Gå til innhold

Mangel på nærhet som ikke kan "mettes"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne og jeg skal være helt ærlig... Stoler ikke på menn i det hele tatt. Jeg har fullstendig, sterk tro på at det eneste de bryr seg om er sex og at de sjeldent til aldri føler empati for kvinner. For menn er vi sexleketøy til vi når en viss alder, da er vi ikke interessante lenger. Jeg tror heller ikke menn kan være lojale, unntaket er de som ikke har muligheten til å være illojal. De færreste menn er attraktive nok til å få den dama de vil, men mange menn kompenserer i dag med å ta kontakt med kvinner på sosiale medier, abonnere på OnlyFans kanaler og finne seg en "sidechick" på internett. De mennene som har sjans i virkeligheten, gjør jo ikke det her. 

Men jeg har jo behov jeg også og jeg savner nærhet, men med en bismak i munnen. Det vil ikke gi meg noe å kose med eller ligge med en mann, tvert imot byr det meg imot. Jeg er ikke tiltrukket av kvinner. 

Hva gjør man med denne indre konflikten? 

Anonymkode: 2caf4...eb2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnomynBurker

Far din er ikke spesielt snill eller har du vokst opp uten en pappa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnomynBurker skrev (2 minutter siden):

Far din er ikke spesielt snill eller har du vokst opp uten en pappa? 

Har du ingenting med. 

Anonymkode: 2caf4...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig tilbake, så er du såpass på bærtur i din sterke tro og i dine sterke meninger at jeg tenker det er likegreit at du prøver å finne en ro med å være alene. Kan ikke skjønne at noen skal klare å få deg til å endre oppfatning, uansett hvor tillitsfulle, empatiske og kosen de er.
Mange har det best med å være alene, der nærhet ofte ender med et forventningsfullt antiklimaks uansett.

Jeg skjønner at det er hardt sagt av meg, men det er i din beste mening. 

  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnomynBurker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du ingenting med. 

Anonymkode: 2caf4...eb2

Ok. 

Jeg bare lurte på om det kunne være grunnen til at du har et så beksvart syn på halve menneskeheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg langt unna menn intill du har jobbet med deg selv og blitt kvitt de holdningene, ingen mann ønsker å være sammen med en med et så dårlig syn på menn 

Anonymkode: eabc9...39c

  • Liker 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får bare slå deg til ro med at de behovet kommer du aldri til å få metta.

Anonymkode: 6ba30...d0e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnomynBurker skrev (3 minutter siden):

Far din er ikke spesielt snill eller har du vokst opp uten en pappa? 

Det er vel heller erfaring med romantiske forhold med menn som gjør at ts er av den oppfatning hun er.

Jeg må dessverre si jeg er omtrent av samme oppfatning. Har fått tilbud om sex av folk jeg anså for å være mannlige venner.... men de er bare interessert i en ting, innerst inne.

Så jeg holder meg rett og slett unna menn. Jeg er blitt såpass gammel (50) at jeg ikke orker det styret lenger, og å prøve og sile ut de som bare "vil en ting". Klarer meg best alene, og savner faktisk ikke kjæresteforhold.

Anonymkode: c15bf...335

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er en kvinne og jeg skal være helt ærlig... Stoler ikke på menn i det hele tatt. Jeg har fullstendig, sterk tro på at det eneste de bryr seg om er sex og at de sjeldent til aldri føler empati for kvinner. For menn er vi sexleketøy til vi når en viss alder, da er vi ikke interessante lenger. Jeg tror heller ikke menn kan være lojale, unntaket er de som ikke har muligheten til å være illojal. De færreste menn er attraktive nok til å få den dama de vil, men mange menn kompenserer i dag med å ta kontakt med kvinner på sosiale medier, abonnere på OnlyFans kanaler og finne seg en "sidechick" på internett. De mennene som har sjans i virkeligheten, gjør jo ikke det her. 

Men jeg har jo behov jeg også og jeg savner nærhet, men med en bismak i munnen. Det vil ikke gi meg noe å kose med eller ligge med en mann, tvert imot byr det meg imot. Jeg er ikke tiltrukket av kvinner. 

Hva gjør man med denne indre konflikten? 

Anonymkode: 2caf4...eb2

Ut ifra det du skriver her virker det som at du har møtt noen dårlige menn. Alle menn er nok glad i både kos, nærhet og sex. Det betyr ikke at de ser på kvinner som sexleketøy. Det finnes gode menn der ute.

Den indre konflikten og dine emosjonelle sår burde du oppsøke hjelp for å få løst. Anbefaler en god psykolog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er en kvinne og jeg skal være helt ærlig... Stoler ikke på menn i det hele tatt. Jeg har fullstendig, sterk tro på at det eneste de bryr seg om er sex og at de sjeldent til aldri føler empati for kvinner. For menn er vi sexleketøy til vi når en viss alder, da er vi ikke interessante lenger. Jeg tror heller ikke menn kan være lojale, unntaket er de som ikke har muligheten til å være illojal. De færreste menn er attraktive nok til å få den dama de vil, men mange menn kompenserer i dag med å ta kontakt med kvinner på sosiale medier, abonnere på OnlyFans kanaler og finne seg en "sidechick" på internett. De mennene som har sjans i virkeligheten, gjør jo ikke det her. 

