Gå til innhold

OK… hva gjør jeg nå?


KallePils

Anbefalte innlegg

Har møtt en dame som for så vidt virker snill og god. Men klok av skade vet jeg jo at dette utmerket godt kan være en nedgravd landmine. Så jeg er ikke i utgangspunktet ute av meg selv av begeistring av den grunn.

Men så sier hun at "hvis det er nødvendig" vil hun leve med at jeg ligger med andre damer, så lenge jeg "kommer hjem til henne".

Og selv om jeg ikke trodde jeg hadde noe hjerte lenger føles liksom ikke dette helt riktig.

OK, så la oss prøvekjøre denne samlingen av degenererte avvikere og tullinger som utgjør KG-forumet:

Hva bør en fyr som for lengst er ferdig med å sette fyr på seg selv for å holde andre varme gjøre i en slik situasjon?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KallePils skrev (11 minutter siden):

Har møtt en dame som for så vidt virker snill og god. Men klok av skade vet jeg jo at dette utmerket godt kan være en nedgravd landmine. Så jeg er ikke i utgangspunktet ute av meg selv av begeistring av den grunn.

Men så sier hun at "hvis det er nødvendig" vil hun leve med at jeg ligger med andre damer, så lenge jeg "kommer hjem til henne".

Og selv om jeg ikke trodde jeg hadde noe hjerte lenger føles liksom ikke dette helt riktig.

OK, så la oss prøvekjøre denne samlingen av degenererte avvikere og tullinger som utgjør KG-forumet:

Hva bør en fyr som for lengst er ferdig med å sette fyr på seg selv for å holde andre varme gjøre i en slik situasjon?

Hvorfor sier hun det da? Er hun aseksuell?. Hadde nok trukket meg unna, om jeg var i din situasjon 

Anonymkode: 5a10e...985

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier ikke hun vill men at hun ikke hadde gått fra deg. Jeg hadde pratet med henne om det får det kan være ett tegn på hun er ødelagt av utroskap og heller vill si det er greit og ødelegge seg selv en å la deg ødelegge henne når du evt er utro 

Anonymkode: ce4e8...af0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (17 minutter siden):

Har møtt en dame som for så vidt virker snill og god. Men klok av skade vet jeg jo at dette utmerket godt kan være en nedgravd landmine. Så jeg er ikke i utgangspunktet ute av meg selv av begeistring av den grunn.

Men så sier hun at "hvis det er nødvendig" vil hun leve med at jeg ligger med andre damer, så lenge jeg "kommer hjem til henne".

Og selv om jeg ikke trodde jeg hadde noe hjerte lenger føles liksom ikke dette helt riktig.

OK, så la oss prøvekjøre denne samlingen av degenererte avvikere og tullinger som utgjør KG-forumet:

Hva bør en fyr som for lengst er ferdig med å sette fyr på seg selv for å holde andre varme gjøre i en slik situasjon?

På seg selv kjenner man andre 😉

Anonymkode: 163eb...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg bare gått videre, uansett god og snill hun måtte være. En som ikke bryr seg om jeg ligger rundt har langt ifra mine verdier

Anonymkode: 1165e...5cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver «hvis det er nødvendig» hva innebærer det egentlig? 

Så lenge dere begge er enige om premissene og det går begge veier så forstår jeg ikke helt at det er negativt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynne å bry deg om andre og slippe denne stakkars kvinnen fri. Og be henne skaffe seg en ryggrad. 

Anonymkode: bd515...98e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli sammen med henne, hun fortjener en som faktisk bryr seg om henne, og en som respekterer kvinner. Og hun her høres ut som at hun allerede har opplevd kjipe ting. 

Anonymkode: 100ae...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Sa hun det uoppfordret eller på spørsmål?

Anonymkode: 55f92...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontekst, Kalle. Legg ved CV og epikrise for denne dama, så vi vet hva vi jobber med. 

Anonymkode: 05b7c...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, KallePils said:

Har møtt en dame som for så vidt virker snill og god. Men klok av skade vet jeg jo at dette utmerket godt kan være en nedgravd landmine

Gå til psykolog. Helbred sårene dine. Lær deg å tørre å investere litt tillit i folk og tåle å bli skuffet noen ganger uten å bli bitter og kynisk mot damer. Du har lagd et skjold som beskytter følelsene dine samtidig som du høster gledene av tilfeldig sex. Men er dette det eneste du vil på sikt? Hvis du vil ha mer må du finne styrke til å satse mer selv om du kjenner risikoen. 

7 hours ago, KallePils said:

så sier hun at "hvis det er nødvendig" vil hun leve med at jeg ligger med andre damer, så lenge jeg "kommer hjem til henne"

Tviler sterkt på at hun mener det. Med mindre hun er like emosjonelt skadet som deg, og har laget seg et skjold hun også og later som hun ikke bryr seg. 

7 hours ago, KallePils said:

selv om jeg ikke trodde jeg hadde noe hjerte lenger føles liksom ikke dette helt riktig.

Det er ikke riktig. 👍

7 hours ago, KallePils said:

Hva bør en fyr som for lengst er ferdig med å sette fyr på seg selv for å holde andre varme gjøre i en slik situasjon?

