Gå til innhold

Reise til syden med barn, 1 uke lite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

All inclusive så er en uke nok, blir fort lei av mat og tilbudet ellers. 

Anonymkode: 23bf4...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for tips, skal sjekke ut😄 Ser hittil at det er stor forskjell i pris med feks Tui, er Tui dårlig? 

Anonymkode: 56e70...ed1

Neida, de bare reagerte veldig forskjellig fra Ving da covid kom og mange måtte hjem kjapt. Så holder oss til Ving i denne familien 😂

Apollo er gode på Hellas. 

Anonymkode: 78257...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del steder med all inclusive kan man også leie en mini-leilighet med kjøkkenkrok og kjøleskap. Da kan man handle inn enkel mat og ha frokost og lunsj på rommet/leiligheten, ofte digg å kunne sitte på terassen å spise. Samtidig er det basseng i nærheten og masse barn. Går ut og spiser, hyggelig å støtte de lokale litt også.

På all inclusive kan man risikere matforgiftning, og det kan være litt slitsomt å måtte forholde seg til andres uoppdragne barn hele tiden🙈 Kan vært litt okey å bare spise i ro og fred på rommet når det passer, er en unge sulten kan den spise selvom mamma må smøre unge 2 med solkrem osv 

Anonymkode: 332bb...4b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Forumkonto said:

Ei uke er for lite. Reisen er lang. Man må komme seg i orden om omstille seg for å klare å faktisk slappe av. Siste dagen går til pakking. Hvis dere reiser kun ei uke blir det i praksis kun fem dager netto ferie. Vi dro ei uke i 2022. Følte det ble for kort, så ble to uker i 2023. Det er deilig å være såpass lenge at man de siste dagene gleder seg for å reise hjem. Spesielt kjipt hvis dere er uheldig med været, som selvfølgelig kan skje. Eller om noen blir syke. Da har dere litt mer å gå på. 

Det finnes mange fine sydendestinasjoner som tar 3 timer med direktefly? Så bestiller man bil til og fra hotellet. Null stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man har råd og det ikke handler om økonomi kan jeg ikke forstå småbarnsforeldre som velger leilighet over hotell med all inclusive. Litt av poenget med ferie for oss er å slippe å rydde og lage mat 😎

Anonymkode: 6e8cc...989

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dersom man har råd og det ikke handler om økonomi kan jeg ikke forstå småbarnsforeldre som velger leilighet over hotell med all inclusive. Litt av poenget med ferie for oss er å slippe å rydde og lage mat 😎

Anonymkode: 6e8cc...989

Syns det er mye diggere med plass enn all inclusive, hvor maten ofte er så som så. 

Anonymkode: 17df7...130

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dersom man har råd og det ikke handler om økonomi kan jeg ikke forstå småbarnsforeldre som velger leilighet over hotell med all inclusive. Litt av poenget med ferie for oss er å slippe å rydde og lage mat 😎

Anonymkode: 6e8cc...989

Dette. Samt at Airbnb fortrenger de lokale fra leiemarkedet på veldig mange sydensteder, og det ønsker jeg ikke. Har etiske kvaler nok med å velge all inklusive. 

Anonymkode: 6c929...fac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar dere, varierer litt her ser jeg, men ender altså opp med All Inc. Uansett gitt😇 Vil helst slippe å rydde og kokkelere den uka vi har 😄 Så får vi se om det blir litt lite, da lærer vi før neste gang:-) 

 

-TS

Anonymkode: 56e70...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PGMVL skrev (1 time siden):

Det finnes mange fine sydendestinasjoner som tar 3 timer med direktefly? Så bestiller man bil til og fra hotellet. Null stress.

Seks timer til syden med direktefly fra der vi bor 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Forumkonto said:

Seks timer til syden med direktefly fra der vi bor 🙂 

Lang oppi Nord? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PGMVL skrev (32 minutter siden):

Lang oppi Nord? 

Ja sånn halvlangt nord ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Forumkonto said:

Ja sånn halvlangt nord ja

Blir sikkert litt annerledes da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi er inne på tanken med å reise til syden, type all inclusive, med to barn (4 og 6 år). Ser jo at å reise ei uke på camping i Norge / Sverige, hvor vi må leie hytte, fort havner på samme pris som ei uke til sydligere strøk (hvis vi regner med matkostnader og kjørekostnader, og ikke minst mange timer i bil). 
 

