Gå til innhold

7 åring som slår og sparker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har en 7 åring som slår og sparker. Hun blir veldig fort sint, og noen ganger går dette utover både gjenstander og meg. Hun knuser, ødelegger, slår og sparker i stykker ting. Møbler, speil, garderober skap - ja alt som er rundt henne. Hun hamrer også løs på meg, sparker, biter, klyper, lugger. Eksempel kan være at hun holder på med noe, også vil hun begynne med noe nytt. Hun får beskjed om å rydde opp det hun holdt på med før hun begynner med noe annet. Hun får beskjed 5-6 ganger mens hun fortsetter å ta frem det nye hun ønsker å holde på med, og totalt overser det jeg gir beskjed om. Jeg gir ny beskjed om at jeg må pakke ned det nye hun starter med om ikke hun rydder det andre først. Sier også at vi andre må rydde det gamle før vi starter med noe nytt.

Så pakker jeg sammen det nye, da hun ikke vil rydde det gamle. Da klikker hun vinkel og hamrer løs og sier en rekke stygge ting. Sparker og biter meg. Har mange blåflekker, sår og kloremerker på føtter, ben og rygg etter henne. 

Har også mindre barn som blir veldig redde når hun gjør dette. Hun blir så vilter at det er vanskelig å løfte henne vekk slik at de minste ikke blir redde. Om jeg skal greie å «ta henne vekk fra situasjonen» må jeg holde hardt, og det ønsker jeg ikke, men har flere ganger følt jeg må for å skåne de andre som står å hyler av redsel.

om jeg selv går fra situasjonen følger hun etter meg for å hamre løs videre. Hår låst meg inn på badet, men hun hamrer da så hardt i døra at jeg er redd den går i stykker og de minste står fortsatt å hyler av redsel. Om jeg tar hun med meg på badet feks får både jeg og innredning gjennomgå, og om jeg holder hendene hennes slik at hun ikke kan slå biter hun meg.

mens alt dette pågår sier jeg at jeg skjønner hun syns det er kjedelig å rydde, at jeg skjønner hun vil leke med det nye - og at hun får det etter hun har ryddet det andre. At det er greit å bli sint, men ikke lov å slå osv. Det virker ikke som noe går inn, og det kan jeg forstå når det pågår. Vi prater alltid sammen etter hun har roet seg igjen, og da blir hun veldig lei seg for at hun har slått, sparket osv og begynner ofte å gråte høyt og intenst. 
 

Er helt rådvill og fortvilet. Jeg trøster henne og klemmer henne, sier jeg er glad i henne og at jeg er her for å hjelpe henne. Hun sier hun er glad i meg også og at hun ikke greier å styre seg. 
 

Det er helt forferdelig å ikke komme seg ut av situasjonen hvor hun hamrer løs, i frykt for at hun skal ødelegge ting i huset er det «bedre» at hun hamrer på meg. Det er helt forferdelig å se hvor lei seg hun blir etterpå over en situasjon det virker som hun ikke styrer over, men som bare skjer. 
 

Trenger sårt råd på hva jeg kan gjøre når disse utbruddene oppstår..

Anonymkode: 7d79a...db7

 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk for kommentaren. Jeg går selvfølgelig ikke fra de alene da far håndterer de. Han er stefar til 7 åringen.

Anonymkode: 7d79a...db7

Det står ingenting om far i HI så det kunne vi ikke vite. 

Anonymkode: 9e855...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, AnonymBruker said:

Bytte da. Se om det hjelper at du tar de små og han tar 7 åringen. 

Anonymkode: 9e855...ca1

Vi har prøvd dette. Hun kommer bare etter meg og fortsetter. Derfor har det beste vært at jeg håndterer det selv for å holde situasjonen borte fra de minste.

Anonymkode: 7d79a...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrem søskensjalusi og vil-ha-mamma-for-meg-selv-utbrudd?

Anonymkode: a08ca...c87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har prøvd dette. Hun kommer bare etter meg og fortsetter. Derfor har det beste vært at jeg håndterer det selv for å holde situasjonen borte fra de minste.

Anonymkode: 7d79a...db7

Prøve med far igjen og tydeligere grenser.

For å bryte et mønster.