Som sagt, søk terapi for dine emosjonelle skader. Det er flere enn deg som har opplevd svik. Det går an å prosessere det. 

Invester i dama du har funnet. Gjør det klart at du ikke kommer til å ta i mot tilbudet om åpent forhold, men vil satse på henne hvis hun vil satse på deg. Hvis hun da allikevel insisterer på åpent forhold, er hun bare en fwb og da får du bare fortsette som før, da.. 

Anonymkode: 01d38...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Gå til psykolog. Helbred sårene dine. Lær deg å tørre å investere litt tillit i folk og tåle å bli skuffet noen ganger uten å bli bitter og kynisk mot damer. Du har lagd et skjold som beskytter følelsene dine samtidig som du høster gledene av tilfeldig sex. Men er dette det eneste du vil på sikt? Hvis du vil ha mer må du finne styrke til å satse mer selv om du kjenner risikoen. 

Tviler sterkt på at hun mener det. Med mindre hun er like emosjonelt skadet som deg, og har laget seg et skjold hun også og later som hun ikke bryr seg. 

Det er ikke riktig. 👍

Som sagt, søk terapi for dine emosjonelle skader. Det er flere enn deg som har opplevd svik. Det går an å prosessere det. 

Invester i dama du har funnet. Gjør det klart at du ikke kommer til å ta i mot tilbudet om åpent forhold, men vil satse på henne hvis hun vil satse på deg. Hvis hun da allikevel insisterer på åpent forhold, er hun bare en fwb og da får du bare fortsette som før, da.. 

Anonymkode: 01d38...945

Gå til psykolog… for hva?

For å "nullstille" meg igjen? Bli en blåøyd idiot på nytt, som bare tror godt om folk i en verden bestående av drittmennesker?

Se på dagens datingmarked. Ta en nøye kikk på hva slags branntomt relasjonen mellom kvinner og menn er blitt i samfunnet.

Og så er liksom problemet her at jeg er "skadet"…?

Er det virkelig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, KallePils said:

så er liksom problemet her at jeg er "skadet"…?

Er det virkelig det?

Ja. Og det er ikke vondt ment. Men du har åpenbart mange dårlige erfaringer. Jeg tror det finnes bedre måter å prossesere det på enn det du gir uttrykk for, selv om det fargerike språket ditt er fornøyelig lesning. 

Det finnes veldig mange gode mennesker som ønsker gode forhold og som helt ufrivillig går rundt på den branntomta, blant brannskadde zombier som knuller hverandre. De vil vekk derfra. Vil du?? Eller har du blitt en brannskadd zombie og ønsker du at det skal være permanent? 

Hele verden er ikke svidd av.. Men det er det eneste du ser. Derfor tror jeg du trenger hjelp til å bearbeide tidligere erfaringer og se nye perspektiver. Kanskje bli bedre kjent med egne følelser og bli flinkere til å velge riktig dame. 

16 minutter siden, KallePils said:

For å "nullstille" meg igjen? Bli en blåøyd idiot på nytt, som bare tror godt om folk i en verden bestående av drittmennesker?

Ja. Og du svarer jo godt på eget spørsmål. Å lære seg å skille mellom drittmennesker og gode, er jo en god start. Å lære seg å ikke ta det for mye til seg når folk svikter deg er enda viktigere. Å tørre å investere i gode mennesker er det essensielle.

Å gå gå rundt og tro at alle mennesker er drittmennesker, må jo selv du være enig i er ganske irrasjonelt, vel? 

Anonymkode: 01d38...945

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger litt mer info om hvorfor dama sa dette. Snakket dere om hvor mye, eller hvor ofte, dere liker å ha sex? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min ekskjæreste sa "Kansje du vil date andre?" så mente han egentlig "jeg har vært på byen og truffet en dame, men vil ikke innrømme at jeg er en sånn type som holder på sånn. Jeg har lyst å date andre, så tenkte jeg skulle foreslå at du ville det." 

Så det kan jo være at hun har lyst å ha et forhold der dere begge bare gjør som dere vil. Du får spørre henne. 

Anonymkode: 24078...e44

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kom dette temaet opp på bordet?  Et mer interessant spm. Du kan jo ikke gå inn i et forhold å dra med deg exer sin oppførsel.  Da er du jo ikke klar for et nytt forhold ennå. 

Du må jo bli kjent med denne dama. Fordi hun er jo ikke en av dine exer. 

Og er et nytt og blankt ark for deg. Har gått ut av forhold selv, fordi kjæresten viste seg å være mer optatt av hvordan ex var , fremfor å bli kjent med meg. Jeg er jo ikke dem. Og gidder ikke bli behandlet ut fra hvem de var/er. Når vi er helt ulike.

Anonymkode: 24ad4...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja. Og det er ikke vondt ment. Men du har åpenbart mange dårlige erfaringer. Jeg tror det finnes bedre måter å prossesere det på enn det du gir uttrykk for, selv om det fargerike språket ditt er fornøyelig lesning. 

