Gå til innhold

Mann som prioritere jobb ovenfor babytiden/familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du valgte jo hvem du fikk barn med, og han er jo tydelig på hva han ønsker, og at et barn til ikke passer inn i den livsstilen. Han tilbyr jo til og med at du kan gå ned for å få det til å gå i hop. Så da fungerer det egentlig dårlig å klage etter at barnet er her. 

Her ønsker jeg, som kvinne, å ha rom for karrieren. Og mannen jobber turnus. Så det er fullt mulig å kombinere karriere og familieliv. Man må bare være veldig koordinerte. 

Anonymkode: 136ff...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Du valgte jo hvem du fikk barn med, og han er jo tydelig på hva han ønsker, og at et barn til ikke passer inn i den livsstilen. Han tilbyr jo til og med at du kan gå ned for å få det til å gå i hop. Så da fungerer det egentlig dårlig å klage etter at barnet er her. 

Her ønsker jeg, som kvinne, å ha rom for karrieren. Og mannen jobber turnus. Så det er fullt mulig å kombinere karriere og familieliv. Man må bare være veldig koordinerte. 

Anonymkode: 136ff...04b

Ts her. Les hele tråden. Hvordan kombinerer dere det? Jeg skjønner ikke om hvordan man skal få ting til å gå opp ved å ha tid til fritidsaktiviter (alene hver for seg), ha tid sammen som familie, ha tid sammen som kjærester. Jeg jobber turnus og har gått ned i hvor mye jeg jobber, å jobbe turnus i seg selv er krevende. Hvordan stiller du deg ift til barna da? Fraskyver du alt arbeidet/oppfølging av barna til mannen?

Anonymkode: ebaf0...89b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her. Les hele tråden. Hvordan kombinerer dere det? Jeg skjønner ikke om hvordan man skal få ting til å gå opp ved å ha tid til fritidsaktiviter (alene hver for seg), ha tid sammen som familie, ha tid sammen som kjærester. Jeg jobber turnus og har gått ned i hvor mye jeg jobber, å jobbe turnus i seg selv er krevende. Hvordan stiller du deg ift til barna da? Fraskyver du alt arbeidet/oppfølging av barna til mannen?

Anonymkode: ebaf0...89b

Jeg har jo kjent mannen i mange år. Aldri om jeg hadde trodd han et sekund om han påstod at han skulle trappe ned så snart noe skjedde. Kan godt være han hadde ment det der og da. Men han hadde blitt rastløs og miserabel om han ikke kunne jobbet slik han nå gjør. Så jeg er ganske overrasket over at dere trodde på at dette ville skje. 

Jeg har fleksitid og mulighet for hjemmekontor. Så jeg utnytter ukas timer godt, har blant annet jobbet fra 6-8 i dag, når resten uansett sover. Har jeg reisedøgn bytter han vakter slik at han har full oppmerksomhet hjemme. Med turnus har han jo fri dagtid innimellom, som utnyttes. Vi legger alltid opp uka og tiden vår slik at prioritet er 1) barn, 2) hverandre, 3) karriere. Deretter følger egentid, trening og alt slikt. 

Samlet har vi nok mer tid og oppmerksomhet på barn enn de som er låst 8-16 + reisetid. Men det krever struktur og et godt samarbeid. Kollegaer av meg har løst det med partner som jobber redusert. Men det er også de som har samme type jobb, og får det til å gå opp. 

Anonymkode: 136ff...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

... Og kom ikke her med grunner som "jeg kan ikke date en mann uten mastergrad, for vi må kunne ha dype samtaler om politikk og kultur". Disse mennene i tråden jobber jo så mye at damene knapt ser dem uansett. Leit at kvinner velger slike menn, for så å stoppe på ett barn fordi de ikke orker å ha eneansvaret for flere. Man vet hva man går til når man velger utpregede karrieremenn.

Anonymkode: d74c3...0be

I min omgangskrets er det entreprenører og lignende, gjerne med så vidt fullført ungdomsskole, som jobber masse overtid. Mange menn med mastergrad jobber i det offentlige med 8-16 dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han er ikke noe mannebarn, men han er workaholic og karrierejeger. Han har åpenbart aldri vært særlig opptatt av unger og hans visjon for fremtiden kræsjer jo ekstremt hardt med TS sin visjon. Her har de jo ikke snakket sammen om fremtiden før de ble gravide. 

Anonymkode: d74c3...0be

Før HUN ble gravid. Menn kan ikke bli gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du økonomisk kompenseres for tapt inntekt, pensjon og ansiennitet tenker jeg man kan drøfte et slikt «offer». Men jeg tviler på at han ønsker å gi deg store deler av egen lønn til å la deg spare til kun deg selv.

Anonymkode: b15cf...ddf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva jobber egentlig disse viktige mannfolka deres med, som mener at jobben er livet og gjerne ofrer både dere og barna bare de får pleie karriere?

Regner med at de i det minste tjener skikkelig fett og at det drypper rikelig på dere?

Jeg tenker at dette har dere jo selv valgt damer, når dere faller for menn fordi de tjener bra og har stilig jobbtittel.

For hvis dere hadde ønsket et likestilt forhold så hadde dere jo bare kunnet gifte dere med en kjekk og grei håndverker som jobber 37,5 timers uker og ellers er hjemme med familien 🤷‍♂️

Anonymkode: d74c3...0be

Mange håndverkere er på rigg mandag-torsdag eller mandag-fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva jobber egentlig disse viktige mannfolka deres med, som mener at jobben er livet og gjerne ofrer både dere og barna bare de får pleie karriere?

Regner med at de i det minste tjener skikkelig fett og at det drypper rikelig på dere?

Jeg tenker at dette har dere jo selv valgt damer, når dere faller for menn fordi de tjener bra og har stilig jobbtittel.

For hvis dere hadde ønsket et likestilt forhold så hadde dere jo bare kunnet gifte dere med en kjekk og grei håndverker som jobber 37,5 timers uker og ellers er hjemme med familien 🤷‍♂️

Anonymkode: d74c3...0be

Mannen er sykehuslege.

Ja, jeg visste hva jeg gikk til da jeg falt for en medisinstudent, jeg er fra en familie med flere leger. 

Når det gjelder lønn tjener vi omtrent det samme, jeg mer i år der bonusen er god. 

Å være sammen med en handverker ville gjort hverdagslogistikken verre. Her kan mannen ta morgenene da han ikke trenger være på jobb før 8-9, noe som gjør at jeg kan starte dagen allerede 5-6, og være tilgjengelig fra tidlig ettermiddag. 

Anonymkode: 136ff...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Man vet jo ikke hva slags far mannen blir før man faktisk har fått barn. Det kan gå alle veier, selv om man ikke er noe bekymret på forhånd.

Anonymkode: d52f5...e84

Det kan man faktisk vite. Man er hverken blind eller dum. Vi har alle en personlighet, med ønsker og behov.

Anonymkode: 0a080...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...