Gå til innhold

Noen uføre som har fått jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da mener jeg deltidsjobb foreksempel? Jeg er i kontakt med Nav og Mjøsanker angående dette. De sier at målet skal være en jobb med lønn. Men vil ikke tjene mer en grensen. Jeg har trygd, men kan jobbe litt hvis jeg bare får noe. Har inntrykk av at det ikke er så mange som vil ansette uføretrygdede. 

Anonymkode: dc7e4...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da mener jeg deltidsjobb foreksempel? Jeg er i kontakt med Nav og Mjøsanker angående dette. De sier at målet skal være en jobb med lønn. Men vil ikke tjene mer en grensen. Jeg har trygd, men kan jobbe litt hvis jeg bare får noe. Har inntrykk av at det ikke er så mange som vil ansette uføretrygdede. 

Anonymkode: dc7e4...ba4

Jeg har en liten stilling på en skole. Ca 20% , fordelt på to halve dager. 

Anonymkode: c63b5...9f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har en liten stilling på en skole. Ca 20% , fordelt på to halve dager. 

Anonymkode: c63b5...9f8

🤙

Anonymkode: dc7e4...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere?

Anonymkode: dc7e4...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 10% deltid hos nav. Vasker toalettet og bytter dorull (fikk dekket kompetansebevis).

Anonymkode: 460bf...db7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, 10% deltid hos nav. Vasker toalettet og bytter dorull (fikk dekket kompetansebevis).

Anonymkode: 460bf...db7

Hvor mye tjener du på det da?

Anonymkode: dc7e4...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har en oppdragsbasert deltidsjobb fra hjemmekontor. Har full kontroll over arbeidstid, og er jeg for dårlig til å jobbe i perioder så står jeg helt fritt til å takke nei til oppdrag. I fjor tjente jeg ca. 40.000,-.

Anonymkode: 7d11b...286

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjente 60 000kr i fjor, jobbet deltid i kantine☺️Ble dessverre helsemessig forverring, så måtte gi meg til nyttår😩Synd, for selve jobben var fin.

Anonymkode: 5bc5e...1f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som er utdannet sykepleier og ble ufør pga psyken. Hun har blitt veldig bra, og begynte med å jobbe deltid, og etterhvert øke. Hun kunne nok bare jobbet deltid også. 

Hvor lett det er å få en deltidsstilling og komme tilbake til litt arbeid varierer nok veldig, men min venninne viser at det er mulig. 

Anonymkode: 282a4...574

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen interesser? Kompetanse eller noe du er flink til? De jeg vet om som har vært uføre og fått jobb, har fått jobb innenfor noe de har ferdigheter/interesse innenfor. 

Anonymkode: 895eb...8e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er freelance-skriver. Jobber under en time om dagen i snitt. Kan gjøre det når det passer meg, og fra min egen stue. 

Anonymkode: 02b3a...5e4

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjente 20 000 i året ved å bli styremedlem i borettslaget her jeg bor. Men jeg måtte gi meg da jeg hadde helseproblemer som gjorde det vanskelig å stille på oppdrag styret hadde, diverse ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ustabil ang jobb. Kan ikke ta en liten stilling engang. Det betyr fast oppmøte, noe helsen min ikke klarer. Men jeg kan styre litt. Tar gjerne på meg frivillig arbeid. Jeg vet at jeg blir sengeliggende noen dager etterpå, men det er verdt det. Gir det jeg kan. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du noen interesser? Kompetanse eller noe du er flink til? De jeg vet om som har vært uføre og fått jobb, har fått jobb innenfor noe de har ferdigheter/interesse innenfor. 

Anonymkode: 895eb...8e3

Ja, er noen interesser jeg har. Jeg håper jo å tjene litt ekstra også for føler det blir enda litt mer motiverende med lønn, men så klart er det ikke bare det.

Anonymkode: dc7e4...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Da mener jeg deltidsjobb foreksempel? Jeg er i kontakt med Nav og Mjøsanker angående dette. De sier at målet skal være en jobb med lønn. Men vil ikke tjene mer en grensen. Jeg har trygd, men kan jobbe litt hvis jeg bare får noe. Har inntrykk av at det ikke er så mange som vil ansette uføretrygdede. 

Anonymkode: dc7e4...ba4

Jeg kjenner svært mange igjennom min jobb, som er i lønnet deltidsarbeid med sin uføretrygd. Mange i VTAO og en del ansatt videre under ordinære betingelser.

Det kan nok være store individuelle forskjeller i mellom ulike kommuner/landsdeler. Her har dette vært et satsningsområde og det private arbeidsmarkedet har vært fenomenale 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver litt med hundeoppdrett. 2 kull i året. Selv om dette regnes som hobby og ikke jobb.

Gir 200-240000 i året.

Anonymkode: 7ba90...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Driver litt med hundeoppdrett. 2 kull i året. Selv om dette regnes som hobby og ikke jobb.

Gir 200-240000 i året.

Anonymkode: 7ba90...7d4

Hva skjer med uføretrygda når du tjener såpass mye da? Hva betyr det at det regnes som hobby, ikke jobb?

Anonymkode: 04c3a...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skjer med uføretrygda når du tjener såpass mye da? Hva betyr det at det regnes som hobby, ikke jobb?

Anonymkode: 04c3a...f15

Jeg jobber ikke med dette, det regnes som hobby. Ergo trekkes det ikke i trygden og det skattes heller ikke av det.

Anonymkode: 7ba90...7d4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg jobber ikke med dette, det regnes som hobby. Ergo trekkes det ikke i trygden og det skattes heller ikke av det.

Anonymkode: 7ba90...7d4

Man kan ikke tjene så mye på hobby før du må betale skatt nei. Du kan tydeligvis ikke reglene...

Anonymkode: d1afc...7d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg jobber ikke med dette, det regnes som hobby. Ergo trekkes det ikke i trygden og det skattes heller ikke av det.

Anonymkode: 7ba90...7d4

Har du hørt med noen? For du kan være i fare for å havne i trøbbel med nav. 

Anonymkode: 82016...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...