Gå til innhold

Flere som fremdeles bruker strømpebukse under vanlig bukse når de er ute nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jepp. Varm strømpebukse under i ull eller fleece minst en måned til. Fortsatt en meter med snø her. Gleder meg til denne lange vinteren endelig slipper taket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva gjør dere innomhus?  Jeg hadde badet i svette om jeg brukte strømpebukse nå. Og det er rundt 10 grader ute.

Anonymkode: 00059...9fc

Innomhus tar jeg av meg ytterbuksa og går i strømpebuksa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morpheus skrev (1 time siden):

Innomhus tar jeg av meg ytterbuksa og går i strømpebuksa. 

Samme her. Gubben synes det til og med er fint 😯

Anonymkode: b5ab1...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To joggebukser er gull nå for tiden. For varmt med ull. 

Anonymkode: 8aebb...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, bruker ull om vinteren, men vår og høst bruker jeg tynne strømper. Bruker ofte dressbukser og pumps på jobb, og da bruker jeg helst stay-ups. Synes knestrømper kan være ubehagelig. 

Anonymkode: 83d74...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi. Har ikke hatt longs under bukse (annet enn på turer i naturen) siden jeg var 11-12. Er det vanlig, altså? Jeg tror jeg hadde rent bort i det jeg kom inn på restauranten, kontoret, besøk, butikken.... Så går heller for lang kåpe når det er kaldt. 

Anonymkode: b4fe0...fc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morpheus skrev (23 timer siden):

Innomhus tar jeg av meg ytterbuksa og går i strømpebuksa. 

😧 Hva slags jobb har du? Hva sier de på restauranten du besøker? 

Anonymkode: b4fe0...fc6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun strømpebukse under når jeg er i kirka i begravelser . Ellers bruker jeg en bukse over. Blir helt kokt om jeg skal ha strømpebukse under bukse. Null ull inne! 

Anonymkode: 7baa7...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kuldeeksem veldig lett på lårene om jeg ikke har ull under. Jeg fryser også lett så skjeldent noen andre har det så varmt inne at jeg svetter av det. På jobb bruker jeg uniform. Og hjemme hos meg selv bruker jeg alltid daffeklær men der bestemmer jeg også selv over termostaten. Bruker ull under i noen uker til. Det er stor forskjell på vår og sommer her i landet og våren er ikke spesielt varmt. 

Anonymkode: f6b29...e6a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

😧 Hva slags jobb har du? Hva sier de på restauranten du besøker? 

Anonymkode: b4fe0...fc6

Bruker selv å gå i bare strømpebuksa, men går ut i fra sånn som meg at det er hjemme i privaten man mener, og de hjemme tåler å se meg gå slik😊

Anonymkode: b5ab1...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruker selv å gå i bare strømpebuksa, men går ut i fra sånn som meg at det er hjemme i privaten man mener, og de hjemme tåler å se meg gå slik😊

Anonymkode: b5ab1...503

Hjemme skifter jeg til hjemmeklær, året rundt. Ønsker jo ikke å dra inn alt mulig rart fra jobb og kollektivtransport. 

Anonymkode: b4fe0...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

😧 Hva slags jobb har du? Hva sier de på restauranten du besøker? 

Anonymkode: b4fe0...fc6

Jeg har en jobb der jeg jobber mnhe timer ute i løpet av en dag. Så da må man ha ull eller fleece innerst. Det er bare når jeg kommer hjem jeg tar v meg ytterbuksa og går i strømpebuksa. Det gjør også resten av familien i huset. Hadde nok vært anderledes om vi bodde i en storby. Men å stå opp i mange minusgrader og begynne dagen med å skrape is i mange minusgrder og sette seg inn i en kald bil om vinteren. Da skal du være veldig glad i å fryse om du ikke gjør noe så enkelt som å kle på seg etter forholdene. Det er en grunn til at det finnes varmt undertøy. 

Dunjakka er heller ikke lagt bort enda. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg kaller strømpebukse, er de tynne av nylon. Strømpebukser har fot, i motsetning til longs. Bruker det bare når jeg har kjole eller skjørt. Hater strømpebukser 😃. Bruker stilongs av ull til friluftsliv. Klarer ikke masse ullklær når jeg skal ut og inn av bil,mellom hjem og jobb, på varme butikker osv. Da tar jeg lang, varm jakke om det er under 15 minus. 

Anonymkode: f535b...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det jeg kaller strømpebukse, er de tynne av nylon. Strømpebukser har fot, i motsetning til longs. Bruker det bare når jeg har kjole eller skjørt. Hater strømpebukser 😃. Bruker stilongs av ull til friluftsliv. Klarer ikke masse ullklær når jeg skal ut og inn av bil,mellom hjem og jobb, på varme butikker osv. Da tar jeg lang, varm jakke om det er under 15 minus. 

Anonymkode: f535b...c18

Nå er det ikke bare de tynneste i nylon som er strømpebukser, dette er hva en mann ville sagt. Finnes "tynne" varianter i 40 og 60 den som fortsatt er å regne som litt gjennomsiktige og til fint bruk, og det finnes tykkere i ull som fortsatt har fot og heter strømpebukse!

Anonymkode: b5ab1...503

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjemme skifter jeg til hjemmeklær, året rundt. Ønsker jo ikke å dra inn alt mulig rart fra jobb og kollektivtransport

Anonymkode: b4fe0...fc6

Når jeg tar av utebuksa/jobb-bukse og går i ullstrømpebuksa, hva er det alt mulig rart under bukse og sokker som har festet seg i denne??

Anonymkode: b5ab1...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...