Gå til innhold

Bryllupsdato satt, invitasjoner sendt ut og jeg revurderer det hele!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bare en hylle. Ikke noe å bry seg om, involvere seg i eller føle noe for.

Anonymkode: eb9da...2c3

Joda, men det er sikkert ikke bare den hylla. Det er sikkert mer i hverdagen. Jeg forstår heller ikke hvorfor man må rose voksne mennesker for å gjøre noe. Det er mye som skurrer her i dette forholdet. Fra begge parter. 

Anonymkode: f5734...30b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Trenger å blåse ut og få noen råd fra oraklene på KG! 
 

Vi gifter oss i juli, etter snart 9 års forhold. Hus, stasjonsvogn, barn og hund - ja hele pakka er allerede blitt "pakket opp" og vi tenkte det hadde vært hyggelig å endelig sette en ring på det. Etter å ha utsatt pga korona og livet generelt. Men så når alt er i boks og nedtellingen kan starte, kjenner jeg at jeg revurderer alt??? Jeg gruer meg faktisk litt og vurderer å avlyse hele greia. Har jeg bare kalde føtter? Eller er vi egentlig et dysfunksjonelt par som bare bør gå hver vår vei?

Jeg ser mer og mer ting i forholdet som ikke er bra og som direkte skader meg og tapper med for livsgnist - jeg er på randen av utbrenthet og går stadig på eggeskall rundt mannen for å ikke få kjeft eller at det blir dårlig stemning. 

Ferskeste eksempel fra i morges: Jeg kan for eksempel si min mening om en sak han ber innspill på (feks. hvor skal denne hylla henge), jeg sier jo sånn og derfor, "greit å passe på at den er høy nok så vi ikke får den rett i øyet når vi går forbi, hehe". Han sier nei, jeg vil at den skal henge på en annen måte. Jeg bare sier okei, heng den opp som du tenkte. Jeg roser han for at han henger de opp og fortsetter dagen min. Det går ikke en time en gang før han smeller rett i hylla mens han leker med 3åringen og så får JEG kjeft??? Jeg burde ha sagt tydeligere hvordan det skulle være, jeg burde overtalt han osv osv. 

Har med tiden innsett at dette har pågått mye av forholdet egentlig. Jeg må legge meg på rygg og ta ansvar for hans feil. Jeg er en ganske lettvint og praktisk person og føler jeg virkelig bare ikke får vært meg selv i dette forholdet. Må hele tiden prestere perfekt og gi grundige analyser for hvorfor jeg mener noe sånn at han skal lytte og dermed ikke gjøre dumme feil som å montere en hylle i en lang gang i øyehøyde.
 

Hva er deres dom, KG? Er dette bare rævkjørt før jeg har gått til alteret?
 

 

Anonymkode: b7469...095

Han legger skylda på DEG for at han selv avgjorde hvor hylla skulle henges, og skyldte på deg for at han slo seg? Ikke finn på å gifte deg med den tullingen der. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kanskje han kjenner på dine følelser og syns du er veldig passiv? Det er hvertfall det jeg fikk ut av innlegget ditt. At du ikke egentlig brydde deg så mye om den hylla, trakk deg tilbake, når han egentlig ønsket du skulle involvere deg. 

Anonymkode: f5734...30b

Er du også sånn som spør andre om deres mening, sier at du tror det motsatte er best og avviser deres bidrag, gjør det på din måte siden du jo vet best men når din måte ikke fungerer er det ikke din feil? 

Anonymkode: dfabb...576

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familievernkontoret. Her er ikke bryllupet den største forpliktelsen, men at dere har barn sammen. Det er en forpliktelse for livet. Og da må dere ha det bra mellom dere uavhengig av om dere er gift, samboere eller flytter fra hverandre.

Det er deilig å ikke bo sammen med noen med kort lunte, men det er også et herk å samarbeide med en sånn som klikker i vinkel om du spør om han har regntøyet hjemme hos seg, fordi han leser en avhandling om hvor dårlig far han er mellom linjene.

Anonymkode: 2c982...349

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke funnet meg i å ikke bli hørt i hvordan hylla skal henges opp. Hadde selvfølgelig ikke funnet meg i kjeft av at idioten fikk vondt heller. 
 

her er det noe veldig galt. Ikke gift dere.

støtter forslaget over om at du fremover er deg selv 100%. Du godtar ikke kjeft fra mannen. Her må du sette skapet på plass. 

Anonymkode: f33b3...96e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "gammel mann" får jeg behov for å si noe her:

Parterapi ASAPZ. Her er ikke bryllupet det som teller men at du og barn får det godt. Fyren virker som en tyrann. Hvis han er slik du sier så har barna det bedre uten ham under samme tak. Ta saken i egne hender og iverksett tiltak = parterapi/familievernkontoret. 