 

Anonymkode: 9e855...ca1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Da holder du deg tett inntil henne/rundt henne og fikserer armene hennes slik at hun ikke kan slå. Du sier med rolig, men tydelig stemme (ikke sint) at «nå må jeg holde rundt deg, så du ikke skader meg eller ødelegger tingene våre. Nå står/sitter vi sånn en stund og så bare puster vi/du…heeelt rolig….heelt rolig». Hun vil sannsynligvis stritte i mot i begynnelsen, og kjempe for å komme seg løs, men du er en bauta som holder trygt rundt henne. Du simpelthen hjelper henne med å roe seg ned.

Hvis du ikke har denne nødvendige «bestemtheten» naturlig i deg, må du rett og slett mobilisere den. Du kan ikke gå og gjemme deg. Det bidrar ikke til at hun roer seg, tvert i mot. 

Anonymkode: 2186b...d21

Takk for svar❤️ dette har jeg prøvd også. Men hun blir enda mer sint av dette. Hun vrir seg og sparker bak med føtter, biter, klyper med neglene og roper og hyler. Jeg må holde så hardt om hun ikke skal greie å vri seg ut, og det blir så brutalt at jeg må slippe henne. Det virker som hun må få slå fra seg for å roe seg. Noen ganger kan jeg gå å sette meg med de andre, og da kan hun enten fortsette å slå, og da går vi bort fra de igjen, eller så kan hun sette seg på siden av meg og bare være sint, men uten roping og slåing, og da sitter vi slik til hun til slutt har roet seg, så snakker vi sammen etterpå. Men hun må få ut sin aggresjon før dette skjer. Vi snakker alltid sammen etterpå, og vi snakker alltid om måter hu kan få ut sinnet sitt annet enn å slå, sparke osv. Hun er enig og ønsker ikke å slå, men så blir det for mye når hun blir sint og greier ikke å styre seg.

Anonymkode: 7d79a...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Men ellers er hun helt normal? Er det kun utagering når hun må rydde? Jeg ville prøvd å kartlegge hva som trigger disse utbruddene, det kan umulig kun være i denne situasjonen.

Anonymkode: a227e...3c7

Hun har vanskelig for å avslutte ting hun holder på med, om vi feks skal spise middag så er det vanskelig å komme til bords når hun holder på med noe annet. Hun har vanskelig for å holde fokus og konsentrasjon. Hun snakker veldig høyt til vanlig, har sjekket hørsel, ikke noe feil der. Hun har vanskelig for å ta i mot beskjeder, spesielt om det er noe hun ønsker å gjøre/prøve men ikke får lov eks. Hun ødelegger mye leker/ting ved å utforske. Eks hvor langt kan denne bøyes før den knekker, så knekker hun det. 

Anonymkode: 7d79a...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, AnonymBruker said:

Hva sier skolen?

Anonymkode: bc68c...3dd

At hun har vanskelig for å konsentrere seg, og at de er litt bekymret for det sosiale da hun reagerer på en slik måte på enkelte ting at de andre i klassen kan reagere. Hun må ha pauser. Hun har også hatt episoder der hun slår og sparker en lærer som har måttet holde henne for å unngå at noen skader seg.

Anonymkode: 7d79a...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

At hun har vanskelig for å konsentrere seg, og at de er litt bekymret for det sosiale da hun reagerer på en slik måte på enkelte ting at de andre i klassen kan reagere. Hun må ha pauser. Hun har også hatt episoder der hun slår og sparker en lærer som har måttet holde henne for å unngå at noen skader seg.

Anonymkode: 7d79a...db7

Utredning for ADHD asap. 

Anonymkode: a08ca...c87

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Ekstrem søskensjalusi og vil-ha-mamma-for-meg-selv-utbrudd?

Anonymkode: a08ca...c87

Ja, det kan det være selvfølgelig. Men jeg bruker mye tid på barna, både alene med 7 åringen og med de alle tre. 

Anonymkode: 7d79a...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kjenner denne kommentaren irriterer meg. For det første fordi du starter med :Her må helsevesenet kobles på.... Dette er ikke normalt.