Men vil det føles stress med bare ei uke? Noen med erfaring og vil dele? 
 

tar gjerne imot reisetips i samme slengen🤞

Anonymkode: 56e70...ed1

1 uke nok

Anonymkode: 2958b...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dersom man har råd og det ikke handler om økonomi kan jeg ikke forstå småbarnsforeldre som velger leilighet over hotell med all inclusive. Litt av poenget med ferie for oss er å slippe å rydde og lage mat 😎

Anonymkode: 6e8cc...989

Jeg fatter ikke at folk ikke bestiller transport og hotell hver for seg. Og at alle skal dra til de typiske sydendestinasjonene som flommer over av nordmenn. Ved å tenke utradisjonelt så har vi virkelig funnet en perle sør i Frankrike med kilometervis lange strender nesten blottet for nordmenn. Bor på leilighetshotell og kan lage maten selv, det syns vi også er en fordel. Men restaurantene (og strendene) ligger rett utenfor hotelldøra omtrent så vi kan velge å gå ut å spise hvis vi vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dersom man har råd og det ikke handler om økonomi kan jeg ikke forstå småbarnsforeldre som velger leilighet over hotell med all inclusive. Litt av poenget med ferie for oss er å slippe å rydde og lage mat 😎

Anonymkode: 6e8cc...989

Mens jeg heller ønsker å lære barn at vi støtter de lokale , derfor ingen AI. At man har leilighet betyr ikke at man må lage all mat selv

Anonymkode: 077d0...d50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Mens jeg heller ønsker å lære barn at vi støtter de lokale , derfor ingen AI. At man har leilighet betyr ikke at man må lage all mat selv

Anonymkode: 077d0...d50

Sorry, men AI betyr noe helt annet enn all inclusive. 

Anonymkode: 17df7...130

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dersom man har råd og det ikke handler om økonomi kan jeg ikke forstå småbarnsforeldre som velger leilighet over hotell med all inclusive. Litt av poenget med ferie for oss er å slippe å rydde og lage mat 😎

Anonymkode: 6e8cc...989

Lager ikke mat selv, (utenom kanskje frokost, godt å spise i pysjen på balkongen) bruker restauranter i nærområdet. Hater buffet-mat og at man «må» spise på hotellet. Så leilighet er kun pga plass, godt å ha eget soverom og ikke alt i et rom liksom, og balkong. Og mulighet for kjøleskap. 

Anonymkode: 7247c...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Velg et sted som er barnevennlig. Vi var på Kypros i fjor, der hadde samtlige restauranter lekeplass i bakgården. Ikke kunne barna stikke av, det var mange å leke med og vi kunne følge med fra bordet. 

Drar dere til Mallorca er det masse å se og gjøre om dere leier bil. Cap de formentor, grotter, fjell, flotte strender og en kjempefin by i Palma. Vi leide bolig i tre uker der i port de soller, helt nydelig. Man kan jo også bo nær alcudia men dra på tur, selv om det da er litt langt til Palma 😊

Anbefaler ellers øyhopping i Kykladene hvis dere vil oppleve litt, da er man noen dager på hver øy (bestiller selvfølgelig overnatting og båt hjemmefra og i slik avstand fra havna at man kan gå). Det går hurtigferger mellom øyene, så da får både barn og voksne sett litt ulike plasser 😊 Hellas er det hyggeligste landet å reise i med barn, de har nydelig (og barnevennlig) mat og er veldig glad i barn. Naxos og Milos er veldig fine, og kanskje stoppe noe dager i Oia på Santorini?

Anonymkode: f9701...03b

Man drar ikke på øyhopping med så små barn. La barna være i ro

Anonymkode: 648dd...f7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mens jeg heller ønsker å lære barn at vi støtter de lokale , derfor ingen AI. At man har leilighet betyr ikke at man må lage all mat selv

Anonymkode: 077d0...d50

Tror du ikke hotellet også er lokalt?

Anonymkode: 648dd...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (9 timer siden):

Jeg fatter ikke at folk ikke bestiller transport og hotell hver for seg. Og at alle skal dra til de typiske sydendestinasjonene som flommer over av nordmenn. Ved å tenke utradisjonelt så har vi virkelig funnet en perle sør i Frankrike med kilometervis lange strender nesten blottet for nordmenn. Bor på leilighetshotell og kan lage maten selv, det syns vi også er en fordel. Men restaurantene (og strendene) ligger rett utenfor hotelldøra omtrent så vi kan velge å gå ut å spise hvis vi vil.

Det kan jeg se for meg blir veldig kjekt med litt større barn ja, som kanskje også setter pris på restaurant og som kan svømme. Hva ender dette opp med i pris da? Det er jo også en faktor. Når jeg har sett på fly og leilighet for seg nå, er prisen mer enn for hotell med all inc., og da må jo all mat plusses på også. 

Anonymkode: 56e70...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...