte på meg og flytte fra der jeg ikke trives.

Det blir for det første veldig ensomt å bo en plass der en har null og niks tilfelles med de andre mennesker i mils omkrets og ingen å snakke med om andre impulser enn naboen.  

Jeg har også forferdelig lite interesse av å være noe slarve tema. Hadde jeg ønsket folk skulle snakke om meg hadde jeg meldt meg på paradis hotell men jeg er ikke så forbanna glad i oppmerksom at jeg må være på alles lepper hele tiden. Så får jo du gjøre akkurat hva du føler er best i ditt eget liv, om det er å bo i "driten" og ignorere eller ikke, men jeg trives ikke i slike mikrossmfunn og har flyttet til en plass jeg trives langt bedre 😊 Og det er veldig deilig å både kunne være mer anonym men også at når en møter andre mennesker så får en andre impulser og kan ha andre samtaler enn sånt bygdesnakk. Jeg tror en stagnerer veldig i slike bygdesamfunn så jeg er glad jeg flyttet. 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg flyttet til Oslo.....her kan man være for seg selv. Må ikke ha nære venner :) Leve helt anonymt, jeg pleier også å dra endel til bydeler jeg ikke bor i. Fint avbrekk.

Anonymkode: acc17...34c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 

Du som ikke kommer fra en stor by, men lite sted.

Er du vant til mye sladder og baksnakking? Hva snakkes det mest om? 

Er det noen uskrevne regler innflyttere må følge for ikke å bli ekskludert?

Anonymkode: 72dd8...f1a

Bygdedyret trives veldig godt i bygda jeg kommer fra. Det snakkes om det meste, hvem som har fått nye ting, ny kjæreste, det spekuleres i om det er utroskap og krangling mellom ektefeller og naboer. Hvem som har reist noe sted og hvem som aldri reiser noe sted. Hvem som har stelt hagen sin til sommeren og hvem som lar ting flyte. 
Som innflytter er du ekskludert. Det er samme hva du gjør, for hvis du ikke er minst tre generasjoner fra mitt hjemsted er du innflytter og nåløyet er trangt for aksept. Kanskje hvis du starter en bedrift som gjør mye bra for bygda og gir arbeidsplasser, men du vil aldri bli helt inkludert. Kun akseptert. 
 

Jeg flyttet så fort jeg kunne. 

Anonymkode: 6ec2b...42d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bygdedyret trives veldig godt i bygda jeg kommer fra. Det snakkes om det meste, hvem som har fått nye ting, ny kjæreste, det spekuleres i om det er utroskap og krangling mellom ektefeller og naboer. Hvem som har reist noe sted og hvem som aldri reiser noe sted. Hvem som har stelt hagen sin til sommeren og hvem som lar ting flyte. 
Som innflytter er du ekskludert. Det er samme hva du gjør, for hvis du ikke er minst tre generasjoner fra mitt hjemsted er du innflytter og nåløyet er trangt for aksept. Kanskje hvis du starter en bedrift som gjør mye bra for bygda og gir arbeidsplasser, men du vil aldri bli helt inkludert. Kun akseptert. 
 

Jeg flyttet så fort jeg kunne. 

Anonymkode: 6ec2b...42d

Hva er feil hvis du selv er trygg på deg selv og vet at det du gjør er bra? 

Anonymkode: 1cd89...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...