Gå til innhold

Reise til syden med barn, 1 uke lite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært i syden i opptil 1 mnd med våre i oppveksten. Da med leilighet,eget kjøkken og bil. 1 uke på all inclusive synes jeg er mer enn nok. Jeg selv kjeder meg om vi skal være lenger og trenger mere «stimulans» som egen bil, andre opplevelser og matfred!(mye bråk i fellesarealer på slike hotell) så vi reiser kun på ukesturer nå om formålet er sol,bading og late dager. 

Anonymkode: e5079...6b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det kan jeg se for meg blir veldig kjekt med litt større barn ja, som kanskje også setter pris på restaurant og som kan svømme. Hva ender dette opp med i pris da? Det er jo også en faktor. Når jeg har sett på fly og leilighet for seg nå, er prisen mer enn for hotell med all inc., og da må jo all mat plusses på også. 

Anonymkode: 56e70...ed1

Nå pleier vi å bli borte lengre enn en uke vi da, gjerne 2 - 4 uker. Men i ditt eksempel så koster det 5800 kroner en uke på leilighetshotell første uke i skoleferien. Vi reiser også med bil fra Norge, det koster 10.000 kroner tur retur med ferje, bensin og bompenger. Så kommer hotellovernattinger opp og ned i tillegg, det er vel på 5000 kroner cirka.

Jeg forstår jo at denne løsningen kanskje ikke passer så bra for noen som bare har tenkt å bli borte i en uke, og som ikke liker så godt å kjøre bil, men vi syns det gir oss en stor frihet.

I år så blir vi borte i ca 4 uker, men da reiser vi litt rundt andre steder også, skal ha 2 uker på det nevnte feriestedet.

Så det du måtte ha gjort var å legge prisen for hotellet 5800 og plusset på prisen for hotellbillettene, samt transport til og fra flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (6 minutter siden):

Nå pleier vi å bli borte lengre enn en uke vi da, gjerne 2 - 4 uker. Men i ditt eksempel så koster det 5800 kroner en uke på leilighetshotell første uke i skoleferien. Vi reiser også med bil fra Norge, det koster 10.000 kroner tur retur med ferje, bensin og bompenger. Så kommer hotellovernattinger opp og ned i tillegg, det er vel på 5000 kroner cirka.

Jeg forstår jo at denne løsningen kanskje ikke passer så bra for noen som bare har tenkt å bli borte i en uke, og som ikke liker så godt å kjøre bil, men vi syns det gir oss en stor frihet.

I år så blir vi borte i ca 4 uker, men da reiser vi litt rundt andre steder også, skal ha 2 uker på det nevnte feriestedet.

Så det du måtte ha gjort var å legge prisen for hotellet 5800 og plusset på prisen for hotellbillettene, samt transport til og fra flyplassen.

Høres ut som en fin tur ja, enten med voksne eller store barn 😄 Når jeg leter etter leilighet i Frankrike koster de fra 30.000,- i uka, så ikke lett å finne med mindre man vet om noe fra før😅 Hvor er dette feks? 

Anonymkode: 56e70...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dersom man har råd og det ikke handler om økonomi kan jeg ikke forstå småbarnsforeldre som velger leilighet over hotell med all inclusive. Litt av poenget med ferie for oss er å slippe å rydde og lage mat 😎

Anonymkode: 6e8cc...989

Vi liker å gå i lokale matbutikker, kjøpe grønnsaker og fråtse i deilig frukt. Morsomt å kjøpe mat vi ikke har hjemme også. Men vi er en matglad gjeng, da. Og spiser på restaurant sånn ca 30-50% av kveldene. 
Hater virkelig all inclusive, men mest pga de andre folkene… 😅

Anonymkode: 78257...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som en fin tur ja, enten med voksne eller store barn 😄 Når jeg leter etter leilighet i Frankrike koster de fra 30.000,- i uka, så ikke lett å finne med mindre man vet om noe fra før😅 Hvor er dette feks? 

Anonymkode: 56e70...ed1

Vi har også tatt denne turen med barnebarnet da hun var 2 og 4 år 😘

Som nevnt så er ikke dette et sted hvor du finner så mange nordmenn. Så ikke på de typiske rivieira - reisemålene. Men hvis du kikker fra Montpellier og sørover langs kysten mot spanskegrensen så er det mange perler (uten at jeg vil spesifisere stedet helt pga evt brukergjenkjenning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...