Gå til innhold

Reaksjoner fra familie på barn som de ikke er biologisk i slekt med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hæ? Vi er to kvinner.

Anonymkode: e988b...f4c

Da skjønner jeg ikke problemet. Regner med at den andre dama kan bli mor med donorsæd etterhvert også hvis hun vil 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bare innom en tur skrev (1 time siden):

Da skjønner jeg ikke problemet. Regner med at den andre dama kan bli mor med donorsæd etterhvert også hvis hun vil 🙂

Jeg kan ikke bli gravid/donere egg. Så det er ikke et alternativ.

Og det var ikke det jeg lurte på. Lurer på hvilke erfaringer folk har med familie og barn son ikke er boiologisk i slekt.

Anonymkode: e988b...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg kan ikke bli gravid/donere egg. Så det er ikke et alternativ.

Og det var ikke det jeg lurte på. Lurer på hvilke erfaringer folk har med familie og barn son ikke er boiologisk i slekt.

Anonymkode: e988b...f4c

Jeg har 2 tantebarn, der ene er adoptert og andre biologisk slekt. Jeg liker det adopterte barnet best pga personlighet🙊 Men ser på begge som mine tantebarn og ingen i vår familie har gjort forskjell på de. 

Anonymkode: 96679...0ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Messy

Anonymkode: 6e5d0...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 14.52):

Dere bør jo bære frem et barn vær ettervært bruk samme donor. Det er jo ikke dems barnebarn 

Anonymkode: f14ae...edd

Selfølgelig blir de det. Mitt nærmeste søskenbarn er adoptert fra Colombia, det er forsatt mitt søskenbarn. Naboen har to skjønne barnebarn, selv om de egentlig har vert i fosterhjem hos datteren siden de ble født. Familier blir familie på forskjellige måter, det er forsatt familie❤️

Anonymkode: 77ed5...2c0

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere trenger ikke engang opplyse om hvem sine egg som er brukt, ingen som har noe med det. Like lite som de har noe med hvem sin sæd som er brukt i grunn. Bare del nyheten, og får dere spørsmål om biologi kan dere bare si at dere skal ha barn sammen og er ikke interessert i å dele mer enn det. 

Anonymkode: 5e80e...6d9

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jentamedtekopp
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere trenger ikke engang opplyse om hvem sine egg som er brukt, ingen som har noe med det. Like lite som de har noe med hvem sin sæd som er brukt i grunn. Bare del nyheten, og får dere spørsmål om biologi kan dere bare si at dere skal ha barn sammen og er ikke interessert i å dele mer enn det. 

Anonymkode: 5e80e...6d9

Støtter denne ♥️👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 14.46):

Hei

Jeg og min partner er i fasen med å få barn sammen, etter mye frem og tilbake har vi bestemt oss for at hun skal gå gravid og vi skal bruke hennes egg, og sæd fra donor.

Nå er jeg spent på hvordan min familie kommer til å reagere på det. Redd for negative reaksjoner når vi forteller at folk skal bli bestemor, oldemor osv. At de skal si at de ikke skal bli det, siden jeg ikke er biologisk mor😞

 

Noen som har erfaringer med dette, hvordan gikk det? Både med adopsjon, donor, osv?

Anonymkode: e988b...f4c

Jeg tenker at det bare er å kjøre i gang. Dersom noen i slekta skulle velge å ha en «negativ reaksjon» på dette så er det en positiv ting - da vet du med sikkerhet at de ikke er mennesker verdt kaste bort tid på. Og du kan rydde dem ut av livet ditt før du kaster bort et sekund mer på dem.

Det er alltid best å vite at slekt (og venner og partnere, for den del) er bortkastet tid og kunne rydde dem effektivt bort fra eget liv så tidlig som tenkelig mulig.

Tanken om at en hendelse som dette skaper en «negative reaksjon» og at dette så ødelegger relasjoner er fiktiv - folk velger sin reaksjon. Og det ved deres personlighet som påvirker valget gjør dem også til mennesker ingen vil ha i livet.

Slekt er uansett ikke veldig viktig. Vi velger våre venner og partnere. Og vi velger dem med omhu. Slekt er en tilfeldig sammenrasket gjeng vi ikke har anledning til å kvalitetssikre. 

Oppsummert: det finnes intet scenario der de velger å respondere negativ og du ikke vil få et bedre liv uten dem. Og dette er du tjent med å vite.

