Gå til innhold

Reise til syden med barn, 1 uke lite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er inne på tanken med å reise til syden, type all inclusive, med to barn (4 og 6 år). Ser jo at å reise ei uke på camping i Norge / Sverige, hvor vi må leie hytte, fort havner på samme pris som ei uke til sydligere strøk (hvis vi regner med matkostnader og kjørekostnader, og ikke minst mange timer i bil). 
 

Men vil det føles stress med bare ei uke? Noen med erfaring og vil dele? 
 

tar gjerne imot reisetips i samme slengen🤞

Anonymkode: 56e70...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 uke er nok

Anonymkode: 32255...537

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ei uke i fjor med 3,5 åring, jeg var gravid også. Ei uke var nok, vi koste oss masse og kunne sikkert vært to uker men det holdt med en og følte det var greit når vi dro hjem igjen! 😊

Anonymkode: 108a0...890

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi er inne på tanken med å reise til syden, type all inclusive, med to barn (4 og 6 år). Ser jo at å reise ei uke på camping i Norge / Sverige, hvor vi må leie hytte, fort havner på samme pris som ei uke til sydligere strøk (hvis vi regner med matkostnader og kjørekostnader, og ikke minst mange timer i bil). 
 

Men vil det føles stress med bare ei uke? Noen med erfaring og vil dele? 
 

tar gjerne imot reisetips i samme slengen🤞

Anonymkode: 56e70...ed1

MY ID bånd just in case

Anonymkode: 32255...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt valgt SUNSWING FAMILY RESORTS eller de som heter FAMILY SUPPORT. For når man reiser med barn må valgene man tar være basert på barn.

 

Anonymkode: 32255...537

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei uke er for lite. Reisen er lang. Man må komme seg i orden om omstille seg for å klare å faktisk slappe av. Siste dagen går til pakking. Hvis dere reiser kun ei uke blir det i praksis kun fem dager netto ferie. Vi dro ei uke i 2022. Følte det ble for kort, så ble to uker i 2023. Det er deilig å være såpass lenge at man de siste dagene gleder seg for å reise hjem. Spesielt kjipt hvis dere er uheldig med været, som selvfølgelig kan skje. Eller om noen blir syke. Da har dere litt mer å gå på. 

Endret av Forumkonto
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ville absolutt valgt SUNSWING FAMILY RESORTS eller de som heter FAMILY SUPPORT. For når man reiser med barn må valgene man tar være basert på barn.

 

Anonymkode: 32255...537

Selvsagt planer om barnevennlig hotell, blir dårlig ferie for alle mann hvis ikke😅 Men er Sunwing bedre enn feks apollo eller Tui? Erfaring? Vi vil gjerne reise slik at det går direkte fra her vi bor, og heller mest mot Hellas (Rhodos) 

Anonymkode: 56e70...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns en uke er mer enn nok. Er det første gang? Greit å få testet åssen det fungerer og hva dere synes, og heller utvide en annen sommer. 

Anonymkode: 17df7...130

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syns en uke er mer enn nok. Er det første gang? Greit å få testet åssen det fungerer og hva dere synes, og heller utvide en annen sommer. 

Anonymkode: 17df7...130

Var litt det jeg også tenkte🥰 Første gang ja, kun vært i syden mens eldste var baby, var dog i mai og ikke så varmt, tror ikke det kan sammenlignes helt🤭

Anonymkode: 56e70...ed1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en uke i syden med 5 åring og det er lenge nok. 2 uker blir for lenge

Anonymkode: dfe11...c62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hvor gira barna er på bading - så kan det bli nok for den også. Har reist flere ganger med barna på 4 og 6, og kunne aldri tenkt meg 14 dager. Vi reiser til stedet uten tidsforskjell, så minimalt med omstilling der. Tar en time å pakke ned igjen når man skal hjem. 

Anonymkode: fb2c3...1ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar alltid to uker når vi først drar. Deilig å få slappet skikkelig av når man først har pakket og reist.
4-åringen og jeg reiser et par ganger i året, bor alltid i leilighet så vi kan styre det neste av maten selv og heller gå på noen skikkelige restauranter innimellom. Sånn all inclusive blir ofte bare kaos og uoppdragne barn og voksne så blir mer stress en kos og matro. 

Anonymkode: 78257...4e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor glad barna er i å bade. Hvor ivrig dere er etter å dra på litt utflukter. 

Jeg er vant med fra liten av med to uker til Syden. Syntes aldri det var lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes en uke er litt kort siden to dager går bort til reising. 1,5-2 uker er bedre.

Kommer så klart an på hvordan dere skal bo. Er dere alle på samme hotellrom og dere voksne må være stille og sitte i mørket fordi barna skal sove er en uke rikelig. Har dere et soverom til barna (eller alle) + en type oppholdsrom er det veldig deilig å være i syden!

Anonymkode: f9701...03b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er inne på tanken med å reise til syden, type all inclusive, med to barn (4 og 6 år). Ser jo at å reise ei uke på camping i Norge / Sverige, hvor vi må leie hytte, fort havner på samme pris som ei uke til sydligere strøk (hvis vi regner med matkostnader og kjørekostnader, og ikke minst mange timer i bil). 
 