Det finnes veldig mange gode mennesker som ønsker gode forhold og som helt ufrivillig går rundt på den branntomta, blant brannskadde zombier som knuller hverandre. De vil vekk derfra. Vil du?? Eller har du blitt en brannskadd zombie og ønsker du at det skal være permanent? 

Hele verden er ikke svidd av.. Men det er det eneste du ser. Derfor tror jeg du trenger hjelp til å bearbeide tidligere erfaringer og se nye perspektiver. Kanskje bli bedre kjent med egne følelser og bli flinkere til å velge riktig dame. 

Ja. Og du svarer jo godt på eget spørsmål. Å lære seg å skille mellom drittmennesker og gode, er jo en god start. Å lære seg å ikke ta det for mye til seg når folk svikter deg er enda viktigere. Å tørre å investere i gode mennesker er det essensielle.

Å gå gå rundt og tro at alle mennesker er drittmennesker, må jo selv du være enig i er ganske irrasjonelt, vel? 

Anonymkode: 01d38...945

Hehe… Bernard i "Brave New World", Winston i "1984", Montag i "Fahrenheit 451"…

Er det ikke rart hvordan det alltid er han som ser det åpenbart fryktelig forskrudde med samfunnet som enten må ta seg sammen, få "hjelp", eller bringes til taushet?

Ja, og selvsagt slutte å fabulere om en Julia eller Clarisse, for slikt er "gammeldags kvinnehat", men istedet selvmedisinere seg til å godta at det er Lenina og Mildred som er den nye normalen? Selv om de ikke har noe som helst med noe normalt å gjøre i det hele tatt?

Nei ellers takk. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (1 time siden):

Gå til psykolog… for hva?

For å "nullstille" meg igjen? Bli en blåøyd idiot på nytt, som bare tror godt om folk i en verden bestående av drittmennesker?

Se på dagens datingmarked. Ta en nøye kikk på hva slags branntomt relasjonen mellom kvinner og menn er blitt i samfunnet.

Og så er liksom problemet her at jeg er "skadet"…?

Er det virkelig det?

Vel, når du spør. Det hjelper å nullstille introjekter. La oss si at du dater en dame som har dårlige erfaringer med andre menn, og tar det med seg inn i forholdet med deg. Og så leter hun etter feil, hun antar at du manipulerer, at du er selvopptatt, at du er som eksen eller andre som har skadet henne. Etterhvert så går det inn på deg, og du lurer på hva du gjør feil, siden hun mener så stygge ting om deg. Hennes frykter og gamle sår ødelegger det egentlige bildet hun burde ha av deg, fordi hun dømmer deg og mener du er farlig. Fordi hun er skadet. Derfor er det viktig å ta ansvar for hva vi tenker om andre og ta tak i måten vi ser på andre. 

Dette er typisk psykisk misbruk man kan oppleve om man går inn i et forhold med en som er psykisk ustabil eller er sjalu og kontrollerende, paranoid eller har narsisisstiske trekk. Sakte men sikkert bryter man ned andre fordi man ikke tar ansvar for hvordan man tenker om andre. 

Anonymkode: 24078...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, KallePils said:

Gå til psykolog… for hva?

For å "nullstille" meg igjen? Bli en blåøyd idiot på nytt, som bare tror godt om folk i en verden bestående av drittmennesker?

Se på dagens datingmarked. Ta en nøye kikk på hva slags branntomt relasjonen mellom kvinner og menn er blitt i samfunnet.

Og så er liksom problemet her at jeg er "skadet"…?

Er det virkelig det?

Ikke gå til psykolog. Sånn seriøst. Jeg har vært i psykiatrien i snart 16 år og har sett hva unge damer i 20 årene er istand til... ikke en dritt. Burde vel egentlig slutte å dra men har galgenhumor og nyter å se de feile. Er en farse uten like.

Å dra til psykolog og prate om ting er for kjerringer. Du som mann klarer fint å prosessere tanker på egenhånd

Anonymkode: 3985b...6f5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, når du spør. Det hjelper å nullstille introjekter. La oss si at du dater en dame som har dårlige erfaringer med andre menn, og tar det med seg inn i forholdet med deg. Og så leter hun etter feil, hun antar at du manipulerer, at du er selvopptatt, at du er som eksen eller andre som har skadet henne. Etterhvert så går det inn på deg, og du lurer på hva du gjør feil, siden hun mener så stygge ting om deg. Hennes frykter og gamle sår ødelegger det egentlige bildet hun burde ha av deg, fordi hun dømmer deg og mener du er farlig. Fordi hun er skadet. Derfor er det viktig å ta ansvar for hva vi tenker om andre og ta tak i måten vi ser på andre. 

Dette er typisk psykisk misbruk man kan oppleve om man går inn i et forhold med en som er psykisk ustabil eller er sjalu og kontrollerende, paranoid eller har narsisisstiske trekk. Sakte men sikkert bryter man ned andre fordi man ikke tar ansvar for hvordan man tenker om andre. 

Anonymkode: 24078...e44

Herregud det trenger man da ikke en psykolog for å lære at man ikke skal overføre tidligere erfaringer på andre uskyldige mennesker. Det eneste man trenger er sunn fornuft.

Anonymkode: 3985b...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...