Gå til innhold

Familie og bilsikring. Er jeg hysterisk ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 Jeg vet faktisk ikke om noen som har barn på 4-5 som sitter bakovervendt og hvis man skal være sær og vrang og nekte andre å kjøre så er det jo ikke bra for barna det heller tenker jeg.

Anonymkode: 8d1c1...f6f

Vi har et helt vanlig bakovervendt sete som vår snart femåring sitter i. Det er montert litt ut på setet, så han har beina ned. Han kan garantert sitte der lenge til. Og skulle han sittet på med noen så kunne de lånt setet vårt og vi kunne montert det i bilen deres for dem. 

Anonymkode: 3046f...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare stå på ditt, dine barn, ditt ansvar osv. 

Jeg hadde x antall runder med både faren til barnet og foreldrene hans. Valget var å bruke bilstolen jeg gav de, eller ikke få kjøre med barnet. Så enkelt som det, ingen rom for diskusjon. 

Barn skal sikres rett i bil, jeg er ikke ekstrem, men barnet skulle sitte bakover til det var over 20 kilo. Firte på kravene når barnet var 5, da fikk de bruke den beltestolen jeg hadde kjøpt. 

Anonymkode: d3204...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjåføren har ansvaret for at barn under 15 år er lovlig sikret. Sjåføren vil få forelegg (bot) og to prikker om vedkommende blir tatt i en kontroll. Fører med prøveperiode, får fire prikker.

https://www.politiet.no/rad/trafikk/sikkerhet-i-trafikken/#sikring-av-barn-i-bil-button

Anonymkode: 2c6bb...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...