Hva med å heller starte med: Her ville jeg tatt en prat med (noen i helsevesenet). Og la vær å kom med kommentaren 'dette er ikke normalt'. Selv om mesteparten ikke opplever 'sinmeutbrudd' som dette, synes jeg det blir feil å slenge ut dette er ikke normalt. Som om det er noe feil med TS' barn. Barn er forskjellige, diagnose eller ikke. Selvfølgelig er det ikke vanlig, men hold deg for god til å kommentere dette er ikke normalt, og noe er det. 

Skjerp deg!

 

Anonymkode: 576f9...ec9

🙏

Anonymkode: 924a5...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det ikke normalt at et barn utagerer så voldsomt når det er så stort, så enten er det snakk om diagnose her, eller så må du bli tydeligere på grenser. «Jeg forstår» er ikke riktig her, for man skal ikke forstå at et barn slår, sparker og knuser. «Stopp med en gang» er mer aktuelt her. 

Anonymkode: eac18...187

Er enig i denne, du bør ta kontakt med ppt/skolen/bup..en eller annen instans for å starte utredning på henne. Dette er ikke normalt på en 7 åring. Jeg har selv en sønn jeg har slitt med sinnet sitt men har roet seg kraftig ned og nå er han 6

Anonymkode: da1bd...910

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at barnet ditt skal fikse skolen, tenårene og ungdomsskoledrama er det viktig at hun får utredning så fort som mulig. Da får dere og skolen de rette verktøyene å jobbe med. Stå på. Send skriftlige forespørsler så du får skriftlig svar. Hvis hun ender opp med noe tilpasset undervisningshjelp må du spørre hver dag hva de har gjort og logge i tilfelle det sklir ut . Noen skoler bruker spes pedene til vikarierer. 

Anonymkode: 9e855...ca1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har en 7 åring som slår og sparker. Hun blir veldig fort sint, og noen ganger går dette utover både gjenstander og meg. Hun knuser, ødelegger, slår og sparker i stykker ting. Møbler, speil, garderober skap - ja alt som er rundt henne. Hun hamrer også løs på meg, sparker, biter, klyper, lugger. Eksempel kan være at hun holder på med noe, også vil hun begynne med noe nytt. Hun får beskjed om å rydde opp det hun holdt på med før hun begynner med noe annet. Hun får beskjed 5-6 ganger mens hun fortsetter å ta frem det nye hun ønsker å holde på med, og totalt overser det jeg gir beskjed om. Jeg gir ny beskjed om at jeg må pakke ned det nye hun starter med om ikke hun rydder det andre først. Sier også at vi andre må rydde det gamle før vi starter med noe nytt.

Så pakker jeg sammen det nye, da hun ikke vil rydde det gamle. Da klikker hun vinkel og hamrer løs og sier en rekke stygge ting. Sparker og biter meg. Har mange blåflekker, sår og kloremerker på føtter, ben og rygg etter henne. 

Har også mindre barn som blir veldig redde når hun gjør dette. Hun blir så vilter at det er vanskelig å løfte henne vekk slik at de minste ikke blir redde. Om jeg skal greie å «ta henne vekk fra situasjonen» må jeg holde hardt, og det ønsker jeg ikke, men har flere ganger følt jeg må for å skåne de andre som står å hyler av redsel.

om jeg selv går fra situasjonen følger hun etter meg for å hamre løs videre. Hår låst meg inn på badet, men hun hamrer da så hardt i døra at jeg er redd den går i stykker og de minste står fortsatt å hyler av redsel. Om jeg tar hun med meg på badet feks får både jeg og innredning gjennomgå, og om jeg holder hendene hennes slik at hun ikke kan slå biter hun meg.

mens alt dette pågår sier jeg at jeg skjønner hun syns det er kjedelig å rydde, at jeg skjønner hun vil leke med det nye - og at hun får det etter hun har ryddet det andre. At det er greit å bli sint, men ikke lov å slå osv. Det virker ikke som noe går inn, og det kan jeg forstå når det pågår. Vi prater alltid sammen etter hun har roet seg igjen, og da blir hun veldig lei seg for at hun har slått, sparket osv og begynner ofte å gråte høyt og intenst. 
 