På meg virker det som om du ser efter bekreftelse på at dette er slutt - du har min stemme på det. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager fravær her i tråden! Tenkte jeg bare skulle innom og oppdatere at praten om at vi hadde hatt godt av familieterapi ikke gikk superbra. Jeg fikk egentlig beskjed om å "dra i terapi sjæl", selvom jeg prøvde vinkle dette til at vi i fellesskap trenger noen flere verktøy til å kommunisere og samarbeide.

Tror jeg tar han på ordet og bestiller meg en time hos privat psykolog, for jeg tror ikke jeg er helt der mentalt at jeg klarer å bryte ut av et forhold hvor jeg er blitt trykket så langt ned i så mange år. 

Til kommentar om at jeg var litt passiv: Jeg synes helt ærlig ikke at jeg trenger å være så involvert i en hverdagslig greie som å skru opp en hylle. Det var ikke en fancy stringhylle med mange rom og avanserte greier. Det er en enkel Lack-hylle. Sa min mening og takket for at han ordna det - synes det må være greit? Trenger ikke et korps og fanfare når jeg skifter dekk eller bretter en million små vaskekluter😅 bare si takk liksom, det holder i massevis. 

Anonymkode: b7469...095

  • Liker 8
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager fravær her i tråden! Tenkte jeg bare skulle innom og oppdatere at praten om at vi hadde hatt godt av familieterapi ikke gikk superbra. Jeg fikk egentlig beskjed om å "dra i terapi sjæl", selvom jeg prøvde vinkle dette til at vi i fellesskap trenger noen flere verktøy til å kommunisere og samarbeide.

Tror jeg tar han på ordet og bestiller meg en time hos privat psykolog, for jeg tror ikke jeg er helt der mentalt at jeg klarer å bryte ut av et forhold hvor jeg er blitt trykket så langt ned i så mange år. 

Til kommentar om at jeg var litt passiv: Jeg synes helt ærlig ikke at jeg trenger å være så involvert i en hverdagslig greie som å skru opp en hylle. Det var ikke en fancy stringhylle med mange rom og avanserte greier. Det er en enkel Lack-hylle. Sa min mening og takket for at han ordna det - synes det må være greit? Trenger ikke et korps og fanfare når jeg skifter dekk eller bretter en million små vaskekluter😅 bare si takk liksom, det holder i massevis. 

Anonymkode: b7469...095

Kjempebra! Du er tøff! Og at han reagerte sånn viser jo hvor lite han bryr seg, men veldig bra du turte å ta det opp, da vet du hvor villig/uvillig han er til å jobbe med forholdet.

Anonymkode: 055a2...e69

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det kalles bryllups nerver. Frykt for forpliktelse.

Anonymkode: 8bf74...c06

Hun har BARN med ham. Hva kaller du det, bortsett fra FORPLIKTELSE?

At det i mine øyne er helt uforståelig er en annen sak. (Litt for mange som tar litt for lett på barn og valg av barnefar)

Anonymkode: c7377...852

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Til kommentar om at jeg var litt passiv: Jeg synes helt ærlig ikke at jeg trenger å være så involvert i en hverdagslig greie som å skru opp en hylle. Det var ikke en fancy stringhylle med mange rom og avanserte greier. Det er en enkel Lack-hylle. Sa min mening og takket for at han ordna det - synes det må være greit? Trenger ikke et korps og fanfare når jeg skifter dekk eller bretter en million små vaskekluter😅 bare si takk liksom, det holder i massevis. 

Anonymkode: b7469...095

Du har helt rett i dette. Han gjorde feil. I stedet for å tenke eller si at han burde ha gjort annerledes, så skylder han på deg helt uten grunn. Mulig han alltid har vært sånn. "Det var Knut sin feil at jeg glemte å lukke ranselen, så skolebøkene ble våte". Og så har foreldrene jattet med for å unngå raserianfall, og så har han fått bekreftet gang på gang at han ikke er ansvarlig for egne handlinger.

Anonymkode: 2c982...349

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Beklager fravær her i tråden! Tenkte jeg bare skulle innom og oppdatere at praten om at vi hadde hatt godt av familieterapi ikke gikk superbra. Jeg fikk egentlig beskjed om å "dra i terapi sjæl", selvom jeg prøvde vinkle dette til at vi i fellesskap trenger noen flere verktøy til å kommunisere og samarbeide.

Tror jeg tar han på ordet og bestiller meg en time hos privat psykolog, for jeg tror ikke jeg er helt der mentalt at jeg klarer å bryte ut av et forhold hvor jeg er blitt trykket så langt ned i så mange år. 

Til kommentar om at jeg var litt passiv: Jeg synes helt ærlig ikke at jeg trenger å være så involvert i en hverdagslig greie som å skru opp en hylle. Det var ikke en fancy stringhylle med mange rom og avanserte greier. Det er en enkel Lack-hylle. Sa min mening og takket for at han ordna det - synes det må være greit? Trenger ikke et korps og fanfare når jeg skifter dekk eller bretter en million små vaskekluter😅 bare si takk liksom, det holder i massevis. 