Men vil det føles stress med bare ei uke? Noen med erfaring og vil dele? 
 

tar gjerne imot reisetips i samme slengen🤞

Anonymkode: 56e70...ed1

Vi hadde 10dager i fjord og det var virkelig på kanten (barn 4-5år)

Anonymkode: 32255...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor lang turen er ("Syden" kan være alt fra Europa til Karibia - veldig stor forskjell på reiselengden) og hva slags folk dere er. Jeg personlig synes 1 uke er mer enn nok hvis det er snakk om "sole seg, bade og slappe av-tur" - synes det fort blir kjedelig etter noen dager. Hvis dere liker at det skjer litt, vil jeg tro dere vil kjede dere med to uker. Er dere mer bedagelige av dere, er det sikkert fint med to uker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi hadde 10dager i fjord og det var virkelig på kanten (barn 4-5år)

Anonymkode: 32255...537

På kanten for lite eller mye? 😅

Anonymkode: 56e70...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (4 minutter siden):

Det kommer litt an på hvor lang turen er ("Syden" kan være alt fra Europa til Karibia - veldig stor forskjell på reiselengden) og hva slags folk dere er. Jeg personlig synes 1 uke er mer enn nok hvis det er snakk om "sole seg, bade og slappe av-tur" - synes det fort blir kjedelig etter noen dager. Hvis dere liker at det skjer litt, vil jeg tro dere vil kjede dere med to uker. Er dere mer bedagelige av dere, er det sikkert fint med to uker.

Det er Hellas eller Spania vi tenker, reisetid 4-4,5 timer med direktefly. Og vi er ikke så heldig at vi har familie med feriebolig noe plass, da kunne nok flere uler vært mer aktuelt siden det blir mer som et hjem borte fra hjemmet. Det blir liksom hotell og all inclusive vi ser som en mulighet nå som de enda er så små, derfor vi tenkte at kanskje 1 uke er nok..? Vi vet jo ikke hvordan de vil trives i varmen siden vi ikke har reist til «syden» før med de, men begge er veldig glad i å bade, og trenger ikke at det skjer stooore ting for å bli underholdt, da de er godt vant med tur i skog og fjøre og små enkle aktiviterer hjemme, leke i hagen osv 😄  har bare lyst å prøve det og gi de en slik tur i minneboka også, så får vi heller se om det blir flere uker neste gang.

 

helt ideelt hadde jeg kunne tenkt meg å leie leilighet en plass, feks. I to uker, med bassen osv., men har ikke kjennskap eller erfaring med hvor eller hva som kan være bra, ikke tid å organisere å lete, og ikke allverdens budsjett akkurat nå

Anonymkode: 56e70...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er Hellas eller Spania vi tenker, reisetid 4-4,5 timer med direktefly. Og vi er ikke så heldig at vi har familie med feriebolig noe plass, da kunne nok flere uler vært mer aktuelt siden det blir mer som et hjem borte fra hjemmet. Det blir liksom hotell og all inclusive vi ser som en mulighet nå som de enda er så små, derfor vi tenkte at kanskje 1 uke er nok..? Vi vet jo ikke hvordan de vil trives i varmen siden vi ikke har reist til «syden» før med de, men begge er veldig glad i å bade, og trenger ikke at det skjer stooore ting for å bli underholdt, da de er godt vant med tur i skog og fjøre og små enkle aktiviterer hjemme, leke i hagen osv 😄  har bare lyst å prøve det og gi de en slik tur i minneboka også, så får vi heller se om det blir flere uker neste gang.

 

helt ideelt hadde jeg kunne tenkt meg å leie leilighet en plass, feks. I to uker, med bassen osv., men har ikke kjennskap eller erfaring med hvor eller hva som kan være bra, ikke tid å organisere å lete, og ikke allverdens budsjett akkurat nå

Anonymkode: 56e70...ed1

Leid leilighet med terrasse og grill nær stranden eller med basseng er 100 ganger bedre enn all inklusive. Og mye billigere. Jeg blir fort rastløs som deg, men må fortsatt reise minimum halvannen uke for å komme ned i tempo. All inclusive hadde jeg ikke orket i mer enn en dag eller to - samme med å være på hotellet hele tiden? Da kan man like godt ha svømmebasseng i hagen hjemme altså.

Anbefaler også rutefly på dagtid med små barn. Charterfly er trange og går gjerne på veldig rare tider som slå i stykker døgnrytmen til barna helt.

Anonymkode: f9701...03b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er Hellas eller Spania vi tenker, reisetid 4-4,5 timer med direktefly. Og vi er ikke så heldig at vi har familie med feriebolig noe plass, da kunne nok flere uler vært mer aktuelt siden det blir mer som et hjem borte fra hjemmet. Det blir liksom hotell og all inclusive vi ser som en mulighet nå som de enda er så små, derfor vi tenkte at kanskje 1 uke er nok..? Vi vet jo ikke hvordan de vil trives i varmen siden vi ikke har reist til «syden» før med de, men begge er veldig glad i å bade, og trenger ikke at det skjer stooore ting for å bli underholdt, da de er godt vant med tur i skog og fjøre og små enkle aktiviterer hjemme, leke i hagen osv 😄  har bare lyst å prøve det og gi de en slik tur i minneboka også, så får vi heller se om det blir flere uker neste gang.

 

helt ideelt hadde jeg kunne tenkt meg å leie leilighet en plass, feks. I to uker, med bassen osv., men har ikke kjennskap eller erfaring med hvor eller hva som kan være bra, ikke tid å organisere å lete, og ikke allverdens budsjett akkurat nå

Anonymkode: 56e70...ed1

Det er du som kjenner din familie, men jeg synes 2 uker med all inclusive høres ganske kjedelig ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...