Anonymkode: 9392f...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ett barn fra mitt egg og ett fra donoregg. Familien vet om det og det gjøres ingen forskjell på de to barna. Heller ikke i mammahjertet er det noen som helst forskjell på dem❤️❤️
 

Hadde en god venninne som var adoptert og hun hadde et søsken som var biologisk barn av foreldrene. Ingen forskjell i behandling fra familien❤️

Anonymkode: d65eb...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Samme situasjon som deg ts, og dessverre vil jeg si at jeg merker min familie ikke er like interessert og "på" det ikke-biologiske barnebarnet/familiemedlemmet. Det gjør ekstremt vondt og jeg tenker på det nærmest daglig, selv om barnet er 2 år nå. De maser om når jeg skal gå gravid men vi kommer ikke til å få mer barn. Jeg har utviklet depresjon pga dette men jobber meg sakte men sikkert tilbake til at livet vårt er bare vårt og de må bare få velge om de vil ta del i det eller ei. 

Anonymkode: 851e5...c9f

Jeg synes du bør fortelle din familie hvor mye dette har såret deg, og at dette blir det barnebarnet de får, Take it or leave it. Hvis de ikke ønsker kontakt, av slike idiotiske grunner, så kan du velge å holde deg og barnet unna slike negative folk. 

 

Jeg er mor til tre voksne barn. Jeg er forbered på at mine barnebarn ikke nødvendigvis er biologiske eller født av mine barn. Jeg er forberedt på både stebarn og adopsjon, eller eventuelle donorbarn, og dette vil bi tatt likegodt mot uansett. 

Jeg er dessuten bonusbestemor pr i dag, og de er også en del av mitt hjerte, selv om de ikke noen gang vil bli biologisk i slekt med meg. 

Å forskjellsbehandle barn er en uting. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt så sinnsykt, enormt, fantastisk, utrolig glad om en av mine barn skulle bli forelder, og vi besteforeldre! Donor, adopsjon, to menn/to kvinner, ingenting hadde betydd noe for min kjærlighet. 

Barnet hadde blitt lengtet etter og elsket høyt okke som!❤

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Messy

Anonymkode: 6e5d0...b95

Hva mener du?

Anonymkode: e988b...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/29/2024 at 9:10 AM, Sententia said:

Har venninner med barn? Skjønner at det ikke kan sammenlignes med familie, men uansett.. har ALDRI tenkt at det ikke er begges. Det er jo det? Aner faktisk ikke hvem sitt egg som var i bruk heller. Har null å si. Det er parets barn ❤️

Det er det mange ønsker å tro, men realiteten er annerledes. Det vil alltid føles annerledes. Man kan leke familie, og alt det der, men den biologiske faktoren utgjør en stor forskjell for alle involverte, 

selvfølgelig kan man knytte ikke-biologisk bånd, men man kan ikke forvente det fra alle. 

Anonymkode: e94d8...a0e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er det mange ønsker å tro, men realiteten er annerledes. Det vil alltid føles annerledes. Man kan leke familie, og alt det der, men den biologiske faktoren utgjør en stor forskjell for alle involverte, 

selvfølgelig kan man knytte ikke-biologisk bånd, men man kan ikke forvente det fra alle. 

Anonymkode: e94d8...a0e

«Leke familie». Man ER familie. Så enkelt. Syns det er skremmende at ikke folk tenker slik. 
 

Jeg kan forstå at det blir vanskeligere med stesøsken. De kommer inn i etterkant, og det blir ikke helt det samme. Men to damer som får barn sammen ved hjelp av donor? Nei, det blir jo helt merkelig. Man er mor og mamma. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medmor, og barnet vårt er like elsket fra min familie som fra konas familie! Vet moren min hadde noen tanker om at det kanskje ville bli litt annerledes når kona var gravid - men det skal jeg love deg hun ikke har tenkt på etter at barnet ble født 😄 Til og med barnets oldemor på 90 år synes det er like stas!

Kan forstå at der føles ensomt å være medmor - det er ikke så ofte man hører medmors erfaringer. Selv slet jeg litt i starten etter at barnet ble født. Var redd for at jeg ikke skulle knytte meg like sterkt som den andre moren. Det tok noen måneder, men nå er det ingen tvil om at jeg er mamma ❤️

Anonymkode: 22a17...819

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også tilføye at mine foreldre har tre barnebarn - men er bare i slekt med det ene. Men de er definitivt like glad i alle tre! Skjemmer de bort etter alle kunstens regler 😉

Anonymkode: 22a17...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...