Anonymkode: b7469...095

Jeg vil bare si at det er så bra du reagerer på dette og tenker deg om før du gifter deg, for jeg giftet meg med min som var akkurat lik. Jeg holdt ut i to år til før jeg følte meg så ødelagt at skilsmisse var eneste utvei. Jeg har gått i terapi i tre år etterpå og er langt ifra ferdig. Nå var ikke min eks skyld i alt jeg sliter med nå, men han hjalp ikke akkurat 🙈 

Kjempebra at du bestemmer deg for å dra i terapi selv, du er skikkelig tøff 💪

Anonymkode: ba21f...269

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Som en test, ta 2-4 uker hvor du er deg selv 100%. Ikke noe liste seg rundt på eggeskall, krympe deg selv. Hvis han skylder på deg for noe han har gjort, så legger du deg ikke på rygg, du står opp for deg selv. Sier noe om at Å nei du, dette vil ikke jeg ha skylda for. 

Så ser du hvordan det går, om det er rom for hele deg i forholdet. Så velger du veien videre basert på det.

Anonymkode: c131a...175

Å gurimalla, jeg vet faktisk ikke om jeg er tøff nok enda?! Kjente det knøt seg i magen av bare å lese det😅 Jeg har jo vært sånn de 3-4 første åra av forholdet og så sakte men sikkert mistet meg selv. Nå er jeg bare et skall egentlig. Men jeg burde jo definitivt prøve å finne mot noe sted, vet jo det ligger noe rester av det i kriker og kroker. Takk for utfordringen. Jeg bruker påsken på å finne frem litt krutt.
 

Og takk igjen til alle som svarer her! Veldig nyttig å lese dette litt sånn på distanse også, jeg ser jo at om en venninne kom ut til meg og betrodde seg til meg om dette hadde jeg reagert veldig negativt. 

 

Jeg har selvfølgelig prøvd å prate om dette i fredstid, prøvd å spørre hvordan han vil bli møtt i visse situasjoner men han "vet det ikke selv". Som den dumme hylle-situasjonen. I mitt drømmeforhold hadde vi ikke trengt å ha en meningsutveksling overhodet; vi kjøpte den sammen og sa, "denne blir super å ha i gangen til nøkler og div. sånn at småen ikke rekker opp". Det er virkelig ikke mange plasser den kan henge i gangen, hele den ene veggen er skyvedørsgarderobe, den andre har en skohylle, knagger og to bilder. Så … bare finn en saklig plass? Og om du monterer i fjes-høyde så går det egentlig fint også hvis vi kan le av den teite hylla vi har i gangen som vi dunker i hver gang😅

Anonymkode: b7469...095

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å gurimalla, jeg vet faktisk ikke om jeg er tøff nok enda?! Kjente det knøt seg i magen av bare å lese det😅 Jeg har jo vært sånn de 3-4 første åra av forholdet og så sakte men sikkert mistet meg selv. Nå er jeg bare et skall egentlig. Men jeg burde jo definitivt prøve å finne mot noe sted, vet jo det ligger noe rester av det i kriker og kroker. Takk for utfordringen. Jeg bruker påsken på å finne frem litt krutt.
 

Og takk igjen til alle som svarer her! Veldig nyttig å lese dette litt sånn på distanse også, jeg ser jo at om en venninne kom ut til meg og betrodde seg til meg om dette hadde jeg reagert veldig negativt. 

 

Jeg har selvfølgelig prøvd å prate om dette i fredstid, prøvd å spørre hvordan han vil bli møtt i visse situasjoner men han "vet det ikke selv". Som den dumme hylle-situasjonen. I mitt drømmeforhold hadde vi ikke trengt å ha en meningsutveksling overhodet; vi kjøpte den sammen og sa, "denne blir super å ha i gangen til nøkler og div. sånn at småen ikke rekker opp". Det er virkelig ikke mange plasser den kan henge i gangen, hele den ene veggen er skyvedørsgarderobe, den andre har en skohylle, knagger og to bilder. Så … bare finn en saklig plass? Og om du monterer i fjes-høyde så går det egentlig fint også hvis vi kan le av den teite hylla vi har i gangen som vi dunker i hver gang😅

Anonymkode: b7469...095

Såkalt "gammel mann" blander seg på ny: Hvis det krymper seg i magen bare på grunn av at du leser at du skal være deg selv - da har du satt enda to streker under svaret. Du er jo redd ham kvinne. 
Han falt jo for den du var, ikke for den du er - så hvorfor vil han ha et eggeskall som han har "skapt"? 
Igjen; din forpliktelse er mot deg selv og barn - i hvilken situasjon har du og barn det best i fremtiden?  
Rak rygg, puppene frem, blikket hevet og vær den du var - ikke den han lar gjort deg til. 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...