Gå til innhold

Gruer meg til å få svigerdatter!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er guttene mine fortsatt barn, men kjenner jeg blir helt matt av enkelte ting keg får høre av svigerdøtre. Et eksempel: svigerinnen min drar titt og ofte på shopping og spaturer med sin mamma. Når broren min skulle på en fotballhelg i England med vår mamma, så kaller svigerinnen min mannen sin for en mammadalt. Herregud. Så det er greit for døtre og mødre og ha et godt og nært forhold med turer hit og dit. Men ikke sønner og mødre??? Wtf??

Anonymkode: 04c88...360

  • Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja fordi alle svigerdøtre er slik som hun du tilfeldigvis kjenner. Jeg har et mye bedre forhold til svigermor enn min egen mor. Kunne aldri tenkt meg reise noen steder med moren min. Svigermor, null problem. Mannen min ville neppe reist alene med svigermor men de har ikke den type forhold. Er man gift så reiser man som regel i lag. 

Anonymkode: 17a7a...71b

  • Liker 20
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man oppegående, reflektert og grei, så er det ikke noe problem å være svigermor. Jeg vet ikke om dette kan være litt en generasjonsting, at det er så mye kræsj mellom svigermødre og svigerdøtre? Det virker som om dagens svigermødre er veldig lite ydmyke og føler de har rett på å belære dagens foreldregenerasjon, uten at de har bedt om råd. Det betyr i så fall at neste generasjons svigermødre vil ha lært noe. Jeg har selv en sønn som enda er liten, men når han sannsynligvis en dag får en kjæreste/kone, så kunne det virkelig ikke falle meg inn å ha samme oppførsel mot henne som svigermor har hatt mot meg. Min svigermor har sterke meninger og blander seg inn (med altfor gammeldagse holdninger) i barneoppdragelse og hvordan vi lever livet. Alt skal forøvrig gå i favør sønnen hennes, både økonomisk og mengde egentid osv. Hun syns nok også jeg er svigerdatteren fra helvete, siden jeg på et tidspunkt begynte å sette henne på plass. Ingen andre i familien setter henne på plass, de bare lar henne være ufin og dominerende. Har hørt om flere med lignende svigermødre og tenker det er svært usannsynlig at vi ender opp med å bli like selv den dagen vi blir svigermødre. 

Anonymkode: 77f60...118

  • Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et flott forhold til min svigermor. Min søster har et flott forhold til sin svigermor. 

Et forhold går begge veier. Er svigermor inkluderende og hyggelig, så går det fint. Men når HI er ditt utgangspunkt for rollen så et man jo hvilken vei dette går, og du har grunn til å grue deg. 

Anonymkode: 2351a...a60

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på meg selv som normalt sosialt oppegående, så jeg gleder meg til å bli svigermor 😊 Jeg kommer stort sett godt overens med de fleste og skal sikkert få et godt forhold til min svigerdatter også. 

Anonymkode: 9ca1e...d2e

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel svigerdatter selv, ts? Eller har vært, om du ikke er nå? Hvordan var/er du da? 

Anonymkode: a695d...179

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine svigerdøtre er kjekke og greie damer. Det er fristende å beholde dem i stedet for sønnene om det blir brudd.

De utskuddene av svigermødre og -døtre man leser om her er langt fra normalen.

Anonymkode: e0dcb...67f

  • Liker 9
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så vanskelig å være svigerdatter eller å være svigermor. Vær raus og inkluderende, dette går begge veier. Men jeg ville synes det var litt rart om min mann skulle på sønn-mor-tur uten annen familie. Ikke sammenlignbart med at mor og datter drar på tur mener jeg.

Anonymkode: af40c...19f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke så vanskelig å være svigerdatter eller å være svigermor. Vær raus og inkluderende, dette går begge veier. Men jeg ville synes det var litt rart om min mann skulle på sønn-mor-tur uten annen familie. Ikke sammenlignbart med at mor og datter drar på tur mener jeg.

Anonymkode: af40c...19f

Hvorfor er ikke det sammenlignbart mener du?

Anonymkode: e0dcb...67f

  • Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke så vanskelig å være svigerdatter eller å være svigermor. Vær raus og inkluderende, dette går begge veier. Men jeg ville synes det var litt rart om min mann skulle på sønn-mor-tur uten annen familie. Ikke sammenlignbart med at mor og datter drar på tur mener jeg.

Anonymkode: af40c...19f

Det er det her jeg mener blir så feil! Når mine sønner blir voksne, skal ikke jeg da få lov til å dra bort en helg med barna mine? Men hvis jeg hadde en datter så ville det vært helt greit??

Ts

Anonymkode: 04c88...360

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er det her jeg mener blir så feil! Når mine sønner blir voksne, skal ikke jeg da få lov til å dra bort en helg med barna mine? Men hvis jeg hadde en datter så ville det vært helt greit??

Ts

Anonymkode: 04c88...360

Ja. Faktisk. En jentetur er annerledes, da man gjerne drar på spa osv. Mens en fotballtur mener jeg er en hele-familien-greie. Eventuelt guttetur. Dette er heldigvis meg og min svigermor enige om. Hun ber ALLTID svigerbarn også. Men har vært på jentetur med jenten sin, helt ok.