Er helt rådvill og fortvilet. Jeg trøster henne og klemmer henne, sier jeg er glad i henne og at jeg er her for å hjelpe henne. Hun sier hun er glad i meg også og at hun ikke greier å styre seg. 
 

Det er helt forferdelig å ikke komme seg ut av situasjonen hvor hun hamrer løs, i frykt for at hun skal ødelegge ting i huset er det «bedre» at hun hamrer på meg. Det er helt forferdelig å se hvor lei seg hun blir etterpå over en situasjon det virker som hun ikke styrer over, men som bare skjer. 
 

Trenger sårt råd på hva jeg kan gjøre når disse utbruddene oppstår..

Anonymkode: 7d79a...db7

Høres ut som dere har en dialog og en kontakt utenom disse utbruddene.  Når ting er rolig, så sier du at dere må snakke om noe alvorlig.  Fordi du er oppriktig bekymret for henne. Spør hva som skjer inni henne når slike følser bryter løs,  og hvofor, hvordan og hva hun føler rett før,  under og etterpå. 

Snakk litt om hva du og hun kan gjøre ting litt annerledes. 

Har hun mange ting, så kan du fint ta vekk mye  slik at hun ikke har for mange ting å klikke på. 

Kanskje har hun adhd. Og da kan måten du avbryter henne på skape frustrasjon i seg selv. Og beskjed om å bare rydde opp bli uoverkommelig.   Da må du være med å si en og en ting som skal ryddes til hun klarer det selv. Og må øves ekstra på. La henne evnt ha en frisone på rot. Da slipper du rot over hele huset. For om det er adhd og det ikke går å rydde, da må man ha en redningsplass. 

I fremtiden unngå å kjøpe ting med mange komponenter.  Feks til tegning ha en eske der ark og blyanter er i samme eske og ikke trenger å være ryddig oppi. 

Uansett start med en samtale, ikke  gå inn i konflikt når ungen ikke har selv kontroll. Bli enige om et roe seg ned sted.  Ikke som straff men som en løsning på å håndtere vanskelige følser. Om det fungerer bra på rommet uten å rive ned rommet så bruk det.  

Øyekontakt og kort beskjed.  Når du gir beskjed. Ikke gi beskjed før du  har kontakt.  Hvis det er adhd og hun har mye hyper fokus så er det å rive de ut av denne like vondt som å sette på lyset for å vekke noen. Så gi litt tid. 

Kommer ikke på annet å teste ut nå. Men tenker at dette kan hjelpe på om det er adhd der eller ikke. Prøv under samralen å få ungen til å tenke ut løsninfer selv. Kom med forslag om ungen står fast. Viktig at ungen føler å ga løst dette selv. 

Det er også lurt å si at du komner ikke til å rikke deg under vold. Slik at barnet vet allerede ved full klikk at ikke får viljen sin. 

Å sette ord på hvilke følser som river, hjelper ungen din til å forstå seg selv. Og har det sikkert ikke så bra etter slike runder heller. Og vær raus med unskyld to veier når ting blir galt. 

Feks jeg skjønner det ble feil at jeg sa ditt og datt til deg og at du ble sint og lei deg for det. Men å slå pga det er jo ikke lov og absolutt en litt for stor reaksjon.  Da får du sagt fra at det er lov å reagere men at reaksjonenen ikke sto helt i stil med hva det reageres på. Og påpek at man kan si fra med stemmen sin. 

Anonymkode: 9fa0b...905

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun har vanskelig for å avslutte ting hun holder på med, om vi feks skal spise middag så er det vanskelig å komme til bords når hun holder på med noe annet. Hun har vanskelig for å holde fokus og konsentrasjon. Hun snakker veldig høyt til vanlig, har sjekket hørsel, ikke noe feil der. Hun har vanskelig for å ta i mot beskjeder, spesielt om det er noe hun ønsker å gjøre/prøve men ikke får lov eks. Hun ødelegger mye leker/ting ved å utforske. Eks hvor langt kan denne bøyes før den knekker, så knekker hun det. 

Anonymkode: 7d79a...db7

Høres veldig ut som adhd. Og at hun ikke helt har kontroll på hva som skjer med henne  også bare bobler det fulstendig over. 

