Gå til innhold

Flere som fremdeles bruker strømpebukse under vanlig bukse når de er ute nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke spesielt varmt enda, men nå i overgangen når det ikke er fullt så kaldt blir det for varmt med lag på lag med ull, hjelper det med en vanlig strømpebukse under?

Anonymkode: b5ab1...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ullongs fra september til mai, ellers får jeg uvi, gikt, osv. Dette er vinterlandet norge, vi må kle oss etter været.

Anonymkode: cc76e...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en frysepinn og bruker ull enda, men jeg har kanskje ikke tre lag med ull som midt på vinteren men synes det er ganske greit med ull enda i noen uker, så varmt er det da heller ikke på de fleste dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke som å isbade det å gå fra ull til absolutt ingen ting under da? F.eks. en tynnere strømpebukse.

Anonymkode: b5ab1...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ull og kommer til å bruke det minst til utgangen av april. Kan fint bruke strømpebukse i mai også jeg

Anonymkode: b0e86...8d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hvor man bor i landet🤔 

Jeg bruker ikke strømpebukser utenom når jeg går i skjørt eller kjole. Er det kaldt velger jeg å gå med tykkere bukse fremfor å ha strømpebukse under buksa. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør dere innomhus?  Jeg hadde badet i svette om jeg brukte strømpebukse nå. Og det er rundt 10 grader ute.

Anonymkode: 00059...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt strømpebukse under bukse på sikkert 20 år. Bruker en tykk langbukse og en lang jakke eller kåpe over når det er kaldt, er det under -15, så begrenser jeg hvor mye jeg er ute og går.

Anonymkode: cafea...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bruker ikke det. Det er plussgrader her i Oslo nå og snøen er nesten borte. Men så er jeg lite utendørs lengre perioder i strekk. En halvtime i slengen kanskje, når jeg går fra A til B osv. Det tåler leggene og beina mine uten at jeg fryser ihjel.

Skulle jeg stått ute eller vært ute i en time eller mer, hadde jeg nok tatt på ullstilongs under nå, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva gjør dere innomhus?  Jeg hadde badet i svette om jeg brukte strømpebukse nå. Og det er rundt 10 grader ute.

Anonymkode: 00059...9fc

Våren er lunefull. Var på hyttetur tidligere i uken (vestlandet, ut mot kysten). Joda riktignok strålende sol fra blå himmel men hva f. hjelper da det når nordavinden får værmelding til å si 10 grader men føles som 2? Og på morgenturen ser en istapper og det ligger is på sjøen. Da spiller det liten trille at det verken er sol eller 10 grader midt på dagen på kvikksølvet. Våren bringer med seg sludd og haggelbyger i en vending og sol og nydelig værforhold i den neste. 

Dessuten og som sagt: Jeg er frysepinn. Da spiller det ingen rolle for meg at andre svetter ihjel, jeg gjør det ikke! Ergo ull i noen uker til for min del.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt strømpebukse siden jeg var barn. Foretrekker å ta en bukse oppå heller på de få dagene det er kaldt.

Anonymkode: 15cc9...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker superundertøy hvis jeg er i tvil om det blir for kaldt eller ikke. Også greit å ha på hvis en skal mye ut og inn. Har også kjøpt meg lettere ullplagg som for meg også er greie når det går mot 5-10 plussgrader ute. (Sommerull)

Akkurat nå er det 5 cm nysnø oppå halvmeteren vi hadde fra før, så ulla beholder jeg på i enda en god stund.

 

Anonymkode: 31608...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første dagen uten stil-longs i dag. Var ca 10 + og nordavinden har dempa seg, så da tok jeg sjansen! Var bare litt kjølig der det var skygge.Men våren er lunefull, så det kan fort snu.

Anonymkode: 86818...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva gjør dere innomhus?  Jeg hadde badet i svette om jeg brukte strømpebukse nå. Og det er rundt 10 grader ute.

Anonymkode: 00059...9fc

Ull og fleece. Har cirka 22 grader inne. 

Anonymkode: b0e86...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aldri strømpebukse da jeg synes det er ubehagelig å gå i. Men til kjoler går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke spesielt varmt enda, men nå i overgangen når det ikke er fullt så kaldt blir det for varmt med lag på lag med ull, hjelper det med en vanlig strømpebukse under?

Anonymkode: b5ab1...503


Dersom jeg er kald eller det er kaldt ute så har jeg enten på en tykk bukse eller - dersom det er minusgrader - så har jeg på en vindtett bukse av tilstrekkelig tykkelse utenpå annen bukse. Har aldri likt strømpebukser, og som voksen så kan jeg (og har jeg) valgt dem bort. 

Det betyr at jeg rusler rundt i en vindtett vinterbukse midt i Oslo vinteren gjennom. Du burde prøve - det er i høyeste grad behagelig. Og vesentlig enklere å regulere enn å ta av en strømpebukse/longs om temperaturen endrer seg eller man skal på kino/restaurant etc og ikke vil smelte (hvordan tar dere av en stilongs på et offentlig do? Er dere verdensmestre i gymnastikk?)

Men nå - i lune 10 grader på de kanter av landet jeg tilbringer påsken - er det ikke behov for annet enn en helt normal, ganske tynn bukse.

Anonymkode: a877b...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt strømpebukse under vanlig bukse siden jeg var 7 år eller noe. Hvis jeg skal kle meg for å være ute lenge har jeg på ullundertøy og egnede uteklær, skal jeg gå til jobb har jeg vanlige klær med vanlig yttertøy. Da det var 20 minus i vinter brukte jeg ofte en lang dunkåpe kombinert med knehøye, varme støvletter.

Anonymkode: 69d64...a6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes, ullongs eller ullstrømpis. 

Anonymkode: 49ea7...030

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhenger av hva slags bukse jeg bruker. Under jeans er det ikke behagelig, men under andre bukser synes jeg det er behagelig med vanlig strømpebukse før det blir sommer og varmt. Tror spesielt godt voksne bruker det mest, de unge går heller å fryser..

Anonymkode: b5ab1...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...