Gå til innhold

Reaksjoner fra familie på barn som de ikke er biologisk i slekt med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og min partner er i fasen med å få barn sammen, etter mye frem og tilbake har vi bestemt oss for at hun skal gå gravid og vi skal bruke hennes egg, og sæd fra donor.

Nå er jeg spent på hvordan min familie kommer til å reagere på det. Redd for negative reaksjoner når vi forteller at folk skal bli bestemor, oldemor osv. At de skal si at de ikke skal bli det, siden jeg ikke er biologisk mor😞

 

Noen som har erfaringer med dette, hvordan gikk det? Både med adopsjon, donor, osv?

Anonymkode: e988b...f4c

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er jeg spent på hvordan min familie kommer til å reagere på det. Redd for negative reaksjoner når vi forteller at folk skal bli bestemor, oldemor osv. At de skal si at de ikke skal bli det, siden jeg ikke er biologisk mor😞

Anonymkode: e988b...f4c

Din partner trenger ikke være gravid før du kan spørre familien hvordan de vil forholde seg til dine og partners barn. 

 

Anonymkode: 2c142...ea7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør jo bære frem et barn vær ettervært bruk samme donor. Det er jo ikke dems barnebarn 

Anonymkode: f14ae...edd

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere bør jo bære frem et barn vær ettervært bruk samme donor. Det er jo ikke dems barnebarn 

Anonymkode: f14ae...edd

Klart det er dens barnebarn! Når barna får barn blir det barnebarn, uavhengig av donor, adopsjon osv. Herremin så gammeldags.

Anonymkode: 4ef01...a7d

  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei

Jeg og min partner er i fasen med å få barn sammen, etter mye frem og tilbake har vi bestemt oss for at hun skal gå gravid og vi skal bruke hennes egg, og sæd fra donor.

Nå er jeg spent på hvordan min familie kommer til å reagere på det. Redd for negative reaksjoner når vi forteller at folk skal bli bestemor, oldemor osv. At de skal si at de ikke skal bli det, siden jeg ikke er biologisk mor😞

 

Noen som har erfaringer med dette, hvordan gikk det? Både med adopsjon, donor, osv?

Anonymkode: e988b...f4c

I min familie har vi barn på mange måter, donor, adopsjon, stebarn osv. Alle er familie uansett, og ingen forskjell på barnebarna. Håper det blir sånn hos dere også. ❤️

Anonymkode: 4ef01...a7d

  • Liker 5
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av våre er adopterte, ingen som har behandlet de annerledes enn våre biologiske barn.

Anonymkode: 1ed8b...f12

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere?

Anonymkode: e988b...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dere bør jo bære frem et barn vær ettervært bruk samme donor. Det er jo ikke dems barnebarn 

Anonymkode: f14ae...edd

Heldigvis tenker de fleste ikke som deg

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (1 minutt siden):

Heldigvis tenker de fleste ikke som deg

Men det er to typer familiebånd: biologisk og ikke-biologisk. 

Anonymkode: 9cb2f...f07

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er to typer familiebånd: biologisk og ikke-biologisk. 

Anonymkode: 9cb2f...f07

Stemmer. Man kan ha barnebarn av begge slag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tante til både biologisk og adopterte. Jeg må si at det er forskjell på det inne i hjertet litt, men dette vet ingen noenting om

Anonymkode: aced1...e72

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (9 timer siden):

Stemmer. Man kan ha barnebarn av begge slag 

Nemlig. 

Anonymkode: 9cb2f...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har venninner med barn? Skjønner at det ikke kan sammenlignes med familie, men uansett.. har ALDRI tenkt at det ikke er begges. Det er jo det? Aner faktisk ikke hvem sitt egg som var i bruk heller. Har null å si. Det er parets barn ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei

Jeg og min partner er i fasen med å få barn sammen, etter mye frem og tilbake har vi bestemt oss for at hun skal gå gravid og vi skal bruke hennes egg, og sæd fra donor.

Nå er jeg spent på hvordan min familie kommer til å reagere på det. Redd for negative reaksjoner når vi forteller at folk skal bli bestemor, oldemor osv. At de skal si at de ikke skal bli det, siden jeg ikke er biologisk mor😞

 

Noen som har erfaringer med dette, hvordan gikk det? Både med adopsjon, donor, osv?

Anonymkode: e988b...f4c

Du blir jo biologisk mor når dere bruker "hennes egg". Det er han som ikke blir biologisk far når dere bruker donorsæd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie så har det aldri vært gjort forskjell på biologiske barn, adoptivbarn og bonusbarn. Både søsken, foreldre, besteforeldre og oldeforeldre tar imot alle med åpne armer, godt mulig det innerst inne gløder mer i hjertet når de vet barnet er etter deres eget opphav men de viser det ikke.

Så har du andre familier der de gjør forskjell selv på egenfødte barn, biologiske barnebarn....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme situasjon som deg ts, og dessverre vil jeg si at jeg merker min familie ikke er like interessert og "på" det ikke-biologiske barnebarnet/familiemedlemmet. Det gjør ekstremt vondt og jeg tenker på det nærmest daglig, selv om barnet er 2 år nå. De maser om når jeg skal gå gravid men vi kommer ikke til å få mer barn. Jeg har utviklet depresjon pga dette men jobber meg sakte men sikkert tilbake til at livet vårt er bare vårt og de må bare få velge om de vil ta del i det eller ei. 

Anonymkode: 851e5...c9f

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har donorbarn og har aldri opplevd at familien behandler eller ser på dem annerledes enn de barna som er genetisk beslektet med dem. Vår eldste er vel kanskje det av barnebarna som står besteforeldrene nærmest.

(Men jeg kjenner til familier hvor dette har hatt betydning for den eldre garde, så det er jo individuelt).

Anonymkode: 286db...fbe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bare kaster jeg dette her ut: hva med adopterte barn? Det har en jo en lengre historie med i Norge, og jeg håper inderlig at normalen da er da de adopterte barna er barnebarn og tantebarn osv. Da bør det også være sånn for dere her. 

Det bør være et fett hvem som bærer frem barnet og selv om det er fint om barnet får søsken fra samme donor, og dere kan ta en graviditet hver, så bør det i min verden være helt opp til dere om dere ønsker det.
Barnet er deres felles, uavhengig av situasjonen rundt.

Jeg skjønner at den eldre generasjonen kanskje ikke har kommet så langt, men jeg håper virkelig de tenker seg om.

Endret av Daisy-love
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare innom en tur skrev (58 minutter siden):

Du blir jo biologisk mor når dere bruker "hennes egg". Det er han som ikke blir biologisk far når dere bruker donorsæd.

Hæ? Vi er to kvinner.

Anonymkode: e988b...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare innom en tur skrev (1 time siden):

Du blir jo biologisk mor når dere bruker "hennes egg". Det er han som ikke blir biologisk far når dere bruker donorsæd.

Hæ? TS og partneren er begge kvinner..

Anonymkode: c9a7e...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...