Har to med adhd.  Og ting ble mye bedre ved å forstå seg selv og andre. Og få verktøy til å håndtere det som bobler for mye. Høres ut som ungen din har ekstremt mye hyper fokus. 

Så det tyder også på at barnet ditt er kjempe smart,  men sliter med å fokusere det andre bestemmer. Og trenger hjelp til det. 

Anonymkode: 9fa0b...905

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nærliggende å tro at denne jenta har adhd. Den beskrivelsen av at hun mister kontrollen og utøver vold helt ukontrollert er typisk for denne diagnosen. 
Her er det flere aspekter; hensynet til barnet selv, til yngre søsken og til deg som mor og evt andre mennesker rundt som blir offer for dette. 
Søk hjelp. Bestill time hos fastlegen, som henviser til BUP for utredning. 

Anonymkode: f4c55...b77

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At hun har vanskelig for å konsentrere seg, og at de er litt bekymret for det sosiale da hun reagerer på en slik måte på enkelte ting at de andre i klassen kan reagere. Hun må ha pauser. Hun har også hatt episoder der hun slår og sparker en lærer som har måttet holde henne for å unngå at noen skader seg.

Anonymkode: 7d79a...db7

Ok, når denne informasjonen kommer i tillegg sier det virkelig ingen tvil; her må du skaffe barnet ditt hjelp asap. 
Som sagt; fastlegen henviser til BUP for utredning. 

Anonymkode: f4c55...b77

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har en 7 åring som slår og sparker. Hun blir veldig fort sint, og noen ganger går dette utover både gjenstander og meg. Hun knuser, ødelegger, slår og sparker i stykker ting. Møbler, speil, garderober skap - ja alt som er rundt henne. Hun hamrer også løs på meg, sparker, biter, klyper, lugger. Eksempel kan være at hun holder på med noe, også vil hun begynne med noe nytt. Hun får beskjed om å rydde opp det hun holdt på med før hun begynner med noe annet. Hun får beskjed 5-6 ganger mens hun fortsetter å ta frem det nye hun ønsker å holde på med, og totalt overser det jeg gir beskjed om. Jeg gir ny beskjed om at jeg må pakke ned det nye hun starter med om ikke hun rydder det andre først. Sier også at vi andre må rydde det gamle før vi starter med noe nytt.

Så pakker jeg sammen det nye, da hun ikke vil rydde det gamle. Da klikker hun vinkel og hamrer løs og sier en rekke stygge ting. Sparker og biter meg. Har mange blåflekker, sår og kloremerker på føtter, ben og rygg etter henne. 

Har også mindre barn som blir veldig redde når hun gjør dette. Hun blir så vilter at det er vanskelig å løfte henne vekk slik at de minste ikke blir redde. Om jeg skal greie å «ta henne vekk fra situasjonen» må jeg holde hardt, og det ønsker jeg ikke, men har flere ganger følt jeg må for å skåne de andre som står å hyler av redsel.

om jeg selv går fra situasjonen følger hun etter meg for å hamre løs videre. Hår låst meg inn på badet, men hun hamrer da så hardt i døra at jeg er redd den går i stykker og de minste står fortsatt å hyler av redsel. Om jeg tar hun med meg på badet feks får både jeg og innredning gjennomgå, og om jeg holder hendene hennes slik at hun ikke kan slå biter hun meg.

mens alt dette pågår sier jeg at jeg skjønner hun syns det er kjedelig å rydde, at jeg skjønner hun vil leke med det nye - og at hun får det etter hun har ryddet det andre. At det er greit å bli sint, men ikke lov å slå osv. Det virker ikke som noe går inn, og det kan jeg forstå når det pågår. Vi prater alltid sammen etter hun har roet seg igjen, og da blir hun veldig lei seg for at hun har slått, sparket osv og begynner ofte å gråte høyt og intenst. 
 

Er helt rådvill og fortvilet. Jeg trøster henne og klemmer henne, sier jeg er glad i henne og at jeg er her for å hjelpe henne. Hun sier hun er glad i meg også og at hun ikke greier å styre seg. 
 

Det er helt forferdelig å ikke komme seg ut av situasjonen hvor hun hamrer løs, i frykt for at hun skal ødelegge ting i huset er det «bedre» at hun hamrer på meg. Det er helt forferdelig å se hvor lei seg hun blir etterpå over en situasjon det virker som hun ikke styrer over, men som bare skjer. 
 