Anonymkode: af40c...19f

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle vil ha en tøffelhelt de kan tråkke over og kontrollere livet til. De fleste har et helt normalt forhold, også til partnerens familie. Min samboer treffer ikke familien så ofte, men jeg syns bare det er koselig når han har lyst at vi skal treffe dem. Eller at han vil treffe dem alene, normale folk reagerer ikke sånn du beskriver.

Anonymkode: 4bec4...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Faktisk. En jentetur er annerledes, da man gjerne drar på spa osv. Mens en fotballtur mener jeg er en hele-familien-greie. Eventuelt guttetur. Dette er heldigvis meg og min svigermor enige om. Hun ber ALLTID svigerbarn også. Men har vært på jentetur med jenten sin, helt ok.

Anonymkode: af40c...19f

Du om det!

Anonymkode: e0dcb...67f

  • Liker 13
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke så vanskelig å være svigerdatter eller å være svigermor. Vær raus og inkluderende, dette går begge veier. Men jeg ville synes det var litt rart om min mann skulle på sønn-mor-tur uten annen familie. Ikke sammenlignbart med at mor og datter drar på tur mener jeg.

Anonymkode: af40c...19f

Om sønn og mor deler en felles interesse og drar på tur der de kan dyrke denne, så bør det absolutt være jevngodt med at en datter og mor deler felles interesser og drar sammen for å dyrke den.

Ellers er jeg helt enig med deg. Å ha et normalt greit forhold til sin svigermor er kun avhengig av at begge klarer å være rause, inkluderende og vise respekt for hverandre. 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Faktisk. En jentetur er annerledes, da man gjerne drar på spa osv. Mens en fotballtur mener jeg er en hele-familien-greie. Eventuelt guttetur. Dette er heldigvis meg og min svigermor enige om. Hun ber ALLTID svigerbarn også. Men har vært på jentetur med jenten sin, helt ok.

Anonymkode: af40c...19f

For en rar innstilling. Vi guttemødre vil jo også gjøre noe kjekt med sønnene våre. Uten at noen reagerer negativt. 

Ts

Anonymkode: 04c88...360

  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du om det!

Anonymkode: e0dcb...67f

Ok, men hvis du vil ha et godt forhold til fremtidige svigerdøtre kommer du ikke særlig langt med å be din sønn bruke ferien sin på mor-sønn-tur. Kjenner ingen som drar på det. Du har kanskje en romantisk forestilling om at akkurat deg og din sønn skal dra på slike turer, men det er uvanlig. Så jeg ville tråkket varsomt. Når voksne barn er etablert med partner er det en god regel at partner også inviteres som den største selvfølge.

Anonymkode: af40c...19f

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du er et anstendig mennesker så har du ingenting å være redd for. Her mobbet min svigermor meg pga. vekten min, i tillegg har hun sagt mye annet drit om meg. Hvis du dropper å trakassere svigerdøtrene dine så går det nok helt fint skal du se.

Anonymkode: bad6e...fda

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, men hvis du vil ha et godt forhold til fremtidige svigerdøtre kommer du ikke særlig langt med å be din sønn bruke ferien sin på mor-sønn-tur. Kjenner ingen som drar på det. Du har kanskje en romantisk forestilling om at akkurat deg og din sønn skal dra på slike turer, men det er uvanlig. Så jeg ville tråkket varsomt. Når voksne barn er etablert med partner er det en god regel at partner også inviteres som den største selvfølge.

Anonymkode: af40c...19f

Jeg har et utmerket forhold til mine svigerdøtre, takk for at du bryr deg!

Anonymkode: e0dcb...67f

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har et utmerket forhold til mine svigerdøtre, takk for at du bryr deg!

Anonymkode: e0dcb...67f

Dette var til ts. Men så fint! Jeg hadde personlig ikke digget at min mann skulle bruke sine dyrebare feriedager på alenetur med mora si. Men heldigvis har jeg ikke en svigermor som foreslår noe sånt. Hele storfamilien har det derimot kjempefint på tur sammen😊

Anonymkode: af40c...19f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For en rar innstilling. Vi guttemødre vil jo også gjøre noe kjekt med sønnene våre. Uten at noen reagerer negativt. 

Ts

Anonymkode: 04c88...360

Jeg hadde ikke hatt noe i mot om min mann ville bruke tid med sin mor. Han skal faktisk besøke sin mor (og far) alene et-par dager neste uke. Jeg har en del jobb. Og vi liker å splitte oss opp slik da det betyr mer tid med foreldre samlet sett. 

Jeg ville imidlertid ikke vært veldig begeistret for en langhelg i utlandet, på grunn av penger og feriedager. Men det ville også vært tilfelle om det var jeg som fikk en slik invitasjon. Imidlertid ville vi nok blitt enige om å gjennomføre. Vi er allerede en forelder i minus, og verdsetter derfor tiden med de som er igjen litt ekstra. 

Anonymkode: 2351a...a60

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...