Men jeg har jo behov jeg også og jeg savner nærhet, men med en bismak i munnen. Det vil ikke gi meg noe å kose med eller ligge med en mann, tvert imot byr det meg imot. Jeg er ikke tiltrukket av kvinner. 

Hva gjør man med denne indre konflikten? 

Anonymkode: 2caf4...eb2

Realitetsorienterer deg, alle menn er ikke som du beskriver.

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnomynBurker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel heller erfaring med romantiske forhold med menn som gjør at ts er av den oppfatning hun er.

Jeg må dessverre si jeg er omtrent av samme oppfatning. Har fått tilbud om sex av folk jeg anså for å være mannlige venner.... men de er bare interessert i en ting, innerst inne.

Så jeg holder meg rett og slett unna menn. Jeg er blitt såpass gammel (50) at jeg ikke orker det styret lenger, og å prøve og sile ut de som bare "vil en ting". Klarer meg best alene, og savner faktisk ikke kjæresteforhold.

Anonymkode: c15bf...335

Da velger dere feil menn. Har du en formening om hvorfor du velger menn som bare vil bruke deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, men selv om noen menn kan være slik du sier, så er de fleste langt, langt bedre. De fleste menn ønsker seg faktisk noenlunde det samme som vi ønsker oss - et godt forhold.

Det virker som om du har opplevelser som gjør at du har utviklet denne troen og fordommene om menn. Hvis det er ekser som har gitt deg dette synes på menn, så lar du disse få dårlige mennene få kontrollere ditt liv fremdeles. Ønsker du å gi noen få dårlige menn du ikke lenger er i forhold med få kontrollere både livet ditt nå og fremtiden din - og hindre deg fra å finne deg en god mann og livspartner?

Om du bryr deg om deg selv - gå i terapi, slik at du kan bearbeide dine tidligere dårlige erfaringer. Bare på den måten kan du ta tilbake kontrollen over ditt eget liv og frigjøre deg fra dine ekser (og ev. andre) som har behandlet deg dårlig.

Jeg har opplevd en del dritt fra menn, men jeg ser at dette handler om disse få mennene, det handler ikke om meg, det handler ikke om menn generelt. For det finnes virkelig mange gode, stødige, trofaste, omtenksomme, respektfulle, morsomme menn som ønsker seg et godt forhold til en god kvinne. Jeg ser at etter at jeg også kuttet ut nettdating, så oppdager jeg flere menn som er slike gode menn. Noen er opptatte og ikke interessert i andre en kona (og jeg ikke interessert i dem, men jeg ser at de finnes!) og noen er single, men vi har ikke riktig kjemi for å være kjærester. Så er de de som har gjemt seg litt mer, som kanskje ikke er de som skinner mest på utsiden, men som er virkelig skinnende personligheter, gode, stødige, trofaste menn.

Gjør deg selv en tjeneste, ta deg selv på alvor, Ts - gå i terapi for å bearbeide det som gjør at du fremdeles lar dårlige ekser få styre ditt liv og dine valg.

Anonymkode: 6f01d...d8e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (4 minutter siden):

For å være ærlig tilbake, så er du såpass på bærtur i din sterke tro og i dine sterke meninger at jeg tenker det er likegreit at du prøver å finne en ro med å være alene. Kan ikke skjønne at noen skal klare å få deg til å endre oppfatning, uansett hvor tillitsfulle, empatiske og kosen de er.
Mange har det best med å være alene, der nærhet ofte ender med et forventningsfullt antiklimaks uansett.

Jeg skjønner at det er hardt sagt av meg, men det er i din beste mening. 

Jeg tror du har veldig rett, dessverre. 

Anonymkode: 2caf4...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnomynBurker skrev (Akkurat nå):

Da velger dere feil menn. Har du en formening om hvorfor du velger menn som bare vil bruke deg? 

Tro det eller ei, men det er mange år siden sist jeg har vært i et forhold, og jeg har vært i ett lang forhold. Jeg lar ikke menn bruke meg. 

Anonymkode: 2caf4...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager… selvfølgelig finnes det menn som er drittsekker, men det store flertallet av alle menn jeg kjenner er virkelig ikke slik. Og du finner drittsekker blant oss kvinner også. Hva med å legge fra deg fordommene og faktisk møte noen med et åpent sinn? 

Anonymkode: 4e700...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnomynBurker skrev (13 minutter siden):

Far din er ikke spesielt snill eller har du vokst opp uten en pappa? 

Tror du har misforstått denne stereotypen fullstendig, det er vel heller de som ligger med mange menn som man sier har "daddy issues".

Anonymkode: e1d84...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du har misforstått denne stereotypen fullstendig, det er vel heller de som ligger med mange menn som man sier har "daddy issues".

Anonymkode: e1d84...072

Ja, og jeg kan telle på èn hånd hvor mange jeg har ligget med. 

Anonymkode: 2caf4...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje prøv kontaktimpro? Fysisk kontakt uten romantisk eller seksuell kontekst.

Anonymkode: 8905b...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje prøv kontaktimpro? Fysisk kontakt uten romantisk eller seksuell kontekst.

Anonymkode: 8905b...762

Hva er det? Det høres ikke særlig lurt ut. Jeg vil ikke bli utsatt for overgrep. 

Anonymkode: 2caf4...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykolog.

Anonymkode: 099c7...262

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...