Trenger sårt råd på hva jeg kan gjøre når disse utbruddene oppstår..

Anonymkode: 7d79a...db7

Følelsesregulering, overganger, impulskontroll.

TILTAK: Fastlegen for henvisning til BUP for utredning.

Anonymkode: 29a70...deb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Høres ut som dere har en dialog og en kontakt utenom disse utbruddene.  Når ting er rolig, så sier du at dere må snakke om noe alvorlig.  Fordi du er oppriktig bekymret for henne. Spør hva som skjer inni henne når slike følser bryter løs,  og hvofor, hvordan og hva hun føler rett før,  under og etterpå. 

Snakk litt om hva du og hun kan gjøre ting litt annerledes. 

Har hun mange ting, så kan du fint ta vekk mye  slik at hun ikke har for mange ting å klikke på. 

Kanskje har hun adhd. Og da kan måten du avbryter henne på skape frustrasjon i seg selv. Og beskjed om å bare rydde opp bli uoverkommelig.   Da må du være med å si en og en ting som skal ryddes til hun klarer det selv. Og må øves ekstra på. La henne evnt ha en frisone på rot. Da slipper du rot over hele huset. For om det er adhd og det ikke går å rydde, da må man ha en redningsplass. 

I fremtiden unngå å kjøpe ting med mange komponenter.  Feks til tegning ha en eske der ark og blyanter er i samme eske og ikke trenger å være ryddig oppi. 

Uansett start med en samtale, ikke  gå inn i konflikt når ungen ikke har selv kontroll. Bli enige om et roe seg ned sted.  Ikke som straff men som en løsning på å håndtere vanskelige følser. Om det fungerer bra på rommet uten å rive ned rommet så bruk det.  

Øyekontakt og kort beskjed.  Når du gir beskjed. Ikke gi beskjed før du  har kontakt.  Hvis det er adhd og hun har mye hyper fokus så er det å rive de ut av denne like vondt som å sette på lyset for å vekke noen. Så gi litt tid. 

Kommer ikke på annet å teste ut nå. Men tenker at dette kan hjelpe på om det er adhd der eller ikke. Prøv under samralen å få ungen til å tenke ut løsninfer selv. Kom med forslag om ungen står fast. Viktig at ungen føler å ga løst dette selv. 

Det er også lurt å si at du komner ikke til å rikke deg under vold. Slik at barnet vet allerede ved full klikk at ikke får viljen sin. 

Å sette ord på hvilke følser som river, hjelper ungen din til å forstå seg selv. Og har det sikkert ikke så bra etter slike runder heller. Og vær raus med unskyld to veier når ting blir galt. 

Feks jeg skjønner det ble feil at jeg sa ditt og datt til deg og at du ble sint og lei deg for det. Men å slå pga det er jo ikke lov og absolutt en litt for stor reaksjon.  Da får du sagt fra at det er lov å reagere men at reaksjonenen ikke sto helt i stil med hva det reageres på. Og påpek at man kan si fra med stemmen sin. 

Anonymkode: 9fa0b...905

Følelseshjernen tar overhånd.
 

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At hun har vanskelig for å konsentrere seg, og at de er litt bekymret for det sosiale da hun reagerer på en slik måte på enkelte ting at de andre i klassen kan reagere. Hun må ha pauser. Hun har også hatt episoder der hun slår og sparker en lærer som har måttet holde henne for å unngå at noen skader seg.

Anonymkode: 7d79a...db7

Anonymkode: 29a70...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At hun har vanskelig for å konsentrere seg, og at de er litt bekymret for det sosiale da hun reagerer på en slik måte på enkelte ting at de andre i klassen kan reagere. Hun må ha pauser. Hun har også hatt episoder der hun slår og sparker en lærer som har måttet holde henne for å unngå at noen skader seg.

Anonymkode: 7d79a...db7

Denne handler om følelsesregulering.

 

Anonymkode: 29a70...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne også er veldig god. Selv om alle disse videoene jeg har delt nå er egentlig for skolepersonell så er du jo våre barn.

 

Anonymkode: 29a70...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...